User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 6.8.2025 / 17:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > minkälainen läppärin pitää olla jotta se pystyy toistamaan hd videoita?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Minkälainen läppärin pitää olla jotta se pystyy toistamaan HD videoita?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 04:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on kaksi läppäriä Acer Aspire 8735ZG käyttäjärjestelmä 64 bit Windows 7 Home Premium
Prosessori: Pentiumin Dual Core, 2.1 GHz
Muistia: 4 Gt
Kiintolevy: 500Gt
Näytönohjain: Nvidia GeForce G210M, 512 Mt DDR3-muisti, jopa 2303 Mt jaettuna
Näyttö on 18,4 tuumaa

Sekä Hp Pavilion DVD7-1270 käyttöjärjestelmä on 32 bit Windows Vista jonka olen päivittänyt Windows 7:ksi. Amd Turion x2 Dual-Core Mobile RM-74, 3.0GB RAm,Ati Mobility Radeon HD 3400 Series

Nämä tökkivät kovin kun yritän toistaa Youtubesta HD videota 720p tai 1080p. Onko näin että tämmöiset "perusläppärit" eivät kykene kunnolla toistamaan kyseisiä videoita. Minkälainen pitää hankkia jotta HD videot näkyvät? Niin ja laajakaistan nopeus on minulla 24/1mbs. Tämmöset läppärithän joutavat romukoppaan, sillä pitäähän nykyaikana HD videot Youtubesta ja muualtakin näkyä.

Sen kyllä jotenkin ymmärän että tällä HP:n koneella video jää kelaan paikalleen, näyttöhän on tässä 17.3 ja näytönohjaimethan ovat kehittyneet koko ajan.Kone alkaa olla jo puolitoistavuotta vanha. Tämä Acerin näyttö on kuitenkin tämmöinen ihmeellinen HD kuin 1680x945. Kyllä sillä pitäisi videoiden jo näkyä. Se ei ole vielä vuottakaan vanha.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. syyskuuta 2010 @ 05:09

AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2010 @ 06:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 07:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joensuu:
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/G73JH-TY171V?t=false
tuolla alkas pärjätä...
Kiitos vinkistä. Täytyy harkita :)
zipperi
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2010 @ 07:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se vika taitaa yleensä olla siellä Youtuben päässä kun ei syötä tarpeeksi nopeasti dataa. Saman ongelman takia lataan mielenkiintoisemmat videot downloaderilla koneelle niin ei nyi toistettaessa.
Thums_up
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. syyskuuta 2010 @ 07:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti atte68:
Minulla on kaksi läppäriä Acer Aspire 8735ZG käyttäjärjestelmä 64 bit Windows 7 Home Premium
Näyttö on 18,4 tuumaa

Sekä Hp Pavilion DVD7-1270 käyttöjärjestelmä on 32 bit Windows Vista jonka olen päivittänyt Windows 7:ksi. Amd Turion x2 Dual-Core Mobile RM-74, 3.0GB RAm,Ati Mobility Radeon HD 3400 Series

Nämä tökkivät kovin kun yritän toistaa Youtubesta HD videota 720p tai 1080p. Onko näin että tämmöiset "perusläppärit" eivät kykene kunnolla toistamaan kyseisiä videoita. Minkälainen pitää hankkia jotta HD videot näkyvät? Niin ja laajakaistan nopeus on minulla 24/1mbs. Tämmöset läppärithän joutavat romukoppaan, sillä pitäähän nykyaikana HD videot Youtubesta ja muualtakin näkyä.

Sen kyllä jotenkin ymmärän että tällä HP:n koneella video jää kelaan paikalleen, näyttöhän on tässä 17.3 ja näytönohjaimethan ovat kehittyneet koko ajan.Kone alkaa olla jo puolitoistavuotta vanha. Tämä Acerin näyttö on kuitenkin tämmöinen ihmeellinen HD kuin 1680x945. Kyllä sillä pitäisi videoiden jo näkyä. Se ei ole vielä vuottakaan vanha.
Kodekit oikein? Tämä (Win7codecs_v261)
toimii omassa win64bit perusläppärissä hyvin.

Tuossa näköjään uudempi versio
http://www.download.fi/audio_video/codecit/win7codecs.cfm
jkstone
Suspended permanently
_
29. syyskuuta 2010 @ 07:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ensimmäisellä pitäisi ainakin toimia hyvin. Skannaa viruksilta ja tarkista ettei netti pätki yms.

atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipperi:
Kyllä se vika taitaa yleensä olla siellä Youtuben päässä kun ei syötä tarpeeksi nopeasti dataa. Saman ongelman takia lataan mielenkiintoisemmat videot downloaderilla koneelle niin ei nyi toistettaessa.
Joo sitä minäkin ajattelin, olen kanssa lataillut hyviä jemmaan niin ei tarvii sen youtuben kanssa takkuilla.Joskus ne näkyy tällä Acerillakin ihan hyvin ihan suoraan sieltä youtubesta.
atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 07:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
No ensimmäisellä pitäisi ainakin toimia hyvin. Skannaa viruksilta ja tarkista ettei netti pätki yms.
Joo, tarkistan.
atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 08:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thums_up:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti atte68:
Näyttö on 18,4 tuumaa

Kodekit oikein? Tämä (Win7codecs_v261)
toimii omassa win64bit perusläppärissä hyvin.

Tuossa näköjään uudempi versio
http://www.download.fi/audio_video/codecit/win7codecs.cfm
Latasin tuon kodekin.Tässä tämmöinen kuvallisesti hyvälaatuinen video, musiikista en niin tiedä. Kyllä pätkii pahasti kun laittaa HD ja sitten 1080p. Toimiiko tämä teillä? http://www.youtube.com/watch?v=pzGNWayhrZw
zipperi
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2010 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei voi kehua (100mbs yhteydellä).

zipper
Senior Member

35 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2010 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulisi että noilla koneilla pyörisi?? Mikä selain käytössä? Kokeiles toisella selaimella ja flash kai uusin?? Jossain kyllä häikkää...

Mulla ainakin pyörii ja aika vastaava kattaus kuin tuo ekasi erolla pikkasen tehokkaampi prossu mutta heikompi näyttis. Ei mitään ongelmia, eikä pitäisikään olla... Ja tehottomammalla kuin tuo toinen koneesi pyöri kans. (Vanha HP Compaq yritysmalli, siis niitä kun Compaq oli vielä oikeasti yritysmalli...)

atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anestic:
Luulisi että noilla koneilla pyörisi?? Mikä selain käytössä? Kokeiles toisella selaimella ja flash kai uusin?? Jossain kyllä häikkää...

Mulla ainakin pyörii ja aika vastaava kattaus kuin tuo ekasi erolla pikkasen tehokkaampi prossu mutta heikompi näyttis. Ei mitään ongelmia, eikä pitäisikään olla... Ja tehottomammalla kuin tuo toinen koneesi pyöri kans. (Vanha HP Compaq yritysmalli, siis niitä kun Compaq oli vielä oikeasti yritysmalli...)
Yleensä käytän Chromee ja Firefoxia minusta se pätkii molemmilla. Täytyy nyt vielä katella.

Kokeilin kaikkia selaimia Operaa, Firefoxia, Safaria, Chromea, Internet Explorer 9 betaa, sama juttu kaikilla. Ei pelitä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2010 @ 08:44

AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2010 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla lataa minuutin paasta vähän ja sitte taas pyörii
Käytän nyt 6 vuotta vanhaa läppärii ^^
1 megan netti
atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 21:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pc_P:
Mulla lataa minuutin paasta vähän ja sitte taas pyörii
Käytän nyt 6 vuotta vanhaa läppärii ^^
1 megan netti
joo semmoista se mullakin tekee ja netti on 24/1MB En tiedä olisko tossa mun modeemissa jotain häikkää.Mulla on Wlanilla nää koneet yhdistetty toisiinsa.Olen mitannut nopeuksia ja ne on ihan ok. http://www.speedtest.net/result/971903031.png

Vaihdoin toisen modeemin, sama juttu sillä ja selaimena oli Chrome

http://www.speedtest.net/result/972432557.png

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2010 @ 08:34

zipperi
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2010 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin nyt illalla kotona 12 mb yhteydelläni. 720p tuli ihan nätisti läpi mutta 1080 tökki oikein huolella. Jostain ahdistaa, Suomen rajojen ulkopuolella.
atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 22:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin nyt illalla kotona 12 mb yhteydelläni. 720p tuli ihan nätisti läpi mutta 1080 tökki oikein huolella. Jostain ahdistaa, Suomen rajojen ulkopuolella.
atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 22:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo ei niitä kattele pirukaan kun vähän väliä pyörii. Täytyy kokeilla jotain muuta palvelua missä voi katella HD videoita pelittäskö siellä.
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
youtuben päästä tuskin syötetään 100gb/s, eli kannattaa laittaa video paussille ja antaa ladata sitä hetkinen, ennen ku rupeaa katsomaan..
ei tarvitse uusia näytöohjaimia sen takia hankia, eikä prossuja vaihtaa. malttakaa nyt vaan hetki, kyl ne sieltä latautuu..
jkstone
Suspended permanently
_
29. syyskuuta 2010 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs jos vaikka lataisitte jonkun videon, ja katsoisitte, miten pyörii kovolta.

atte68
Member
_
29. syyskuuta 2010 @ 22:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Mitäs jos vaikka lataisitte jonkun videon, ja katsoisitte, miten pyörii kovolta.
Mulla on useita videoita kun olen niitä kuvaillut 720p kovalevyllä ja hyvin pyörivät. Mulla on niitä myös palvelimella ja hyvin toimivat siellä.Tämä Youtube vaan kangertelee.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2010 @ 05:48

Mainos
_
__

_
jkstone
Suspended permanently
_
30. syyskuuta 2010 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ei johdu raudasta.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > minkälainen läppärin pitää olla jotta se pystyy toistamaan hd videoita?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy