User Käyttäjä Salasana  

perjantai 25.7.2025 / 18:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > ammattimainen editointi kone
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ammattimainen editointi kone
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
niko11
Newbie
_
4. huhtikuuta 2013 @ 18:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänne nyt kirjauduin kun etsin asiantuntevaa apua.. Leikkaan ja kuvaan videoita työkseni mutta olen aina työskennellyt firman koneella (tai kaupan kokoamalla omalla). Nyt harkitsen itse ensimmäistä kertaa kokoavani konetta ja mietin voinko käyttää esim. vanhaa koteloa?

Tällaisen kokoonpanon löysin eräältä nettisivustolta, suositeltiin editointiin:

CPU Intel Core i7-3770K
Motherboard Gigabyte Z77X-UP4-TH
Memory 16GB Corsair Vengeance 1600MHz DDR3 Low Profile 1.5v
GPU EVGA GeForce GT 640 2GB
SSD Samsung 840 Pro
Hard Drive 2x Seagate Barracuda 1TB 7200RPM
OEM Blu Ray Drive
PSU Antec VP-450
CPU Cooler Corsair H100
OS Windows 7 Home Premium 64 Bit

Voisinko käyttää tähän satsiin Spire pininfarinan koteloa, Logisys 550 w Ps550e12bk virtalähdettä ja seagate barracuda 7200.10 500gb muisteja.

Softat ova adoben after effects cs6 ja Premiere cs6

Olen siis aloittelija tietokoneen kasaamisessa, kaikenlaisia vinkkejä arvostetaan!
RatCon
AfterDawn Addict
_
4. huhtikuuta 2013 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Puhutaan näemmä raskaammasta editoimisesta, joten 3770K on hyvin perusteltu. Näytönohjaimesta paha sanoa, vissiin joistain paremmista voinee olla apua editoimisessakin, joku muu saa noista sanoa paremmin.

Normikovoiksi valkkaisin mielummin WD:n Caviar Blue 1Tb mallit. Kahden teran kovot ovat myös mahdollisuus, mutta itse menisin kahdella terasella.

Vesijäähyä et luultavasti tarvitse, noi intelit on aika viileitä. Jokin 25-30 euron perusjäähy riittää, 40e saa jo todella hiljaisia sekä tehokkaita jäähyjä.

*edit*
Ainakin virtalähteen uusisin oikeesti, tyyliin XFX 550W taikka Antec HCG 520W tilalle.

*edit2*
En myöskään tiedä, tarviiko emolevyn olla ihan älytön ? Joku 80e-100e Z77 emo vois riittää, kun et vissiin ole ylikellottamassa tai tarvitsemassa kahta näyttistä ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. huhtikuuta 2013 @ 19:11

AfterDawn Addict
_
4. huhtikuuta 2013 @ 20:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vastaileppa näihin, niin saadaan hintalaatusuhde hyväksi.

- Max budjetti?
- Käyttis ilmeisesti tarvitaan?
- Osaatko itse kasaa koneen vai tarviitko liikkeen kasaaman?
- Onnistuuko ulkomaailta tilaus (EU - Saksa)?
- Meinaatko kellottaa prossua?
- Pelataanko koneella vai onko vain "työ" käyttöön?
- 2kpl kovoi mitä varten? Vai meinaatko laittaa Raid 1?

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > ammattimainen editointi kone

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy