User Käyttäjä Salasana  

tiistai 22.7.2025 / 07:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > oikean kokoinen poweri minulle?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Oikean kokoinen poweri minulle?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
TheMonttu
Newbie
_
30. heinäkuuta 2013 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ostamassa uutta Asus GeForce GTX660 DirectCU II 2GB -näytönohjainta, mutta nykyinen 230W powerini ei siihen riitä. Luin muropaketista että korkeintaan 500W on hyvä, ja että valmistajien virta-vaatimukset ovat reilusti yläkanttiin. Kone on valmispaketti + näytönohjain, muutama muistikampa ja kovalevy muista koneista. Malli on HP Pavilion m8000.

En ottanut aluksi huomioon sitä että joutuisin vaihtamaan powerinkin joten poweri menee hieman budjetin yli, joten mahdollisimman hyvää ja halpaa kaipaisin.

Specsit on haettu lshw-ohjelmalla (linux).

Specsit:
Emolevy: NARRA2 ASUSTek Computer INC.
RAM: 4 DDR2 paikkaa: 2GB+2GB+1GB+1GB = 6GB
CPU: AMD Atholon 64 Dual Core Processor 5000+
GPU: AMD Radeon HD 2350
Kovalevyt: 500GB Seagate ja 300GB Acer

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. heinäkuuta 2013 @ 20:16

AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2013 @ 20:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TheMonttu:
Olen ostamassa uutta Asus GeForce GTX660 DirectCU II 2GB -näytönohjainta, mutta nykyinen 230W powerini ei siihen riitä. Luin muropaketista että korkeintaan 500W on hyvä, ja että valmistajien virta-vaatimukset ovat reilusti yläkanttiin. Kone on valmispaketti + näytönohjain, muutama muistikampa ja kovalevy muista koneista. Malli on HP Pavilion m8000.

En ottanut aluksi huomioon sitä että joutuisin vaihtamaan powerinkin joten poweri menee hieman budjetin yli, joten mahdollisimman hyvää ja halpaa kaipaisin.

Specsit on haettu lshw-ohjelmalla (linux).

Specsit:
Emolevy: NARRA2 ASUSTek Computer INC.
RAM: 4 DDR2 paikkaa: 2GB+2GB+1GB+1GB = 6GB
CPU: AMD Atholon 64 Dual Core Processor 5000+
GPU: AMD Radeon HD 2350
Kovalevyt: 500GB Seagate ja 300GB Acer
prossu jää kyllä näyttikselle pullonkaulaks,mutta xfx450w on hyvä, systemasta 46e+postit

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
TheMonttu
Newbie
_
30. heinäkuuta 2013 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti:
Olen ostamassa uutta Asus GeForce GTX660 DirectCU II 2GB -näytönohjainta...
prossu jää kyllä näyttikselle pullonkaulaks,mutta xfx450w on hyvä, systemasta 46e+postit
Hyvältä näyttää. Kuinka paljon prossu jää jälkeen ja minkä luokkasta prossua suosittelist myöhemmin ostettavaksi?
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2013 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvältä näyttää. Kuinka paljon prossu jää jälkeen ja minkä luokkasta prossua suosittelist myöhemmin ostettavaksi?
prossu menee vaihtoon, menee emokin vaihtoon, ja ramit kanssa,
mutta osiksi jotain 970 piirisarjan am3+ emoa, FX6300 prossua, ja 2x4g:tä 1866mhz ramia
poweri jaksaa tuon päivityksen vielä ihan hyvin

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
TheMonttu
Newbie
_
30. heinäkuuta 2013 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
prossu menee vaihtoon, menee emokin vaihtoon, ja ramit kanssa,
mutta osiksi jotain 970 piirisarjan am3+ emoa, FX6300 prossua, ja 2x4g:tä 1866mhz ramia
poweri jaksaa tuon päivityksen vielä ihan hyvin
Kiitoksia tästä.
Mainos
_
__

_
Moderator

6 tuotearviota
_
30. heinäkuuta 2013 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuinka paljon prossu jää jälkeen ja minkä luokkasta prossua suosittelist myöhemmin ostettavaksi?
Todella paljon. Prossu on niin vanha ja hidas, että välttämättä satasen näyttiskään ei täysin pääse näyttämään kynsiään tuon kanssa. Eli, jos et aio uusia myös prossua lähitulevaisuudessa, niin ei kannata ostaa noin tehokasta näyttistä turhaan vanhenemaan koneeseen.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > oikean kokoinen poweri minulle?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy