Moro
Elikkäs tarkoitus olisi hommailla uutta konetta. Ja tarviis vähän viisaampien ehdotuksia kokoonpanosta. Kun itse ei niin hirveesti ole tullut lähivuosina seurattua markkinoita.
Budjetti: 600?
Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Käyttötarkoitus: videoiden editointi, Leffojen katselu, CAD piirto, satunnainen pelailu
Aiotko kellottaa?: Tulevaisuudessa
Mitä on jo valmiina?: Nurkista löytyy ylimääräinen gigabyte gtx 470 soc, näyttö Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVDRW
Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Muuta huomioitavaa:
-koneen tulisi olla mielellään hiljainen, kotelo joku yksinkertainen eikä mitään ledejä sun muita
-Ssdkovalevy käyttöjärjestelmää varten
-1Tb varastokovo
-Suomesta mielellään tilailisin
Intelin i7 olisi Hyper Threading takia todella hyvä vaihtoehto, mutta sen prosessorin hinta olisi pelkästään jo ~300?. Budjetti väkisin laittaa menemään AMD puolelle, joka ei kyllä myöskään huono ole. GTX 470 kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Muistia voisi olla hyvä laitta suoriltaan 16GB, mutta budjetti ei tähän riitä. 256GB SSD olisi myös hyvä, niin pystyisi videoita sieltä kautta editoimaan, mutta jälleen budjetti ei millään riitä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck: Intelin i7 olisi Hyper Threading takia todella hyvä vaihtoehto, mutta sen prosessorin hinta olisi pelkästään jo ~300?. Budjetti väkisin laittaa menemään AMD puolelle, joka ei kyllä myöskään huono ole. GTX 470 kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Muistia voisi olla hyvä laitta suoriltaan 16GB, mutta budjetti ei tähän riitä. 256GB SSD olisi myös hyvä, niin pystyisi videoita sieltä kautta editoimaan, mutta jälleen budjetti ei millään riitä.
Kotelo esim: Nanoxia Deep Silence
Emolevy: Asus M5A99FX PRO R2.0
Prosessori:AMD FX-8320
Muistit:G.Skill 8GB (2x4GB) Sniper[/url]
Poweri:Super Flower GGP 550W
DVD: Asus DRW-24F1ST,
SSD: PNY 120GB
Kovalevy: WD Blue 1TB
Cooleri prossulle tuo hiljaisuutta ja mahdollisuuden kellottaa, mutta tämän voi lisätä myöhemmin: Scythe Mugen 4 PCGH
Lopputulos taisi olla reipas budjetin ylitys?
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Budjetti on joo ehkä hiukka pieni. Ehdottamasi kokoonpano vaikuttaa kyllä ihan ok. Budjetti näkyy ylittyvän, mutta eipä tuo näyttäis kun n.100? ylittyvän joten eiköhän sitä voi sen nostaakkin... Täytyy vielä itse yrittää perehtyä enemmän kyseisiin komponetteihin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck: Intelin i7 olisi Hyper Threading takia todella hyvä vaihtoehto, mutta sen prosessorin hinta olisi pelkästään jo ~300?.
Yhtä hyvin i5:ssa on tuo HT....
Onko sitten eroja i7 vs i5, kai niitä on, mutta, mutta....
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck: Intelin i7 olisi Hyper Threading takia todella hyvä vaihtoehto, mutta sen prosessorin hinta olisi pelkästään jo ~300?.
Yhtä hyvin i5:ssa on tuo HT....
Onko sitten eroja i7 vs i5, kai niitä on, mutta, mutta....
T: Vesku
Linkkaa mulle sitten i5 prossu pöytäkoneeseen HT:lla jos sellasia on....
Läppäreissä tuo pitää paikkansa mut ei pöytäkoneissa..
E:
4 ydin i5 ei ole HT.
Tässä intelin sivuilta:
link