Resoluutio ongelma
|
|
mestari
Senior Member
1 tuotearvio
|
27. maaliskuuta 2011 @ 08:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun laitan näyttikseltä hdmi kaapelin televisioon, niin jos esim nettisivun laittaa päälle, niin teksti on semmosta suttusta ja muutenkin. Eli kuva ei ole yhtä terävä, kuin näytöllä.
Näyttis on GeForce GTX 560 Ti OC, näyttö on SyncMaster T220 max. 1680*1050 resoluutio, televisio Samsung 32" FullHD.
Johtuukohan toi ongelma siitä, kun näytön resoo ei saa 1920*1080, niin sitten televisiossa on huonompi kuva?
edit: Eli olen laittanut semmosen hdmi adapterin näyttiksen dvi liitäntään ja siitä hdmi kaapeli telkkuun.. Mutta tuossa näyttiksessä on myös mini hdmi liitäntä, ei varmaankaan pitäisi olla vaikutusta, jos ostais siihen kaapeli ja kokeilisi?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. maaliskuuta 2011 @ 13:34
|
Member
6 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2011 @ 09:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo adapteri vaikuttaa tosiaan. Minulla oli sama juttu mutta laitoin D-Sub johdolla kiinni ja heti parempi kuva. Pistä Mini-hdmi to HDMI johdolla kiinni nii tulee varmasti parempi kuva!
Western Digital 1TB, 2xGTX680, Intel Core i5-2500K, Corsair AX 1200W, CM Storm Scout, 8gb DDR3
|
mestari
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. huhtikuuta 2011 @ 10:04 |
Linkki tähän viestiin
|
No eipä tuo nyt parantanut tuota kuvaa ollenkaan vaikka ostin mini-hdmi to hdmi kaapelin.
Mutta entä jos ostas DVI - HDMI kaapeli ja laittas sen tuosta näyttiksen toisesta DVI paikasta telkkuun? Onko turhaa ostaa?
|
Member
6 tuotearviota
|
10. huhtikuuta 2011 @ 10:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Nii, kai se jotenki vois... Mutta laitappa telsun asetuksista nimeksi PC sille HDMIlle. Painat kaukosäätimestä menu, ja muutaman kerran alas, tulee lähdeluettelo, älä ota sitä, vaan nimen muokkaus. Sieltä hdmin paikasta, valitte siihen nimeksi PC. Pitäs tulla parempi kuva. Mulla nimittäin on Samsung SyncMaster P2270HD, jos on samanlainen valikko sulla niin pitäs tulla tollane.
Western Digital 1TB, 2xGTX680, Intel Core i5-2500K, Corsair AX 1200W, CM Storm Scout, 8gb DDR3
|
mestari
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. huhtikuuta 2011 @ 11:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä auttanut tuo nimen vaihto PC:ksi.. Joo, no en jaksa taistella tämän asian kanssa enää =) Mutta luulisin, että mulla pitäs olla 1920x1080 näyttö, jotta tv:ssä kuva olisi terävämpi..
|
Member
6 tuotearviota
|
10. huhtikuuta 2011 @ 11:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Ömm... Tota ootko laittanu kuvan klooniksi että tulee sama kuva kummastakin???? Sitte se laittaa ton pienemmän reson myös tolle telsulle. Näytössähän on 1680x1050, ja telsu on Full HD? Se laittaa kloonina 1680x1050 sille telsulle. Laitappa PELKKÄ telsu. Sitte rupee tulemaan parempaa... Tai jos mahollista, laitat ATIn CCCn/nVidian CPn asetuksista että telsulle 1920x1080 ja näytölle 1680x1050. Yritä tuolla.
|
Member
6 tuotearviota
|
10. huhtikuuta 2011 @ 11:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Varpomaa: Ömm... Tota ootko laittanu kuvan klooniksi että tulee sama kuva kummastakin???? Sitte se laittaa ton pienemmän reson myös tolle telsulle. Näytössähän on 1680x1050, ja telsu on Full HD? Se laittaa kloonina 1680x1050 sille telsulle. Laitappa PELKKÄ telsu. Sitte rupee tulemaan parempaa... Tai jos mahollista, laitat ATIn CCCn/nVidian CPn asetuksista että telsulle 1920x1080 ja näytölle 1680x1050. Yritä tuolla.
Ootko kattonu että käytät varmasti oikeeta hdmi-porttia telkkarissa. Mulla ainakin pitää olla Samsungin telkussa tossa hdmi2 portissa piuha. Tätä en aiemmin tajunnu ja mm. liikkuvan kuvan kanssa oli ongelmia. Eli tarkastappa vaikka television käyttöohjeesta mitä porttia pitää käyttää...
|
mestari
Senior Member
1 tuotearvio
|
10. huhtikuuta 2011 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Luin siitä manuaalista, niin kyllä se hdmi2 on se oikea portti. Laitoin siihen ja vaihdoin sen PC:ksi, telkussa kuva vähän välähti ja ehkä kuva hieman parani, näyttää vaan kuin teksti olisi lihavoitu, kun vertaa näyttöön, mutta on tosiaan parempi ku aikasemmin. Nyt on klooni mode päällä, tosin pitää kokeilla extented juttua miltä se sit näyttää.
Tosin kun yrittää käynnistää nvidian control panelia, niin tulee "Nvidia control panel application, 3.5.860.0 lakkasi toimimasta". Eli pitää taas asentaa uusiks ajurit..
Niin ja manuaalissa on näin;
When a PC with a resolution of 1920 x 1080@60Hz is connected to the
HDMI IN 2 port, you should set the ?HDMI2/DVI? mode to ?PC? in the ?Edit
Name? of the ?Input? mode.
Tarkoittaako tuo sitä, että parhaimman kuvan saisi, jos olisi näyttö, joka tukee 1920x1080?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2011 @ 13:55
|
Mainos
|
|
|
Member
6 tuotearviota
|
10. huhtikuuta 2011 @ 14:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mestari: Luin siitä manuaalista, niin kyllä se hdmi2 on se oikea portti. Laitoin siihen ja vaihdoin sen PC:ksi, telkussa kuva vähän välähti ja ehkä kuva hieman parani, näyttää vaan kuin teksti olisi lihavoitu, kun vertaa näyttöön, mutta on tosiaan parempi ku aikasemmin. Nyt on klooni mode päällä, tosin pitää kokeilla extented juttua miltä se sit näyttää.
Tosin kun yrittää käynnistää nvidian control panelia, niin tulee "Nvidia control panel application, 3.5.860.0 lakkasi toimimasta". Eli pitää taas asentaa uusiks ajurit..
Niin ja manuaalissa on näin;
When a PC with a resolution of 1920 x 1080@60Hz is connected to the
HDMI IN 2 port, you should set the ?HDMI2/DVI? mode to ?PC? in the ?Edit
Name? of the ?Input? mode.
Tarkoittaako tuo sitä, että parhaimman kuvan saisi, jos olisi näyttö, joka tukee 1920x1080?
Mulla pc:n näytön reso on 1680 x 1050 ja telkku on fullhd ja kyllä se itse sen skaalaa automaattisesti fullhd:ksi. Mulla on tapana muuttaa nvidian ohjauspaneelista kohdasta "useiden näyttöjen asetukset" ruksi aina siihen näyttöön mitä käytän. Eli jos katson vaikka jonkin leffan telkkarin kautta, otan kuvan vain tohon telkkariin ja kokonaan pois tietokoneen näytöstä. Joskus oli klooni tai laajennettu eli siten että tv olisi tavallaan kakkosnäyttö ja sen kanssa mulla oli ongelmia eli nykyään käytän vain yhtä näyttöä kerrallaan. Mihinkään resoluutio asetuksiin sinun ei tule koskea. Digitaalinen videosignaali pitää kyllä oikeista resoista huolen :)
|