User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 18:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > läppärin näppäimistö vaihtoon
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Läppärin näppäimistö vaihtoon
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
MrToil
Junior Member

5 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2012 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve!

Jo tuossa jokin aika sitten kävi moka, että kaadoin vahingossa juomista läppärin päälle ja se on todella tahmea + osa näppäimistä ei toimi.

Nyt sitten rupesin pohtimaan että vaihtaisin näppäimistön siihen ja ajattelin tilata itse näppäimistön ulkomailta.

Kannettavani on Sony Vaio VPC-EB1M1E ja suomalainen näppäimistö.

http://www.amazon.co.uk/Sony-Vaio-VPC-E...41950433&sr=8-2

Tässä on melkeinpä ainut minkä löysin. Kysymys kuuluu vaikka minulla on Skandinaavinen näppäimistö alunperin käykö tuo VARMASTI tuohon minun kannettavaani?

Senior Member

2 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2012 @ 12:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2012 @ 12:02

Moderator

5 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2012 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei juoman kaatumisen takia näppäimistöä kannata uusia, pesu lämpimällä vedellä on siinä kohtaa oikea toimenpide. Kuivaa pesun jälkeen näppis huolella, ettei pääse vettä koneen sisään.
Jos vaihtaisit näppäimistön, niin joutuisit kuitenkin purkamaan sen pois. Tuossa vaiheessa kokeile pestä se niin on taas kuin uusi. Olen itse pessyt monet näppäimistot.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
ric_91
Suspended due to non-functional email address
_
24. heinäkuuta 2012 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:
Ei juoman kaatumisen takia näppäimistöä kannata uusia, pesu lämpimällä vedellä on siinä kohtaa oikea toimenpide. Kuivaa pesun jälkeen näppis huolella, ettei pääse vettä koneen sisään.
Jos vaihtaisit näppäimistön, niin joutuisit kuitenkin purkamaan sen pois. Tuossa vaiheessa kokeile pestä se niin on taas kuin uusi. Olen itse pessyt monet näppäimistot.
Ilmeisesti tarkoitit neuvoa niin että ensin näppäimistölevyn irroitus koneesta, sitten pesu. Ettei tule väärinkäsityksiä ja kaadeta pesuvettä koneen päälle ;)

Pelikone: Super Flower 2000B-BK Full Tower / Z77X-UD3H / i7-3770K @4.8GHz / Asus DCII GTX 780 / Ripjaws 8GB @1866MHz / Samsung 830 256GB SSD / XFX 650W / Antec H2O 1220 / Windows 7 || 3DMark11 = X5331 || GigaWorks T40II & Siberia V2 / MX518 & 6Gv2 / Dell U2412M

HTPC: Cooltek U3 / F2A88XM-D3H / A6-5400K / TG Vulcan 2400MHz / Samsung 830 128GB SSD / Super Flower 450W modular
Mainos
_
__

_
MrToil
Junior Member

5 tuotearviota
_
25. heinäkuuta 2012 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eilen tuli UK näppis amazonista. Asennuksessa ei ollut muuta ongelmaa kuin, että kun kehys jouduttiin purkamaan vanhemmasta näppiksestä, kehystä ei saanut enää kiinnitettyä samaan tapaan uudempaan kiinni. Siihen oli käytetty sellaista muovista sulatettua materiaalia, millä oli täytetty kehyksen ja näppämistön yhdistävät reiät ja mitkä sitten näpsähtivät rikki kehystä irrottaessa. Mietin, että voisi tietysti pikaliimalla täyttää uudestaan ne reiät, mutta tulin siihen tulokseen että olisi liian iso homma ja että ilman niitä paikallaan pitäviä reikiäkin, tuo sopii todella hyvin tuohon paikalleen.

Ja joo eipä nuo skandinäppäimet minulle niin tärkeitä ole ja postitus tuli brittiläisen amazonin kautta viikossa. En edes älynnyt/löytänyt googlen kautta tuota saksalaista ebayta, tuli katsottua vain amerikkalaiset sivustot. Olisin kyllä tuon skandinäppäimistön tilannut ellei tällä olisi ollut kiire ja vastaus olisi tullut hieman aikaisemmin :S

IlmoPJ: tässä tilanteessa oli ainut vaihtoehto näppäimistön vaihto, koska muutama nappi rikkoontui kaverin sorkkiessa niitä (yritti puhdistaa).

Mutta joo kunhan netistä löytää ohjeet läppärin purkamiseen, ei ole kyllä kummoinen homma itse/pienellä avulla vaihtaa näppäimistö läppäriin.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > läppärin näppäimistö vaihtoon

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy