|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Editointikoneen päivitystä
|
|
yna
Junior Member
|
9. huhtikuuta 2013 @ 18:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitoin Jimm'sistä tilaukseen. Menee 3?10 päivää, ehtii varmaankin muuttaa tilausta vielä, joten olisin kiitollinen jos vielä viitsitte kommentoida et kaikki on ok, näyttiksen, virtalähteen, coolerin ym. tarpeellisuus emolevyttimen yhteensopivuus.

linkssd
linkmuisti
linknäyttis
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. huhtikuuta 2013 @ 18:45
|
AfterDawn Addict
|
9. huhtikuuta 2013 @ 20:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Prossun kellotaajuuden nosto +3,5GHz saattaa antaa hyvän lisäboostin pitkäksi aikaa ja tähän sen erillisen coolerin tarvitsee, jotta prossun lämmöt pysyvät alhana.
Tuli mieleen, että montakohan tuuletinta kotelossasi on tällähetkellä? 1? 2? periaatteessa voisi laittaa kolme tuuletinta eli taakse - eteen - kattoon yksi, tämä ei kuitenkaan pakollinen ratkaisu ole link.
Prossun kellotukseen löytyy netistä monia ohjeita / vinkkejä ja täältä varmasti saa muutaman myös.
Tässä yksi pitkä keskustelu kilpailevalta foorumilta link.
Kyllä nuo osat osaat varmasti itsekkin vaihtaa paikalleen, kun vaan jaksat ajankanssa laittaa, etkä vakisin/voimalla tee mitään.
Youtube on täynnä ohjeita, miten kone kasataan tai vaihdetaan, jokin osa.
Tässä pari kasaus ohjetta Part1 Part 2 ja tässä viellä yksi pitkä, mutta parhaimpia link.
BTW, älä imuroi konetta koskaan imurilla, sillä voit rikkoa imurista aiheutuneella staattisella sähköllä osia. Pölyn poistoon kannattaa käyttää paineilmaa, jota myydään ihan spray pulloissa jimmsillä tai lähikaupassasi (tarjoustalo, hong kong, Gigantti, Säästökarit, Biltema...). Tietenkin halvin ja paras ratkaisu on, jos taloudesta löytyy paineilma kompura.
Nopea ohje osien laittoon
Kuva emolevystä
Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000
HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. huhtikuuta 2013 @ 20:55
|
yna
Junior Member
|
9. huhtikuuta 2013 @ 21:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kohtuu hyvä ajotus, just olin rupeemas imuroimaan sitä. Mulla on itse asiassa sitä paineilmasuihketta, se vaan ei oo mun mielestä niin hyvä. Aattelin et jos sillei varovasti ainakin jotain kotelon pohjaa voisin imuroida vaikka koskettamatta koteloon ja sit muut puhallan compressed gas cleanerilla, jos loppuu ni sit suulla vähän. Ja tällä kertaa yritän muistaa pitää sen purkin pystyssä ettei nesteydy se suihku.
Tsekkaan nyt sit samalla tuulettimien määrän. Muistaakseni kuitenkin 2 eli päällä ja takana. Näyttiksellä oma ja oisko prossulla oma. editoin tähän myöhemmin jos enemmän tai vähemmän.
Prossussa on kai joku automaattinen turbobuusti tai sillein et se nostaa johonkin 3,2 GHz, tai sit ei, en tiedä. Tsekkaan noi, kiitos, mut en ehkä vielä kellota. Mulla phenom II 1055T 2,8 GHz 6 ydinprossu.
Nyt rupee jo itseasiassa kiinnostamaan toi kasaaminen. Vois yrittää säätää ja sit ku menee pieleen ni sit vasta sinne ammattilaiselle.
|
AfterDawn Addict
|
9. huhtikuuta 2013 @ 21:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Nopeita (1-3s) suihkauksia, niin ei pitäisi nesteytyä.
Sattuukos löytymään ylimääräinen "SATA" piuha SSD:lle? Tälläinen matkaan, jos ei löydy link. Uus tilaus/sähköpostilla yhteyttä jimmsille (ilmainen postitus).
Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. huhtikuuta 2013 @ 21:22
|
yna
Junior Member
|
9. huhtikuuta 2013 @ 21:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Löytyy :)
|
yna
Junior Member
|
10. huhtikuuta 2013 @ 22:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Komponentit eivät ole vielä lähteneet mullepäin jimm'siltä, joten vielä ehtii lisätä kamaa tilaukseen.
Tarttenko cooleria, jos en (vielä ainakaan) kellota?
Riittääkö varmasti poweri? Huom! normi kovo + ssd, ja eikös kaks näyttistäkin, jos laittas ne jotenkin crossfire?
|
AfterDawn Addict
|
10. huhtikuuta 2013 @ 23:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yna: Komponentit eivät ole vielä lähteneet mullepäin jimm'siltä, joten vielä ehtii lisätä kamaa tilaukseen.
Riittääkö varmasti poweri? Huom! normi kovo + ssd, ja eikös kaks näyttistäkin, jos laittas ne jotenkin crossfire?
Poweri tuo SilverStone?
Poweri riittää, mutta laatu kyseenalainen. Ei kuitenkaan hajota osia mukanaan.
2x näyttis? Et saa tuota uutta näyttistä Crossfireen vanhan kanssa. Pitää molemmat olla samoja, jolloin toimii.
Poweri riittää, jos koneessa on yksi näyttis, niinkuin sulla on. Kovalevyt eivät kuluta käytännössä mitään, varsinkaan SSD.
Cooleria et tarvitse ja voit hommata sen myöhemmin, kun tarviit.
|
yna
Junior Member
|
10. huhtikuuta 2013 @ 23:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Ja kiitos vielä kerran.
|
ajaJako
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 00:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yna: Komponentit eivät ole vielä lähteneet mullepäin jimm'siltä, joten vielä ehtii lisätä kamaa tilaukseen.
Hyvin menee, kun osat tulee vaihda komponentti kerrallaan ; ensin muistit samanvärisiin slotteihin => kato bios että on löytynyt sitten näytönohjain ja muista tarkistaa ajurit, vasta kun kone toimii kunnolla vanhalla pohjalla ja uusilla osilla lähde vaihtamaan winukkaa ssd,lle.
|
yna
Junior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 08:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Sain muuten just tekstarin Jimm'siltä. Tilaus on postissa nyt. Saapunee jo huomenna siis :)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2013 @ 10:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Onnea kasaukseen! Muista että osat ei mielellään voimalla mene paikoilleen :D Muisteja joudut pikkusen painamaan todennäköisesti.
BitFenix Shinobi windowed | i5 3570K + Corator DS | Samsung 840 120GB | 2x500GB WD HDD | ASUS DC2o GTX 660 | Antec HCG 520W | Kingston Hyper X blue 8GB 1600mhz | Perus dvd-asema | Asus P8Z77-V LX2 || Acer Aspire 7736ZG | T4400 2,2ghz | G210M | 3gb RAM | 250gb HDD | 17" Led Lcd
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2013 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tumpelo666: Onnea kasaukseen! Muista että osat ei mielellään voimalla mene paikoilleen :D Muisteja joudut pikkusen painamaan todennäköisesti.
katso kuitenkin että ne ovat oikein päin,koska voimalla ne saa myös väärin päin :D
testattu,ja onnistuttu :D
Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
|
yna
Junior Member
|
19. huhtikuuta 2013 @ 16:06 |
Linkki tähän viestiin
|
No en sit kuitenkaan viittinyt kasata itse. Ammattilainen tuli käymään ja hoiti homman.
Jouduin tosin itse huomauttamaan AHCI-jutun laittamisesta in BIOS. Jäi muuten mietityttämään kun jostain luin että hdd (mun entinen kovo) pitäis olla irti eli pelkkä ssd kiinni kun asentaa windows. Se piti molemmat kiinni asennuksen ajan. Asennuksen jälkeen resurssienhallinnan tietokone näytti et siellä oli pari ylimääräistä (SSDn ja HDDn lisäksi) levyy tai osiota, mitä lie. No tää kaveri sit kysy et tarviitko entistä windowsia, tai jotain sinnepäin, olin vähän et what, siis säikähdin vähän et onks tää ihan urpo. No mut joo, ehkä väritän vähän tätä juttuu, mut anyway. No se poisti ne ylimääräiset hässäkät siitä jotenkin, eli nyt mulla on ssd c 120 GB ja data d 1000 GB. Sit ohjauspaneeli tai joku kertoo mulle nyt et ssd on kahdessa osiossa, toisessa tosin vain 100 MB, mut silti outoo eikö vaan?
Kaikki tuntuu toimivan tosi hyvin, mutta aattelin vaan taas teiltä kysyä et meniks toi asennus ok suurellakin todennäköisyydellä?
Tilasin tän henkilön suht luotettavasta paikasta kotiin.
Ja jos kyseinen henkilö sattuu lukemaan tän viestin, älä pahoita mieltäsi, sillä olet varmasti huipputyyppi, mut mä oon vähän hupsu kautta paronoidi.
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
19. huhtikuuta 2013 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yna: Sit ohjauspaneeli tai joku kertoo mulle nyt et ssd on kahdessa osiossa, toisessa tosin vain 100 MB, mut silti outoo eikö vaan?
Kaikki tuntuu toimivan tosi hyvin, mutta aattelin vaan taas teiltä kysyä et meniks toi asennus ok suurellakin todennäköisyydellä?
Toi 100 MB osio ihan normaalia. Noilla tiedoilla paha sanoo mut eiköhän se asennus menny OK.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
yna
Junior Member
|
19. huhtikuuta 2013 @ 16:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Huojennus.
|
Uppmas
Senior Member
|
19. huhtikuuta 2013 @ 16:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yna: No en sit kuitenkaan viittinyt kasata itse. Ammattilainen tuli käymään ja hoiti homman.
Jouduin tosin itse huomauttamaan AHCI-jutun laittamisesta in BIOS. Jäi muuten mietityttämään kun jostain luin että hdd (mun entinen kovo) pitäis olla irti eli pelkkä ssd kiinni kun asentaa windows. Se piti molemmat kiinni asennuksen ajan. Asennuksen jälkeen resurssienhallinnan tietokone näytti et siellä oli pari ylimääräistä (SSDn ja HDDn lisäksi) levyy tai osiota, mitä lie. No tää kaveri sit kysy et tarviitko entistä windowsia, tai jotain sinnepäin, olin vähän et what, siis säikähdin vähän et onks tää ihan urpo. No mut joo, ehkä väritän vähän tätä juttuu, mut anyway. No se poisti ne ylimääräiset hässäkät siitä jotenkin, eli nyt mulla on ssd c 120 GB ja data d 1000 GB. Sit ohjauspaneeli tai joku kertoo mulle nyt et ssd on kahdessa osiossa, toisessa tosin vain 100 MB, mut silti outoo eikö vaan?
Tilasin tän henkilön suht luotettavasta paikasta kotiin.
Ja jos kyseinen henkilö sattuu lukemaan tän viestin, älä pahoita mieltäsi, sillä olet varmasti huipputyyppi, mut mä oon vähän hupsu kautta paronoidi.
HDD voi olla kiinni tai irti Winukan asennuksen aikana, koska se Winukka kuitenkin menee sinne, mihin sen asentaa. Tuo on vaan tuollainen varotoimenpide.
Kovon tai SSD:n voi käyttiksestä jakaa useampaan osioon, eli ikään kuin sinulla olisi kaksi erillistä kovoa.
Tuskinpä tuossa mitään ongelmaa on, ja jos on, niin kyllä ne ilmi tulee.
Kaikki tuotteet jotka sisältävät huonoja elkoja, ovat roskaa.
Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
|
19. huhtikuuta 2013 @ 17:31 |
Linkki tähän viestiin
|
100MB osio tulee aina, kun käyttistä asentaa. En tarkalleen muista mihin sitä käytetään, muttei se "omaan" käyttöön ole.
En itsekkään hirveesti ala RAID levyjä purkaa koneesta irti, kun windowsin asennan uusiksi. Ilmeisesti alusti sen 1TB kovon suoraan asennuksen aikana ja tämän takia oli myös kiinni jo silloin. Eli ihan normaali toimenpide ollut, eikä mitään hätää sen suhteen... :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. huhtikuuta 2013 @ 17:32
|
|