Supertehokas tietokone?
|
|
Maccex
Junior Member
|
6. maaliskuuta 2010 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkoitus olisi kasailla itse tietokone, jolla voisi pelata nykyiseltään uusia pelejä (COD 2, Crysis) hyvillä asetuksilla. Tarkoitus olisi vieläpä kaapata Frapsilla videokuvaa pelistä.
Minkähänlaista kokoonpanoa suosittelisitte?
|
Member
6 tuotearviota
|
6. maaliskuuta 2010 @ 20:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kives12
Junior Member
|
6. maaliskuuta 2010 @ 20:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Intel i7 930 | P6X58D Premium LG1366 X58 | XFX HD5870 CF | 6GB 1600mhz DDR3 | 640GB SpinPoint F1, 3.5", SATAII,7200rpm | Kingston 128GB SSD-kiintolevy | 625W Modu82+ Enermax | Hades ATX-kotelo | LG Blu-Ray BD-R /DVD±RW LS 10x SATA | Windows 7 Ultimate -64bit
|
Senior Member
|
6. maaliskuuta 2010 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maccex: Tarkoitus olisi kasailla itse tietokone, jolla voisi pelata nykyiseltään uusia pelejä (COD 2, Crysis) hyvillä asetuksilla. Tarkoitus olisi vieläpä kaapata Frapsilla videokuvaa pelistä.
Minkähänlaista kokoonpanoa suosittelisitte?
Elikkä budjetti pitäisi saada tietää. Haluatko kokoonpanoon käyttöjärjestelmän, kasauksen liikkeessä tai muita oheislaitteita, kuten näyttö, hiiri, näppäimistö jne.?
|
Member
|
6. maaliskuuta 2010 @ 22:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Intel i7 920 + Scythe Kabuto|Asus P6T SE|Club 3D HD6950|Team Group 3x2gb Elite DDR3|Antec P183|Chieftec 750W|Samsung SH-S222A|Samsung SpinPoint F1 640gb|Samsung 2233RZ
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
6. maaliskuuta 2010 @ 23:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomitz: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti veeman07: Tällä pyörii mikä vaan http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=48473
Hintaa sillä tosin on :)
Koneella, joka on tuplasti halvempi kuin tuo, pyörii mikä vain myös...
Älkää edes ajatelko noita pakettikoneita jos hinalla on väliä...
Ilmaa vaikka kuinka.
|
Member
|
6. maaliskuuta 2010 @ 23:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smanci: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomitz: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti veeman07: Tällä pyörii mikä vaan http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=48473
Hintaa sillä tosin on :)
Koneella, joka on tuplasti halvempi kuin tuo, pyörii mikä vain myös...
Älkää edes ajatelko noita pakettikoneita jos hinalla on väliä...
Ilmaa vaikka kuinka.
Niinpä. 2000? on mielestäni ehdoton max. summa mitä "kannattaa" laittaa koneeseen. Mieluummin ostaa sen max. 2000? nyt, ja sitten myöhemmin päivittelee lisää. Ja ei missään nimessä kannata ostaa noita i7 extreme versioita. i7 930 + HD 5970, sillä kulkee ja pitkään.
Ja vielä lisäksi, miksi ihmeessä ihmiset ehdottelevat noita yli 300? emolevyjä? Eikö semmonen 200-250? riitä?
Edit: Ketjun tekijä ei ole tarkkaa tietoa antanut siitä, että paljon on budjetti. Mutta silti, se että otsikkona lukee "Supertehokas" ei välttämättä tarkoita että koneen ostaja haluaa tuhlata rahaa täysiin turhuuksiin.
Intel i7 920 + Scythe Kabuto|Asus P6T SE|Club 3D HD6950|Team Group 3x2gb Elite DDR3|Antec P183|Chieftec 750W|Samsung SH-S222A|Samsung SpinPoint F1 640gb|Samsung 2233RZ
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. maaliskuuta 2010 @ 23:16
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 09:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Otsikko ja teksti on hiukan ristiriidassa :) Omassa koneessa esim. tuo cod4mw2 (jota ilmeisesti tarkoitetaan eikä originelliä cod2:sta) pyörii kaikki asetukset tapissa 1920*1080 resolla ja näyttiksenä 130e:n 5770. Prossu on päivitetty, muut komponentit reilut 2v vanhoja. Joten ilmeisesti minullakin on "supertehokas kone"? Eli laitappa Maccex hiukan tarkempaa tietoa mitä haluat uudelta koneelta ja onko teho vai hinta tärkeämpi.
|
Maccex
Junior Member
|
7. maaliskuuta 2010 @ 14:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos kaikille vastauksista.
veeman07: Taitaa olla hieman liian kallis mun makuun. Budjetin ajattelin olevan siinä 800-1000 ? rajamailla.
Kives12: Hieno pakettihan tuo, mutta ehkä turhan hintava.
Sn1p3d: Näppäimistö, hiiri, kaiuttimet löytyy samoin kuin näyttö.
Jawa75: Olisi mielenkiintoista kuulla, että voitko myös tallentaa videokuvaa pelaamisestasi esim. frapsilla. Nykyinen, noin 350 eurolla kasattu koneeni kykenee pyörittämään COD2:sta ja Crysistäkin joissain määrin, mutta kuvakaappaus on tälle koneelle jo liikaa: kuva pätkii.
Eli budjettini on sellainen, raa-asti sanottuna 700-1000 ?. Osaan myös kasata koneeni itse.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. maaliskuuta 2010 @ 14:42
|
mmakkee
Member
1 tuotearvio
|
7. maaliskuuta 2010 @ 15:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Voin sanoa että "supertehokasta" konetta et saa 1000e. Kyllä sen hintasellakin toki Codi pyörii ja miksei crysiskin.
- Amd Phenom II X4 955 Black Edition @ 3,5Ghz
- Asrock A785GX
- VTX 3D Ati Radeon HD 5850 1gb
- G Skill 4gb DDR3 @ 1600Mhz
- WD Caviar 500gb
- Chieftec 500W
- Coolermaster Cladiator 600
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. maaliskuuta 2010 @ 15:30
|
Senior Member
|
7. maaliskuuta 2010 @ 17:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maccex: Kiitos kaikille vastauksista.
veeman07: Taitaa olla hieman liian kallis mun makuun. Budjetin ajattelin olevan siinä 800-1000 ? rajamailla.
Kives12: Hieno pakettihan tuo, mutta ehkä turhan hintava.
Sn1p3d: Näppäimistö, hiiri, kaiuttimet löytyy samoin kuin näyttö.
Jawa75: Olisi mielenkiintoista kuulla, että voitko myös tallentaa videokuvaa pelaamisestasi esim. frapsilla. Nykyinen, noin 350 eurolla kasattu koneeni kykenee pyörittämään COD2:sta ja Crysistäkin joissain määrin, mutta kuvakaappaus on tälle koneelle jo liikaa: kuva pätkii.
Eli budjettini on sellainen, raa-asti sanottuna 700-1000 ?. Osaan myös kasata koneeni itse.
Ehdottaisin tälläistä pakettia sitten: http://img52.imageshack.us/img52/4490/os988.png
Tehoa tuosta kyllä löytyy pelien pyörittämiseen ja frapsinkin siinä ohella. Vaatii 64-bittisen käyttöjärjestelmän, että saat kaikki 4GB muistia käyttöösi.
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 18:03 |
Linkki tähän viestiin
|
oma kone maksoi reilu vuosi sitten sen ~1k ja kaikki pelit pyörii maxeilla 1920x1080 asetuksilla paitsi crysis. että kyllä tonnin kun laittaa niin kyllä sillä pari vuotta pelaa hyvinki. EI pakettikoneita ikinä pelikäyttöön, ja ei vitussa 5 tonnia koneeseen.
// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080
|
Jussi_R
Suspended permanently
|
7. maaliskuuta 2010 @ 18:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Miksi näette aikaa ja vaivaa "supertehokkaan" koneen rakenteluun, kun voitte yksinkertaisesti ostaa esim. XBOX360 / PS3 pelikonsolin? Näissä konsoleissa kaikki pelit toimivat 100% varmuudella. (levyllä ei saa olla naarmuja :D) Itse tuhlasin aikaa, vaivaa & rahaa (ennen kaikkea rahaa) näihin supertehokkaisiin tietokoneisiin. Ja tiedättekö mitä huomasin? Olen idiootti kun toimin näin... joka vuosi tuli eteeni pelejä (monia) jotka eivät toimineet koneessani... itse olen nykyään ylpeä PS3 omistaja ja ihailein upeita grafiikkoja + toimivuutta (ei nykimisiä... ei grafiikan "tason" tipputtamista ja pelit toimivat varmasti) peleissä. Killzone 2, Battlefield: Bad Company 2, Heavynly Sword, Heavy Rain jne.. toimivat UPEASTI! "Mahtavaa" supertehokasta konetta käytän nykyään nettikäytössä + jaan langattomasti divx leffoja, musiikkeja & valokuviani mediaplayerin kautta PS3:lle! =) PS. 42" Plasmalta on kiva katsella kauniita + hyvin toimivia pelejä, leffoja & valokuvia... jahas tämä tuleva ex afterdawn käyttäjä lähtee sotimaan nettiareenoille PS3:lla! Vaya con dios!!!
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 18:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jussi_R: Miksi näette aikaa ja vaivaa "supertehokkaan" koneen rakenteluun, kun voitte yksinkertaisesti ostaa esim. XBOX360 / PS3 pelikonsolin? Näissä konsoleissa kaikki pelit toimivat 100% varmuudella. (levyllä ei saa olla naarmuja :D) Itse tuhlasin aikaa, vaivaa & rahaa (ennen kaikkea rahaa) näihin supertehokkaisiin tietokoneisiin. Ja tiedättekö mitä huomasin? Olen idiootti kun toimin näin... joka vuosi tuli eteeni pelejä (monia) jotka eivät toimineet koneessani... itse olen nykyään ylpeä PS3 omistaja ja ihailein upeita grafiikkoja + toimivuutta (ei nykimisiä... ei grafiikan "tason" tipputtamista ja pelit toimivat varmasti) peleissä. Killzone 2, Battlefield: Bad Company 2, Heavynly Sword, Heavy Rain jne.. toimivat UPEASTI! "Mahtavaa" supertehokasta konetta käytän nykyään nettikäytössä + jaan langattomasti divx leffoja, musiikkeja & valokuviani mediaplayerin kautta PS3:lle! =) PS. 42" Plasmalta on kiva katsella kauniita + hyvin toimivia pelejä, leffoja & valokuvia... jahas tämä tuleva ex afterdawn käyttäjä lähtee sotimaan nettiareenoille PS3:lla! Vaya con dios!!!
Ei ne konsolipojat tajua näitä PC:n hienompia ja huonompia ominaisuuksia...
Tämä ei ole vain "käynpäs ostamassa laitteen jolla pelaan", vaan paljon enemmän, melkeinpä harrastus.
Ja @ Themu, oikeassa olet. Oma kone maksoi sen 850 ja kaikki asetukset yleensä tapissa, kaveri osti yli tonnin pakettikoneen ja sai siihen samaan harmaita hiuksia ja lievää vtutusta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. maaliskuuta 2010 @ 18:39
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 18:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Joku voi tarvia tehokasta tietokonetta vaikka ei pelaa ollenkaan.
|
Jussi_R
Suspended permanently
|
7. maaliskuuta 2010 @ 18:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smanci: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jussi_R: Miksi näette aikaa ja vaivaa "supertehokkaan" koneen rakenteluun, kun voitte yksinkertaisesti ostaa esim. XBOX360 / PS3 pelikonsolin? Näissä konsoleissa kaikki pelit toimivat 100% varmuudella. (levyllä ei saa olla naarmuja :D) Itse tuhlasin aikaa, vaivaa & rahaa (ennen kaikkea rahaa) näihin supertehokkaisiin tietokoneisiin. Ja tiedättekö mitä huomasin? Olen idiootti kun toimin näin... joka vuosi tuli eteeni pelejä (monia) jotka eivät toimineet koneessani... itse olen nykyään ylpeä PS3 omistaja ja ihailein upeita grafiikkoja + toimivuutta (ei nykimisiä... ei grafiikan "tason" tipputtamista ja pelit toimivat varmasti) peleissä. Killzone 2, Battlefield: Bad Company 2, Heavynly Sword, Heavy Rain jne.. toimivat UPEASTI! "Mahtavaa" supertehokasta konetta käytän nykyään nettikäytössä + jaan langattomasti divx leffoja, musiikkeja & valokuviani mediaplayerin kautta PS3:lle! =) PS. 42" Plasmalta on kiva katsella kauniita + hyvin toimivia pelejä, leffoja & valokuvia... jahas tämä tuleva ex afterdawn käyttäjä lähtee sotimaan nettiareenoille PS3:lla! Vaya con dios!!!
Tämä ei ole vain "käynpäs ostamassa laitteen jolla pelaan", vaan paljon enemmän, melkeinpä harrastus.
Joo joo, seli seli! Älä poika selittele ongelmaasi "harrastuksena"! :D Hajoo pahvi (+ lajikumppanisi) Vähä mä nauran teille!!! :O t. konsolipoika
|
Member
|
7. maaliskuuta 2010 @ 18:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jussi_R: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smanci: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jussi_R: Miksi näette aikaa ja vaivaa "supertehokkaan" koneen rakenteluun, kun voitte yksinkertaisesti ostaa esim. XBOX360 / PS3 pelikonsolin? Näissä konsoleissa kaikki pelit toimivat 100% varmuudella. (levyllä ei saa olla naarmuja :D) Itse tuhlasin aikaa, vaivaa & rahaa (ennen kaikkea rahaa) näihin supertehokkaisiin tietokoneisiin. Ja tiedättekö mitä huomasin? Olen idiootti kun toimin näin... joka vuosi tuli eteeni pelejä (monia) jotka eivät toimineet koneessani... itse olen nykyään ylpeä PS3 omistaja ja ihailein upeita grafiikkoja + toimivuutta (ei nykimisiä... ei grafiikan "tason" tipputtamista ja pelit toimivat varmasti) peleissä. Killzone 2, Battlefield: Bad Company 2, Heavynly Sword, Heavy Rain jne.. toimivat UPEASTI! "Mahtavaa" supertehokasta konetta käytän nykyään nettikäytössä + jaan langattomasti divx leffoja, musiikkeja & valokuviani mediaplayerin kautta PS3:lle! =) PS. 42" Plasmalta on kiva katsella kauniita + hyvin toimivia pelejä, leffoja & valokuvia... jahas tämä tuleva ex afterdawn käyttäjä lähtee sotimaan nettiareenoille PS3:lla! Vaya con dios!!!
Joo joo, seli seli! Älä poika selittele ongelmaasi "harrastuksena"! :D Hajoo pahvi (+ lajikumppanisi) Vähä mä nauran teille!!! :O t. konsolipoika
Sanopas kuinka monilla laneilla, esim. i-series, cc7 jne. pelataan konsoleilla? Juuri tänään loppui hollannissa oleva cc7, luuletko että siellä pelataan PS3:lla tai Xbox:lla? Idea on se, että konsoleilla ei voi pelata kuin publaa, ja sehän on siis aivan paskaa.
Edit: PC:llä pelaaminen, ja myös koneeni päivitteleminen ja kaikenlainen modaaminen, on minulle todellakin tietynlainen harrastus.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. maaliskuuta 2010 @ 18:51
|
Jussi_R
Suspended permanently
|
7. maaliskuuta 2010 @ 18:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomitz: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jussi_R: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smanci: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jussi_R: Miksi näette aikaa ja vaivaa "supertehokkaan" koneen rakenteluun, kun voitte yksinkertaisesti ostaa esim. XBOX360 / PS3 pelikonsolin? Näissä konsoleissa kaikki pelit toimivat 100% varmuudella. (levyllä ei saa olla naarmuja :D) Itse tuhlasin aikaa, vaivaa & rahaa (ennen kaikkea rahaa) näihin supertehokkaisiin tietokoneisiin. Ja tiedättekö mitä huomasin? Olen idiootti kun toimin näin... joka vuosi tuli eteeni pelejä (monia) jotka eivät toimineet koneessani... itse olen nykyään ylpeä PS3 omistaja ja ihailein upeita grafiikkoja + toimivuutta (ei nykimisiä... ei grafiikan "tason" tipputtamista ja pelit toimivat varmasti) peleissä. Killzone 2, Battlefield: Bad Company 2, Heavynly Sword, Heavy Rain jne.. toimivat UPEASTI! "Mahtavaa" supertehokasta konetta käytän nykyään nettikäytössä + jaan langattomasti divx leffoja, musiikkeja & valokuviani mediaplayerin kautta PS3:lle! =) PS. 42" Plasmalta on kiva katsella kauniita + hyvin toimivia pelejä, leffoja & valokuvia... jahas tämä tuleva ex afterdawn käyttäjä lähtee sotimaan nettiareenoille PS3:lla! Vaya con dios!!!
Sanopas kuinka monilla laneilla, esim. i-series, cc7 jne. pelataan konsoleilla? Juuri tänään loppui hollannissa oleva cc7, luuletko että siellä pelataan PS3:lla tai Xbox:lla? Idea on se, että konsoleilla ei voi pelata kuin publaa, ja sehän on siis aivan paskaa.
Edit: PC:llä pelaaminen, ja myös koneeni päivitteleminen ja kaikenlainen modaaminen, on minulle todellakin tietynlainen harrastus.
Samat sullekin... joo joo, seli seli! :O
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
trollilla ois vähä banaanin nälkä. tämä ON harrastus, samakun vaikka auton/mopon laitto, pakko olla parempi kuin kaverilla ;)
// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 20:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: PS. 42" Plasmalta on kiva katsella kauniita + hyvin toimivia pelejä, leffoja & valokuvia...
Tämä onki taas uutta(minulle). Siiryin aikanaan konsoleista, juuri huonon valikoiman, pelien hintojen ja varsinkin huojen grafiikoiden takia(video pätkät on eriasia). Noh kuitenkin, kaikkea tuota, jota manitsit, pystyy tekemään tietokoneella ja luultavasti vielä pitenpään, kun konsolisi kestää ehjänä, never say never...
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
|
Jussi_R
Suspended permanently
|
7. maaliskuuta 2010 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy: Lainaus: PS. 42" Plasmalta on kiva katsella kauniita + hyvin toimivia pelejä, leffoja & valokuvia...
Tämä onki taas uutta(minulle). Siiryin aikanaan konsoleista, juuri huonon valikoiman, pelien hintojen ja varsinkin huojen grafiikoiden takia(video pätkät on eriasia). Noh kuitenkin, kaikkea tuota, jota manitsit, pystyy tekemään tietokoneella ja luultavasti vielä pitenpään, kun konsolisi kestää ehjänä, never say never...
Älä vaan sano, et olit playstationin (sen ensimmäisen) omistaja kun totesit, et ompa surkeet grafiikat? PS3 pesee heittämällä kaikki pc paskat grafiikoillaan + toimivuudellaan!!! Faktaa!!! :O
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 20:46 |
Linkki tähän viestiin
|
kuka puhu paskoista pcstä?
|
Jussi_R
Suspended permanently
|
7. maaliskuuta 2010 @ 20:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Themu: kuka puhu paskoista pcstä?
Sulla ainakin on semmoinen... oikea nuhapumppukone... eiköhän oo parempi, et asennat siihen jonkin linuxin... jonkun kevyen, et jaksaa pyörittää! :D
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
7. maaliskuuta 2010 @ 20:51 |
Linkki tähän viestiin
|
mees ny vittu keijo kukaan jaksa tollasia pellejä kuunnellä täällä.
|
Mainos
|
  |
|
Jussi_R
Suspended permanently
|
7. maaliskuuta 2010 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Themu: mees ny vittu keijo kukaan jaksa tollasia pellejä kuunnellä täällä.
Ite oot "keijo"... mees sä eka poies täältä! :p
|