Pelikone 300?
|
|
NVIDIAgtx
Newbie
|
6. huhtikuuta 2014 @ 22:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikäs hakusessa olisi kone joka pyörittäisi minecraftia ja ehkä muitakin kevyempiä pelejä budjettina on 300-350? valmiina löytyy näyttö, hiiri ja näpäimistö voin itse rakentaa tai jos löytyy valmiina niin sekin olisi hyvä. Kone olisi siis tulossa pikkupojille kevyeen pelailuun.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. huhtikuuta 2014 @ 22:25
|
Junior Member
2 tuotearviota
|
6. huhtikuuta 2014 @ 22:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi kuule tohon rahaan saa mitään hyvää. Käyt vaa jostain kierättämöstä hakemassa koneen
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2014 @ 22:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx: Elikäs hakusessa olisi kone joka pyörittäisi minecraftia ja ehkä muitakin kevyempiä pelejä budjettina on 300-350? valmiina löytyy näyttö, hiiri ja näpäimistö voin itse rakentaa tai jos löytyy valmiina niin sekin olisi hyvä. Kone olisi siis tulossa pikkupojille kevyeen pelailuun.
Ja käyttis?
Ilman käyttistä vois onnistuaki varsinki jos voit tilata Saksasta.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2014 @ 22:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2014 @ 22:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Minecrafti pyörii melkein millä tahansa näyttiksellä.
Mindfactory
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
NVIDIAgtx
Newbie
|
6. huhtikuuta 2014 @ 23:13 |
Linkki tähän viestiin
|
DVD asema jäis pois, Windowsia ei luonnollisesti saa mukaan... Muistin että onhan mulla tossa tollanne vanha kone josta sais dvd aseman ja ehkä jotain muutakin. Kyseinen kone toimii ja käynnistyy mutta jos sillä avaa jonkin "raskaan" pelin niin kaatuu lähes välittömästi. En ole mikään tietokone expertti mutta luulen että osaisin kyllä koneen kasata.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. huhtikuuta 2014 @ 23:14
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
6. huhtikuuta 2014 @ 23:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx:
Muistin että onhan mulla tossa tollanne vanha kone josta sais dvd aseman ja ehkä jotain muutakin. Kyseinen kone toimii ja käynnistyy mutta jos sillä avaa jonkin "raskaan" pelin niin kaatuu lähes välittömästi. En ole mikään tietokone expertti mutta luulen että osaisin kyllä koneen kasata.
Jep, silti hinta ois 400-420 euron luokkaa.
Ellet tilaa Saksasta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. huhtikuuta 2014 @ 23:20
|
NVIDIAgtx
Newbie
|
6. huhtikuuta 2014 @ 23:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx:
Muistin että onhan mulla tossa tollanne vanha kone josta sais dvd aseman ja ehkä jotain muutakin. Kyseinen kone toimii ja käynnistyy mutta jos sillä avaa jonkin "raskaan" pelin niin kaatuu lähes välittömästi. En ole mikään tietokone expertti mutta luulen että osaisin kyllä koneen kasata.
Ellet tilaa Saksasta.
Tosta vanhasta koneesta vois myös saada vanhan kovon jossa win7 ja power 550w
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
7. huhtikuuta 2014 @ 00:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx:
Ellet tilaa Saksasta.
Powerin merkki ja malli? Kovo? Win 7 lisenssitarra hallussa?
|
NVIDIAgtx
Newbie
|
7. huhtikuuta 2014 @ 00:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx:
Ellet tilaa Saksasta.
Powerin merkki ja malli? Kovo? Win 7 lisenssitarra hallussa?
Poweri on gps-550AB A kovoja on itse asiassa kaksi eikä mitään tietoa merkistä. Windowsin lisensi tarrasta en ole varma voi olla jossain. Ajattelin että olisikohan linux sopiva.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. huhtikuuta 2014 @ 00:18
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
7. huhtikuuta 2014 @ 18:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx:
Poweri on gps-550AB A kovoja on itse asiassa kaksi eikä mitään tietoa merkistä. Windowsin lisensi tarrasta en ole varma voi olla jossain. Ajattelin että olisikohan linux sopiva.
Poweri mieluusti vaihtoon. Näyttää aika vanhalta laitokselta, eikä taina olla 80+ hyötysuhdetta. Muutenkin ihan turvallisuussyistä pistäisin vaihtoon. Kovojen kohdalla eniten ratkaisee ovatko IDE- vai SATA liitännällä. Mielummin jos kovojen päältä saa "Model" koodirivin niin helpottaa kummasti.
Windowsin lisenssitarrasta se koodi ois pop. Tai jos olet sen koodin kirjannut muualle ylös.
Linux on ihan jees, jos sitä osaa käyttää. Ei ole graaffisenakaan helppo opetella, ainakaan itselle ollut.
|
ajaJako
Senior Member
|
7. huhtikuuta 2014 @ 18:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx:
Näihin budjetteihin ihan kaikesta kierrätysmateriaalista vois vääntää inspiraatiota.
Vaikka tälläisellä winukka link
Tämmöisellä vois yrittää tutkia mitä siellä löytyy link
Jos sulla on joku mylly joka käy edes jotenkin, niin siitä eteenpäin ? kelpaako mitkään neuvot?
|
NVIDIAgtx
Newbie
|
7. huhtikuuta 2014 @ 18:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx:
Poweri mieluusti vaihtoon. Näyttää aika vanhalta laitokselta, eikä taina olla 80+ hyötysuhdetta. Muutenkin ihan turvallisuussyistä pistäisin vaihtoon. Kovojen kohdalla eniten ratkaisee ovatko IDE- vai SATA liitännällä. Mielummin jos kovojen päältä saa "Model" koodirivin niin helpottaa kummasti.
Windowsin lisenssitarrasta se koodi ois pop. Tai jos olet sen koodin kirjannut muualle ylös.
Linux on ihan jees, jos sitä osaa käyttää. Ei ole graaffisenakaan helppo opetella, ainakaan itselle ollut.
no niin nyt on kone avattu ja kovot pihalla eli mallit on segate barracuda ST3120814A
ja segate barracuda ST3250310AS en ole nyt ihan varma kumalla levyllä win7 on koodi on jossain mutta mihin sitä tarvitsee jos kovolla on win7 sitä paitsi eikö se lisenssi ole yhdelle koneelle. Eli vaikka koodi löytisi niin saisiko sillä muka win7män uudelle kovolle. Ja toinen kovo oli kiinni satalla toisesta en tiedä mikä siinä oli kiini.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. huhtikuuta 2014 @ 19:00
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
7. huhtikuuta 2014 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita pari sataa budjettiin lisää niin saakin jotain.
Win 10 Pro | Intel i7 8750h | GTX 1060 6GB | 32GB DDR4 | 500GB NVMe SSD + 1TB HDD
|
Moderator
6 tuotearviota
|
7. huhtikuuta 2014 @ 19:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NVIDIAgtx: no niin nyt on kone avattu ja kovot pihalla eli mallit on segate barracuda ST3120814A
ja segate barracuda ST3250310AS en ole nyt ihan varma kumalla levyllä win7 on koodi on jossain mutta mihin sitä tarvitsee jos kovolla on win7 sitä paitsi eikö se lisenssi ole yhdelle koneelle. Eli vaikka koodi löytisi niin saisiko sillä muka win7män uudelle kovolle. Ja toinen kovo oli kiinni satalla toisesta en tiedä mikä siinä oli kiini.
Windowsin pystyy asentamaan koodilla uuteen koneeseen (vaatii ehkä puhelinaktivoinnin, mutta sillä yleensä viimeistään onnistuu), mutta tietysti vain siinä tapauksessa, ettei vanha ole käytössä. Windows olisi hyvä asentaa puhtaasti uuteen koneeseen, vaikka voihan sitä kokeilla suoraan vanhalta levyltäkin. Mahdollisesti kuitenkin jotain epämääräistä jumitusta ja kaatuilua voi esiintyä.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
NVIDIAgtx
Newbie
|
7. huhtikuuta 2014 @ 19:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Legitti: Laita pari sataa budjettiin lisää niin saakin jotain.
Budjetti on mikä on tällä on pakko mennä. Tiiän kyllä itekki ettei tuolla kolmella sadalla oikein kummosia saa mutta kuitenki jotain.
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
7. huhtikuuta 2014 @ 19:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikö kannattais mieluummin odottaa vähän aikaa ja vaikka säästää kun ostaa konetta missä selaimen avaus kestää monta minuuttia?
Win 10 Pro | Intel i7 8750h | GTX 1060 6GB | 32GB DDR4 | 500GB NVMe SSD + 1TB HDD
|
Member
|
7. huhtikuuta 2014 @ 19:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Toinen on SATA levy ja toinen on IDE levy, SATA levy näistä käyttöön. Ja sitten se windowsin lisenssitarra pitäisi kaivaa jostain.
Ostettavat osat:
Jimms:
http://www.jimms.fi/tuote/AD660KWOHLBOX 99,00?
http://www.jimms.fi/tuote/GA-F2A88XM-HD3 60,90?
http://www.jimms.fi/tuote/P1-450S-X2B9 49,90?
http://www.jimms.fi/tuote/BFF-SCF-12025KK-RP 6,90?
Postikulut: 0,00?
TLNetwork:
http://tlnetwork.fi/nettikauppa/?1723,t...1723-takuu-24kk 35,00?
http://tlnetwork.fi/nettikauppa/?1765,k...kuu-elinikainen 37,00? x2
Postikulut: 5,90?
Yht: 331,60?
Budjetissa ollaan ja jotain tuolla pystyy tekemäänkin. Sitten tulevaisuudessa SSD. Ja jos alkuun pelitehoa haluaa lisää niin tällä hetkellä tarjouksessa on "Kaveri": http://www.jimms.fi/tuote/AD7850SPACEHAMSTER , jolla paketin hinta nousee 40?.
Sellainen huomio että DVD-asemaa ei ole paketissa.
i5-4670k / Asus Z87-A / Asus GTX760 OC DCII / Corsair Vengeance Low-Profile 1600MHz 2x4GB / Samsung 128GB SSD PRO / 1TB WD Caviar Blue / Corsair TX650M / Scythe Ashura Shadow / Fractal Design Define R4
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
7. huhtikuuta 2014 @ 20:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja huomaa että toimitusajatkin on aika pitkiä mm. Powerin ja emon kanssa.
|
Member
|
7. huhtikuuta 2014 @ 22:18 |
Linkki tähän viestiin
|
i5-4670k / Asus Z87-A / Asus GTX760 OC DCII / Corsair Vengeance Low-Profile 1600MHz 2x4GB / Samsung 128GB SSD PRO / 1TB WD Caviar Blue / Corsair TX650M / Scythe Ashura Shadow / Fractal Design Define R4
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. huhtikuuta 2014 @ 22:23
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
7. huhtikuuta 2014 @ 22:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
|
7. huhtikuuta 2014 @ 22:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Legitti: http://www.jimms.fi/tuote/BX80646I54670K-H2
Oletetaan että väärä ketju.
Ja kun ottaa tuon systeman kopan ei tarvitse tuota ylimääräistä tuuletinta joten siitä -6,90? ja silloin voi ottaa jonkun halvan prossun coolerin tuon vakio sirkkelin tilalle ja ollaan vieläkin budjetissa (350?)
|
Mainos
|
|
|
Toniman92
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. huhtikuuta 2014 @ 22:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos pystyt vielä kovolle boottaamaan, niin Winukan sisältä sen aktivointi koodin löytää esim Product Key Finderil tai Magic Keyfinderilla. Kuten joku tuolla ylempänä taisi todetakin.
Toniman.
## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
|