User Käyttäjä Salasana  

perjantai 23.1.2026 / 10:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > pelihiiri+pelihiirimatto+pelinäppäimistö
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pelihiiri+pelihiirimatto+pelinäppäimistö
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
cyclobs
Junior Member
_
2. marraskuuta 2010 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terppa,

Mitä suosittelette peli -hiireksi, -matoksi, -ja näppäimistöksi? Hinta-laatusuhteeltaan parhaimmat?
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hiiri on makuasia, näppis on makuasia ja maton pitää sopia hiirelle. Toisin sanoen kokeilemalla se selviää. Yleensä aivan tavalliset näppikset on niitä parhaimpia jos et tarvitse makroja esim wowitukseen...
cyclobs
Junior Member
_
2. marraskuuta 2010 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Langaton vai langallinen? Optinen vai laser? Itse olen ainakin kyllästynyt vaihtelemaan pattereita. Langaton hiiri tietysti sohvaperunalle parempi, mutta taitaa olla pelikäytössä huonompi.
Senior Member

6 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 18:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kerroppas budjettias, mutta laitetaanpa tämmöset kokemuksen mukaiset. ja steelserieksen hiirimatot sopivat monille hiireille. Harmi että tämä mun hiiri on poistunu myynnistä, olis ollu aika halpa ja mun mielestä hyvä.

Logitech mx518 (suosituimpia pelihiiriä) link
Microsoft SideWinder X4 näppis (itte oon ERITTÄIN tyytyväinen) link
Steelserieksen Qck hiirimatto (ittellä mini ja sekin on normaalia isompi, mutta tässä se normi koko) link

Hintaa yhteensä 91e, eli aika halvalla pääsee, kun on kuitenkin pelitavaraa kyseessä. lue ihmeessä noista arvosteluja, ja vertaile muita ja lopullisen päätöksen teet kun näät ne.

KONE
Fractal Define R3| ASrock Z77 Extreme 4| Intel I5 3570k| Thermalright Macho| Kingston 8gb DDR3| Geforce GTX 280 Super OC (väliaikainen)| Blu-ray asema| 1 TB Hitachi| Super Flower 450w|
OHEISLAITTEET
BenQ G2412HD|Logitech G400|Microsoft Sidewinder X4|Tritton AX180|
Monen vuoden pakettikone piina on nyt ohi!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2010 @ 18:48

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 18:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei sitten mitään 100? logitech G over9000 aimbot näppiksiä...
Tuo norkinin setti on hyvä, ++++

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2010 @ 18:47

Senior Member

6 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu, itte tulin sillon aikoinani tajuihin että ei oo mitään järkee laittaa 100e mihkään näppikseen. kun ostin tämän sindin niin siinä säästi yhden täysin uuden pelin hinnan ja ainoona isona erona g-sarjan pöydänkokosiin lanittajien "unelmiin" verrattuna on se näyttö. ja hiirissä ei sitä eroo oikeen ees huomaa että onko 5000 triljoonaa biljoonaa miljoonaa dpi:tä vai 1600 dpi:tä ja macroja niissä usein on ihan tarpeeksi.

KONE
Fractal Define R3| ASrock Z77 Extreme 4| Intel I5 3570k| Thermalright Macho| Kingston 8gb DDR3| Geforce GTX 280 Super OC (väliaikainen)| Blu-ray asema| 1 TB Hitachi| Super Flower 450w|
OHEISLAITTEET
Grabacr
Member

1 tuotearvio
_
2. marraskuuta 2010 @ 19:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä on huippupelihiirimatto ja tässä arvostelu siitä.

Intel Core i3-350M (2,26 Ghz, 3MB L3 cache) | ATI Mobility Radeon HD 5650 1Gb|
4 GB DDR3 (1066 Mhz) Memory | 500 GB HDD | Windows 7 Home Premium 64bit

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Maksaa yli 2,5 kertaa enemmän... ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2010 @ 19:05

Senior Member

25 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Steelseriesin Qck hiirimatot on kuulemma roskaa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2010 @ 19:14

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
G500 + QcK = epäroskaa. On se hiirestäkin kiinni.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2010 @ 19:16

Senior Member

2 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kyllä vaihtas tätä Steelseriesin mattoo kovempaan mistään hinnasta. Tosin se on tottumuskysymys ja makuasia varmasti. Hiirenä MX518 ja toimii hyvin.

cyclobs
Junior Member
_
2. marraskuuta 2010 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia vaan. Iteki katellu tota logitechin mx518 ja G5 sekä Razer Deathadderiä. Tarkotus tosiaa päästä mahollisimman halvalla, mutta hyvillä välineillä. Oiskoha tollain +/- 100 euroa budjetti, mieluiten alle satasella.
AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Razer Deathadderiä

Loistava hiiri.
Itse käytän 3500dpi aina peleissä, koska olen tottunut nopeaan hiireen ^^

890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones
cyclobs
Junior Member
_
2. marraskuuta 2010 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitenköhän nuo taustavalot ja usb-liitin näppäimistöissä, onko ollut käyttöä? Taustavalo ainakin voisi olla ihan käytännöllinen, samoin muutama ohjelmoitava näppäin.
Senior Member

6 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 21:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tässä sindissä on 6 ohjelmoitavaa näppäintä ja kolme profiilia + sitten voi ohjelmoida myös sillein, että kun peli käynnistyy niin ne tietyt näppäimet tulevat käyntiin jne. taustavalo on erittäin hyödyllinen pimeellä, vaikka eipä siihen aina tarvi katsoakkaan. Ja kuka hullu maksaa hiirimatosta 30e, hei jotain rajaa... hiiri on makuasia, mutta mx 518, tai itse suosittelen toki deathadderia, kun razerin "fani" oon. käy koittaan että mitkä ovat hyviä

KONE
OHEISLAITTEET
aqery
Junior Member
_
2. marraskuuta 2010 @ 21:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos ei kummosemmin tarvii mitään taustavaloja tai erillisiä profiileja näppäimistöön, niin näppäimistöksi käy vaikkapa Logitech Classic Keyboard 200.

Maksaa vain vaivaiset ~10e, esimerkiksi CS ei vaatisi mielestäni parempaa näppäimistöä.
Mutta sitten hiiressä on hyvä olla vähän erillisä nappeja.

Itselläni on ollut nyt vuoden hiirenä Razer lachesis, hieman oudon tuntuinen aluksi, mutta ihan hyvä silti. En suosittele kauheammin tätä hiirtä vaikka tarkkuutta jopa 4000dpi. Ja maksaakin hieman liikaa. Kovalla alustalla pelateassa hyppii sinne tänne mutta säätää sensii ni hyvin toimii.
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. marraskuuta 2010 @ 22:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo ei hiirimatosta tarvii maksaa paljoo. Mä pelaan jollai Microsoftin räkähiirellä ja ilman hiirimattoo: pwnage :)
Senior Member

6 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no toi nyt on jo aika huono. kyllä jonkun näkönen hiirimatto kannattaa olla

KONE
OHEISLAITTEET
Senior Member

3 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 22:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
..Noh itsellä on HP:n näppis (loistavasti pelittää, ja olen tyytyväinen), sitten omaan käteeni hyvin sopiva hiiri (mahtoikohan maksaa 8e?), sekä SteelSeries QcK -matto. Itse olen vahvasti sitä mieltä että ne yli 20e maksavat hifiubersupermacroled hiiret ja näppikset ovat _aivan_ turhia. Ei ne tee sinusta yhtään parempaa pelaajaa, vaikka olisi timanttinen hiiri ja matto olisi sitä kaikkein kalleinta kangasta. Matoissa eroa on hieman, toisella voi liukua paremmin mutta ei sitä huomaa juurikaan.

Uskokaa pois, mainospuheet eivät pidä paikkaansa.
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. marraskuuta 2010 @ 23:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WNBnorkin:
no toi nyt on jo aika huono. kyllä jonkun näkönen hiirimatto kannattaa olla
Kyllä minäkin suosittelen, että muut käyttäisivät mattoa. Tuo mikkihiiri ei vain halua liikkua millään matolla. En tiedä miksi :S Ja kun minulla on sopiva tasainen pyötä, niin mikäs siinä :D
Senior Member

6 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2010 @ 07:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zo3L:
..Noh itsellä on HP:n näppis (loistavasti pelittää, ja olen tyytyväinen), sitten omaan käteeni hyvin sopiva hiiri (mahtoikohan maksaa 8e?), sekä SteelSeries QcK -matto. Itse olen vahvasti sitä mieltä että ne yli 20e maksavat hifiubersupermacroled hiiret ja näppikset ovat _aivan_ turhia. Ei ne tee sinusta yhtään parempaa pelaajaa, vaikka olisi timanttinen hiiri ja matto olisi sitä kaikkein kalleinta kangasta. Matoissa eroa on hieman, toisella voi liukua paremmin mutta ei sitä huomaa juurikaan.

No eipä kyllä näppiksissä saakkaan mitään etua, mutta on ne macrot,valo ja anti-gohst näppäimet. mutta kyllä hiiressä on paljonkin eroa. kyllä sen huomaa, ohjaus on tarkempaa, ja noi macrot on käytössä oikeastaan kkoko ajan. pelissä toimii naatti näppäiminä ja netissä sivun vaihtajina. itse olin samaa mieltä joskus, että ei oo eroo että onko pelihiiri vai ei. mutta kun koittaa, niin kyllä sen eron huomaa. et oo vissiin ikinä käyttäny pelihiirtä

KONE
OHEISLAITTEET

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2010 @ 07:46

Senior Member

2 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2010 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zo3L:

No 8e hiirellä ja pelihiirellä on aika hemmetinmoinen ero pelituntumassa ja liikkeissä fps peleissä. Jos muuta väität, et oo varmaan joko kokeillu kunnon hiirtä, tai pelannut yhtäkään fps peliä. Näppiksillä ei ole väliä jos ei esim. makroja mihinkään tarvitse.

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2010 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kannata väheksyä niitä 8? hiiriä, kun joku osaa, niin häneltä saa joka tapauksessa päähän, oli alla 100? tai 10? hiiri.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2010 @ 14:54

jkstone
Suspended permanently
_
3. marraskuuta 2010 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aiheesta kinastelu on aika typerää, koska kaikkien käteen sopii eri hiiri. Hintakaan ei kerro koko totuutta hiirestä.
Siitä vaan kokeilemaan, mikä omaan kouraan menee.

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
3. marraskuuta 2010 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Hiiri on makuasia, näppis on makuasia ja maton pitää sopia hiirelle. Toisin sanoen kokeilemalla se selviää.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > pelihiiri+pelihiirimatto+pelinäppäimistö

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy