User Käyttäjä Salasana  

perjantai 1.8.2025 / 22:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > wifi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Wifi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
2. syyskuuta 2010 @ 13:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aattelin, että ostaisin monitoimilaitteen joka toimisi langattomasti. No en ihan suinpäin menny ostelee mitn, kun rupes kiinnostaa, että miten se sitten yhdistää sen kun ei ole johdolla. Eli jos ostan tollaisen edellä mainitun vempaimen niin mitä pitää huomioida, että saan sen toimimaan läppärilläni? Luin että se käyttää "wifi" yhteyttä, jonkinlainen wlan_kö?

Rytmi veressä ja housut jalassa.
Senior Member

22 tuotearviota
_
2. syyskuuta 2010 @ 14:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedostot kulkevat ilmassa langattomasti, eivätkä piuhaa pitkin. :D

Microsoftin sivuilta:
Lainaus:
Langattoman tulostimen käyttäminen. Nämä tulostimet käyttävät sisäänrakennettua langatonta korttia ja ne kytketään virtalähteeseen, ei verkkoon tai tietokoneeseen. Kun olet ottanut tulostimen käyttöön, sinun on määritettävä langaton yhteys kuhunkin kotiverkon tietokoneeseen tulostimen mukana tulleiden ohjeiden mukaan. Tulostimen valmistajat määrittävät itse langattoman tulostuksen suojausasetukset.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3173002
http://mikropc.net/nettilehti/pdf/0611200824.pdf

Lainaus:
yleisessä kielenkäytössä termeillä WLAN, 802.11 ja Wi-Fi tarkoitetaan samaa asiaa

Jotkut suosittelevat sellaista kytkentää, että laitat tulostimesta usb-johdon wlan-modeemiin tai tulostinpalvelimeen (?).

Toinen kytkentä on sellanen että läppärin ja tulostimen välillä ei olisi mitään johtoja, vaan ne olisi yhdistetty WLAN:illa.

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. syyskuuta 2010 @ 14:35

tomik90
Junior Member
_
2. syyskuuta 2010 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mua kiinnostais samanlainen homma, sillä pitäis saada kaks pöytäkonetta kytkettyä nettiin, toisiinsa ja vielä wifi-tulostimeen. Wlan- modeemi löytyy, ja tulostimessa wifi- ominaisuus. Onnistuuko tuollainen miten helposti? Toki pitäisi sitten ostaa pöytäkoneisiin wlan-sovittimet. Toinen vaihtoehto on ihan normaali reititin, johon sitten kytkisi modeemin, tietokoneet ja tulostimen.
Junior Member
_
2. syyskuuta 2010 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu juu kyllä mä tiedän että tiedostot menevät ilmassa :D, sori jos niin ymmärsit.
Tarkoitin juuri tuota, että miten juuri minun tietokone yhdistyy juuri siihen monitoimilaitteeseen johon tahdon. Mutta kun minulla on johto suoraan läppäristä->seinään->internettiin niin mitens tälläisessa tapauksessa?

Mietin tuossa ajankuluksi, että jos ostaisin Bluetooth-Usb jutun ja monitoimilaite käyttäisi kanssa bluetoothia tiedon siirtoo, niin olisiko tämä toimiva ratkaisu? Onko kokemuksia toimivuudesta jne. ?

Lisäksi: Katselin noita bluetooth tikkujen hintaeroja nii on aika selviäkin eroja. Siirtääkö kaikki samaa tahtia tavaraa vai onko lisähinta vain koska joissakin on jonkun suuren firman "logo" :D ?

Yhdistyykö jos ostaa 2kpl usb bluetooth adaptereita, asentaa toisen läppäriin ja toisen tulostimeen. Löytävätkö ne toisensa? Ja onko sellaisia adaptereita missä "pää" oli sellainen pieni, että se kävisi tulostimeen?

Rytmi veressä ja housut jalassa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. syyskuuta 2010 @ 23:30

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. syyskuuta 2010 @ 11:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
arkoitin juuri tuota, että miten juuri minun tietokone yhdistyy juuri siihen monitoimilaitteeseen johon tahdon. Mutta kun minulla on johto suoraan läppäristä->seinään->internettiin niin mitens tälläisessa tapauksessa?
Paat siihen seinään enste jonkun noista ja siihen kytket siihen PC:n ja tulostimen. Purkki voi olla myös langaton... Esim. joku noista...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. syyskuuta 2010 @ 11:22

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > wifi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy