User Käyttäjä Salasana  

maanantai 11.8.2025 / 16:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > jimms pc-storen omat pöytäkoneet
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Jimms pc-storen omat pöytäkoneet
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
fdlfkdjfd
Newbie
_
25. lokakuuta 2009 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ostamassa uutta tietokonetta pelikäyttöön ja kysyisin mielipidettänne Jimm´s pc-storen itse kokoamista pöytäkoneista. Onko ne miten tasokkaita verrattuna "normaaleihin" pakettikoneisiin tai saisiko itse kasaamalla samalla budjetilla paremmankin pelikoneen? Kertokaapa mielipiteenne näistä koneista:

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-260?t=false

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-PG-NG?t=false

"Myyntimme auttaa mielellämme jos haluat muuttaa kokoonpanoa!"

Kiitos jo etukäteen!
Zardoner
Member
_
25. lokakuuta 2009 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en ostais tuohon hintaan. Pirun kalliita tahtovat olemaan, halvemmalla saisi tuollaisenkin kun valitsee itse osat ja pääsee vaikuttamaan siihen mitä ostaa.
Member

17 tuotearviota
_
25. lokakuuta 2009 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä ois halvemmalla parempaa.

Kotelo: Antec Sonata 3, emo: P5Q Pro, CPU: e8400 dual core with Noctua NH-U12P, GPU: HD 4870 1GB sonic, Hiiri: MX518, RAM: 3GB, Käyttis: Win7 32-bit ultimate Näyttö: Acer V233H
Logitech Z-3e 2.1
Senior Member

23 tuotearviota
_
25. lokakuuta 2009 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä tuo kakkos paketti silti huono missään nimessä ole. Paljon parempi kuin nuo anttiloiden, giganttien ja muiden firmojen Dellit ja HP:t.
Harmillisesti eivät olleet kuitenkaan maininneet että minkä emolevyn ovat noihin koneisiinsa pistäneet. Ekaa pakettia en ostaisi johtuen Sonata III:sesta. Muuten sekin on tehojensa puolesta loistava paketti. Tuohon ekaan settiin toinen kotelo ja aikas hyvän setin saa, ja vielä selvää siitä että mikä emolevy siellä luuraa.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
fdlfkdjfd
Newbie
_
25. lokakuuta 2009 @ 18:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _kooma_:
Eipä tuo kakkos paketti silti huono missään nimessä ole. Paljon parempi kuin nuo anttiloiden, giganttien ja muiden firmojen Dellit ja HP:t.
Harmillisesti eivät olleet kuitenkaan maininneet että minkä emolevyn ovat noihin koneisiinsa pistäneet. Ekaa pakettia en ostaisi johtuen Sonata III:sesta. Muuten sekin on tehojensa puolesta loistava paketti. Tuohon ekaan settiin toinen kotelo ja aikas hyvän setin saa, ja vielä selvää siitä että mikä emolevy siellä luuraa.
No minäpä pistän s-postia ja kysyn mikäs se emolevy siinä on ja ehdottakaapa sitten jotain parempaa koteloa niin kysäsen samalla että voiko sen vaihtaa.
Tyfedo
Junior Member
_
26. lokakuuta 2009 @ 12:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heipä hei kaikille!

Itse olen myös aikeissa asioida Jimm's:issä, kunhan rahapolitiikka saadaan kuntoon. Tarkoituksena olisi hankkia Windows 7 siinä samalla, Vistaan ei kosketa pitkällä kepilläkään.

Eli samaa kysynkin, onko Jimmsin kokoamat koneet yleensä laadukkaita ja hinta/laatu suhteeltaan hyviä? Aika kalliitahan ne tuppaa olemaan.

Mutta tässä pari vaihtoehtoa:
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-PG-295-R2?t=false

Eli jos pitäisi näistä kahdesta valita, niin kumman itse ottaisitte? Nehän ovat samanhintaisia. Koneella pitäisi riittää tehoja tulevaisuudessakin, en aio ostaa kallista tietokonetta vain päivittääkseni sen seuraavana jouluna.

Miten minä nyt noita tietoja osaan tulkita, niin GTX 295:en ainoa valttikortti "Next Generationiin" nähden on Näytönohjain. Minusta tuo 6G RAM kuullostaa himppasen pieneltä koneen hintaan nähden. Vai onko sillä suurikin merkitys, että se on nimenomaan 1333MHz ddr muisti?

E: Kiitokset vielä etukäteen niille kaikille, jotka jaksavat meidän ummikkojen viesteihin vastailla täällä afterdawnin foorumeilla! Olisi aika paljon vaikeampaa tehdä näitä ostoksia "sokkona".

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. lokakuuta 2009 @ 13:01

Senior Member

23 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 13:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tyfedo:
Heipä hei kaikille!

Itse olen myös aikeissa asioida Jimm's:issä, kunhan rahapolitiikka saadaan kuntoon. Tarkoituksena olisi hankkia Windows 7 siinä samalla, Vistaan ei kosketa pitkällä kepilläkään.

Eli samaa kysynkin, onko Jimmsin kokoamat koneet yleensä laadukkaita ja hinta/laatu suhteeltaan hyviä? Aika kalliitahan ne tuppaa olemaan.

Eli jos pitäisi näistä kahdesta valita, niin kumman itse ottaisitte? Nehän ovat samanhintaisia. Koneella pitäisi riittää tehoja tulevaisuudessakin, en aio ostaa kallista tietokonetta vain päivittääkseni sen seuraavana jouluna.

Miten minä nyt noita tietoja osaan tulkita, niin GTX 295:en ainoa valttikortti "Next Generationiin" nähden on Näytönohjain. Minusta tuo 6G RAM kuullostaa himppasen pieneltä koneen hintaan nähden. Vai onko sillä suurikin merkitys, että se on nimenomaan 1333MHz ddr muisti?

E: Kiitokset vielä etukäteen niille kaikille, jotka jaksavat meidän ummikkojen viesteihin vastailla täällä afterdawnin foorumeilla! Olisi aika paljon vaikeampaa tehdä näitä ostoksia "sokkona".
No molemmat ovat todella tehokkaita. Mutta itse ottaisin ensimmäisen paketin, johtuen koneen kotelosta, piirisarjasta, prossusta ja tietty nVidian kortillakin on omat puolensa.

Kakkos kone on myöskin todella tehokas, eikä siinä ole mitään vikaa. ATI:n kortti on tämän hetken nopein yhden piirisarjan kortti, ja joissakin testeissä on voittanut tuon 295GTX:n.

Ei noissa kuitenkaan tehojen puolesta varmasti suuria eroja ole. Joku enemmän Inteleiden prossuista tietävä voisi tietty valaista asiaa lisääkin.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Senior Member

23 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heipä hei kaikille!

No molemmat ovat todella tehokkaita. Mutta itse ottaisin ensimmäisen paketin, johtuen koneen kotelosta, piirisarjasta, prossusta ja tietty nVidian kortillakin on omat puolensa.

Kakkos kone on myöskin todella tehokas, eikä siinä ole mitään vikaa. ATI:n kortti on tämän hetken nopein yhden piirisarjan kortti, ja joissakin testeissä on voittanut tuon 295GTX:n.

Ei noissa kuitenkaan tehojen puolesta varmasti suuria eroja ole. Joku enemmän Inteleiden prossuista tietävä voisi tietty valaista asiaa lisääkin.

Tyfedo
Junior Member
_
26. lokakuuta 2009 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia neuvosta. Mites tuo koneen kotelo muuten vaikuttaa kokonaisuuden toimivuuteen? Onko sillä suurin merkitys, että mikä lämpenee enemmän ja mikä vähemmän?

Itse jos olisi pitänyt valita, olisin ottanut kakkosvaihtoehdon johtuen mm. nopeammasta prossusta ja suuremmasta välimuistista. Mutta nämä seikatko eivät merkitse niin paljoa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. lokakuuta 2009 @ 14:15

fdlfkdjfd
Newbie
_
26. lokakuuta 2009 @ 16:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Entäs miten suuri on tasoero tuossa grinx:n ehdottamassa paketissa ja tuossa Jimm's Pro Gamer GTX 295:ssä? Onko niin suuri ero että kannattaa maksaa lisää 400e?
Member

8 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Erohan on sama kuin 1 - 2 paketin välillä, ei kovin suuri. Itse ottaisin tuon hänen ehdottaman paketin 400e jää säästöön. :P
Ja tottakai voit, vaikka vaihtaa tuohon settiin Nvidia Gtx 295.
Linkki : http://www.jimmspc.fi/tuote/R-VGA150920N-2?t=false
Hintaa n. 70e enemmän. Ja grinden paketissa vain 4GB muistia, jota näkisin pienenä ongelmana, sillä muistia et tarvitse paljon? (Mihin käyttöön kone tulee?)

i5-2500k@Mugen 3| HD 6870 |Corsair Force3 120GB | chieftec 650w | Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 12GB Ram

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. lokakuuta 2009 @ 16:40

Tyfedo
Junior Member
_
26. lokakuuta 2009 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tarvitsisin tehokkaaseen pelikäyttöön, eli ramia pitäisi olla enemmän kuin tuo 4 gigaa.
Member

17 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pelikäyttöön ei tarvitse enempää kuin 4 gigaa.

Kotelo: Antec Sonata 3, emo: P5Q Pro, CPU: e8400 dual core with Noctua NH-U12P, GPU: HD 4870 1GB sonic, Hiiri: MX518, RAM: 3GB, Käyttis: Win7 32-bit ultimate Näyttö: Acer V233H
Logitech Z-3e 2.1
Tyfedo
Junior Member
_
26. lokakuuta 2009 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti grinx:
Onko asia tosiaan näin? Luulisi sen loppuvan kesken esim. montaa ohjelmaa kerralla pyörittäessä.
Senior Member

23 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti grinx:
Onko asia tosiaan näin? Luulisi sen loppuvan kesken esim. montaa ohjelmaa kerralla pyörittäessä.
No jos sä editoit jotain filkkaa, pakkaat ämppäreitä, imet filua netistä, pelaat jotain raskasta settiä, ja siinä sivussa hieman leikit photoshopilla, niin sitten saatat tarvita enemmän kuin 4Gb:tä RAM:ia, mutta sitten olisi hyvä jos omistaisit vaikkapa kahden itsenäisen prosessorin kokoonpanon, tyyliin jotain Xeoneita jotka vielä ollaan sopivasti kelloteltu jonnekkin 4Ghz:kelloille. Sitten tosin voi jo tulla softat vastaan, jne..

Eli kysymys kuuluukin, mitä ohjelmia ajat/käytät pelatessasi? Mikäli harjoitat tieteellistä laskentaa ja pelaat samalla, niin silloin vastaan tulevat tod.näköisesti prossu ja sitten vasta muistit. Normaaslissa käytössä et tarvitse 4Gb:tä enempää muistia. Vaikka eihän siitä koskaan haittaa ole että sitä siellä on.

Itsellä ei ole kuin, 2Gb RAM:ia ja hyvin pelii, tosin tässä mennäänkin Linuxilla ja välillä XP:llä, joten esim eipä tämä XP Home Edition juuri paljoa enempää muistia ymmärtäisikään...

ot. paskoja nuo Winukat, aina saa kikkailla jonkin ihme homman kanssa...

mete0rain
Member

3 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
toi on p55 emolevy ja yhteensopiva vain i5 ja i7 kanssa ja siinä on kellotus painikkeet suoraan emolevys joka mahdollistaa kellottamisen suoraan emolevystä
Senior Member

22 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 19:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mete0rain:
toi on p55 emolevy ja yhteensopiva vain i5 ja i7 kanssa ja siinä on kellotus painikkeet suoraan emolevys joka mahdollistaa kellottamisen suoraan emolevystä
Et sit viittiny sanoa mallia? :p

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"
mete0rain
Member

3 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2009 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Viljis:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mete0rain:
Et sit viittiny sanoa mallia? :p
no tos on yks niistä http://www.jimmspc.fi/tuote/P7P55D?t=false ja jos haluat katsoa muitakin p55 emolevyjä mene jimm's pc storeen ja kirjoita hakuun ''P55''
sinihai
Newbie
_
26. lokakuuta 2009 @ 22:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse myös olin aikeissa ostaa uuden koneen Jimiltä, mutta budjetti on hieman pienempi.
Tarkoituksena olisi saada suht. hyvä peli- ja kuvankäsittelykone. Eli toivottavasti kone pystyisi pyörittämään esim. fallouttia high graffoilla.

Itselleni ei nämä tiedot sano paljoa, viisaammat auttakaa. Sopivatko nämä kaksi halvinta tähän tarkoitukseen. Onko halvemman tehoissa paljon eroa kalliimpaan?

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-620

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-CORE5

Vai pitääkö katsoa näitä, kalliimpia, aikaisemmin suositeltuja masiinoita?
sinihai
Newbie
_
27. lokakuuta 2009 @ 13:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitus olisi pysyä hintaluokassa mahdollisimman alhaalla. Eli onko kannattavampaa ostaa se Jimin paketti

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-620?t=false

vai esimerkiksi itsevalitut osat?

http://img35.imageshack.us/img35/7855/76786525.png
näihin tulee tosin Jimiltä se kokoamismaksu 50 euroa.

Jimin pakettia voi toisaalta muuttaa jonkin verran sisältäen saman kokoamismaksun, joten ehdotelkaapa...
Mainos
_
__

_
Member

17 tuotearviota
_
27. lokakuuta 2009 @ 13:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sinihai:
Tarkoitus olisi pysyä hintaluokassa mahdollisimman alhaalla. Eli onko kannattavampaa ostaa se Jimin paketti

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-620?t=false

vai esimerkiksi itsevalitut osat?

http://img35.imageshack.us/img35/7855/76786525.png
näihin tulee tosin Jimiltä se kokoamismaksu 50 euroa.

Jimin pakettia voi toisaalta muuttaa jonkin verran sisältäen saman kokoamismaksun, joten ehdotelkaapa...
Lol muuten mitä bongasin tosta ylemmästä halpis kone linkistä "Jimm's Basic Gamer 620 paketti perustuu nimensä mukaisesti Intelin uuteen Amd:n Athlon 620 prosessoriin" Lol wtf? :D

Logitech Z-3e 2.1
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > jimms pc-storen omat pöytäkoneet

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy