kone musiikkikäyttöön (äänitys, miksaus jne) max 700?
|
|
musakone
Newbie
|
21. huhtikuuta 2011 @ 19:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi
Olen uusi täällä Afterdawnissa ja kaipaisin pikaisesti apua ongelmaani. Olen hommaamassa tietokonetta (pöytäkone tai läppäri, kumpi sopivammin sattuu löytymään) musiikin tekemiseen liittyvään toimintaan. Muuta harrastetta mitä tullaan toteuttamaan on satunnainen pelaaminen(ehkä) joku videoeditointi mahdollisesti.
Kuten otsikko kertoikin budjetti on katoltaan 700? (sis. näytön)
Mitä oon ymmärtänyt viisaampien kertomuksista on että prossuteho on tässä se mikä on merkityksellisin? Vaatimus mikä tota konetta koskee on se että siitä pitäis löytyä FireWire liitäntä (ulkoiselle äänikortille).
Jos joku osais auttaa miestä mäessä ja neuvoa vähän suuntaa mitä alkaa ostamaan... Kiitollinen olisin =)
|
Muff77
Senior Member
1 tuotearvio
|
21. huhtikuuta 2011 @ 20:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarvitsetko kasausta / Windows 7? Näyttö siis 700e budjettiin sisään? Tulee tiukkaa :)
Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
|
musakone
Newbie
|
21. huhtikuuta 2011 @ 21:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Muff77: Tarvitsetko kasausta / Windows 7? Näyttö siis 700e budjettiin sisään? Tulee tiukkaa :)
Meinaatko kasauksella, sitä et se kootaan osista ja joku muu kuin minä kokoaa? Luulen että saan tuon kyllä itsekkin nippuun jos osista kootaan, vaikken niin olekkaan tietokoneiden kanssa puuhastanut(kaikkea muuta kyllä). Jos se näyttö sisältyy budjettiin niin hyvä. Kyllähän mä alkuun pärjään tovin jollain halpis näytölläkin (vaiks käytetyllä). Tonni on mun kokonais budjetti (mitä voi tällä erää tohon irrottaa). Äänikortti, + muut sälät mitä tarvin alkuun nielaisee mun laskujen mukaan tosta ton kolmesataa ja se loppu jäis sitten koneelle.
|
Muff77
Senior Member
1 tuotearvio
|
21. huhtikuuta 2011 @ 22:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvä. Eli ilman kasausta 700e (En saanut näyttöä, mutta jos haluat vielä halvemmalla niin kasataan sellainen, selitetty alempana miksi ehkä ei kannata pihtailla)
Äänikorteista sun muista en tiedä.
http://www.silentrig.com/cart/?products[328]=1&products[559]=1&products[667]=1&products[24]=1&products[713]=1&products[503]=1&products[565]=1&products[144]=1& Tässä kone siis, emolevyssä on Firewire-liitäntä, näyttiksellä pelataan uusiakin pelejä (tehokkaampi kuin 6850), tehokkain prossu hinta/teho-suhteella, kokonaisuuten sulle sopiva. En tiedä vaatiiko miksaus ja äänitys 8gb muistia, mutta en usko, että teet enempää kuin 4gb:llä muistia.
Meni nyt 700e, mutta tuo on kyllä hint/teho-suhteessa paljon tehokkaampi kuin amd-pohjainen setti. Jos et saa budjettia nostettua, että saisit näytönkin toho lisätty, niin kasataan sulle vielä halvempi setti. Näyttöjä myydään käytettynä täällä AD:ssäkin 60e hyviä hd-näyttöjä :)
Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. huhtikuuta 2011 @ 22:50
|
musakone
Newbie
|
22. huhtikuuta 2011 @ 10:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Muff77: Selvä. Eli ilman kasausta 700e (En saanut näyttöä, mutta jos haluat vielä halvemmalla niin kasataan sellainen, selitetty alempana miksi ehkä ei kannata pihtailla)
Äänikorteista sun muista en tiedä.
http://www.silentrig.com/cart/?products[328]=1&products[559]=1&products[667]=1&products[24]=1&products[713]=1&products[503]=1&products[565]=1&products[144]=1& Tässä kone siis, emolevyssä on Firewire-liitäntä, näyttiksellä pelataan uusiakin pelejä (tehokkaampi kuin 6850), tehokkain prossu hinta/teho-suhteella, kokonaisuuten sulle sopiva. En tiedä vaatiiko miksaus ja äänitys 8gb muistia, mutta en usko, että teet enempää kuin 4gb:llä muistia.
Meni nyt 700e, mutta tuo on kyllä hint/teho-suhteessa paljon tehokkaampi kuin amd-pohjainen setti. Jos et saa budjettia nostettua, että saisit näytönkin toho lisätty, niin kasataan sulle vielä halvempi setti. Näyttöjä myydään käytettynä täällä AD:ssäkin 60e hyviä hd-näyttöjä :)
Kiitos paljon avusta, Mä luulen et toi vois olla aika napakka nippu. Alan tossa ens viikon aikana hommaamaan sit näitä tietsikka romppeita.
|
Muff77
Senior Member
1 tuotearvio
|
22. huhtikuuta 2011 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Jees, kasasin tohon hintaan järkevimmän paketin, josta riittä tehoa monille vuosille. Prosulla mennää nettikäytössä varmaan 5-10v :)
Pelitkin pyörii hyvin tolla näyttiksellä, ei kylä nyt täysillä asetuksila fullhd-resolla, mutta siedettävästi ;)
Emolevystä saisi sen 32e pois, jos et tarvitsisi Firewire-liitäntää ;)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. huhtikuuta 2011 @ 14:34
|
Mainos
|
  |
|
Gameson
Senior Member
5 tuotearviota
|
22. huhtikuuta 2011 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Musiikin tekoon suosittelisin 8gb ehdottomasti riippuen siitä millä ohjelmalla ja minkälaista musiikkia teet. Toki onhan tohon helppo lisätä sitten toinen muistikampa rinnalle kun on rahaa enemmän.
|