Olen ollut ennemmän sun vähemmän tyytyväinen HP Pavilion zv5000-sarjan koneeseeni. Nyt kun olisi aika luopua vanhasta, mutta toimivasta koneesta, ryhtyi kone sitten ryppyilemään! Ongelma koskee koneen toimintaa, kun laturi on kiinni koneessa. Kone toimii akku virralla hyvin ja moitteettomasti, mutta jos laitat koneen laturin kiinni, niin max. minuutissa välähtää Blue Screen, josta olen nähnyt vain sen että "järjestelmä on huomannut vakavan virheen ja windows on suljettava" ja kone käynistyy uudestaan, mutta siihen se sitten jääkin. Eli kone sammuttaa winukan (XP home)ja jää virrat päälle ja ei uudestaan suostu menemään windowsiin, JOS ET OTA LATURIA POIS KONEESTA! Googlesta olen yrittänyt etsiä vastausta, mutta en ole etsinnöistä huolimatta sitä löytänyt, kaikkea muuta kylläkin!?
Niin onko ideoita minkä takia tälläinen ongelma ilmenee?!
Tarkennus tuohon kuvaukseen: Eli HP ei suostu toimimaan max. minuuttia kauempaa laturi kiinni, ennen kun välähtää blue screen ja windows sammuu ja kone käynnistyy uudestaan, mutta ei koskaan lataa windowsia uudelleen! kokeiltu uudelleen asennusta ja ei auta!
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DFC1984: Tarkennus tuohon kuvaukseen: Eli HP ei suostu toimimaan max. minuuttia kauempaa laturi kiinni, ennen kun välähtää blue screen ja windows sammuu ja kone käynnistyy uudestaan, mutta ei koskaan lataa windowsia uudelleen! kokeiltu uudelleen asennusta ja ei auta!
Pystyykö tuota konetta käyttämään ilman akkuja verkkovirralla. Kokeile, vaikuttaako mitenkään.
Lainaus:Pystyykö tuota konetta käyttämään ilman akkuja verkkovirralla. Kokeile, vaikuttaako mitenkään.
Ennen tuota kokeilua mittaisin kyllä virtalähteen antaman jännitteen. Jos jännitteessä on jotain häikkää, saattaa akku olla se, joka on toistaiseksi pelastanut koneen elektroniikkaa hajoamasta.
Olen jo kokeillut toisella samanlaisella laturilla ja sama tulos! en sitten tiedä, onko muistin nostaminen maximiin (2Gt) ja uusi ja suurempi kiintolevy (60Gt->120Gt) syy tähän oireiluun? itse olen tätäkin miettinyt, mutta en usko että virran tarve olisi niin suuresti muuttunut, että laturi olisi epäkelpo!? Laturin tiedot ovat tälläiset:
Kokeiltu juuri koneen normi kiintsillä (60gt) ja mikään ei muutu! kone jumittaa laturin kiinni olessa jo käynnistyksessä ja ei suostu lataamaan windowsia!
Laturin ulostolojännite mitattu ilman rasitusta ja laturi antaa luvatun 18,5V!