Budjetti: 700-800e
Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: ei sisälly
Käyttötarkoitus: pelailu ja kouluhommat
Aiotko kellottaa?: Ehkä joskus tulevaisuudessa, kun koen tarvetta sille.
Mitä on jo valmiina?: Kovalevy, dvd-asema ja mahdollisesti koppakin (Ilmeisesti on Antecin Sonata 3).
Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Muuta huomioitavaa:
Jos mahdollisimman hyvin saisi käytettyä vanhan koneen osia. Eli tuota kovoa, koppaa ja dvd-asemaa.
Peleistä sen verran että pelailen eniten skyrimiä, civilization V, rome 2 ja csgo tyylisiä pelejä. Lisäksi Battlefield 3 löytyy.
Ostan mieluusti osat seuraavista kaupoista: verkkokauppa.com, jimmspc ja systema store.
En oo tuota hintaa yhtää kattonu, että mistä sais halvimmalla, mutta tuun tekemään sen kunhan osat lyödään lukkoon.
Lisäksi tarve kahdelle näytölle on kova. Toinen DVI ja toinen VGA liitännällä. Tuo VGA ei taida sillai olla ongelma kuhan jonkun adapterin hankkii. Telkkarin HDMI piuhan on kanssa kiva saada kiinni. Taitaapi olla jo vakiona noissa uusimmissa näytönohjaimissa? Tärkeintä on kuitenkin saada nuo kaksi normaali näyttö kiinni.
Isken tähän vielä esimerkin kokoonpanosta mitä ite oon kattonu. Mulla oikeastaan mitää hajua näistä enään. Intelin ja Nvidian oon ottanu ihan vain sen takia, että tuntuu vähemmän tuntemattomalle. Mutta olen avoin ehdotuksille. Itteä eniten mietityttää tuo näytönohjain. Tarvitsenko lopulta noin kallista. Plus tietenkin tuo koppa ja emo. Onko tuo oma koppa riittävä ja jos ei, onko tuo uus koppa alemmassa kuvassa hyvä. Emosta en osaa sanoa oikeastaan mitään. Vähän koitin hinnan mukaan katella sopivaa.
Kiitos kaikille jotka viitsii auttaa. Näköjää tuo hinta menee yli 800e mutta ei voi mitään. Tuo hinta mikä tuossa on, on kuitenkin ehdoton maksimi. Jos alemmaksi pääsee niin kukkaro kiittää.
E: korjasin vain nolon kohdan tuolta. Muuten pysyny viesti samana.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Jees. Kiitos vastauksista. Muistit menee vaihtoon ja emonki taidan ehkä korvata. Näyttiksen kanssa vähän mietintää vielä millaisen lopulta hommaan. Käytettynä vai ei. Ilmeisesti vähän huokeampikin sopii tarpeisiini oikein hyvin.
AMD:n prossunki melkee jo ostin, mutta kelkka kääntyilee näköjää vähän väliä. Taitaapi kuitenkin olla parempi ottaa tuo intelin i5. Heittäs vaikka kolikkoa jos en muuten osaa päättää. Puolensa taitaa olla kummassakin. AMD:ssä isona plussana hinta.