Itsellä on tällä hetkellä Acer Aspire 6920G, joka on pelannut ihan mukavasti ja ollut käytössä mm. pelikoneena. Nyt se alkaa kuitenkin olla jo sen verran vanha, että pelien vaatimukset alkavat ylittää sen suorituskyvyn, joten uuden läppärin hankinta saattaisi olla paikallaan. Reissaan paljon, joten pöytäkoneesta ei juuri olisi apua minulle. Nykyisen koneen Vista on välillä kehittänyt omia temppujaan, tosin niistä on ainakin tähän asti selvitty ihan kunnialla. Blueray -asema olisi mukava lisä. Edellisen koneen mediakonsoliin ehti myös jo tottua, mutta mahtaako sellaista löytyä mistään tällä hetkellä myytävästä tehokkaasta kannettavasta? Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä, että mistäpäin tämäntyyppistä konetta kannattaisi etsiskellä?
Ai perkele. En ole tollasta nähnytkään vielä :)
Joissakin läppäreissä nykyään on tossa kaiuttimen ylä tai alapuolella jotain play-, pause-, kelaus- ja voluuminappeja tai sitten näppäimistössä, niinkuin tässä minun asuksen x53sv:ssä on tossa nuolinäppäinten kohdalla ne (fn + nuoli -näppäin) ja volume fn + f11 ja fn + f12.
Itse suosittelisin Asusta hyvän laadun, näppäinten ja esim. aceria paljon paremmaan jäähdytyksen takia.
Tämä kannettava voi olla sinulle melko hyvä full HD -tarkkuuden ja 17,3" näytön takia.
Ero edellisen ja X53SV:n välillä taitaa olla ainoastaan pienempi, epätarkempi näyttö, ei usb 3.0:aa ja 2GT enemmän keskarimuistia, jolla ei kuitenkaan liiemmin merkitystä.
Edellisissä ei kuitenkaan blue-ray asemaa ole, mutta AsusN73SV:ssä sensijaan on, mutta pelkästään lukevaa mallia(liekö läppäreissä kirjoittavia onkaan?).
Kaikissa koneissa on sama näytönohjain GT540M, joka on 2-3X tehokkaampi, kuin vanhan kannettavasi näytönohjain.
Viimeisessä vaihtoehdossa pariin lisäsataseen sisältyy myös neliytiminen i7 2630QM, joka kylläkin syö virtaa reippaammin kaksiytimisiin i5:iin nähden.
Kaikissa noissa on 5200mAh akku, jolla surffaa netissä 4-5h kokemuksesta.
Toivon, että sepityksistäni olisi edes jotain hyötyä :)