User Käyttäjä Salasana  

perjantai 15.8.2025 / 14:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tartteeko vielä lisää?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tartteeko vielä lisää?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Razerm
Junior Member
_
27. lokakuuta 2011 @ 22:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin tälläinen -> http://www.aijaa.com/v.php?i=002598956444.png kone olisi tulossa kasattua niin tuosta piti vielä kysymän, tartteeko tuohon pakettiin lisätä mitää "piuhoja" tai semmosia jotta tuon saa sitten toimimaan?
BPVest
AfterDawn Addict
_
27. lokakuuta 2011 @ 23:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä vois tarvita, SATA kaapel ija powerin virtajohto. Powerin mukana pitäis tulla virtajohto ja emon mukana muut tarpeelliset kamat (SATA piuha) http://www.youtube.com/watch?v=Ybmqpqe6QT0

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Razerm
Junior Member
_
27. lokakuuta 2011 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli kaikki tulee siis noitten mukana. :)
Kiitos tiedosta.
Senior Member

4 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2011 @ 00:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Razerm:
Eli kaikki tulee siis noitten mukana. :)
Kiitos tiedosta.
nyt se coolerin vaihtaisin itse mugen 3 , ja tota poweria ei kannata , et tarvi noin isoa plus toi on vitun äänekäs joten ota tämä :) : http://www.jimms.fi/tuote/RX-6300
Razerm
Junior Member
_
28. lokakuuta 2011 @ 10:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun tuttu, joka on kasaillu aika monta konetta ja tietää nää asiat mielestään, sano että jos 580:n meinaa kellottaa ja prossun myös, ni 750W just sopiva, 630W tai 650W liian pieni...
Tontte
Junior Member
_
28. lokakuuta 2011 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Välikysymys. Kuinka hiljanen kotelo toi Fractal Desing Arc Midi ATX-kotelo on?
Samaa tasoa kuin Define R3?
Senior Member

4 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2011 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun tuttu, joka on kasaillu aika monta konetta ja tietää nää asiat mielestään, sano että jos 580:n meinaa kellottaa ja prossun myös, ni 750W just sopiva, 630W tai 650W liian pieni...
en vieläkään ymmärrä mihin tarvitset niin paljon tehoja mutta samapa tuo mulle..
Razerm
Junior Member
_
28. lokakuuta 2011 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No se 630W EI RIITÄ jos ylikellottaa prossun i5 ja gtx 580 näytiksen tappiin, ymmärrätkö?
AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2011 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Riittää 630w. Oma asia, jos haluaa ylimitoitetun powerin sinne möykkäämään.
GTX 580 SLI tarvii (laadukkaan) 850w virtalähteen ja riittää vielä kellotamiseenkin, niin ei tuo setti voi tarvita 750w virtalähdettä.

890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. lokakuuta 2011 @ 13:05

Razerm
Junior Member
_
28. lokakuuta 2011 @ 13:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites sit käykö tuo 1156 prossujäähytin (NH-D14) tohon 1155 emolevyyn jossa 1155 prossu?
Senior Member

4 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2011 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites sit käykö tuo 1156 prossujäähytin (NH-D14) tohon 1155 emolevyyn jossa 1155 prossu?
käy mutta sanoinkin että en ymmärrä mihin tarvitsen noin paljon tehoja et pitää ylikellottaa noin hyvät osat joissa puhtia riittää jo valmiiksi ?
Senior Member

3 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2011 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laskeskelin että nuo osat reippaasti ylikellotettuna voisivat viedä maks 35A aivan täydessä rasituksessa. (löytyy laadukkaissa 500w virtiksissä) Ja jos ei halua että poweri pauhaa rasituksessa ihan täysillä niin ottaa vaikka jonkun powerin jossa on esim 50A 12V linja. Sellainen löytyy tuosta 630w virtalähteestä. Jos sli:tä suunnitelet niin silloin voin jo suositella yli 700w virtiksiä.

Ja ota noctuan coolerin tilalle mugen 2 tai 3 ,corator DS tai vastaava. Tulee halvemmaksi eikä jäähdytystehossa ole isoa eroa.

"Jos se ei ole rikki, korjaan sitä kunnes se on"

Senior Member

23 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2011 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tontte:
Välikysymys. Kuinka hiljanen kotelo toi Fractal Desing Arc Midi ATX-kotelo on?
Samaa tasoa kuin Define R3?
Se että mikä on äänekäs, on melko subjektiivinen käsite. Eli kaikki ihmiset kokevat äänet eri tavoin, jonkun mielestä hiljainen tuuletin on toisen mielestä äänekäs. Myös äänen sävy vaikuttaa äänen miellyttävyyteen.

Itselläni ei Definestä ole kokemuksia, mutta olettaisin sen olevan hieman Midiä hiljaisempi mukana seuraavien äänenvaimennus mattojen ansiosta. Tossa vieressä lattialla (korviin matkaa noin metri lähimmästä tuulettimesta) mulla on toi Midi. Olen itse vielä lisännyt kotelon kattoon kaksi 140mm Nexusin tuuletinta, ja edessä sekä takana ovat Fractalin omat, kotelon mukana tulleet 140mm tuulettimet (kaksi edessä ja yksi takana). Näiden lisäksi prossulla on Noctuan NH-U12P-SE2 jossa kiinni yksi SilverStonen 120mm AirPenetrator. Kyseisen Airin olen tyrkännyt kotelon mukana tulleeseen tuuletin säätimeen, tuosta riittää mukavasti tehoa pienilläkin kierroksilla, ja tällöin se on myös (mielestäni) hiljainen.

Sitten tietty näytönohjain huutaa kunhan sillä jotain nettiselausta rankempaa alkaa harjoittamaan (pelaamista), tuonkaan meteli ei edes täydessä rasituksessa ole vielä omaan korvaani liian epämiellyttävää, eikä siihen pelin tiimellyksessä edes kiinnitä huomiota. Tuon mekkalan peittää pelien omat äänet hienosti.
Powerina on Corsairin HX620W, mistä ei ainakaan ole omassa käytössä missään vaiheessa tehot loppuneet kesken, eikä se myöskään ole äänekäs, edes oikeassa rasituksessa. Kyseinen poweri on hoitanut väliajoin CrossFire sekä SLI settejä (mm, GTX 260 SLI, GTX 275 SLI, HD 4890 CF)..

Mikä minua ihmetyttää on että tuota XFX:n poweria sanottiin tässä v*tun äänekkääksi, onkohan vastaajalla itsellään kyseinen virtalähde, vai mistä tieto on peräisin, kaverilta vaiko peräti netistä? Virtalähteet kuten kaikki muutkin komponentit ovat yksilöitä, vaikka ne liukuhihnalta tulevatkin, eli mikäli jossakin testatussa yksilössä on ollut äänekäs flekti (vaikkapa flektin moottorissa tai laakereissa jotain vikaa, tämä lisää ääntä).
Eli ellei ole oma kohtaisia kokemuksia, vaan mutuilulla mennään, ei kannata sanoa asiasta.
Tietty mikäli omistat, ja olet takuuseenkin pistänyt, ja vielä monissa revikoissa sekä foorumeilla asiasta ollaan sanottu niin sitten pyydän kohteliaasti anteeksi. Itse en ole tosin törmännyt moisiin kommentteihin.

Kannattaa muuten muistaa että noissa Nexusin powereissa on ollut aikoinaan runsaasti laatu heittelyä (samoin kuin nykyisissä Corsaireissa, joista kannattaa varmistaa valmistaja ennen suosittelua). Onhan Seasonicillakin joskus ollut joitain ongelmia, mutta riittävän vähän jotta sitä oltaisiin liiaksi noteerattu missään.

Juuh, eli tällänen Pii'itkä offtopicci tällä kertaa.

Itse kokoonpanoon sanon sen verran että hyvältä vaikuttaa. Coolerista voi olla montaa mieltä, kaikki ehdotetut ovat loistavia. Kyseinen Noctua, mikä paketissa on, kuuluu kolmen tehokkaimman ilma coolerin joukkoon (NH-D14, SilverArrow sekä Phanteks). Tietty, jos säästää haluat saat myös tehokkaan coolerin Scytheltä Mugenin muodossa, tai Coratorin ostaessasi. Hiljaisuudesta pitävät varmasti arvostavat sekä Noctuaa että Scytheä. Eli lyhyesti:

nykyinen kokoonpano on loistava, ei ole pakollista tarvetta muuttaa mitään.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
Razerm
Junior Member
_
28. lokakuuta 2011 @ 18:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minusta tuo XFX 750W on ihan hyvä, KOSKA siinäkin on yksittäinen, tehokas +12V linja (maks. 53A/636W) JA minua ei se powerista tuleva ääni haittaa mitään, KOSKA sitä ääntä kuitenkin tulee jokaisesta powerista, niin se ei ole niin tarkkaa tuleeko sitä pari desibeliä enemmän tai vähemmän. Tärkeintä on tehot, ja kunnon kajarit ja subbari peittävät koneen äänet mennen tullen.
Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
30. lokakuuta 2011 @ 09:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei hemmetti. Kohta karkaa mopo kynsistä, Samsung F3 jo 85 euroa no huhhuh.
Razerm
Junior Member
_
30. lokakuuta 2011 @ 10:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mielestäsi liikaa vai liian vähän?
AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
30. lokakuuta 2011 @ 10:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Spinpoint 85e? Aivan älytön hinta, kun juuri vähä aika sitten se oli viellä 50e.

Minusta tuo XFX 750W on ihan hyvä, KOSKA siinäkin on yksittäinen, tehokas +12V linja (maks. 53A/636W) JA minua ei se powerista tuleva ääni haittaa mitään, KOSKA sitä ääntä kuitenkin tulee jokaisesta powerista, niin se ei ole niin tarkkaa tuleeko sitä pari desibeliä enemmän tai vähemmän. Tärkeintä on tehot, ja kunnon kajarit ja subbari peittävät koneen äänet mennen tullen.
Ai että sulla niinku tulee kaiuttimista kokoajan jotain? En XFX:n melutasosta tiedä, mutta voin sanoa, että osat powereista osaa olla aika äänekkäitä (kuten coolermasterin gx750w), huomas aika selkeen eron tuollaisesta nexukseen vaihtaessa. Tehot eivät olleet siis tärkeintä ainakaan minulle, vanha oli 750w ja nykyinen 530w.

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
Mainos
_
__

_
Senior Member

4 tuotearviota
_
30. lokakuuta 2011 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend:
Spinpoint 85e? Aivan älytön hinta, kun juuri vähä aika sitten se oli viellä 50e.

Ai että sulla niinku tulee kaiuttimista kokoajan jotain? En XFX:n melutasosta tiedä, mutta voin sanoa, että osat powereista osaa olla aika äänekkäitä (kuten coolermasterin gx750w), huomas aika selkeen eron tuollaisesta nexukseen vaihtaessa. Tehot eivät olleet siis tärkeintä ainakaan minulle, vanha oli 750w ja nykyinen 530w.
kyllä se nexus on ihan järkevä hankinta.. xfk pitää sellasta pörinää
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tartteeko vielä lisää?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy