User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.1.2025 / 17:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > laajakaistaliittymät > nettitikku toimii huonosti, vaikka kuuluvuus on hyvä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nettitikku toimii huonosti, vaikka kuuluvuus on hyvä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
boisman
Newbie
_
9. syyskuuta 2011 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
3G-verkko on kesämökillämme hyvin huono. Puhelimen käyttö on hankalaa, ja nettitikku (Huawei E367) saa käytännössä yhteyden ainoastaan 2G-verkkoon. Hankin sitten suunta-antennin http://www.verkkokauppa.com/fi/product/...0-m-kaapelilla, jonka jälkeen kuuluvuus parani. Käytössä on Saunalahden Mobiililaajakaista, ja lisäantennin asentamisen jälkeen signaali on käyttöliittymän mukaan koko ajan maksimissa (3G ja ajoittain myös HSPA+).

Netin käyttö ei kuitenkaan suju niin kuin pitäisi. Tyypillisesti käy niin, että nettitikku saa helposti yhteyden 3G-verkkoon, ja käyttöliittymän palkit kertovat täydestä signaalista. Kun sitten yritän avata nettiselainta (Chrome), en pääsekään internettiin. Selain veivaa hetkisen, jonka jälkeen tulee tämä virhe ilmoitus: http://s1216.photobucket.com/albums/dd3...nt=netti_01.jpg

Välillä käy myös niin, että selain onnistuu avaamaan kotisivun, ja surffailu onnistuu jonkin aikaa, mutta sitten tulee taas edellä mainittu virheilmoitus. Välillä tulee myös tällainen virheilmoitus: http://s1216.photobucket.com/albums/dd3...ent=netti_03.jp

Signaalin voimakkuus on siis koko ajan ?tapissa? ja yhteys ei pätki. Tästä huolimatta netin käyttö kangertelee edellä mainitulla tavalla. Virheilmoituksissa olevia keinoja olen kokeillut kaikkia muita, paitsi DNS-asetuksien tarkastamista. Mitenköhän ne voisi tarkastaa? Mistähän tästä kannattaisi lähteä liikkeelle? Käyttöjärjestelmä on Win7 Pro. Selain on Chrome, mutta ongelma esiintyy myös muita selaimia käytettäessä.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. syyskuuta 2011 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti boisman:
3G-verkko on kesämökillämme hyvin huono. Puhelimen käyttö on hankalaa, ja nettitikku (Huawei E367) saa käytännössä yhteyden ainoastaan 2G-verkkoon. Hankin sitten suunta-antennin http://www.verkkokauppa.com/fi/product/...0-m-kaapelilla, jonka jälkeen kuuluvuus parani. Käytössä on Saunalahden Mobiililaajakaista, ja lisäantennin asentamisen jälkeen signaali on käyttöliittymän mukaan koko ajan maksimissa (3G ja ajoittain myös HSPA+).

Netin käyttö ei kuitenkaan suju niin kuin pitäisi. Tyypillisesti käy niin, että nettitikku saa helposti yhteyden 3G-verkkoon, ja käyttöliittymän palkit kertovat täydestä signaalista. Kun sitten yritän avata nettiselainta (Chrome), en pääsekään internettiin. Selain veivaa hetkisen, jonka jälkeen tulee tämä virhe ilmoitus: http://s1216.photobucket.com/albums/dd3...nt=netti_01.jpg

Välillä käy myös niin, että selain onnistuu avaamaan kotisivun, ja surffailu onnistuu jonkin aikaa, mutta sitten tulee taas edellä mainittu virheilmoitus. Välillä tulee myös tällainen virheilmoitus: http://s1216.photobucket.com/albums/dd3...ent=netti_03.jp

Signaalin voimakkuus on siis koko ajan ?tapissa? ja yhteys ei pätki. Tästä huolimatta netin käyttö kangertelee edellä mainitulla tavalla. Virheilmoituksissa olevia keinoja olen kokeillut kaikkia muita, paitsi DNS-asetuksien tarkastamista. Mitenköhän ne voisi tarkastaa? Mistähän tästä kannattaisi lähteä liikkeelle? Käyttöjärjestelmä on Win7 Pro. Selain on Chrome, mutta ongelma esiintyy myös muita selaimia käytettäessä.
Se "vika" on juuri noissa DNS-asetuksissa...

Eli kaiken varalta tyhjätään koneen dns-välimuisti:
Kirjoita hakulaatikkoon (käynnistysnapin, ei selaimen) cmd ja paina enter.
Avautuvaan komentotulkkiin kirjoita: ipconfig /flushdns ja paina enter.
Sitten kirjoitetaan ipconfig /all ja painetaan enter.
Listasta pitäisi löytyä seuraavat DNS-palvelimet:
195.74.0.47 ja 195.74.0.55
Onhan muut asetukset kunnossa?

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
boisman
Newbie
_
11. syyskuuta 2011 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia selkeistä ohjeista.

Toimin neuvojen mukaan, ja komentotulkin käyttö ilmoitti DNS-palvelimista seuraavaa.

PPP-sovitin Mobiililaajakaista:

DNS-palvelimet 195.197.54.100
195.74.0.47

Tunnelisovitin 6T04 Adapter:

195.74.0.47

Jos nyt tulkitsen tätä oikein, niin ensisijainen DNS-palvelimeni on toinen kuin Saunalahden asetuksissa mainittu. Mitenköhän tästä pitäisi jatkaa? Minulla on sellainen käsitys, että noita "DNS-arvoja" ei pääse mistään itse muuttamaan.
Plasticma
Member

1 tuotearvio
_
11. syyskuuta 2011 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on sellainen käsitys, että noita "DNS-arvoja" ei pääse mistään itse muuttamaan.
Ohjauspaneeli\Verkko ja Internet\Verkko- ja jakamiskeskus
-> yhteydet kohdasta esim. local area connection
-> internet protocol version 6 tai 4 (molemmat?) ominaisuudet

Sieltä löytyy ainakin jotain DNS asetuksia :)
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. syyskuuta 2011 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia selkeistä ohjeista.

Toimin neuvojen mukaan, ja komentotulkin käyttö ilmoitti DNS-palvelimista seuraavaa.

PPP-sovitin Mobiililaajakaista:

195.74.0.47

Tunnelisovitin 6T04 Adapter:

195.74.0.47

Jos nyt tulkitsen tätä oikein, niin ensisijainen DNS-palvelimeni on toinen kuin Saunalahden asetuksissa mainittu. Mitenköhän tästä pitäisi jatkaa? Minulla on sellainen käsitys, että noita "DNS-arvoja" ei pääse mistään itse muuttamaan.
Kyllä tuo "pitäisi" olla Sauniksen deeänässäpalvelin...
Ainakin se on sci.fi:n poolissa ja Saunishan osti aikoinaan tuon(kin), jo ennen kuin Lissu osti Sauniksen...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
Mainos
_
__

_
waspi
Junior Member

2 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2011 @ 23:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla samat arvot Saunalahti nettitakussa.

Toimi kylläkin kuin unelma lisäantennilla koko kesän.
ping 43-69ms in 3-5M out 1.5-2.5M 24/7

Saunalahti palstalla oli mielenkiintoinen väite:
"Itse huomannut semmosen jutun, kun katsoo paljon nettitv:tä mokkulalla, joutuu sen jälkeen "priorisoinnin uhriksi". Sitten yskii ja köhii yhteys päivän pari."

Onko tämä totta?

itse luulen tökkimiset huoltotöiksi / teknisiksi vioiksi / verkonkuormitukseksi. itselläni näitä nettitakku päiviä on 3-4krt / vuodessa ja kestää 3-5 päivää. Mielestäni käytöstä riippumatta.

Michael Knight:"ALLRIGHT!!"
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > laajakaistaliittymät > nettitikku toimii huonosti, vaikka kuuluvuus on hyvä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy