Vertailuapua: HP vs Asus
|
|
katida
Newbie
|
29. tammikuuta 2010 @ 18:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2010 @ 18:46
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
31. tammikuuta 2010 @ 20:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Specsien perusteella rankkaisin koneet näin:
1: HP Pavilion DV7-3013EO VL118EA
2: Asus X70IC-TY084V
3: HP DV7-3014EO 17.3" M300/4GB/320GB/W7HP
TÄSSÄ melko edullinen 17,3" läppäri
TÄSSÄ myös yksi vaihtoehto
|
katida
Newbie
|
1. helmikuuta 2010 @ 19:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos ugge avusta. Olen hieman eksyksissä täällä läppäriviidakossa :-)
Vähän epäilyttää tuo Acer. Olen kuullut siitä niin paljon huonoa, lähinnnä että koneet hajoaa helposti ja huolto takkuaa. Niin ja vistaa en halua (thosiba).
HP Pavilion DV7-3013EO VL118EA on tällä hetellä vielä ykkösen asemassa, mutta huiman kallis. Plussaa on kyseisen koneen energiatehokkuus. Onkohan jotain muuta vastaavaa esim HP:llä? Melkein sanoisin että merkeistä suosin hp tai asus.
|
katida
Newbie
|
1. helmikuuta 2010 @ 19:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
lagopus
Newbie
|
2. helmikuuta 2010 @ 06:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Asus olisi tosi rokkia, koska HP:lla on surkeat emolevyt jotka voi AMD:n prossulla räjähtää ja ylikuumentua ja levitä just kun takuu on mennyt. Ja kalliiksi tulee se korjaaminen ja koneen lähettäminen edestakaisin kun pitää viikon yli odottaa korjauksia. HP:llä on pirun hyvä huolto ja kunnon kotisivut ja hyvät ajuripäivitykset ja muut infot, mutta multa itseltä just tuossa hajosi HPn 17-tuumainen vehe joka maksoi pirusti ja ai että otti päähän. Syynä oli just tuo emolevy ja AMD:n prosessori. Jos löydät esim. HP/Compaq-yhdistelmän, niin niissä on yleensä Intelin prossu joka ei pistä emolevyä räjähtämään ihan niin helposti.
Ja tuo prossun tehokkuus linkittämässäsi on suht ok, mutta riippuu tietty käyttötarkoituksesta. Leffoja katottaessa kannattaa olla näytönohjaimen (joka tuossa on kehnompi NVidia, ATI on parempi) muistia reippaasti--puolella gigalla selvinnee just ja just mutta 1GB on jo nam.
Asuksesta vielä että vehkeet tuntuvat olevan pirun hyvää kamaa, mutta näytönohjaimissa voi olla ongelmia (just nuo NVidiat), ääni on aivan *mieletön* eikä koneessa ole yhtä paljon tehoja mussuttavia ylimääräisiä krääsäohjelmia (bloatware, crapware) niinkuin HP:llä. Ja näyttö on vähän matalampi, HP:llä pitäisi olla korkeahko. Mutta kannattaa välttää AMD:n prossuja ja NVidian näytönohjaimia.
Toivottavasti auttaa!
|
Calileo
Newbie
|
2. helmikuuta 2010 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. helmikuuta 2010 @ 17:43
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2010 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti katida: Kiitos ugge avusta. Olen hieman eksyksissä täällä läppäriviidakossa :-)
Vähän epäilyttää tuo Acer. Olen kuullut siitä niin paljon huonoa, lähinnnä että koneet hajoaa helposti ja huolto takkuaa. Niin ja vistaa en halua (thosiba).
HP Pavilion DV7-3013EO VL118EA on tällä hetellä vielä ykkösen asemassa, mutta huiman kallis. Plussaa on kyseisen koneen energiatehokkuus. Onkohan jotain muuta vastaavaa esim HP:llä? Melkein sanoisin että merkeistä suosin hp tai asus.
Acerista olen minäkin kuullut todella paljon huonoa.
Itselleni hommasin ekan Acerin läppärin 5 vuotta sitten ja on edelleen kakkos koneena päivittäisessä käytössä, eikä tähän päivään mennessä yhtään vikaa.
Acerin huollon takkuamisesta en osaa mitään sanoa kun ei ole ikinä tarvinnut Aceria huoltoon lähettää.
@lagopus
Nuo näytönohjain/prossuvalinnat on mielestäni makuasioita, itse suosin Intel T-sarja+Nvidida(siis MXM, ei integroitu) yhdistelmiä viileyden ja toimivuuden takia.
Kaikista merkeistä löytyy varmasti niitä sunnuntaiversioita.
Asus mielestäni hinta/laatu suhteeltaan ehdoton ykkönen.
Acer taas hinta/teho suhteeltaan kärkipäätä.
HP hinta/bloatwaren ehdoton huippu(HP:n crapware softaa yleensä mukana hulluuteen asti)
Ja mitä ns. Bloatware softiin tulee niin uskoisin että jokainen koneenkäyttäjä osaa käyttää "uninstall" toimintoa.
TÄSSÄ taas yksi vaihtoehto
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2010 @ 15:05
|
Mainos
|
  |
|
katida
Newbie
|
21. helmikuuta 2010 @ 12:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos avusta kaikille :)
En vielä(kään) ole läppäriä kiireiltäni ehtinyt hankkimaan, mutta olen aika paljon viisaampi kun taas menen myyjiä kiusaamaan :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2010 @ 12:37
|