User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 8.1.2025 / 05:22
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > selain toimii, muu nettiliikenne ei
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Selain toimii, muu nettiliikenne ei
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Hertta_
Newbie
_
15. lokakuuta 2013 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

En oikein tiedä kuuluuko viesti tänne vai tuonne verkkopuolelle, siirtäkää jos tarvetta.

Eli ongelma on seuraavanlainen, Toshiban Equium L30 läppärissä ei toimi Windowsin (XP Home) uudelleenasennuksen jälkeen netti kunnolla. Selaimella pääsee mihin vaan ja voi ladatakin mitä vaan, mutta esim. F-securen ohjelma ei asennu (päivitä tietoja tai varmenna tilauskoodia) ja Windowsin omat päivityksetkään eivät toimi (ei edes Windows Update sivuston kautta).

Windowsin asensin siis uudelleen koneen mukana tulleen recovery cd:n mukana (formatoi kovalevyn), jonka jälkeen olen vielä erikseen päivittänyt sekä LAN, että WLAN ajurit suoraan valmistajan sivuilta. Windowsin puolelle ajoin SP3:n koneelle vielä erikseen. Toshiban sivuilta olen myös ajanut koneelle tarvittavat ajurit ja BIOS päivityksen.

Kun katson verkon tilaa, niin yhteys on päällä koko ajan, mutta paketteja liikkuu ainoastaan silloin kun liikun itse selaimella netissä.

Missä mahtaa siis olla vika, tai asetus väärin..?

Omat taidot eivät enää riitä tämän pidemmälle, ajurit osaan päivittää ja kone on nyt kahteen kertaan vedetty alusta asti sillä recoveryllä. Auttakaa siis avutonta. ;)
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
15. lokakuuta 2013 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windows XP:n kaikissa versioissa ei tule uusinta Windows Update Agent -ohjelmaa eikä Windows Update tai Microsoft Update toimi sen vuoksi. Microsoft ei myöskään tarjoa sitä automaattisesti, vaan se on käyttäjän itse asenneltava.

http://support.microsoft.com/kb/946928/fi

F-securesta en osaa sanoa miksi ei toimisi. Saattaa olla esim. joku .net framework ongelma (puuttuu versio x) ja se odottaa, että käyttäjä sen ensin asentelee windows updatesta/microsoft updatesta.
Hertta_
Newbie
_
15. lokakuuta 2013 @ 14:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n:
Windows XP:n kaikissa versioissa ei tule uusinta Windows Update Agent -ohjelmaa eikä Windows Update tai Microsoft Update toimi sen vuoksi. Microsoft ei myöskään tarjoa sitä automaattisesti, vaan se on käyttäjän itse asenneltava.

Ok, pitää kokeilla tuota, kiitos!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. lokakuuta 2013 @ 14:45

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > selain toimii, muu nettiliikenne ei

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy