Tehdään nyt sitten viel yksi postaus, koska mulla on p*ska kone.:3
Ja tällä kertaa kysyisin, että onko pelikone alle 400:lla mahdoton yhtälö? En mitään kovin kummoisia pelejä pelaile, joitakin mmorpg-pelejä jotka nykyisellä kokoonpanolla toimivat melko heikosti. Välillä saa repiä hiuksia päästä oikeen urakallakin. Vai riittäisikö että päivittelisin vain joitain osia vanhaan esim. näyttiksen?
Niin siis nykysen tiedot:
Mainboard : Packard Bell BV Cuba MS-7301
Chipset : VIA P4M890
Processor : Intel Pentium 4 640 @ 3200 MHz
Physical Memory : 1536 MB
Video Card : NVIDIA GeForce 7500 LE PCI-Express
Hard Disk : ST3250820AS (250 GB)
DVD-Rom Drive : Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device
Monitor Type : L22W-5 - 22 inches
Network Card : VT82C570 MV IDE Controller VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter
Operating System : Windows Vista
Tai sitten mä potkasen koneen parvekkelta alas ja hankin elämän. :3
Asus MAXIMUS VI Hero l i5 4670K @ 4.00GHz H100i l Corsair AX750W l Gigabyte Radeon HD 7970OC l 8GB DDR3 1600Mhz Corsair l NZXT Switch 810 l BenQ 24" XL2420T and Samsung 24" S24A300BL l Ducky SHINE 2 Cherry MX Clear, Purple LED l CM Storm Inferno l CM Storm Sirus 5.1
Kauppana nettori.org. Tässä parempaa (vrt. HP paketti): näytönohjain (tärkeintä pelaamisen kannalta), kotelo ja virtalähde, päivitettävyys emolevyn ja edellä mainittujen seikkojen vuoksi (esim. uudempiin PHII-prosessoreihin) ja kellotettavuus (pakettikonetta ei voi kellottaa ainakaan helposti).
Yhtä hyvää tai vähän parempaa: Kiintolevy ja muistit. Prosessorista voidaan vähän kiistellä: 9550:ssä on enemmän ytimiä, mutta PHII245X2 on nopeammalla taajuudella. Pelaamisessa lisäytimien merkitys on vähäinen (itse asiassa on vain kaksi hyvin neljää ydintä hyödyttävää peliä: GTAIV ja Supreme Commander). On otettava myös huomioon, että 9550:stä ei voi kellottaa tai päivittää pakettikoneen huonon emolevyn ja virtalähteen takia.
Huonompaa: joudut itse selvittämään mikä osa on vialla, jos joudut laittamaan takuuseen. Vaatii myös viitseliäisyyttä: paketti on itse koottava ja käyttöjärjestelmä asennettava (tästä myöhemmin).
Pelikäyttöön nettorin paketti on huomattavasti parempi, sillä HD4770 liikkuu aivan eri tasolla HD3650:seen verrattuna. Yleensä ottaen frameratet HD4770-paketilla voivat hyvinkin olla puolitoista tai kaksinkertaiset edelle esitettyyn HP:n pakettiin verrattuna.
Konepaketin kokoamiseen ihan hyvä ohje löytyy täältä (tietysti pitää hieman soveltaa). Youtubestakin löytyy videoita aiheesta, ja oppaita googlaamalla. Käyttöjärjestelmäksi sopii esim. Vista, joka sinulla on toisella koneellta (jos pystyt lisenssin siirtämään) tai Windows 7 RC, joka löytyy esimerkiksi Windowsin sivuilta. Lisäohjeet polttamiseen ja asentamiseen löydät varmasti googlaamalla tai käyttämällä afterdawnin hakua. W7RC:tä voi käyttää maaliskuuhun asti moitteettomasti, jonka jälkeen se alkaa sammuttelemaan itseään kahden tunnin välein. Kesäkuussa se lopettaa toimintansa, jolloin viimeistään pitää hankkia lisenssi tai toinen käyttöjärjestelmä.