User Käyttäjä Salasana  

tiistai 7.1.2025 / 06:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > kone editointiin + työhön + satunnaiseen pelailuun
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone editointiin + työhön + satunnaiseen pelailuun
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Herban
Newbie
_
12. tammikuuta 2014 @ 00:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,

Etsiskelen konetta pääasiassa valokuva- ja videoeditointiin Adoben ohjelmilla. Lisäksi käytän konetta suht järeään laskentaan (Excel) sekä olen ajattelut harjoitella myös taittoa (Indesign). Lisäksi käytän konetta myös satunnaiseen pelailuun.

Budjetti: 1000-1500?
Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei, win7 vanhassa koneessa, jonka ajattelin siirtää (onko kellään kokemuksia miten microsoft on antanut siirtää lisenssin uuteen koneeseen, jos vanha poistuu käytöstä?)
Käyttötarkoitus: Valokuva- ja videoeditointi + laskenta + kevyt pelailu
Aiotko kellottaa?: En
Mitä on jo valmiina?: näyttö, näppis ja hiiri
Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): ei liene tarvetta.
Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mITX/mATX
Muuta huomioitavaa:
-koneen tulisi olla mahdollisimman hiljainen
-Ssd kovalevy käyttöjärjestelmää, ohjelmia (Photoshop CS, Office), käsiteltiäviä kuvia (ja ehkä myös videoita ) ja muutamaa peliä varten (uskon, että 250gb on OK)
-2-3Tb varastokovo
-Saksasta tilaus onnistuu
-Haluan wlan-vastaanottimen ja mahdollisuuksien mukaan muistikortinlukijan.
-Kopan tilaan Suomesta

Olen itse katsonut jotain tämän tyylistä.

Mitä mieltä olette:
- Mihin tarpeisiin riittää nuo i5 + Geforce GTX760? Tulisiko i7 + Geforce GTX770 vai onko se hätävarjelun liioittelua?
- emolevystä? Onko tuhnu? Riittäkö PCI-paikat?
- jäähdytys, vakioprossujäähy vai joku muu? ilma vai vesi?
- tarviiko tuo jotain ylimääräistä tornijäähyä päälle, jotta pysyy hiljaisena ja viileänä?

Käykäähän katsomassa tuo minun ehdotukseni itselleni, kommentoikaa ja heittäkää omia ehdotuksianne kehiin. Kiitos!

T. Tuomas
BPVest
AfterDawn Addict
_
12. tammikuuta 2014 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kovo http://www.mindfactory.de/product_info....b-s_778947.html

WD Red hidas.

Muussa ku pelikäytössä AMD Radeon selkeesti parempi vaihtoehto. Tosin Adoben ikivanhoissa roskasoftissa Nvidian Cudalla voi tehdäki jotain.

Ilmajäähy kehiin. Mihin Pci paikkoja tarvittee? Tossahan oli Mugen 4?

Todennäkösesti pystyt siirtään Win 7:n toiseen koneeseen.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Herban
Newbie
_
12. tammikuuta 2014 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,

Kiitos vastauksesta. Mutta olen ymmärtänyt, että Radeonit tuottavat enemmän lämpöä ja ääntä? Onko tämä totta?

PCI-paikoilla tarkoitin, että riittääkö tuo määrä yleisesti mihinkään? En ole ammattilainen näissä hommissa enkä ole varma mitkä kaikki liitetään PCI:llä kiinni.

Tuomas
Toniman92
Senior Member

1 tuotearvio
_
12. tammikuuta 2014 @ 19:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no vakiojäähyttimillä kyllä, mutta jos otat esim ASUS:n r9 270/280x nii on hiljainen.

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
BPVest
AfterDawn Addict
_
12. tammikuuta 2014 @ 19:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Herban:
Terve,

Kiitos vastauksesta. Mutta olen ymmärtänyt, että Radeonit tuottavat enemmän lämpöä ja ääntä? Onko tämä totta?
Melkonen yleistys. Ääni riippuu kortin jäähystä. Lämmöissä ei oo ratkasevaa eroo samantasosilla korteilla. Sama valmistustekniikka molemmilla.

PCI-paikoilla tarkoitin, että riittääkö tuo määrä yleisesti mihinkään? En ole ammattilainen näissä hommissa enkä ole varma mitkä kaikki liitetään PCI:llä kiinni.

Tuomas
Pci kortteja ei nykysin tarvitte mihinkään. Pci expressiin menee useimmat sisäset.

Tosiaan WLAN vaihto http://www.mindfactory.de/product_info....Bit_741944.html

Toi täyttää emon ainoon Pci express x1 slotin. Enemmän slotteja saa ostamalla ATX emon. Mitä nykysin noihin laitetaan, ylimääräset verkkokortit, äänikortit, näyttis. Muuta ei oikeen tuu mieleen.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Herban
Newbie
_
13. tammikuuta 2014 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

Melkonen yleistys. Ääni riippuu kortin jäähystä. Lämmöissä ei oo ratkasevaa eroo samantasosilla korteilla. Sama valmistustekniikka molemmilla.

Minkäslaista näyttisjäähyä tässä tapauksessa tarvitsee tuommoiselle Nvidian ohjaimelle, jotta lämmöt pysyy riittävän alhaalla? Oon ymmärtänyt, että prosessorin lisäjäähdyttimet ovat tavallisia, mutta olin ajatellut näyttiksen vakiojäähyn riittävän.

Pci kortteja ei nykysin tarvitte mihinkään. Pci expressiin menee useimmat sisäset.

PCI on mun yleiskielessä termi kaikille PCI expresseille ja x16:sta. Kannattaisko mun harkita kenties jotain toista emoa, jossa on enemmän noita PCI expresejä?

... Enemmän slotteja saa ostamalla ATX emon. Mitä nykysin noihin laitetaan, ylimääräset verkkokortit, äänikortit, näyttis. Muuta ei oikeen tuu mieleen.

Mun ymmärtääkseni tuo koppa, jonka olin valinnut syö vain micro-ATX emoja.
RatCon
AfterDawn Addict
_
13. tammikuuta 2014 @ 23:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Minkäslaista näyttisjäähyä tässä tapauksessa tarvitsee tuommoiselle Nvidian ohjaimelle, jotta lämmöt pysyy riittävän alhaalla? Oon ymmärtänyt, että prosessorin lisäjäähdyttimet ovat tavallisia, mutta olin ajatellut näyttiksen vakiojäähyn riittävän.
Miten vakiojäähy määritellään, on kinkkinen juttu. Otetaanmpa pari esimerkkiä.

http://www.jimms.fi/tuote/GF770GTX2GEPB-BUNDLE
Ton näkönen on referenssijäähy, eli se minkä Nvidia on suunnitellu. Yks turbiiniflekti takana, huonoimpia jäähymalleja tällähetkellä ja käy kuumana. Välillä jopa vaarallisen kuumana, kun ajan myötä pöly tukkii tarpeeksi jos pölyfilttereitä ei kopassa ole ja/tai pölyjen putsausta ei tehdä juuri koskaan.

http://www.jimms.fi/tuote/GTX770-DC2OC-2GD5
Toi taas on asuksen jäähdytysmalli, huomattavasti parempi kuin referenssi. Monet muutkin tekee vastaavanlaisia jäähyjä, vaihtelevalla menestyksellä. Joissain on kupariputket tehostamassa lämmönsiirtoa kuten tässä, joskus ei taikka toteutettu huonommin. Club3D:llä oli näitä joskus.

http://www.jimms.fi/tuote/GV-N770OC-2GD
Tossa taas Gigabyten kortti, kolme flektiä jäähyssä vakiona. Tämäkin tulee monesti vakiona Gigabyten korteissa.

http://www.jimms.fi/tuote/DCACO-V15D0-CSA01
Toi on taas erillisjähy, eli pelkkä cooleri. Tommoset asennetaan näyttiksen vanhan jäähyn päälle, lähinnä näitä ostaa ne ketkä hommas referenssimallin heti ku näyttikset julkastiin. Samanlailla on vesiblokilla olevia, niille kenellä on vesijäähdytys taikka aikoo hommata sellasen.

Eli suomeks, hommaa ensisijasesti joko Gigabyten taikka Asuksen kortti just noilla jäähyillä jotka laitoin. Myös Twin Frozer on ihan ok vaihtoehto: http://www.jimms.fi/tuote/N770-TF-2GD5%2FOC

PCI on mun yleiskielessä termi kaikille PCI expresseille ja x16:sta. Kannattaisko mun harkita kenties jotain toista emoa, jossa on enemmän noita PCI expresejä?
Ainoostaan jos on tarvetta. Pienissä emoissa on se ongelma, että näytönohjain kunnon jäähyllä valtaa 2-3 paikkaa. Eli ainakin yhden alemman. ATX emossa enemmän paikkoja, mutta kokoluokka kasvaa luonnollisesti.

Juurikin näin.
BPVest
AfterDawn Addict
_
13. tammikuuta 2014 @ 23:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttisten jäähyt on kortissa valmiina, prossujäähyt voi kiinnittää myöhemmin. Ts näyttisjäähyja ei pysty vaihtaan yhtä helposti. Se äänitaso riippuu siitä näyttiksen "vakiojäähystä" joka on erilainen eri valmistajilla yleensä. Tolla hommalla kilpaillaan. Yleensä näyttiksen vakiojäähy riittää, poikkeuksia vähän. Vakiojäähyn äänitaso voi vaihdella.

Riippuu siitä tarvittekko niitä korttipaikkoja. Paha sanoo täältä.

Näinpä. Enemmän korttipaikkoja = ATX emo, sit menee koppaki vaihtoon.

Herban
Newbie
_
14. tammikuuta 2014 @ 09:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ratconille propsit rautalangasta väännetystä vastauksesta! Näin se tyhmempikin ymmärtää.

Mä tosiaan vihdoin haluaisin tuommoisen esteettisen kopan, joka on pieni ja sen näköinen, että kehtaa esillä pitää. Hiljaisuus on sitten iso plussa.

Laiteteaan uusi kysymys: mikä on minun tarpeisiini paras mATX emolevy?
AfterDawn Addict
_
14. tammikuuta 2014 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Johan nyt näitä pikku kotelo ketjuja on joka puolella...

BitFenix Phenom M Oletko tuota katsonut, sillä olisi tuota Prodigy hieman pienempi.

Ihan perus emolevy riittänee, kun kellotukset on unohdettu. Tosiaan ei silti kannata lähtee ostamaan sitä kaupan halvinta lautaa.

Tästä pohjaa mATX koneeseen:
- Gigabyte H87M-D3H
- Intel Xeon E3-1230v3
- 8GB Crucial Ballistix
- 256GB Samsung 840 Pro
- 2TB Seagate
- TP-Link 300MBit PCIe
- R9 280X
- Seasonic G-550

Puhut kevyestä pelaamisesta, joten mitähän pelejä tuolla tarkoitat? R9 280X on jo meinaan täysin yliammuttu tuollaiseen työkäyttöön mihin suunnittelet konetta.

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2014 @ 11:23

Herban
Newbie
_
14. tammikuuta 2014 @ 14:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:
Johan nyt näitä pikku kotelo ketjuja on joka puolella...

BitFenix Phenom M Oletko tuota katsonut, sillä olisi tuota Prodigy hieman pienempi.

Ihan perus emolevy riittänee, kun kellotukset on unohdettu. Tosiaan ei silti kannata lähtee ostamaan sitä kaupan halvinta lautaa.

Tästä pohjaa mATX koneeseen:
- Gigabyte H87M-D3H
- Intel Xeon E3-1230v3
- 8GB Crucial Ballistix
- 256GB Samsung 840 Pro
- 2TB Seagate
- TP-Link 300MBit PCIe
- R9 280X
- Seasonic G-550

Puhut kevyestä pelaamisesta, joten mitähän pelejä tuolla tarkoitat? R9 280X on jo meinaan täysin yliammuttu tuollaiseen työkäyttöön mihin suunnittelet konetta.
Itsekin huomasin, että vaimot ovat muillakin laittaneet ranttaliksi, valkoista ja pientä pitää kaikille saada :) Olen huomannut tuon Phenom-kopan, mutta pidän (=vaimo pitää) Prodigystä enemmän. Ei ole ilmeisesti teknisiltä ominaisuuksiltaan kuitenkaan mitään eroa.

Tuo Xeon kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta, vaikka en ole sitä tähän koneeseen ajatellutkaan. Juuri hommattiin palvelin, jossa on Xeon E3-1220v2, joten kuulostaa hieman omituiselta laittaa samanlaista työpöytään? Mielenkiinto heräsi, kun tuon hintaan ei tosiaan ole sisällytetty integroitua näytönohjainta ja virrankulutus on vähäisempi, vaikka ytimiä on 4 ja säikeitä 8 ihan hyvillä kellotaajuuksilla.

Vähäinen pelaaminen on tarkoituksella jätetty noin mystiseksi. Vaiketuttaa paketin kasaamista, mutta vaikea se on tulevia tarpeita vielä määritellä :) Itsellä on tosiaan ollut mielessä joku 200? hintaluokassa pyörivä näytönohjain, joka ei välttämättä poissulje mitään tärkeää, mutta joka ei kuitenkaan ole vielä satumaisen suuri investointi.
AfterDawn Addict
_
14. tammikuuta 2014 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Halvempaa näyttistä: link

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

Herban
Newbie
_
14. tammikuuta 2014 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Lisäkysymys, mikä olisi paras mATX emolevy Xeonille?
RatCon
AfterDawn Addict
_
14. tammikuuta 2014 @ 16:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Xeon on vaan nimike, teknisesti 4770K ilman kellotusmahdollisuutta. Vissiin myöskään siinä ei ole integroitua näytönohjainta (?). Eli tuo ehdotettu Gigabyten H87M-D3H kelpaa sille ihan hyvin.

E:
Samanlailla i5 ja i7 on menettänyt merkitystään, mitä se vuosia vuosia sitten oli. Käytännössä noiden ero on enää Hyper-Threading.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2014 @ 16:38

BPVest
AfterDawn Addict
_
14. tammikuuta 2014 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo Xeon kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta, vaikka en ole sitä tähän koneeseen ajatellutkaan. Juuri hommattiin palvelin, jossa on Xeon E3-1220v2, joten kuulostaa hieman omituiselta laittaa samanlaista työpöytään? Mielenkiinto heräsi, kun tuon hintaan ei tosiaan ole sisällytetty integroitua näytönohjainta ja virrankulutus on vähäisempi, vaikka ytimiä on 4 ja säikeitä 8 ihan hyvillä kellotaajuuksilla.
Kuka tollasen palvelimeen hommaa?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:

Xeon on vaan nimike, teknisesti 4770K ilman kellotusmahdollisuutta. Vissiin myöskään siinä ei ole integroitua näytönohjainta (?). Eli tuo ehdotettu Gigabyten H87M-D3H kelpaa sille ihan hyvin.

E:
Samanlailla i5 ja i7 on menettänyt merkitystään, mitä se vuosia vuosia sitten oli. Käytännössä noiden ero on enää Hyper-Threading.
Xeonissa ei näyttistä, kysymysmerkki pois.

Hyper threading ja l3 kakku pikkusen isompi i7:ssa. Jälkimmäisellä olematon merkitys.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2014 @ 16:57

AfterDawn Addict
_
14. tammikuuta 2014 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Herban
Newbie
_
4. helmikuuta 2014 @ 11:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve kaikille,

ja kiitos avusta. Olen tutkinut asiaa ja minua kiinnostaisikin hieman kellotella konetta.

Nyt olisi osa paketista tulossa. Päädyin seuraavaan kokoonpanoon hyvien tarjousten perusteella:

- Bitfenix Prodigy Orange (m-ITX)(lisäksi 230 Bitfenix Spectre etutuuletin ja äänenvaimennusmatto)
- ASUS Z87I-PRO S1150 (Tilattu)
- Intel Core i7-4770k (Tilattu)
- Gigabyte GTX 770 WINDFORCE 2GB (Tilattu)
- Kingston Predator 16GB 2133MHZ KHX21C11T2K2/16X (Tilattu)
- Joku valmis vesijäähdytyssetti (Antec 620, Antec 650, Antec 950, Corsair HydroH60 tai Corsair Hydro H80i)
- 2 Tb Western Digital Caviar Green
- 250 Gb Samsung 840 Evo Series (tai vaihtoehtoisesti 2x120gb)
- 550W Seasonic G-series tai Super Flower 550w Golden Green Pro

Vielä kysymyksiä:
- Tarvitseeko äänenvaimennusmattoa?
- Mikä vesijäähysetti? (en haluaisi passiivista siiliä, koska pelkään, että se ei mahdu muistien kanssa kunnolla)
- Onko Evo Seriesin ja Pron välillä merkittävää eroa?
- Kumpi virtalähteistä mahtuu paremmin pakettiin?
Niklas70
Member
_
4. helmikuuta 2014 @ 12:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve kaikille,

ja kiitos avusta. Olen tutkinut asiaa ja minua kiinnostaisikin hieman kellotella konetta.

Nyt olisi osa paketista tulossa. Päädyin seuraavaan kokoonpanoon hyvien tarjousten perusteella:

- Bitfenix Prodigy Orange (m-ITX)(lisäksi 230 Bitfenix Spectre etutuuletin ja äänenvaimennusmatto)
- ASUS Z87I-PRO S1150 (Tilattu)
- Intel Core i7-4770k (Tilattu)
- Gigabyte GTX 770 WINDFORCE 2GB (Tilattu)
- Kingston Predator 16GB 2133MHZ KHX21C11T2K2/16X (Tilattu)
- Joku valmis vesijäähdytyssetti (Antec 620, Antec 650, Antec 950, Corsair HydroH60 tai Corsair Hydro H80i)
- 2 Tb Western Digital Caviar Green
- 250 Gb Samsung 840 Evo Series (tai vaihtoehtoisesti 2x120gb)
- 550W Seasonic G-series tai Super Flower 550w Golden Green Pro

Vielä kysymyksiä:
- Tarvitseeko äänenvaimennusmattoa?
- Mikä vesijäähysetti? (en haluaisi passiivista siiliä, koska pelkään, että se ei mahdu muistien kanssa kunnolla)
- Onko Evo Seriesin ja Pron välillä merkittävää eroa?
- Kumpi virtalähteistä mahtuu paremmin pakettiin?
Pro:ta on kyllä täällä ainakin suostuteltu evon sijasta aina. Muihin en osaa sanoa mitään.

X4 955 + Thermalright True Spirit 120 + M5A99X evo R2.0 +
KINGSTON HYPERX 8GB 1600MHZ + ASUS HD6870 DirectCU + WIN 7 64 bit + Samsung F3 1TB 3.5+ Kingston SSDNow V300 120 GB + Sony Optiarc 5280S DL DVDRW 24x + OCZ Z-Series 650W 80+ Silver + Antec One Hundred EU
Senior Member

3 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2014 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistithan toimii sitten 1600mhz.

Osta mielummin Super flower, kun niitä vielä saa. Molemmat mahtuu. Toki modulaarinen vie vähemmän tilaa, koska ei ole ylimääräisiä piuhoja.

Green levyt on sitten hitaita, vaikka tuleekin varastolevyksi.

Corsair Hydro H80 näyttäs pikasen googlailun jälkeen olevan tehokkain.

Nuo Sampan EVO-levyt on TLC-tekniikalla tehtyjä. Miten ois tää: http://www.jimms.fi/tuote/SSD9SC240GMDA-RB

Vaimennusmatot ihan oma valinta, ei oo pakolliset jos komponentit ei möykkää.

BitFenix Shinobi windowed | i5 3570K + Corator DS | Samsung 840 120GB | 2x500GB WD HDD | ASUS DC2o GTX 660 | Antec HCG 520W | Kingston Hyper X blue 8GB 1600mhz | Perus dvd-asema | Asus P8Z77-V LX2 || Acer Aspire 7736ZG | T4400 2,2ghz | G210M | 3gb RAM | 250gb HDD | 17" Led Lcd
Herban
Newbie
_
4. helmikuuta 2014 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tumpelo666:
Muistithan toimii sitten 1600mhz.

Nuo tilaamani voi ilmeisesti downclockaa 1600mhz ja kellotuksen yhteydessä nostaa muistien kelloja?

Tämän testin ja hinnan perusteella olen päätymässä tuohon Kuhler 950:een. Riippuu vähän mistä tilaan loput osat.

Nuo Sampan EVO-levyt on TLC-tekniikalla tehtyjä. Miten ois tää: http://www.jimms.fi/tuote/SSD9SC240GMDA-RB

Kuinka laatumerkki tuo PNY on? Hieman pelottaa :S
BPVest
AfterDawn Addict
_
4. helmikuuta 2014 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kuinka laatumerkki tuo PNY on? Hieman pelottaa :S
SSD levyissä on päästy lastentaudeista eroon. Menee vähän samaan mitä muisteissa: halparoskaki on tarpeeks hyvää. Eikä toi ees oo roskaa.

Samsungin Evon toi hakkaa kevyesti. Kalliilla TLC, ei mitään järkee.

XGladi77
Junior Member
_
4. helmikuuta 2014 @ 22:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tämän testin ja hinnan perusteella olen päätymässä tuohon Kuhler 950:een. Riippuu vähän mistä tilaan loput osat.

osta ihmeessä http://www.jimms.fi/tuote/0-761345-77186-3 kyllä tosta tehoa löytyy+ siisti ledi keskellä.
Herban
Newbie
_
4. helmikuuta 2014 @ 22:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok. Kiitoksia kaikille huolenpidosta.

Mites ton kovalevyn laita nyt on? WD Redistä sanottiin ensiksi että se on hidas, ota Green. Nyt Greenikin on hidas, joten mikä mun kannattais ostaa?

SSD:ssä tarvitsen vielä jonkun kannustusta, että uskallan ostaa PNY:n :D
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2014 @ 22:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok. Kiitoksia kaikille huolenpidosta.

Mites ton kovalevyn laita nyt on? WD Redistä sanottiin ensiksi että se on hidas, ota Green. Nyt Greenikin on hidas, joten mikä mun kannattais ostaa?

SSD:ssä tarvitsen vielä jonkun kannustusta, että uskallan ostaa PNY:n :D
blue

red= hidas servukovo
green= hidas halpakovo joiden elin-ikäodote ei ole ollut se parhain aina
blue= sopivin, nopea, hiljainen, kestävä
black= ääneskäs, kallis, ei tehoeroa isommin verrattuna bue malliin

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
Mainos
_
__

_
Senior Member

25 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2014 @ 22:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
WD RED sopii kyllä ihan hyvin varasto kovoksi. Ei se tietenkään 7200rpm levyjen nopeuksiin aivan yllä, muttei kyllä hitaimmasta päästä ole toisin kuin WD Green. + se on hiljainen ja sen pitäs olla kestävä. Onhan noita nopeampiakin mutten itse halua suositellä Seagatea omien kokemusten perusteella.

Geretin ehdottama blue on hyvä jos tarvetta hieman nopeammalle kovolle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2014 @ 22:36

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > kone editointiin + työhön + satunnaiseen pelailuun

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy