User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 1.6.2025 / 21:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > ram-kamman lisäys läppäriin...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
RAM-Kamman lisäys läppäriin...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

4 tuotearviota
_
1. elokuuta 2009 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysees ois kone Fujitsu Siemens Amilo XA 2528, tietääkö kukaan että onko koneeseen helppo laittaa RAMi kampa vai kannattaisko viedä liikkeeseen?

RAM-Kammat

Koneen tietoja
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. elokuuta 2009 @ 16:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Manuaalissa on ohjeet muistin vaihtoon, jos olet kadottanuty sen löydät sen osoitteesta:
http://support.ts.fujitsu.com/com/support/manuals.html

Tehtävä ei ole hirveän vaikea, kunhan on huolellinen ja varoo staattista sähköä. Toisaaalta jos olet epävarma taidoistasi kannattaa harkita koneen viemistä liikkeeseen. Pelkän muistin lisääminen koneeseen on tuskin edes hirveän kallista...

las ballenas son el camino
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. elokuuta 2009 @ 00:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yleisenä nyrkkisääntönä voin sanoa, että Fujitsuun muistin lisääminen on helppoa, jos yleensä osaat lisätä koneisiin muistia.

Jos epäröit yhtään, niin vie kone liikkeeseen. Tuollainen homma onnistuu niiltä nopeasti, halvalla ja et ole itse vastuussa työn lopputuloksesta.

Jos haluat itse vaihtaa muistin, huomioi seuraavat asiat:

- Laita läppäri edes hieman pehmustavalle alustalle purkaessasi, tämä siksi ettei näyttöön tule liikaa painetta ruuveja aukoessa.

- Suojaudu staattiselta sähköltä, oikeasti. Muistit ovat herkkiä sähköiskuille, eikä se koneen emolevykään paljoa kestä.

- Avaa kone hyvällä ruuvimeisselillä. Koneen ruuvit ovat melko pehmeää metallia, ja huono ruuvari rikkoo kannat.

- Laittaessasi muistia paikoilleen, älä mene missään tapauksessa koskemaan koneen sisälle millään työkalulla. Sormet riittävät aivan mainiosti tähän hommaan, vaikka olisikin nakkisormet. Näin et vahingossakaan riko mitään piirejä tai pintaliitoskomponentteja.

- Katso miten muistin kuuluu olla koneessa, äläkä tunge väkisin jos ei tunnu menevän oikein. Voimalla et tee muuta kuin riko koneesi. Mikään takuu ei sellaista kata.

Itse olen tosiaan huoltoteknikko ja teen tätä työkseni.
Member

4 tuotearviota
_
2. elokuuta 2009 @ 12:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paljonko nuo muistin lisäykset yleensä maksaa? eikös ne oo joku 20e?
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. elokuuta 2009 @ 23:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juuri jollain parilla kympillä pitäisi saada työn osuus. Summa vaihtelee liikkeittäin, mutta aina kannattaa käydä kysymässä, että on sitten varma hinta.
Vaihto on yleensä erittäin halpaa, jos sinulla on kone ja muistikampa mukana ja liikkeellä ei ole suurta ruuhkaa huoltotöissä.

Meidän tapauksessa tuollainen muistin vaihto tehdään saman tien, jos huoltoteknikoilla ei juuri sillä hetkellä ole kova kiire muiden töiden takia.
Senior Member

21 tuotearviota
_
4. elokuuta 2009 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti beget:

OT
Minkä koulun olet käynyt? Ja jos olet "teknikko" miksi asentelet palikoita koneisiin?

Emolevy ei ole herkkä staattiselle sähkölle, vaan vain siinä olevat transistoreja sisältävät sirut.

i7 860@3,9GHz HT-off +H2O || Asus Maximus III Gene || G.Skill ripjaws DDR3 1600MHz 4x2gb || Asus GTX580 DCII || Spinpoint F3 1Tb || Cougar S700 || Antec mini P180 +Scythe kaze server || 22" HP W2207H||Win7 Professional 64-bit ||

Member

4 tuotearviota
_
4. elokuuta 2009 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu... Täytyy tos lähtee katteleen että miten sitte tekis :D

Kiits vaan kaikille jokka helppas... :)
Senior Member

21 tuotearviota
_
4. elokuuta 2009 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos asennat itse muistit, niin pidät huolen että maadoitat ensin koneen rungon ja itsesi koskemalla samalla koneen runkoon ja esim patteriin tai muuhun metalliseen maahan yhteydessä olevaan. Näin tasaat mahdolliset potentiaalierot koneen ja itsesi välillä. Sen jälkeen voit asennella muistit turvallisesti. Älä hinkkaa samalla itseäsi villamattoa vasten.

i7 860@3,9GHz HT-off +H2O || Asus Maximus III Gene || G.Skill ripjaws DDR3 1600MHz 4x2gb || Asus GTX580 DCII || Spinpoint F3 1Tb || Cougar S700 || Antec mini P180 +Scythe kaze server || 22" HP W2207H||Win7 Professional 64-bit ||

Mainos
_
__

_
Senior Member

1 tuotearvio
_
11. elokuuta 2009 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mushinico:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti beget:

OT
Minkä koulun olet käynyt? Ja jos olet "teknikko" miksi asentelet palikoita koneisiin?

Emolevy ei ole herkkä staattiselle sähkölle, vaan vain siinä olevat transistoreja sisältävät sirut.
Koulutus on Informaatioteknologian AMK-insinööri. Koulutukseen sisältyy myös sähkötekniikan osaaminen ja S1 sähkötyöluokitus löytyy.

Huoltoteknikko on hienosteltu termi ja virkanimike huoltomiehelle. Olet saattanut joskus törmätä vastaavaan ilmiöön firmoissa joissa on töissä 20 eri alan pikkupäällikköä, mutta ei yhtään alaista.

Jos alat saivartelemaan emolevyn ja sen pinnalla olevien komponenttien erosta, niin aika pahasti eksyt aiheesta jota tässä yritetään selvittää. Eipä sillä taida olla tavalliselle käyttäjälle paljoa merkitystä staattisen iskun myötä onko isku tullut itse piirilevyyn vai siihen liitettyyn komponenttiin. Rikki se emolevy silti on.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > ram-kamman lisäys läppäriin...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy