User Käyttäjä Salasana  

tiistai 19.8.2025 / 03:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > rakentaa vai ostaa valmis kone - hinta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Rakentaa vai ostaa valmis kone - hinta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Moderator

6 tuotearviota
_
13. toukokuuta 2011 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Virkamies:
Ei pakettikonetta vaan kone omien toiveiden mukaan. Täältä saadut vinkit on otettu huomioon. Kiitos kaikille.
Hinta kipusi yli 1,6ke mutta maanantaina luulen olevani tyytyväinen saatuani koneen.
Onko kokoonpano jotenkin salaisuus, vai viitsitkö kertoa millaisen hankit? :D

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
RatCon
AfterDawn Addict
_
13. toukokuuta 2011 @ 13:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Ei pakettikonetta vaan kone omien toiveiden mukaan. Täältä saadut vinkit on otettu huomioon. Kiitos kaikille.
Hinta kipusi yli 1,6ke mutta maanantaina luulen olevani tyytyväinen saatuani koneen.
Onko kokoonpano jotenkin salaisuus, vai viitsitkö kertoa millaisen hankit? :D

Vähän pelkään että myyjä on luvannut "erikoisemman koneen", mutta tosiasiassa kyseessä on pakettikone johon on vaihdettu vain muutamia osia. Luulen myös että firma on ottanut aika hyvän siivun hinnassa itselleen.
Senior Member

38 tuotearviota
_
13. toukokuuta 2011 @ 13:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ainakin tän kylän paikallinen pienehkö liike joka koneita myy kasaa ihan järkeviä kokoonpanoja pyydettäessä. Merkkikoneita myy _todella_ vähän.
Toivottavasti sama pätee tuolakin päin suomee.
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
13. toukokuuta 2011 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Myyjät on myyjiä.
Muff77
Senior Member

1 tuotearvio
_
13. toukokuuta 2011 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Muff77:
Käynti Oululaisessa liikkeessä ja keskustelu myyjän kanssa johti halutun koneen tilaamiseen.
Annoitko liikkeen tilata osat ja kasata, vai otit heiltä pakettikoneen? En kyllä ymmärrä ratkaisuasi, kun muutenkin sua avitettiin täällä ostamaan järkevämpää konetta?

Ei siinä mittään, jos ne vaan tilaa osat ja kasaa sen, mutta sama olisi hoitunut ihan niissä nettikaupoissakin, eikä olisi pitänyt mistää kivijalkakaupasta käydä pyytelee?
Ja kokoonpano olisi kyllä mukava tietää :)

Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
13. toukokuuta 2011 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siinä mittään, jos ne vaan tilaa osat ja kasaa sen, mutta sama olisi hoitunut ihan niissä nettikaupoissakin, eikä olisi pitänyt mistää kivijalkakaupasta käydä pyytelee?

Vaikka nettikaupoissa nykyään saa hyvällä hinta/laatusuhteella koneita kasattua niin ei kannata kuitenkaan täysin yleistäen moittia kivijalkakauppojakaan. Tiedän että näitä on hyvin erilaisia ja joillakin paikkakunnilla löytyy sekä hyviä että huonoja, näin yksityisen ostajan kannalta katsoen.

Minulla on aivan lähellä yksi vanha liike joka palvelee pääasiassa yritysasiakkaita ja sieltä en juuri koskaan ole saanut mitään kovin edullisesti enkä edes uskaltaisi pyytää sieltä tarjousta. Toinen, uudempi firma palvelee yritysasiakkaiden lisäksi hyvin myös yksityisiä, tosin kokoonpanohinnoilla eivät täysin pysty nettifirmojen kanssa kilpailemaan koska sinne voi tuoda jopa itse tilattuja osia ja silloinhan he eivät voi komponettien hinnoilla yhtään kompensoida työkustannuksia niin kuin nettifirmoissa voivat tehdä. Mutta minusta 100 euron kokoopanoveloitus ei aina ole kova jos saan sillä hyvää palvelua ja juuri ne osat jotka haluan juuri sillä tavalla kytkettynä jne.

Viimeksi kyllä tilasin nettikaupasta toista tonnia maksaneen kokoonpanon (ilman näyttöä/näppistä jne) ja vaikka homma muuten meni aika hyvin niin jouduin itse korjaamaan muutamia kytkemättömiä osia ja korjaamaan huolimattomastu tehtyä työtä. Vaihtoehtoisesti minun olisi pitänyt autolla viedä kone nettifirman Helsingin pisteeseen josta sen olin hakenut (30km), odottaa viikon että ne kuskaa sen Turkuun työn alle ja sitten taas takaisin Helsinkiin ja minä taas noutamaan.

Kyllä omalla paikkakunnalla olisi joskus aiva mukavakin tehdä kauppaa jos vähääkin on mahdollisuus että joutuu osien tai kokoonpanon kanssa sumplimaan.
Hyvästä palvelusta voi kyllä hieman maksaakin.;)
RatCon
AfterDawn Addict
_
13. toukokuuta 2011 @ 15:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1:

Vaikka nettikaupoissa nykyään saa hyvällä hinta/laatusuhteella koneita kasattua niin ei kannata kuitenkaan täysin yleistäen moittia kivijalkakauppojakaan. Tiedän että näitä on hyvin erilaisia ja joillakin paikkakunnilla löytyy sekä hyviä että huonoja, näin yksityisen ostajan kannalta katsoen.

Minulla on aivan lähellä yksi vanha liike joka palvelee pääasiassa yritysasiakkaita ja sieltä en juuri koskaan ole saanut mitään kovin edullisesti enkä edes uskaltaisi pyytää sieltä tarjousta. Toinen, uudempi firma palvelee yritysasiakkaiden lisäksi hyvin myös yksityisiä, tosin kokoonpanohinnoilla eivät täysin pysty nettifirmojen kanssa kilpailemaan koska sinne voi tuoda jopa itse tilattuja osia ja silloinhan he eivät voi komponettien hinnoilla yhtään kompensoida työkustannuksia niin kuin nettifirmoissa voivat tehdä. Mutta minusta 100 euron kokoopanoveloitus ei aina ole kova jos saan sillä hyvää palvelua ja juuri ne osat jotka haluan juuri sillä tavalla kytkettynä jne.

Viimeksi kyllä tilasin nettikaupasta toista tonnia maksaneen kokoonpanon (ilman näyttöä/näppistä jne) ja vaikka homma muuten meni aika hyvin niin jouduin itse korjaamaan muutamia kytkemättömiä osia ja korjaamaan huolimattomastu tehtyä työtä. Vaihtoehtoisesti minun olisi pitänyt autolla viedä kone nettifirman Helsingin pisteeseen josta sen olin hakenut (30km), odottaa viikon että ne kuskaa sen Turkuun työn alle ja sitten taas takaisin Helsinkiin ja minä taas noutamaan.

Kyllä omalla paikkakunnalla olisi joskus aiva mukavakin tehdä kauppaa jos vähääkin on mahdollisuus että joutuu osien tai kokoonpanon kanssa sumplimaan.
Hyvästä palvelusta voi kyllä hieman maksaakin.;)
100e ei ole paha ? Jos neljänneksellä saa toisesta kaupasta ?
http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=37014

Lisäksi tuota ei tarvitse edes ottaa ollenkaan. Koneen voi helposti kasata itse, eikä siihen tarvitse kursseja käydä. Tällöin maksat 100e turhasta, sekä joudut odottamaan että saavat koneesi kasattua. Yhdeltä firmalta menee tähän päivästä viikkoon, riippuen ruuhkasta.

Ymmärrän jos halutaan jeesata oman paikkakunnan kauppaa, mutta totuus on se että reippaasti siitä joutuu maksamaan.
Muff77
Senior Member

1 tuotearvio
_
13. toukokuuta 2011 @ 20:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Japsu1: Jos kyseinen kauppa oli 30km päässä, miksi et konetta noutanut sieltä? Postissa ne osat irtoilee ja johdot voi irrota, juuri siksi kannattaakin itse noutaa / kasata itse.
100e on järjetön hinta. Täysin saman homman ne tekee kivijalkakaupassa, kuin nettikaupoissa...

Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
13. toukokuuta 2011 @ 23:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
RatCon ja Muff77

Kerron tässä vain oman mielipiteeni, eli ei se ole paha hinta jos se on 10% kauppasummasta. Jos minulla on varaa ostaa tonnin kone niin siinä se satanen menee kyllä samalla JOS SAAN SILLÄ VASTINETTA.

Olen kyllä vuosikymmenten aikana lisännyt ja vaihtanut koneisiin komponenttejä aina tilanteen mukaan enkä myöskään epäile ettenkö osaisi myös koko koneen kasata. Käytännössä en siihen kuitenkaan ryhdy, en suinkaan jeesatakseni paikkakunnan kauppiasta vaan itseäni. Koska olen aivan liian pikkutarkka ja hidas noihin hommiin enkä voi olla monta päivää ilman toimivaa tietokonetta menettämättä osan tieneistäni niin maksan mielihyvin tuon summan hyvästä palvelusta.

Muff77
Ymmärsit väärin. Tilasin koneen siis Turussa sijaitsevasta nettikaupasta jossa toimitusvaihtoehtona oli myös nouto Helsingin myyntipisteestä. Valitsin tämän juuri siksi (vaikka asun Tuusulassa) etten halunnut postin kuljettavan konettani. Ja suostuin korjaamaan nuo puutteet itse koska sain puolet kasausmaksusta takaisin eikä minun tarvinnut olla ilman toimivaa konetta päivääkään koska virheet eivät estäneet koneen peruskäyttöä.

Eli halusin vaan tällä kertomuksellani tuoda esiin sen seikan että tarpeita on erilaisia eikä kaikki välttämättä haluaa eikä tarvitse ostaa halvinta. Kauppa on yleensä kahden kauppa ja jos molemmat on tyytyväisiä niin "so what?"
Uskon että "Virkamies" Oulussakin osaa parhaiten itse arvioida ostoksensa hinta/laatusuhdetta, ei meidän tarvitse sitä kyseenalaistaa. Itse en ole koskaan ollut Gigantin kanssa täysin samaa mieltä tuosta heidän typerästä sloganista jota en edes viitsi tässä toistaa.

Sitäpaitsi Virkamies totesi että täältä saadut vinkit on otettu huomioon ja esitti asiallisesti kiitoksensa. Eikö tämän pitäisi meille riittää? Tottakai minäkin olisin utelias kuulemaan hänen koneensa kokoonpanon mutta kunnioitan hänen oikeutta olla myös kertomatta sen jos katsoo parhaaksi näin...

Vielä tuosta "järjettömästä hinnasta". Minusta täällä säännöllisesti ehdotetaan esim. näytönohjaimia jotka maksavat jopa enemmän kuin laadukas prosesori. Siinä taas on minun mielestä useimmiten se satanen liikaa ja ohjaimessa minulle aivan turhia ominaisuuksia mutta en viitsi sitä kuitenkaan järjettömäksi haukkua jos joku halua tuostakin maksaa. =)
Tnoi
Suspended due to non-functional email address
_
14. toukokuuta 2011 @ 01:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ittelläni on kyllä pääosin jäänyt melkoinen kusetuksen maku suuhun kun on noissa "kivijalka" kaupoissa vieraillut. Suurin osa jotain konkurssin partaalla olevia puljuja joissa on töissä joku olevinaan asiantunteva myyjä, joka elää jotain pentium 3 aikakautta. Koneet on kalliita ja rauta paskaa. Myyvät jotain "tehokoneita" jollain 700e hintalapulla ja on joku amd athlon x 2, paska näyttis ja 2 gigaa rammia sisässä.. Mutta ihmiset ostavat kun eivät tiedä itsekkään mitä ovat ostamassa tai mitä pitäisi ostaa.

Tietenkään ei pidä liikaa yleistää. Onhan niitä hyviäkin liikkeitä olemassa, mutta vähän on huono maku jäänyt itselleni.

Mut hyvä jos sait mieluisan koneen. :)
Virkamies
Newbie
_
25. toukokuuta 2011 @ 12:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin kone on ollut käytössä noin viikon ja hyväksi todettu.
Emolevyksi vaihtui Asus Rampage III Extreme ja prossu on Intel Core i7 920 ja muistia 12 gigaa. Virtalähde riittävän isoksi valittu.

Viikonlopun kuvauskeikka Kuusamossa tuotti noin 500 kuvaa. Photshopilla tein kymmenen 70 cm x 80 cm kokoista (290 megaa/kpl)julistetta ja kaiki olivat auki yht`aikaa. Kuvien säätämisessä kone ei tökkinyt lainkaan. Samoiten voi avata photariin 100 A4 kokoista n. 25-30 megaista kuvaa aivan huoletta. Musavideoiden koostaminen 300-500 megaisista tiedostoista käy leikiten.

Hyvästä liikkeestä saa palvelua, opastusta ja sellaisen koneen kun haluaa.
Virkamies
Newbie
_
25. toukokuuta 2011 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisäys vielä.

Käyttis ja ohjelmat ovat 120 gigan ssd-levyllä joten kone ja ohjelmat käynnistyvät pikaisesti.
Moderator

6 tuotearviota
_
25. toukokuuta 2011 @ 14:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emolevyksi vaihtui Asus Rampage III Extreme ja prossu on Intel Core i7 920 ja muistia 12 gigaa. Virtalähde riittävän isoksi valittu.
Aikamoisen setin ne sulle kauppas.
E: Minkälainen on muuten kauppiaan mukaan valittu "riittävän iso virtalähde"? Kiinnostaa ihan sen takia, että millaisia virtalähteitä ne koneisiin myy.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. toukokuuta 2011 @ 16:41

Mainos
_
__

_
Muff77
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. toukokuuta 2011 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Myi vanhat rojut kaupasta pois. Ei noi siis missään nimessä ole huonoja osia, mutta ne on jo vanhaa rautaa, ylihinnoiteltua jne.. uutta halvemmalla ja tehokkaampaa (sandyt). Kaupassa ne saa aina kaikkeen päähän työnnettyä.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > rakentaa vai ostaa valmis kone - hinta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy