User Käyttäjä Salasana  

perjantai 25.7.2025 / 18:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tietokone 900e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
tietokone 900e
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
ajaJako
Senior Member
_
5. huhtikuuta 2013 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eigga:
mitä tarkoittaa että kun minun koneeni sammuu silloin tällöin?!
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Varmasti perustelet tämän väitteesi. Tulee nimittäin niin paksua juttua...

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako:

Varmasti perustelet tämän väitteesi. Tulee nimittäin niin paksua juttua...

Tosi hieno perustelu. Eli olet sitä mieltä että emolevy kärähtää jos sen kautta syötetään muisteille 1-2 wattia enemmän tehoa?!? Ai että on loogista. Jos tämä pitäisi paikkaansa niin en ilman palokunnan soittamista laittaisi erillisnäyttistä koneeseen kiinni.

by the way, muistit toimivat kaiken lisäksi ilman "kellottamista" sillä 1333Mhz taajuudella.

Kerrotko missä tilanteissa se sammuu?

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2013 @ 16:11

RatCon
AfterDawn Addict
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ettei ois virranhallinta-asetuksista kiinni ?
Selvennä hieman, siis kone sammuttaa ihan kokonaan itsensä, pelkästään ruutu pimenee vai mitä tapahtuu ? Vai oletko saanut konettas vielä ?
eigga
Newbie
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen saanut koneen. keskus yksikös valo palaa mut ruutuun lukee "no singnal detected"
RatCon
AfterDawn Addict
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen saanut koneen. keskus yksikös valo palaa mut ruutuun lukee "no singnal detected"
Näytön virtajohto kiinni koneen näytönohjaimen portissa ?
Eli siis, ei emolevyn ylemmissä vaan siellä alemmissa porteissa ?

*edit*

Eli esimerkkinä tossa kuvassa oikeenpuolimmaisessa, sulla on näyttis noilla vaakasuorilla paikoilla. Ei siis noihin mustiin kohtiin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2013 @ 16:22

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa, että yli 1,5V:n muisteilla saattaa kärähtää emo? Suhteellisen paksua juttua kyllä, sillä jos jokin kärähtää muistien korkean jännitteen takia, niin se on kyllä prossuun integroitu muistiohjain.
Kukaan ei tietääkseni ole vielä onnistunut käräyttämään IB-prossuaan esim. 1,65V muisteilla, ja muisteista riippuen prossu joko alikellottaa ne toimimaan 1,5 voltilla tai sitten ei.
Moderator

6 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Missä tilanteessa? Pelatessa vai ihan satunnaisesti?

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
ajaJako
Senior Member
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smanci:
Jaa, että yli 1,5V:n muisteilla saattaa kärähtää emo? Suhteellisen paksua juttua kyllä, sillä jos jokin kärähtää muistien korkean jännitteen takia, niin se on kyllä prossuun integroitu muistiohjain.
Kukaan ei tietääkseni ole vielä onnistunut käräyttämään IB-prossuaan esim. 1,65V muisteilla, ja muisteista riippuen prossu joko alikellottaa ne toimimaan 1,5 voltilla tai sitten ei.
A-Data 1.55-1.75V muistit kyllä kestää emon väylät ei.
Prossu säätää muistien jännitteet? mistä alkaen?

Missä palaa valo? emossa ? minkä värinen?
Ilmoittiko kauppa testanneensa koneen ja varmistaneensa toimivuuden?
eigga
Newbie
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kopassa palaa valo et sen pitäis olla päällä
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

A-Data 1.55-1.75V muistit kyllä kestää emon väylät ei.
Prossu säätää muistien jännitteet? mistä alkaen?

Eli emon väylät sulaa jos tehonkulutus nousee sen 1-2 wattia vai mitä yrität selittää? Niin ja itse ajelen 12 gigaa keskusmuistia @ 1,65V. Samat rajat Sandylla ja Ivylla.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2013 @ 16:49

Moderator

6 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kopassa palaa valo et sen pitäis olla päällä
Kone on päällä, mutta näyttis vaikuttaa menevän virransäästötilaan jostain syystä. Milloin tätä tapahtuu?

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
eigga
Newbie
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
esim vasta kun olin kirjoittamassa se tapahtui
ajaJako
Senior Member
_
5. huhtikuuta 2013 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
esim vasta kun olin kirjoittamassa se tapahtui
Virta pois => näytön piuha irti ja => EMOn liittimeen =>kokele integroitua näyttistä.
RatCon
AfterDawn Addict
_
5. huhtikuuta 2013 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
*virheviesti*

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2013 @ 17:06

ajaJako
Senior Member
_
5. huhtikuuta 2013 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Eli emon väylät sulaa jos tehonkulutus nousee sen 1-2 wattia vai mitä yrität selittää? Niin ja itse ajelen 12 gigaa keskusmuistia @ 1,65V. Samat rajat Sandylla ja Ivylla.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
*virheviesti*
niinpä
Moderator

6 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2013 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkista, että näyttis on kunnolla paikoillaan ja sen lisävirtaliittimet ovat kunnolla kiinni (tuossa kortissa pitäisi olla kaksi 6-pinnistä liitintä).

Näyttöä kannattaa myös kokeilla ristiin toimivassa koneessa, jotta tietää ettei vika ole siinä. Systemstorea kannattaa myös informoida asiasta ja kysyä mitä mieltä he ovat.

ajaJako
Senior Member
_
5. huhtikuuta 2013 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Tarkista, että näyttis on kunnolla paikoillaan ja sen lisävirtaliittimet ovat kunnolla kiinni (tuossa kortissa pitäisi olla kaksi 6-pinnistä liitintä).

Näyttöä kannattaa myös kokeilla ristiin toimivassa koneessa, jotta tietää ettei vika ole siinä. Systemstorea kannattaa myös informoida asiasta ja kysyä mitä mieltä he ovat.
Kannattasko jo tässä vaiheessa kysyä, millainen monitori aloittajalla on ja minkä tyyppisellä piuhalla sitä kytketään kiinni?
Jos koppa on kasattu sivuston huippu-gurujen ohjeilla, niin se ei kettuile, vika on muualla.
RatCon
AfterDawn Addict
_
5. huhtikuuta 2013 @ 18:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

*virheviesti*
niinpä
Anteeks kuinka ?
Miten sä yhdistät ton mun virheviestin johonkin random kommenttiin ?
Ei käynyt mielessä että pyrin auttamaan kysyjää (jolloin luin sen viestin väärin ja korjasin virheviestiks), enkä jäämään kinasteluus ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2013 @ 18:53

ajaJako
Senior Member
_
5. huhtikuuta 2013 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:

Kauppa: SystemaStore

Edit: Kuva korjattu
Muistit on sit tosiaan väliltä 1.55V ~ 1.75v
Ilmeisesti avalla menee mikä, ei A-Datan kotisivutkaan kerro tarkemmin. Tietysti varmat muistit maksaa enemmäm ofc.
Anteeksi kuinka?
pyydätkö nyt anteeksi Aloittajalta?
Autat , miten?
Mainos
_
__

_
RatCon
AfterDawn Addict
_
5. huhtikuuta 2013 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Autat , miten?
Autan, siten että kyselin että onko näyttöpiuha kytketty oikeaan paikkaan, oikein kuvan kanssa havainnollistettuna. Viestissä #30 eikös vaan ? Juuri tällä yritin vain varmistaa että näyttö on kytketty oikein --> autan siis etsimään ongelmaa.

Edelleenkään en ymmärrä miten liität ton mun *virheviesti* kohdan johonkin ihme muisti quoteen ? Selvennätkö ?

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tietokone 900e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy