|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
600-700? paketti pelikäyttöön (josta lopulta tulikin 1000? paketti)
|
|
Forcone
Newbie
|
9. tammikuuta 2014 @ 22:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Jösses, enhän mä tajunnut että noissa ei oo nykysin IDE-liitäntöjä. Oon sen verran kivikaudella. Mulla on kyllä jossain nurkissa muistaakseni sellanen pci-väylään laitettava kortti, jossa oli muistaakseni kolme IDE-liitäntää. Se on melkosen vanha, mutta eipä noille varastokovoille mitään huippunopeuksia tarvitsekaan varmaan. Olikohan se joku hiien Maxtor. Meneeköhän liian säätämiseks.. :D
Jos laitan Sandiskin 256 gigasen SSD:n käyttikselle, peleille, ja softille, ja sorvaan noi IDE-kovot, tai ainakin pari niistä siihen PCI-korttiin kiinni, jos löydän sen niin eiköhän se oo ihan ok. Tai sit opettelen käyttämään tilaa säästeliäästi. :) Ei millään viitsisi lisää kovalevyjä enää ostaa...
Onko tuo Corsairi tosiaan niin huono? Lähinnä sen takia laitoin tuon, kun on kehuttu hiljaiseksi. Kai se on sitten se Seasonic G550 laitettava? Mun mielestä jossain arvostelussa oli oikein komeita HD-kuvia "jaappanialaisista laatukonkista" tossa Corsairissa?
Onko noista muisteista kellään mitään sanottavaa? 1866 mhz Crucial Ballistix Tacticalit on nyt mulla ykkösvaihtoehto ihan puhtaasti perstuntumalla. Ainakin paperilla matalat viiveet ja merkki kuulostaa kivalta. Yli suositustenhan noi hertsit on, mut jos sitä prossua kellottaa joka tapauksessa niin ei kai tollainen pieni suositusten ylittäminen noissakaan haittaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. tammikuuta 2014 @ 22:05
|
Forcone
Newbie
|
9. tammikuuta 2014 @ 22:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forcone:
Kiitos vinkeistä! Täytyy tuo SSD-homma vielä katsoa. Jos otan PRO:n Samsungilta niin täytyy tyytyä siihen 128gb malliin. Ajattelin että jos kuitenkin saisi pelejä jokusen asennettua tuolle SSD:lle, kun nuo mun IDE-kovalevyt on sen verran vanhoja ja hitaita.. ;/
Jep, ehdottomasti SATA kovalevy mukaan. Kiristä SSD:ssä jos säästää pitää, mutta SATA kovo ois ehdoton juttu SSD:n kaveriks.
Eli tommonen mukaan:
http://www.hardwareversand.de/7200+RPM/...6Gb%27s.article
Ja jos Samsung Pro on ton kanssa liian kallis, niin toi SSD levyks:
http://www.hardwareversand.de/Solid-Sta...otebook.article
Tämäkin on kyllä sinällään hyvän kuuloinen ehdotus. Tuo 256gb SSD vaan houkuttaisi.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
10. tammikuuta 2014 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Tossa RM550 on 85c konkat -> lyhentää elinikää. Laadukkaammat ovat sitten ne 105c. Seasonic G550 on jepa.
EDIT: Muistit jos on 1,5v ja 1600mhz tai yli, niin kaikki on hyvin.
BitFenix Shinobi windowed | i5 3570K + Corator DS | Samsung 840 120GB | 2x500GB WD HDD | ASUS DC2o GTX 660 | Antec HCG 520W | Kingston Hyper X blue 8GB 1600mhz | Perus dvd-asema | Asus P8Z77-V LX2 || Acer Aspire 7736ZG | T4400 2,2ghz | G210M | 3gb RAM | 250gb HDD | 17" Led Lcd
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. tammikuuta 2014 @ 10:31
|
Forcone
Newbie
|
15. tammikuuta 2014 @ 09:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin!
Kiitos valtavasti kaikille saamastani avusta! Eilen laitoin tilauksen hardwareversandiin. Paketin kokonaishinnaksi muodostui etukäteismaksulla 1021,04? (mukaan tilaukseen otin myös kaverille näytönohjaimen, jolloin yhteishinta oli 1305,30?)
Ostoskoriini tuli siis tällaista palikkaa:
- Asus Z87-Pro C2
157,95?
- Crucial Ballistix Tactical 1866MHZ 9-9-9-27
68,84?
- Gigabyte GTX 770 OC Windforce 3 + M8000X laserhiiribundle
299,99?
- Intel Core i5-4670k tray
194,33?
- Noctua NH-D14
70,73?
- Sandisk SSD Ultra Plus 128gb Desktop (oli se notebook loppu, niin tuleepahan piuha ja sovitteet mukana... :) )
86,57?
- Western Digital Blue 1 TB 6GB's
49,17?
- Seasonic G550 gold
91,64?
- Coollaboratory Liquid Pro ;)
7,89?
- joku randomivakuutus johon en jaksanut oikein edes perehtyä 2,94?
- UPS Standard kulut 10,99?
- "uuden asiakkaan" Voucher -20? yli 1000? ostoksesta
Saa nähdä miten käy emolevyn ja Seasonicin kanssa, kun olivat tilapäisesti loppu. Emoa olen seurannut ja se on viikon sisään loppunut kahdesti, ja heti seuraavana tai sitä seuraavana päivänä on tullut täydennyserä. Seasonic ei mun mielestä aiemmin ole ollut loppu. Mutta ne osat kuitenkin tuohon haluan niin täytyy ootella ja vaikka soitella sinne jos ei ala sitten kuulua... :)
Jos joku minunkaltainen amatööri ihmettelee noita hintoja niin www.geizhals.de oli ihan hauska sivusto tuota ostoskoria näpertäessä. :)
Kiitos vielä kaikille, nyt odotellaan palikoita ja mietitään mitä kaikkia pelejä sitä voikaan koneella pelata!
EDIT: Aika hienoa! Lueskelin et joillakin oli ollut joskus viivästyksiä noiden maksun siirtymisten kanssa. Laitoin itse eilen Osuuspankilla noin klo 19 maksun menemään ja tänä aamuna oli klo 9:26 kirjautunut hardwareversandin tilille, vahvistus tuli sieltä. Siinä ei pitkään nokka tuhissut!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. tammikuuta 2014 @ 11:20
|
AfterDawn Addict
|
15. tammikuuta 2014 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forcone: EDIT: Aika hienoa! Lueskelin et joillakin oli ollut joskus viivästyksiä noiden maksun siirtymisten kanssa. Laitoin itse eilen Osuuspankilla noin klo 19 maksun menemään ja tänä aamuna oli klo 9:26 kirjautunut hardwareversandin tilille, vahvistus tuli sieltä. Siinä ei pitkään nokka tuhissut!
Hyvältä paketilta näyttää :)
Pankeille tuli uudistus muistaakseni viimevuoden alussa, joka nopeutti ulkomaansiirtoja paljon.
Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000
HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
15. tammikuuta 2014 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forcone:
Voin sitte sanoa että to-del-la ärsyttävä asentaa, enkä nyt tiedä toimiiko toi niin hyvin. Myöhemmin kun vaihdoin prossucoolerin, oli jälki aika.. Suttuista siellä prossun päällä. Yks köntsä ja pienempi pisara siellä täällä, muistutti hieman palanutta muovia ulkonäöllisesti.
Ainakaan yhtään sen suurempia muutoksia lämpötiloissa en huomannut aikasemmalla coolerilla missään vaiheessa. Tämänhetkinen suosikkitahna on Articin MX-4
|
Forcone
Newbie
|
15. tammikuuta 2014 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forcone:
Voin sitte sanoa että to-del-la ärsyttävä asentaa, enkä nyt tiedä toimiiko toi niin hyvin. Myöhemmin kun vaihdoin prossucoolerin, oli jälki aika.. Suttuista siellä prossun päällä. Yks köntsä ja pienempi pisara siellä täällä, muistutti hieman palanutta muovia ulkonäöllisesti.
Ainakaan yhtään sen suurempia muutoksia lämpötiloissa en huomannut aikasemmalla coolerilla missään vaiheessa. Tämänhetkinen suosikkitahna on Articin MX-4
Ootko varma, että se oli levittynyt riittävästi, jos jälki oli sellaista? Mäkin oon kyllä lukenut tosta, että on hirvittävä aine työstää, mut pitää silti itsepäisenä kokeilla. Laittaa sitten jotain muuta, jos ei tuosta tuu mitään. Lähtikö hyvin irti ne klöntit kun vaihdoit uutta tavaraa tilalle?
Edit: kysytääs vielä tarkennuksena, onko sulla ollut tuota Haswellissa heatsinkin alla? Jos on, niin suojasitko niitä kondensaattoreita(?) mitä on siinä pinnalla, vai koititko vaan laittaa varovasti?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. tammikuuta 2014 @ 13:58
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
15. tammikuuta 2014 @ 13:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forcone:
Ootko varma, että se oli levittynyt riittävästi, jos jälki oli sellaista? Mäkin oon kyllä lukenut tosta, että on hirvittävä aine työstää, mut pitää silti itsepäisenä kokeilla. Laittaa sitten jotain muuta, jos ei tuosta tuu mitään. Lähtikö hyvin irti ne klöntit kun vaihdoit uutta tavaraa tilalle?
Eipä sitä levitetä liikaa tai liian vähän, jos se tulee valmiiks leikattuna lappuna. Tosta on sekä nestemäinen, että lappuversio. Jonkun aikaa raapustin irti, jotain pientä värieroa jäi prossun päälle.
E:
Se lappu on siis sanomalehden sivua ohuempaa, lähti lentoon jo kun kättä siirsi yläpuolella. Nesteestä kuullu vielä enemmän valitusta, kun se ei tarraa kiinni kuten tahna.
Loppupelissä se on ihan sama minkä prossun päällä se on, kaikissa sama periaate. Eli metalli vasten coolerin pohjaa, johon tahna tulee väliin. Kyseessä mun kohdalla oli Phenom II prossu. Jos taas meinasit laittaa sen lämpökilven alle (siis taltalla irrottaa se metallikuori), niin siitä mulla ei ole kokemusta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. tammikuuta 2014 @ 14:02
|
Forcone
Newbie
|
15. tammikuuta 2014 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä sitä levitetä liikaa tai liian vähän, jos se tulee valmiiks leikattuna lappuna. Tosta on sekä nestemäinen, että lappuversio. Jonkun aikaa raapustin irti, jotain pientä värieroa jäi prossun päälle.
E:
Se lappu on siis sanomalehden sivua ohuempaa, lähti lentoon jo kun kättä siirsi yläpuolella. Nesteestä kuullu vielä enemmän valitusta, kun se ei tarraa kiinni kuten tahna.
Loppupelissä se on ihan sama minkä prossun päällä se on, kaikissa sama periaate. Eli metalli vasten coolerin pohjaa, johon tahna tulee väliin. Kyseessä mun kohdalla oli Phenom II prossu. Jos taas meinasit laittaa sen lämpökilven alle (siis taltalla irrottaa se metallikuori), niin siitä mulla ei ole kokemusta.
Joo siis nimenomaan sen "deliddauksen" varalle hommasin ton Liquid Pro:n. Ajattelin laittaa tuolle Noctualle sitä sen mukana tulevaa omaa tahnaa, koska sen pitäs olla ihan ok. Sun kokemukses on samankaltaisia mitä oon lukenut, että coolerin ja HS:n välissä ei juurikaan olis etua Liquid Pro:sta verrattuna normitahnaan. Tuolla HS:n alla taas mun lukemani perusteella siitä olis merkittävää etua verrattuna perustahnaan. Kunhan testailen. :) Enkä mä sitä heti laita, ennen kuin olen kokeillut, että kaikki toimii.
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
15. tammikuuta 2014 @ 16:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forcone: - Intel Core i5-4670k tray
194,33?
Ei! Boxed malli ehdottomasti. Hintaero pari euroo. 1 vuoden takuu voi ketuttaa jos prossu sattuuki hajoomaan.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Forcone
Newbie
|
15. tammikuuta 2014 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Forcone: - Intel Core i5-4670k tray
194,33?
Ei! Boxed malli ehdottomasti. Hintaero pari euroo. 1 vuoden takuu voi ketuttaa jos prossu sattuuki hajoomaan.
Ainiin niissä on tuollainen ero. Noooooh, jos tosiaan meinaa noita tahnoja vaihdella yms. niin tuskinpa tuolla takuullakaan on niin merkitystä. Mulle riittää, että se toimii uutuudeltaan. Heti-viallisenhan voinee reklamoida Saksassakin vaikkei mitään varsinaista takuuta olisikaan. Jos niin surkea tuuri käy, että se poikii jossain välissä niin se on sitten hommattava uusi tilalle... :)
|
Mainos
|
|
|
Forcone
Newbie
|
27. tammikuuta 2014 @ 10:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin, laitetaas vielä tilauksen jälkeinen udpate omista kokemuksista vuuuuuosien koneenrakentelutauon jälkeen.
Hardwareversand.de:
- Olin tyytyväinen ostokokemukseen
- Geizhals.de ja uuden tilaajan alennuskupongilla sain entistä edullisemmat hinnat
- Eivät vastaa maileihin (tämän kaikki taisivatkin jo tietää)
- Puhelinpalveluun sen sijaan pääsi parin sekunnin jonottamisella, mukavan oloisia ja asiallisia kavereita töissä. Hommat hoitui hyvin, jos vaan vähän osaa englantia puhua.
- Jos tilaatte tuotteita, joita heillä ei ole varastossa, tai teillä on muuta tilaukseen liittyvää, kannattaa suosiolla soittaa ja kysellä tilannetietoja.
UPS:
- Nopeahko toimitus. Tavarat taisivat lähetä tiistaina Saksasta ja olivat perjantaina minulla
- Jyväskylän UPS-yrittäjälle... Olikohan se Kuljetuspalvelu Korhonen, iso plussa! Seuranta näytti että paketti tulisi vasta maanantaina, laitoin mailia heille ja sanoin, että voisin vaikka itse käydä hakemassa paketin, jos se tulee heille vielä perjantain aikana. Noin 2 minuuttia mailin laittamisen jälkeen kaveri soitti ja sanoi, että paketti kyllä tulee tänään, noin 4-7 välillä, jos minulle käy ko. aikana. Paketti tuli sitten lopulta siinä viiden pintaan iltapäivällä.
- Pieni lommo pahvilaatikossa, mutta kaikki oli kyllä ehjänä.
Itse kone:
- Kokoaminen oli sinällään helppoa, mutta saihan siihen monta tuntia taas menemään kun oikein rauhassa hieroi kaapelointeja kuntoon ja nautti vähän asennusjuomaa välissä. Olen kyllä melko tyytyväinen lopputulokseen. Tuli myös tehtyä vähän "experimental"-äänieristystä valikoiduilla Biltema-tuotteilla... ;)
- Osavalintoihin olen erittäin tyytyväinen ainakin toistaiseksi! Yhdenkään osan kohdalla ei tullut sellaista oloa, että "Miksi mä olen tällaista p*skaa ostanut?". Esim. Noctuan coolerista tuli sellainen laatuvaikutelma, että on kyllä pakko tilata pari-kolme laitetuuletinta niiltä vielä koppaan tässä lähiaikoina. Myös tuo Gigabyten näyttis on sairrrraaan siisti. Metallikoteloinnit tuulettimille jne. Ainiin, ja tuo Seasonic, huikea pakkaus, huikea tuote! Ainut mitä en tilatessa tajunnut, on se, että tuolla ei voi ajella kuin yhtä näyttistä, mutta eipä haittaa. Vaihdetaan sitten ronskimman kokoinen poweri, jos haluaa joskus SLI-kikkailuihin lähteä.
- Kokoonpanosta tuli juuri niin hiljainen kuin toivoinkin. Olen käyttänyt vielä toistaiseksi konetta tässä pöydällä kylki auki korvan juuressa, ja tuommoisessa normi "nettiselailumoodissa" tuntuu, että tuo ei olisi päällä ollenkaan. Erittäin laadukkaita, hiljaisia osia tuli kyllä valittua! Kunhan tuon kotelon ilmanvaihdon mietin kuntoon, ja laitan äänieristetyn kylkipellin kiinni, veikkaan että tuo hiljenee vielä entisestään.
- Suorituskyky tuntuu olevan juuri sellaista kuin odotinkin. Kaikki pelit, joita olen kokeillut, toimivat huoletta Ultra-asetuksilla. Joskin tuo näytto on 1680x1050. Mutta kuitenkin.
- Kellotushommiin en ole vielä lähtenyt, mutta pitää kokeilla sitten, kun saa tuon ilmankierron suunniteltua paremmaksi.
Kiitos vielä kaikille valtavasti saamastani avusta, olen nyt tyytyväinen, mielestäni hyvän teho-hinta-suhteen koneen omistava kaveri! =)
|
|