User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 15:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > samsung nf210 miniläppäri
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
samsung nf210 miniläppäri
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
r.karhu
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2012 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tarvitsisin apua muistin ostamiseen kyseiseen koneesee. lueskelin tossa että kone nopeutuisi jos ostaisin 2gb muistin. voisiko joku kertoa minkälainen kyseiseen koneeseen tulee ostaa. linkittää linkki mulle.onko muita tapoja nopeuttaa kyseistä konetta?
1pertti
AfterDawn Addict
_
22. heinäkuuta 2012 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyseisessä koneessa näyttää olevan vain yksi muistipaikka, joten muistin lisääminen vaatii entisen 1 Gt:n muistin korvaamisen yhdellä 2 Gt:n muistilla. Muistityyppi on DDR3 1066MHz (PC3-8500) 204-PIN SODIMM.
http://www.orcalogic.co.uk/asp/prodtype.asp?prodtype=97653&ft=m
r.karhu
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2012 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
saako tota jostain suomesta tilattua? verkkokauppa.com tai joku vastaava.
zipperi
Senior Member

2 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2012 @ 20:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

zipper
r.karhu
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2012 @ 21:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sopiiko noi kaikki tohon? voi ostaa minkävaan noista?
1pertti
AfterDawn Addict
_
22. heinäkuuta 2012 @ 22:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti r.karhu:
sopiiko noi kaikki tohon? voi ostaa minkävaan noista?
Ei, vain sellainen muisti sopii, jonka tiedoissa sanotaan: DDR3 1066MHz PC3-8500 204-PIN SODIMM
zipperi
Senior Member

2 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2012 @ 22:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suurempi nopeus ei haittaa, sitä vain ei pysty hyödyntämään.

zipper
1pertti
AfterDawn Addict
_
22. heinäkuuta 2012 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipperi:
Suurempi nopeus ei haittaa, sitä vain ei pysty hyödyntämään.
Tässä tapauksessa varmaankin noin on, kun käytössä on vain yksi muistikampa. Vistan yhteydessä kuitenkin kerrottiin ongelmista, jotka johtuivat siitä, että toisessa muistipaikassa oleva lisämuisti oli nopeudeltaan suurempaa luokkaa kuin alkuperäinen.
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
23. heinäkuuta 2012 @ 13:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kingstonin sivujen mukaan yhteensopivat muistikammat ovat:
KVR1066D3S8S7/2G (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/...gle-Rank-SODIMM)
ja
KVR800D3S8S6/2G (http://www.tietokonekauppa.fi/?koodi=45261)

EDIT: Nämä ovat siis 100% varmasti toimivia vaihtoehtoja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. heinäkuuta 2012 @ 13:30

1pertti
AfterDawn Addict
_
23. heinäkuuta 2012 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pelkästään nopeutta vertaillen tuo Verkkokaupan malli näyttäisi olevan muistin viiveenkin (CL7) huomioiden hieman nopeampi. Eri asia sitten on, onko nopeuserolla mitään käytännön merkitystä.
r.karhu
Junior Member
_
23. heinäkuuta 2012 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
soitin verkkokauppa.comiin ja olin tilaamassa tätä mitä xbkrypt0n suositteli
KVR1066D3S8S7/2G www.verkkokauppa.com/fi/product/...gle-Rank-SODIMM)
ja siellä sanottiin ettei tuo muisti sovi tuohon minun koneeseen ettei toimisi siinä ja antoi minulle uuden mikä siiheen kuuluu
www.verkkokauppa.com/fi/product/2730/tvff/Kingston-ValueRam-2-GB-667-MHz-DDR2-SODIMM onko tuo sitten oikea millä tulee toimimaan.?
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
23. heinäkuuta 2012 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
soitin verkkokauppa.comiin ja olin tilaamassa tätä mitä xbkrypt0n suositteli
KVR1066D3S8S7/2G www.verkkokauppa.com/fi/product/...gle-Rank-SODIMM)
ja siellä sanottiin ettei tuo muisti sovi tuohon minun koneeseen ettei toimisi siinä ja antoi minulle uuden mikä siiheen kuuluu
www.verkkokauppa.com/fi/product/2730/tvff/Kingston-ValueRam-2-GB-667-MHz-DDR2-SODIMM onko tuo sitten oikea millä tulee toimimaan.?
Verkkokaupan myyjä ei tiedä mistä puhuu. Tuossa läppärissä on DDR3 muistia ja tuo heidän antamansa on DDR2 muistikampa. Ostat vaan tuon minkä linkkasin, se kyllä toimii.

Voit vaikka itse tarkistaa mikä muisti toimii siinä läppärissäsi:
http://www.ec.kingston.com/ecom/configu...mod.asp?root=fi
r.karhu
Junior Member
_
23. heinäkuuta 2012 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
meni hieman luottamus kyseisen kaupan asiakaspalveluun kun kaveri siellä sanoi katsoneensa samsungin sivuilta et on tuo ddr2 ja kun itse katsoin samsungin sivuilta löysin vain ddr3. mutta kiitos teille avusta.
r.karhu
Junior Member
_
23. heinäkuuta 2012 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sellainen kysymys vielä että tuossa kun lukee tuo 1066mhz ja koneessa 667mhz niin onko sillä väliä vaikka nämä ovat eri?
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
23. heinäkuuta 2012 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole väliä. Muisti ei välttämättä toimi tuolla nopeudella, mutta se on ainakin yhteensopiva läppärisi kanssa. Lisäksi kammat ovat lähes saman hintaisia, joten ainakin itse ostaisin tuon KVR1066D3S8S7/2G.
r.karhu
Junior Member
_
3. elokuuta 2012 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitseeko mun asentaa jotain ajureita tai jotain ku pistän ton muistin koneeseen kiinni?
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
3. elokuuta 2012 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitseeko mun asentaa jotain ajureita tai jotain ku pistän ton muistin koneeseen kiinni?
Ei tarvitse. Sammutat vaan koneen, otat akun irti, ruuvaat muistikamman suojan irti, otat vanhan kamman ulos ja pistät uuden kamman sisään.
r.karhu
Junior Member
_
10. elokuuta 2012 @ 17:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tässä on nyt tullu mini konetta käytettyä paripäivää muistin päivityksen jälkeen ja olen ollut todella tyytyväinen. kaikki tuntuu toimivan paljon sulavammin.
suur kiitokset xbkrypt0n:nille asiantuntevista kommenteista. ja myös muillekkin.
r.karhu
Junior Member
_
4. syyskuuta 2012 @ 20:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
morjensta taas. sellain kysymys että mitenkäs on että onnistuuko tähän otsikon mukaiseen koneeseen vaihtaa prosessori? tai näytönohjain? kannattaako ja minkä hintaisia ovat?
AfterDawn Addict
_
4. syyskuuta 2012 @ 20:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
morjensta taas. sellain kysymys että mitenkäs on että onnistuuko tähän otsikon mukaiseen koneeseen vaihtaa prosessori? tai näytönohjain? kannattaako ja minkä hintaisia ovat?
Itse en lähtisi vaihtamaan tuon hintaiseen koneeseen näyttistä ja prossua. Ostaisin mieluummin tehokkaamman koneen.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
4. syyskuuta 2012 @ 23:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miniläppäreihin/netbookkeihin ei myöskään noita voi edes vaihtaa. Osat ovat pintaliitoskomponentteja ja osa emolevyä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > samsung nf210 miniläppäri

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy