1680 x 1050 resoluutio ei toimi
|
|
Samueloo
Newbie
|
7. syyskuuta 2010 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs mun näyttö on natiiviresoltaan 1680 x 1050, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole tuolla mistä säädetään näytön tarkkuus. Käyttöjärjestelmänä Windows 7 64 bit, näytönohjain on ATI Radeon HD 5700. Näytönohjaimen ja näytön ajurit päivitetty. Sitten, kun painaa tosta automaattitunnituksesta niin tarjoaa 1400 x 1050 resoa. Elikkäs jos joku tietää mitä tehdä, jos on tällänen probleema niin tämä henkilö voisi minulle sen ratkaisun kertoa. :O N'ytöstä lähtee VGA-kaapeli ja sen päässä on VGA->DVI adapteri, jotta saan näytön kiinni näytönohjaimeen. Niin sitä vaan, että voisiko tuo adapteri vaikuttaa tähän hommaan?
|
Kajtu
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. syyskuuta 2010 @ 22:11 |
Linkki tähän viestiin
|
EI vaikuta, mutta vaihda catalyst control centeristä resoluutio 1680x1050, kaverilla pukkas sama ongelma että automaattitunnistus nakkaa resoksi jotain aivan väärää :D
www.youtube.com/user/StriatusGaming
FX-6100@4,2ghz ilmalla, 8gb ddr3 1600mhz, Zotac GTX480 amp!@860mhz/1ghz(mem)1.07v, ja Flower Power 750w
|
Samueloo
Newbie
|
7. syyskuuta 2010 @ 22:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kajtu: EI vaikuta, mutta vaihda catalyst control centeristä resoluutio 1680x1050, kaverilla pukkas sama ongelma että automaattitunnistus nakkaa resoksi jotain aivan väärää :D
Ei ole tuollakaan 1680 x 1050 ._.'
?
|
arffman
Senior Member
|
7. syyskuuta 2010 @ 23:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilitko asentaa ajurit uudestaan?Minulla kävi sama homma, ettei "löytynyt" valikosta oikeaa resoa.Uudelleen asennuksen jälkeen löytyi.
|
Samueloo
Newbie
|
8. syyskuuta 2010 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arffman: Kokeilitko asentaa ajurit uudestaan?Minulla kävi sama homma, ettei "löytynyt" valikosta oikeaa resoa.Uudelleen asennuksen jälkeen löytyi.
voihan sitä vielä koittaa, mutta tuossa pari päivää sitten ajurit päivittelin...
?
|
Samueloo
Newbie
|
8. syyskuuta 2010 @ 15:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samueloo: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arffman: Kokeilitko asentaa ajurit uudestaan?Minulla kävi sama homma, ettei "löytynyt" valikosta oikeaa resoa.Uudelleen asennuksen jälkeen löytyi.
voihan sitä vielä koittaa, mutta tuossa pari päivää sitten ajurit päivittelin...
Ei toiminut tuokaan... Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
?
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
8. syyskuuta 2010 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilehan mennä näyttöjen hallinta ja näyttöjen ominaisuudet tjsp (itellä englanninkieline catalyst) ja oikeesta alakulmasta force/pakota ekasta pudotusvalikosta se 1680x1050.
Asus P5QL-PRO | Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2,5GHz | 6GB DDR2-800 | Asus EAH5770 CuCore | Samsung Spinpoint F1 500GB | Corsair CX400W | Compucase 6C29 :D
Läppäri: Intel Celeron M @ 1,3GHz | 512MB DDR-266 | Intel 852GM | Seagate Momentus ST94011A 40GB | WinXP/(Xubuntu)
|
Samueloo
Newbie
|
8. syyskuuta 2010 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sandels12: Kokeilehan mennä näyttöjen hallinta ja näyttöjen ominaisuudet tjsp (itellä englanninkieline catalyst) ja oikeesta alakulmasta force/pakota ekasta pudotusvalikosta se 1680x1050.
Enlöytäny näillä ohjeilla, mullakin on enkuks niin jos voit vielä kuvailla paremmin et mistä ton löytää kun en ihan tajunnut.
?
|
Sandels12
Senior Member
24 tuotearviota
|
8. syyskuuta 2010 @ 18:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Displays Manager -> Displays Properies -> Oikeesta alareunasta Force -> Desktop Area -> 1680x1050 -> Ok
Asus P5QL-PRO | Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2,5GHz | 6GB DDR2-800 | Asus EAH5770 CuCore | Samsung Spinpoint F1 500GB | Corsair CX400W | Compucase 6C29 :D
Läppäri: Intel Celeron M @ 1,3GHz | 512MB DDR-266 | Intel 852GM | Seagate Momentus ST94011A 40GB | WinXP/(Xubuntu)
|
Samueloo
Newbie
|
9. syyskuuta 2010 @ 07:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sandels12: Displays Manager -> Displays Properies -> Oikeesta alareunasta Force -> Desktop Area -> 1680x1050 -> Ok
Mulla on vissiin joku toinen versio Catalystista, kun en löydä mistään tuollaisia optioita :S
?
|
Member
4 tuotearviota
|
9. syyskuuta 2010 @ 08:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni oli aikoinaan sama ongelma. En saanut natiivi resoluutiota käyttöön ja windows ei tunnistanut näyttöäni. Itselläni vika korjaantui kun "nollasin" näytön ottamalla virtajohdon irti muutamaksi sekunniksi.
|
Samueloo
Newbie
|
9. syyskuuta 2010 @ 15:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muranziel: Itselläni oli aikoinaan sama ongelma. En saanut natiivi resoluutiota käyttöön ja windows ei tunnistanut näyttöäni. Itselläni vika korjaantui kun "nollasin" näytön ottamalla virtajohdon irti muutamaksi sekunniksi.
Ei auttanut tämäkään -.- Näyttö toimi vanhalla koneella niinkuin pitääkin, mutta nyt tällä uudemmalla ei toimi...
?
|
Senior Member
22 tuotearviota
|
10. syyskuuta 2010 @ 08:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samueloo: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muranziel: Itselläni oli aikoinaan sama ongelma. En saanut natiivi resoluutiota käyttöön ja windows ei tunnistanut näyttöäni. Itselläni vika korjaantui kun "nollasin" näytön ottamalla virtajohdon irti muutamaksi sekunniksi.
Ei auttanut tämäkään -.- Näyttö toimi vanhalla koneella niinkuin pitääkin, mutta nyt tällä uudemmalla ei toimi...
Mikä reso siinä vanhassa?
AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"
|
Samueloo
Newbie
|
10. syyskuuta 2010 @ 15:22 |
Linkki tähän viestiin
|
pelkkä kone vaihtunu eli 1680 x 1050. Uudella koneella ei tämä reso toimi
?
|
HeQu
Member
2 tuotearviota
|
10. syyskuuta 2010 @ 15:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Samueloo
Newbie
|
10. syyskuuta 2010 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti HeQu: ei taida olla tukea tuolle resoluutiolle, mutta ainakin ennen noilla omega ajureilla onnistui muutkin kuin "viralliset" resot.
http://www.omegadrivers.net/index.php?op...&id=1&Itemid=54
kokeile auttaako.
Mulla on ATI Radeon HD 5700 ja mun mielestä tuota Omegaa ei ole saatavilla sille :F (korjaa toki jos olen väärässä)
E: Ja myöskään Windows Seiskalle ei ole Omega ajureita...
?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. syyskuuta 2010 @ 15:40
|
Member
4 tuotearviota
|
16. syyskuuta 2010 @ 06:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Tunnistaako windows muuten näyttösi oikean merkkiseksi ja malliseksi? Ohjauspaneeli(Control panel) -> Järjestelmä(System) -> Laite hallinta(Device Manager) -> näytöt(Monitors) pääset tarkistamaan. Mikäli ei tunnista,(lukee siinä alempana jotain tyyliin geneerinen näyttölaite tai jotain vastaavaa) kannattaa ladata valmistajan sivuilta näytön "ajurit" .inf tiedosto ja asentaa se. Onko seiskasi muuten suomeksi vai englanniksi?
AsRock Z68 Extreme4|| Intel i5 2500K || 2*4Gb DDR3 1600mhz || Nvidia GTX 780 OC || 1TB 7200 HDD || Corsair TX 650W
|
Samueloo
Newbie
|
16. syyskuuta 2010 @ 07:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanoo vain, että yleinen ei pnp-näyttölaite. Joten ei tunnista. Windows on suomeksi. Kokeilen tuota illemmalla ja sanon toimiiko
?
|
Bloodlanc
Newbie
1 tuotearvio
|
16. syyskuuta 2010 @ 16:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samueloo: Elikkäs mun näyttö on natiiviresoltaan 1680 x 1050, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole tuolla mistä säädetään näytön tarkkuus. Käyttöjärjestelmänä Windows 7 64 bit, näytönohjain on ATI Radeon HD 5700. Näytönohjaimen ja näytön ajurit päivitetty. Sitten, kun painaa tosta automaattitunnituksesta niin tarjoaa 1400 x 1050 resoa. Elikkäs jos joku tietää mitä tehdä, jos on tällänen probleema niin tämä henkilö voisi minulle sen ratkaisun kertoa. :O N'ytöstä lähtee VGA-kaapeli ja sen päässä on VGA->DVI adapteri, jotta saan näytön kiinni näytönohjaimeen. Niin sitä vaan, että voisiko tuo adapteri vaikuttaa tähän hommaan?
Tiedän ongelma, vika on näytössä.
Toimita näyttö huoltoon / liikkeeseen josta ostit sen.
Mikäli kysyvät mikä vikana, ilmoita että näyttö ei tue omaa natiiviresoaan, eli vikaa on. Omissa ostoksissa tullut vastaan muutamankerran.
- RTFM -
|
Mainos
|
|
|
Samueloo
Newbie
|
16. syyskuuta 2010 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bloodlanc: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Samueloo: Elikkäs mun näyttö on natiiviresoltaan 1680 x 1050, mutta sellaista vaihtoehtoa ei ole tuolla mistä säädetään näytön tarkkuus. Käyttöjärjestelmänä Windows 7 64 bit, näytönohjain on ATI Radeon HD 5700. Näytönohjaimen ja näytön ajurit päivitetty. Sitten, kun painaa tosta automaattitunnituksesta niin tarjoaa 1400 x 1050 resoa. Elikkäs jos joku tietää mitä tehdä, jos on tällänen probleema niin tämä henkilö voisi minulle sen ratkaisun kertoa. :O N'ytöstä lähtee VGA-kaapeli ja sen päässä on VGA->DVI adapteri, jotta saan näytön kiinni näytönohjaimeen. Niin sitä vaan, että voisiko tuo adapteri vaikuttaa tähän hommaan?
Tiedän ongelma, vika on näytössä.
Toimita näyttö huoltoon / liikkeeseen josta ostit sen.
Mikäli kysyvät mikä vikana, ilmoita että näyttö ei tue omaa natiiviresoaan, eli vikaa on. Omissa ostoksissa tullut vastaan muutamankerran.
En usko että vika olisi näytössä, koska vanhalla koneella sama näyttö tunnisti natiivireson automaattisesti. Sitä paitsi näyttö on niin vanha ettei siinä enää mitään takuuta ole.
?
|