User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 10:40
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > ssd levy hp pavilion dv9000:n?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
SSD levy HP Pavilion dv9000:n?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jaska_70
Newbie
_
9. lokakuuta 2012 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on vanha HP Pavilion dv9000 ja siinä 160GB kovo. Tarkoituksena olisi ostaa uusi 120GB:n SSD levy, kloonata nykyinen levy siihen ja lopuksi tyhjentää&laittaa nykyinen levy kakkoslevyksi koneeseen (koneessa on vapaa paikka toiselle 2.5" SATA levylle).

Miten tämä onnistuu parhaiten? Onnistuuko levyjen kloonaus vaikka uusi levy olisi vain 120GB? Tuleeko levyn mukana tarvitavat softat ja voiko sen tehdä itse? Muita vinkkejä projektiin?
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
9. lokakuuta 2012 @ 21:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olis kyllä suotavaa tehdä ihan puhdas asennus niin ettei koneessa ole kiinni muutakuin se ssd-levy. Näin saat parhaimman lopputuloksen. Kloonaamalla siirtyy myös kaikki se turha mikä on aikojen saatossa asentunut winukan syövereihin, eli ei se kloonaaminen kannata. Kopioit vaan tärkeät tiedostot jemmaan, otat kovon irti, laitat ssd:n paikallee ja asennat puhtaan winukan. Näin pääset parhaimpaan lopputulokseen. Ja tosiaan asennuksen aikana ei kannata pitää muita kovoja koneessa kiinni, täällä on ollut esimerkkejä että osa asennustiedostoista on mennyt toiselle levylle.

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL
jaska_70
Newbie
_
9. lokakuuta 2012 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mielelläni laittaisin levyn sileäksi.. mutta ongelma on, että mulla ei ole Windowsin asennuslevyjä. Konessa oli ostaessa Vista asennettuna ja ostin siihen aikanaan Windows 7:n päivityslevyt.
1pertti
AfterDawn Addict
_
9. lokakuuta 2012 @ 22:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Teitkö koskaan palautuslevyjä siitä alkuperäisestä Vistasta?
Akentti
Member
_
10. lokakuuta 2012 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaska_70:
Mielelläni laittaisin levyn sileäksi.. mutta ongelma on, että mulla ei ole Windowsin asennuslevyjä. Konessa oli ostaessa Vista asennettuna ja ostin siihen aikanaan Windows 7:n päivityslevyt.
Laitoin yv:eetä
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
11. lokakuuta 2012 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta windows 7 aidot levyt
http://www.mydigitallife.info/official-...-digital-river/
samalta sivulta pitäisi löytyä vistankin levyt

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
jaska_70
Newbie
_
23. lokakuuta 2012 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti:
Onko oikeesti niin, että voin imuroida noi levyt tuolta ja käyttää jo käytössä olevaa Win7 asennuskoodia? Luulin, että levyjen mukana tullutta koodia voi käyttää vain kerran?

On mulla varmaan jossain myös palautuslevyt.. mut eikös se ole nopeinta kun vaan kloonaa levyn?
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
23. lokakuuta 2012 @ 20:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaska_70:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti:
Onko oikeesti niin, että voin imuroida noi levyt tuolta ja käyttää jo käytössä olevaa Win7 asennuskoodia? Luulin, että levyjen mukana tullutta koodia voi käyttää vain kerran?

On mulla varmaan jossain myös palautuslevyt.. mut eikös se ole nopeinta kun vaan kloonaa levyn?
Kyllä. Voit ladata tuolta Windows 7 median ja aktivoida sen Windows 7 asennuskoodilla. ( Ainakin sillä, joka on koneen kyljessä). Levyn kloonaaminen on nopeampaa, mutta itse lähtisin "puhtaalta pöydältä" kun kyseessä on kovalevy->SSD vaihto.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. lokakuuta 2012 @ 20:32

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > ssd levy hp pavilion dv9000:n?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy