|
Koneen päivitykseen apua
|
|
|
samiq
Newbie
|
20. lokakuuta 2010 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Virtalähde irtisanoi itsensä nykyisestä koneestani ja ajattelin samalla päivittää konettani. Ongelmana on vain etten itse tiedä mistä lähtisin liikkeelle osien päivittämisessä. Käyttö on kuvien käsittelyä ja norm. kotikäyttöä, ei niinkään pelaamista. Näytönohjain on ollut ihan ok tuon samsungin 226bw näytön kanssa.
Elikkäs koneen sisuksista löytyy seuraavaa
k8nf4g-sata2
AMD sempron 2000mhz
nvidia geforce 7600 gs
keskusmuistia 2gb
seagate barracuda 7200 160gb
Philips dvdr1660p1
Lisäksi tarjolla on yksi vanha kotelo jossa virtalähteenä
sunny technologies lc-b300atx
Mitä pitäisi ostaa/mitä säästää jotta kone nykyaikaistuu. Jos vanha 300w virtalähde riittää niin laitetaan atx koteloon tavarat. Jos ei riitä niin sitten osat voidaan laittaa kumpaan kotelotyyppiin vain vaikka onhan tuo miniATX hienonpi pöydällä.
Pääseekö 300? vielä liikkeelle?
|
|
Teemo
Member
|
20. lokakuuta 2010 @ 20:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuosta pitäisi lähes kaikki laittaa uusiksi. Emolevy on aika vanhaa rautaa jo, DDR muistit ja 754 kanta. Ja jos uuden emon ostaa niin täytyy tottakai muistit ja prossukin ostaa siihen. Tuo näyttis kyllä riittää jos et kummemmin pelaile ja kannattaa tuo virtalähdekin uusia.
Eli kovon, dvd-asemna ja näyttiksen voi säästää, mutta itse ainakin uusisin loput.
|
|
samiq
Newbie
|
20. lokakuuta 2010 @ 20:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teemo: Kyllä tuosta pitäisi lähes kaikki laittaa uusiksi. Emolevy on aika vanhaa rautaa jo, DDR muistit ja 754 kanta. Ja jos uuden emon ostaa niin täytyy tottakai muistit ja prossukin ostaa siihen. Tuo näyttis kyllä riittää jos et kummemmin pelaile ja kannattaa tuo virtalähdekin uusia.
Eli kovon, dvd-asemna ja näyttiksen voi säästää, mutta itse ainakin uusisin loput.
Vaikuttaako hintaan hommaako osat tuohon miniATX koteloon verrattuna normi ATX kotelo-osiin.
Nyt siis uusittaisiin
virtalähde
emolevy
prosessori
muistit
Mitä suosittelette tuohon n300?. budjetti ei niin tarkka mutta ehdoton yläraja 400, mieluummin kuitenkin tuo ensin mainittu.
|
|
Teemo
Member
|
20. lokakuuta 2010 @ 22:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä sillä suurempaa vaikutusta mielestäni ole onko mATX vai ATX, ihan oman mielen mukaan.

Tohon nyt kokosin tollasen ihan suuntaa antavaksi. Näyttiksen voi ottaa pois niin hinta jää hyvin alle 300e. Mielestäni tollasella paketilla pärjää ihan peruskäytössä ja on myöhemmin mahdollisuus päivittää tehokkaampaa osaa.
Muistiahan voi lisätä toisen 2gb kamman jos on tarve.
|
|
samiq
Newbie
|
21. lokakuuta 2010 @ 18:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiitos vastauksista. Minkä kaupan sivuilla tuon listan teit?
|
|
piiska
Senior Member
|
21. lokakuuta 2010 @ 18:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Asus M4A87TD-EVO | AMD Phenom II X6 1055T + Noctua NH-C12P SE14 | 2x2GB A-Data 1600MHz CL 9 | Vertex3D HD5870 1GB | 1TB Samsung SpinPoint F3 | 500W SilverStone Strider Essential | CM Storm Sniper Black Edition
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. lokakuuta 2010 @ 18:30
|
Member
2 tuotearviota
|
21. lokakuuta 2010 @ 18:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Vaikuttaa Jimms Pc Storelta. Hakukenttään vain nuo tuotekoodit ja ostoskoriin.
|
|
samiq
Newbie
|
21. lokakuuta 2010 @ 18:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ok, kiitos. Jos joku viittii ehdottaa vielä jonku hyvän setin microATX koteloon ilman näytönohjainta sanotaanko pyöreästi 300-350?. Itse olen aika noviisi komponenttien valinnassa. Alkuun riittää muistia 2gb.
|
|
Teemo
Member
|
21. lokakuuta 2010 @ 21:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Voisi olla tuo sama setti mATX emolevyllä ja vaikka neliydin prossulla, jos et näytönohjainta kerta tarvitse prossuksi vaikka Phenom 955BE
|
|
Mainos
|
  |
|
|
samiq
Newbie
|
22. lokakuuta 2010 @ 20:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ok, kiitokset vastauksista! Nyt vain täytyy tehä valintaa ja tilauksia osista...
|