User Käyttäjä Salasana  

torstai 7.8.2025 / 12:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mitkä pc komponentit??? apua!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mitkä PC komponentit??? Apua!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

4 tuotearviota
_
23. toukokuuta 2012 @ 21:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Member
_
23. toukokuuta 2012 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvä, no suositteletko jotakin muuta halpaa ja hyvää kovalevyä, jossa pitää olla ainakin 1tb? Ja kyllähän minä SSD:n aijoin hankkia mutta ajattelin sitä HDD:n kanssa (käyttis ja tärkeimmät pelit SSD:lle, muu HDD:lle). Sen takia koska 200 euron SSD:t ovat tuhottoman pieniä, jotakin about 160gb (paitsi SSD:tten hintahäirikkö Kigston (joku) 3). Ja tuo läppärinkin 320 gb on aivan liian pieni. Joten en kyllä pelkkää SSD:tä aijo hankkia yksikseen. Joten voisitteko heittää linkkiä tänne niistä halvoista kovalevyistä(1tb tai yli)? kiitos .

Ps. Ja mites tuo emo? Sitä Z68 tarjousta ei enään ollut joten otin tuon hitusen paremman (kai) ja kalliimman Z77.
Ja kivaa muuten kun isä aikoo antaa lainaa sen 250 e näyttikseen, koska vetosin siihen että jos ostan erikseen, asennan myös itse. Eli saan täyden paketin koneen heti! Jes! ;)

Edit: oho, en edes huomannut tuota Vipezkin kommenttia. Noh, kysymykset kuitenkin vielä voimassa.
Ja ääh, damn! Ei iPhonella Systemastoren sivut enään nykyään aukea. That sucks :( Jimmssin kuitenkin, weird...

Pöytäkone: i5-3570k <>True Spirit 120 <> Asrock Z77 Pro3 <> Palit GTX 570 SP <> 8GB <> SMG F3 1TB <> SMG 830 Series 128GB-SSD <> Fractal Design R4 <> XFX 550W <> Windows 7 Home Premium

Lisälaitteet: Logitech G500 <> DELL U2412M <> Superlux HD 330 <> QPAD MK-50

Ja tietty löytyy nuhapumppu HP 530 läppärikin myös

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. toukokuuta 2012 @ 21:54

ric_91
Suspended due to non-functional email address
_
23. toukokuuta 2012 @ 22:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tällä hetkellä paras on ostaa samsung 830 SSD JA 128GB!
64Gb itkee kun laitat sinne windowsin, ja edes pelkän battlefield 3:sen

128Gb malli maksaa ainakin verkkokauppa.comissa 121?, joten suosittelen edes harkitsemaan tuota isompaa. Itsekin ostin 256Gb mallin 128Gb rinnalle koska tila loppui kesken ;)

Pelikone: Super Flower 2000B-BK Full Tower / Z77X-UD3H / i7-3770K @4.8GHz / Asus DCII GTX 780 / Ripjaws 8GB @1866MHz / Samsung 830 256GB SSD / XFX 650W / Antec H2O 1220 / Windows 7 || 3DMark11 = X5331 || GigaWorks T40II & Siberia V2 / MX518 & 6Gv2 / Dell U2412M

HTPC: Cooltek U3 / F2A88XM-D3H / A6-5400K / TG Vulcan 2400MHz / Samsung 830 128GB SSD / Super Flower 450W modular
Member
_
23. toukokuuta 2012 @ 22:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joops, pitää huomenna kattoo noi
Vipetzkin linkit. Mikä se Vipetzikin näytönohjain oli?

Pöytäkone: i5-3570k <>True Spirit 120 <> Asrock Z77 Pro3 <> Palit GTX 570 SP <> 8GB <> SMG F3 1TB <> SMG 830 Series 128GB-SSD <> Fractal Design R4 <> XFX 550W <> Windows 7 Home Premium

Senior Member

4 tuotearviota
_
23. toukokuuta 2012 @ 22:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PC_Forever:
Joops, pitää huomenna kattoo noi
Vipetzkin linkit. Mikä se Vipetzikin näytönohjain oli?
Palit GTX 560Ti 448 Cores. Hintaa on 220e. Ja teran spinpointin saa satasella tuolta että ota se tai Blue Caviar.
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 15:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs oisiko tuo minun pakettini hyvä (hyvällä meinaan että pyörittää nykypelejä esim. Skyrim, BF 3 jne.) jos muutaisin sitä tuohon Vipezkin suuntaan?

Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Noniin, eli tämän paketin tilaan Tudistusten tultua eli ensi viikolla. Viimme muutoksia??
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Noniin, eli tämän paketin tilaan Todistusten tultua eli ensi viikolla. Viimme muutoksia??
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2012 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kovon voisit vaihtaa caviar blue,tuo caviar green on hitain wd:n levy,toimiihan se kone tollakin,mutta se blue oli ilmeisestikin ihan kannattava sijoitus
edit,otitki sampan mukaan,ei sitten mitään huolia,en huomannut tuota sampan ssd:tä aluksi :)

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. toukokuuta 2012 @ 17:41

RatCon
AfterDawn Addict
_
24. toukokuuta 2012 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Caviar Blue, taikka oma ehdotus Samsungin Spinpointti.
Se Caviar Green on nimittäin hitaampi kovo.
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, vaihdan sen ja tilaan ensi viikolla. :)
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 21:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hahaha! Päällekirjoitin kovoni ja asensin Vistan uudelleen, koska aijon myydä sen. Viisaana poikana tietenkin ajattelin että ei siellä mitään tärkeetä ollut. No heti kun uudelleenasennus oli valmistunut tajusin että poistin vielä voimassa olevan virustorjunnan! Siinä isä (jolle myyn) saa sitten hommata sen uudestaan itse :D Viisas minä (sarkasmia)!

Moderator

6 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2012 @ 21:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hahaha! Päällekirjoitin kovoni ja asensin Vistan uudelleen, koska aijon myydä sen. Viisaana poikana tietenkin ajattelin että ei siellä mitään tärkeetä ollut. No heti kun uudelleenasennus oli valmistunut tajusin että poistin vielä voimassa olevan virustorjunnan! Siinä isä (jolle myyn) saa sitten hommata sen uudestaan itse :D Viisas minä (sarkasmia)!
Uudestaanhan se virusturva joka tapauksessa täytyy formatoinnin jälkeen asentaa. Ei tuo siis mikään moka ollut.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, mutta kun pitää ostaa nyt kaksi uutta virusturvaa vaikka oisi voinut yhdenkin vain ostaa jos en olisi uudelleenasentanut käyttistä. Että näin... Noh ihan sama se minulle on, äiti ja isä ne virusturvat ostavat :)

Senior Member

4 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, mutta kun pitää ostaa nyt kaksi uutta virusturvaa vaikka oisi voinut yhdenkin vain ostaa jos en olisi uudelleenasentanut käyttistä. Että näin... Noh ihan sama se minulle on, äiti ja isä ne virusturvat ostavat :)
En suosittele ostamaan maksullista virusturvaa, Microsoftin security essentials on ihan hyvä.
Moderator

6 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kai se softa asentamisesta kiinni ole? Aktivointi on varmaan jonkun koodin varassa, eli jos vaan lisenssi on, niin asenna uudestaan ja aktivoi uudestaan.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sano se äidille ja isälle :D He käyttävät vain maailman parasta virusturvaa :) Ja kyllä minä sanoin etten minä tarvitse erillisiä virusturvia siihen uuteen koneeseeni, mutta äiti oli eri mieltä.

E: tolla meinasin vipezkin kommenttia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. toukokuuta 2012 @ 22:20

Ehni
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai Avast

Asus M5A99X EVO R2.0/ AMD FX-8350@4,7ghz w/ Maelstrom Deepcool 240T/Asus Strix Gtx 970/ 8GB Corsair 1333Mhz/Samsung 850 Evo 250gb / Kingston HyperX 3K 240GB/ 320GB HDD/ Corsair HX620W,
Member
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sehän F-Secure on maailman paras virustorjunta softa niin kyllä mä sillä menen kun saan sen tavallaan ilmaiseksi kun äiti ka isä ostavat sen :p

Moderator

6 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sehän F-Secure on maailman paras virustorjunta softa niin kyllä mä sillä menen kun saan sen tavallaan ilmaiseksi kun äiti ka isä ostavat sen :p
Edelleen, saat asennettua sen saman F-securen, koska sulla on lisenssi. Ei se asennuksen poistaminen mitään haittaa, ihan sama juttu kuin käyttiksenkin kanssa. Sulla on lisenssi yhteen kopioon, jonka voit asentaa tarvittaessa uudestaan. Vasta siinä kohtaa tulee ongelmia, kun koitat aktivoida toista ohjelmaa/käyttöjärjestelmää samalla koodilla. Ei onnistu, koska sulla on lisenssi vain yhteen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. toukokuuta 2012 @ 22:30

Ozss
Member

1 tuotearvio
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vipetzki:
En suosittele ostamaan maksullista virusturvaa, Microsoftin security essentials on ihan hyvä.
Niin on Ladakin "ihan hyvä", mutta miksi niin moni kuitenkin ostaa Mersun? :-)
Senior Member

4 tuotearviota
_
24. toukokuuta 2012 @ 22:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ozss:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vipetzki:
No toikaan ei toimi tietotekniikassa. Esim. nortonit sun muut ovat raskaita koneelle.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. toukokuuta 2012 @ 00:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sano se äidille ja isälle :D He käyttävät vain maailman parasta virusturvaa :) Ja kyllä minä sanoin etten minä tarvitse erillisiä virusturvia siihen uuteen koneeseeni, mutta äiti oli eri mieltä.

Maailman paras ja F-secure samassa lauseessa. En olisi uskonut kuulevani tätä. F-seucure on keskinkertainen resurssisyöppö virustorjunta, mitä kehutaan vain siitä syystä kun se on kotimainen. Moni vanhempi kone on tullut takaisin toimintakuntoiseksi sillä kun olen poistanut F-securen ja asentanut kevyemmän virustorjunnan tilalle. Monen vanhemman koneen tahmaamisen ja heikon suorituskyvyn takana on F-secure. F-secure on tietokoneen myyjien kannalta ehkä maailman paras ohjelma sillä ihmiset joutuvat sen takia päivittelemään tietokoneitaan usein. Muuten se on tasoltaan sitä luokkaa että en koskisi pitkällä tikullakaan...

Ai että MSE on ladan tasoa. Todisteet kehiin...

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Ehni
Member
_
25. toukokuuta 2012 @ 00:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Maailman paras ja F-secure samassa lauseessa. En olisi uskonut kuulevani tätä. F-seucure on keskinkertainen resurssisyöppö virustorjunta, mitä kehutaan vain siitä syystä kun se on kotimainen. Moni vanhempi kone on tullut takaisin toimintakuntoiseksi sillä kun olen poistanut F-securen ja asentanut kevyemmän virustorjunnan tilalle. Monen vanhemman koneen tahmaamisen ja heikon suorituskyvyn takana on F-secure. F-secure on tietokoneen myyjien kannalta ehkä maailman paras ohjelma sillä ihmiset joutuvat sen takia päivittelemään tietokoneitaan usein. Muuten se on tasoltaan sitä luokkaa että en koskisi pitkällä tikullakaan...

Ai että MSE on ladan tasoa. Todisteet kehiin...
Enpä nyt tuosta raskaudesta enään nykypäivänä tiedä.. on sitä paranneltu ja ei tunnu raskaalta enää vanhemmallakaan koneelta.
Sen toimivuudesta en sitten mitään kehuttavaa löydäkkään. Juuri sen takia että elisa joka eniten suomessa mainostaa ja sillä varmaan eniten asiakkaita on, mainostaa F-Securea minkä kerkeää, ja lisensoi sen omiin palveluihinsa "elisa tietoturva"
Tämä saa kaikki tietotekniikasta ymmärtämättömät kuvittelemaan että "ahaa tämä on siis paras koska se maksaa 60 euroa vuodessa" Näin ei kuitenkaan ole.
Itse viimeksi käyttäny F-Securea varmaan 7 vuotta sitten kun en tiennyt paremmasta.
Nyt käyttänyt monta vuotta Avastia ja koskaan ei ole ollut virukset riesana.
Ja se paras virustentorjunta on siinä näppiksen ja penkin välissä..

Asus M5A99X EVO R2.0/ AMD FX-8350@4,7ghz w/ Maelstrom Deepcool 240T/Asus Strix Gtx 970/ 8GB Corsair 1333Mhz/Samsung 850 Evo 250gb / Kingston HyperX 3K 240GB/ 320GB HDD/ Corsair HX620W,
Mainos
_
__

_
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. toukokuuta 2012 @ 06:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ehni:

Enpä nyt tuosta raskaudesta enään nykypäivänä tiedä.. on sitä paranneltu ja ei tunnu raskaalta enää vanhemmallakaan koneelta.

No vuoden sisään olen F-securen poistanut muutamasta vanhemmasta läppäristä missä on yksi ydin prossu. Kun tilalle laitettu esim. Avast niin kyllä nopeusero on ollut suuri.

En kovin tarkkaan muista, milloin viimeksi säätänyt F-securen kanssa joten on mahdollista, että esim. tämän vuoden puolella F-secure olisi saanut jotain edistystä aikaiseksi.
Lainaus:
Sen toimivuudesta en sitten mitään kehuttavaa löydäkkään. Juuri sen takia että elisa joka eniten suomessa mainostaa ja sillä varmaan eniten asiakkaita on, mainostaa F-Securea minkä kerkeää, ja lisensoi sen omiin palveluihinsa "elisa tietoturva"
Tämä saa kaikki tietotekniikasta ymmärtämättömät kuvittelemaan että "ahaa tämä on siis paras koska se maksaa 60 euroa vuodessa" Näin ei kuitenkaan ole.

Totta.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mitkä pc komponentit??? apua!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy