User Käyttäjä Salasana  

maanantai 23.12.2024 / 12:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > laajakaistaliittymät > kuinka nopea nettiyhteys on tarpeen?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuinka nopea nettiyhteys on tarpeen?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
murrrr456
Newbie
_
20. huhtikuuta 2010 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäisi nyt päättää, siirrynkö nykyisestä Welhon 10mbs yhteydestä uuteen 40mbs tai 100mbs yhteyteen. Nettiä tulee käytettyä perusselaamiseen, nettipokeriin, internetmoninpelien pelaamiseen, tiedostojen lataamiseen(yleensä 5-50mb, mutta joskus satojen megojenkin suuruisia), videoiden katseluun ja joskus vertaisverkoista tulee ladattua joku leffa tai muu tiedosto.

Miten paljon nopeammasta yhteydestä olisi hyötyä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. huhtikuuta 2010 @ 15:27

jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
20. huhtikuuta 2010 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan siitä apua isojen tiedostojen latailussa, mutta kyllä tuo 10mbs on jo ihan koohtuullinen nopeus. Itse väännän täällä 2mbs:n nopeudella.
murrrr456
Newbie
_
20. huhtikuuta 2010 @ 17:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta eikö tiedostoja ladatessakin tule helposti vastaan vaikka sen tiedoston tarjoajan asettamia rajoituksia. Esimerkiksi Steamin pelejä kun lataa koneelle, niin ei mene ikinä yli 1mbs se latausnopeus. Olisiko 10 mbs nopeudella periaatteessa mahdollista ladata netistä tiedostoja jollain 5-8mbs nopeudella? Itse olen saavuttanut korkeimmillaan kahden megan nopeuksia, yleensä jää noin yhteen megaan
jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2010 @ 02:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti murrrr456:
Pitäisi nyt päättää, siirrynkö nykyisestä Welhon 10mbs yhteydestä uuteen 40mbs tai 100mbs yhteyteen. Nettiä tulee käytettyä perusselaamiseen, nettipokeriin, internetmoninpelien pelaamiseen, tiedostojen lataamiseen(yleensä 5-50mb, mutta joskus satojen megojenkin suuruisia), videoiden katseluun ja joskus vertaisverkoista tulee ladattua joku leffa tai muu tiedosto.

Noista nopeuksistahan taitaa olla eniten hyötyä kaveripiirissä, kun joku kysyy, kuinka nopea netti sulla on?
AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2010 @ 05:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin nopea kun linjat antaa periksi, se on suurin rajoittaja jos ei ole valokuitua.Jos yrittää syöttää liian nopeaa yhteyttä heikkolaatuiseen linjaan yhteys muuttuu epävakaaksi.

iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
alakoo
Member

8 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2010 @ 07:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Itse teen kaikkia mainitsemiasi asioita soneran 10mbs-yhteydellä ilman ongelmia. 40mbs riittää sinulle varmasti ja voi olla jopa vakaampi linjonen takia.

Mutta eikö tiedostoja ladatessakin tule helposti vastaan vaikka sen tiedoston tarjoajan asettamia rajoituksia. Esimerkiksi Steamin pelejä kun lataa koneelle, niin ei mene ikinä yli 1mbs se latausnopeus. Olisiko 10 mbs nopeudella periaatteessa mahdollista ladata netistä tiedostoja jollain 5-8mbs nopeudella? Itse olen saavuttanut korkeimmillaan kahden megan nopeuksia, yleensä jää noin yhteen megaan
Netin teoreettinen maksimi olisi 40mbit, käytännössä sen alle, palveluntarjoajat laskevat latausnopeuksia edelleen. 100mbs-taloudessa asuessani torrent-verkot saavuttivat korkeintaan 6mbs-nopeuden (todella harvoin, yleensä 1-2). 10-megaisella harvoin päästään yli 1-2megan.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2010 @ 20:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Netin teoreettinen maksimi olisi 40mbit, käytännössä sen alle, palveluntarjoajat laskevat latausnopeuksia edelleen. 100mbs-taloudessa asuessani torrent-verkot saavuttivat korkeintaan 6mbs-nopeuden (todella harvoin, yleensä 1-2). 10-megaisella harvoin päästään yli 1-2megan.

Kyllä ainakin soneran 10/10 kuituyhteys luukuttaa ihan nätisti semmosta 1.2 megatavua sekunnissa, mikä onkin aikalailla 10-megaisen maksimitiedonsiirtonopeus. Ite sanoisin et 10 megaa on ehdoton minimi yhteysnopeus.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. huhtikuuta 2010 @ 20:29

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
22. huhtikuuta 2010 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Noista nopeuksistahan taitaa olla eniten hyötyä kaveripiirissä, kun joku kysyy, kuinka nopea netti sulla on?
Itellä on Welho ja Welhon minimi nopeus nyt 2010 on 10mb\s joka 25? kk

10mb\s käyttää vanhaa Motorolan laatikkoa kaikki muut käyttää Ciscon uutta parempaa boxia

Viimeksi kun käytin Steam niin sai R.U.S.E betan ladata se tuli 4-6mb\s vauhdilla koko ajan

Minusta perus netti käyttäjälle pelit - s-posti - XXX sivut ja Youtuben katseluun riittää 10mb\s 25? kk

256riittaa
Newbie
_
23. huhtikuuta 2010 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarsaman:
Onhan siitä apua isojen tiedostojen latailussa, mutta kyllä tuo 10mbs on jo ihan koohtuullinen nopeus. Itse väännän täällä 2mbs:n nopeudella.
Minä keulin 100/100 valokuidulla. Tuntuu tosi hyvälle dna:n paskapiuhan jälkeen.

http://kuituhimaan.blogspot.com
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2010 @ 15:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 256riittaa:
Minä keulin 100/100 valokuidulla. Tuntuu tosi hyvälle dna:n paskapiuhan jälkeen.

Tuon blogin kirjoittajalla ei juurikaan ole hajua tietoliikenteestä. ADSL-yhteydessä tilaajalla on oma johto ihan samaan tyyliin kuin kuidussakin. Se ettei kuparissa päästä suuriin nopeuksiin, johtuu siitä että signaali vaimenee kuparissa paljon kuitua enemmän ja on häiriöaltis.
Mainos
_
__

_
jarsaman
Senior Member

24 tuotearviota
_
24. huhtikuuta 2010 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 256riittaa:

Hienoa, että pääsit vähän hehkuttamaan. Suon sen mielelläni sinulle.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > laajakaistaliittymät > kuinka nopea nettiyhteys on tarpeen?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy