User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 14:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tuleeko toimimaan?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tuleeko toimimaan?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
KapteeniKrisu
Member
_
24. kesäkuuta 2013 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli, Jimms:istä katoin pari komponenttia, joiden pitäisi toimia yhdessä, mutta ekan kerran rakennan oman koneen joten laitan teidät expertit miettiin: Prosessori: http://www.jimms.fi/tuote/BX80623G550 (Budjetin takia vähän huonon puoleinen)

Kovalevy: http://www.jimms.fi/tuote/ST1000VX000

Näytönohjain: http://www.jimms.fi/tuote/GTX650-DCT-1GD5-F2P (HUOM. Tilasin tämän jo! Pitäis saapua parin päivän kuluttua.)

RAM: http://www.jimms.fi/tuote/KHX16C9T3K2%2F8X (Vois ostaa toisenkin setin niin 16GB)

Emolevy: http://www.jimms.fi/tuote/P8Z77-V-LX (Voitte ehdottaa parempaa, kunhan pysyy alle 180e ja asuksen! Olen Asus fani joo mut kuiteski, kunhan se toimis)

Kotelo: http://www.jimms.fi/tuote/0-761345-15950-0 (Hyvä tuuletus näytti olevan, ja yksi sininen led tuuletin, haluaisin pitää)

Virtalähde: http://www.jimms.fi/tuote/CMPSU-850TXV2EU (Voitte antaa toisen ehdotuksen, kunhan alle 140e...)

DVD/BD asema: http://www.jimms.fi/tuote/BW-12B1ST%2FBLK%2FB%2FAS

Tuulettimet: http://www.jimms.fi/tuote/SST-AP121-BL (Kun tuntuu että tarvetta)

Prossun tuuletin: http://www.jimms.fi/tuote/AK-CC4008HP01 (Pystyykö pitämään lämmöt
alhaalla kun joskus vaihdan prossun?)

Kiitos niille jotka auttavat! (Suomi24... yritin ja sain pas puhetta)
BPVest
AfterDawn Addict
_
24. kesäkuuta 2013 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän noissa oo pienintäkään järkee. Täytä toi

Lainaus:
Malli/esimerkkipohja konepaketin kysymiseen:
Budjetti: 1000-1100?
Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
Käyttötarkoitus: Editointi ja kevyt pelailu
Aiotko kellottaa?: En
Mitä on jo valmiina?: 500gb sata kovalevy ja HD6950 näyttis
Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray
Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mITX eli hyvin pieni
Muuta huomioitavaa:
-En halua ledejä, koneen tulisi olla hiljainen
-Ssd kovalevy käyttöjärjestelmää ja muutamaa peliä varten
-2Tb varastokovo
-Saksasta tilaus onnistuu
-Haluan dvb-t digivirittimen sekä wlan-vastaanottimen.
-Tilaan mielelään jimmsiltä, silentrigistä tai systemastoresta
-Olisi hyvä jos budjettiin mahtuisi myös Muumilaakson tarinoita dvd

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Moderator

6 tuotearviota
_
24. kesäkuuta 2013 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, otsikon kysymykseen joo, toimivat, mutta ei tuo mitenkään hyvä paketti ole.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
AfterDawn Addict
_
24. kesäkuuta 2013 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saksasta tilaus mahdollista (halvempaa...)?

Kokosettisi näyttää aivan hullunkuriselta ja vaihtoon menee kaikki. Näyttis voisi olla myös järkevää peruuttaa...

Täytä ylläoleva kaavake, niin osataan auttaa paremmin.

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
ajaJako
Senior Member
_
25. kesäkuuta 2013 @ 00:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KapteeniKrisu:

Kiitos niille jotka auttavat! (Suomi24... yritin ja sain pas puhetta)
Saat apua ja jos kuuntelet neuvoja saat myös toimivan koneen, täytä tuon aloituksen tyylinen tietopaketti, niin lähtee, sinun oma suunnitelmasi kaipaa rajusti balanssointia.
Mieti ja palaa asiaan.
KapteeniKrisu
Member
_
25. kesäkuuta 2013 @ 00:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Budjetti: 200e-600e
Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Käyttötarkoitus: Pelaaminen
Aiotko kellottaa?: En
Mitä on jo valmiina?: näyttis
Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray
Koneen koko (Joku)
Muuta huomioitavaa:
-Tilaan mielelään jimmsiltä
RatCon
AfterDawn Addict
_
25. kesäkuuta 2013 @ 03:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kalliiks tulee. Mielummin oisit tilannu eri liikkeistä, oisit vissiinki saanu jopa GTX 660:n ton näyttiksen tilalle. Tossa nyt kuitenkin jotain.
AfterDawn Addict
_
25. kesäkuuta 2013 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

RatCon
AfterDawn Addict
_
26. kesäkuuta 2013 @ 00:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:
SystemaStoresta parempaa samaan rahaan:
Asus GTX 660 189?
Näköjään jo tilannu GTX 650:n joka on vissiin jo ketjun aloittajan käsissä. Itsekkin suosittelisin eri firmoja sekä näyttiksen palauttamista, mikäli hän siihen pystyy. Jos kuitti on heitetty roskiin niin mokaa ei paljon paikata.
KapteeniKrisu
Member
_
26. kesäkuuta 2013 @ 12:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se oli hyvä tarjous, ja oon murkkuiäs niin aika normaalia mulle rageeta pikkusista... mut, en pidä AMD, mutta, perimmäinen kysymykseni oli Toimiiko? joten... en luota muihin kuin Intel ja Jimms (Ja asus on paras)
RatCon
AfterDawn Addict
_
26. kesäkuuta 2013 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se oli hyvä tarjous, ja oon murkkuiäs niin aika normaalia mulle rageeta pikkusista... mut, en pidä AMD, mutta, perimmäinen kysymykseni oli Toimiiko? joten... en luota muihin kuin Intel ja Jimms (Ja asus on paras)
Puhut tosta ekasta ehdottamastas setistä ?

Toimii, vaikka osat on valittu päin persettä enkä voi tuota ekaa postaustas suositella kenellekkään. Panostettu aivan liikaa vääriin asioihin, ratkaisevat komponentit pelitehokkuudessa valittu juosten kusten.

Toimii silti, mitään järkeä tuossa ei kyllä ole.

*edit*
Ja sitten et ihan oikeesti tuu itkemään kun pelit ei pyörikkään kunnolla.
Ainakaan itse en ota vastuuta mistään, ja pesen käteni asiasta jos tolla meet.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2013 @ 15:25

KapteeniKrisu
Member
_
26. kesäkuuta 2013 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon 13 ja raha ei tule puista, Joten.. muotoilen uudestaan RAJALLISET RAHAT, PÄIVITÄN KUNNOLLISEKSI PELIKONEEKSI KUN VARAA, siksi tommosia helkkarin 2 ytimisiä... mut näyttis tuli, olen tyytyväinen hintaan.. mutta, toimivatko osat yhdessä tähän asti? pitääks tulevaisuudes virtalähde päivitää? Kiitos :3
RatCon
AfterDawn Addict
_
26. kesäkuuta 2013 @ 16:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon 13 ja raha ei tule puista, Joten.. muotoilen uudestaan RAJALLISET RAHAT, PÄIVITÄN KUNNOLLISEKSI PELIKONEEKSI KUN VARAA, siksi tommosia helkkarin 2 ytimisiä... mut näyttis tuli, olen tyytyväinen hintaan.. mutta, toimivatko osat yhdessä tähän asti? pitääks tulevaisuudes virtalähde päivitää? Kiitos :3
Tajua jo

1. Saat PAREMMAN koneen SAMALLA RAHALLA
2. Saat neliydin tai 6-ydinprossun SAMALLA RAHALLA
3. Saat fiksumman koneen IHAN SAMALLA RAHALLA

Samalla rahalla tarkoittaa sitä, ettei tarvitse maksaa enempää

Joko nyt menee jakeluun ? Toi sun koneen osat on päin persettä valittu. Siksi se on huono.

*edit*
Okei, ainoastaan näytönohjaimen kohdalta kun menit sen jo ostamaan. Jos onnistut perumaan kaupat, niin saadaan sekin paremmaksi. Kyllä, sillä samalla rahalla jota ensimmäisessä viestissä on komponenteistasi kertynyt.

Vastaas näihin:
1. Aiotko ostaa osamaksulla, vai keräätkö rahat ensin kasaan ?
2. Oletko ostanut mitään muuta valmiiksi, kuin sen näyttiksen ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2013 @ 17:03

AfterDawn Addict
_
26. kesäkuuta 2013 @ 17:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joskus ihmisiä pitäisi kolauttaa päähän ja lujaa...

Laitoin aikaisemmin reilusti halvempaa osaa suomalaisesta kaupasta SystemaStore, mutta jos se nykyisin kallis Jimms on niin tärkeä...

Ei ole mitään järkeä ostaa tuollaista 50? romu prossua, kun saisit AMD 8ydin prossun mahtumaan budjettiin...

Jos osat ovat valmiiksi päätetyt, niin miksi edes kysyä apua. Meille ei kukaan tästä maksa, joten rasittavaa alkaa jollekkin jääräpää teinille puhumaan järkeä.

Bluray kannattaa miettiä tarkemmin, onko varmasti tarvetta ja olisiko tässä se säästön paikka. DVD riittää kaikkeen, ellei kaupasta osta Bluray leffoi. Coolerin voisi jättää myös toistaiseksi pois ja hommata, kun sille tarvetta tulee.

Teet edes nämä vaihdokit, jos yhtään järkeä päässä:
Poweri: Seasonic G-450 tai Seasonic G-550

Muistit: Kingston HyperX 1600MHz 2x4GB
DVD: Samsung DVD-RW
Prossu: i5 4670K
Emolevy: Asus Z87-K

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2013 @ 17:42

rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. kesäkuuta 2013 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oonks mä ainoo joka huomaa kysyjän kirjotustyylistä sekä jutuista aikoja sitten täällä trollanneen "Kristiankulta"- nickillä olleen hepun?

Älkää nyt toista kertaa menkö samaan ansaan kun sillonkin threadi paisu monta sivuseks samojen asioiden jankkaamiseks.

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2013 @ 18:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:
Oonks mä ainoo joka huomaa kysyjän kirjotustyylistä sekä jutuista aikoja sitten täällä trollanneen "Kristiankulta"- nickillä olleen hepun?
Älkää nyt toista kertaa menkö samaan ansaan kun sillonkin threadi paisu monta sivuseks samojen asioiden jankkaamiseks.
Mniinjoo totaalliset repeämiset :D
taidat olla oikeessa

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KRISTIANKULTA:
uusi tuuletin: typerä foruumi ei anna laittaa linkkejä

kovalevy: typerä foruumi ei anna laittaa linkkejä

virtalähde: typerä foruumi ei anna laittaa linkkejä

RIITTÄÄKÖ NYT? kattokaan vaikka sit ite osia mut ALLE 100?!!! mutta hyvä! löysin ton emon asus sivulta ja onnekkaasti myös cdon! hyvä että autatte enemmän kun suomi24:n väki...

ps:rick79: eli, saan JOSKUS RAHAA! ja olen lapsi eli annan äipälle rahat... ai niin! Risto lupas auttaa raha hommissa! Mutta itse rakkennettu kone on parempi kun tehtaan huonot!

pps: Vingeri: NO SIEL EI OO SUOMENKIELISTÄ! REVI TUOSTA!

ppps: Ja päivitän joskus eli: Ostan uuden osan vanhan osan tilalle! vähän niinku ncix:n Linus teki kamera miehen koneelle! päivitti windows 7:aan ja laittoi ssd:n! Enemmän haluaisin kylläkin Windows XP kun Windows 7 on hankala ja täynnä virheitä ja bugeja! mut kuitenkin Aero on niin hyvä et pidän windows 7...
http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f...helppia-937709/
Ei vidu kyl Risto auttaa :D:D:D:D

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2013 @ 18:59

KapteeniKrisu
Member
_
26. kesäkuuta 2013 @ 19:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En voi mitään, olen paska ihminen (niinku mun pari pv sit jättänyt tyttöystävä sano)

mut, tuo virtalähteen otan (550)
ja tuon Ram muistin (kingston)

ok??

Edit:

Niin, hankin rahat kekoon ja sit tilaan.

ps. 6 Vuotiaasta asti istunut koneen äärel.. siksi en osaa sosiaali juttuja... siksi mun edelliset nickitki 2 kert ban... mut tällä kertaa olen edes vähän kasvanut! tarvitsen vain täs apua... Kitoos :3

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2013 @ 19:03

Uppmas
Senior Member
_
26. kesäkuuta 2013 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Etköhän sie oo sössinyt jo mainees ihan totaalisesti.
Minulta ei ainakaan apua heru, muut saavat yrittää jos haluavat.
EDIT:
Kannattaa ihan oikeasti miettiä minkälaisen kuvan antaa itsestään, ei munkaan tarvii katsoa kuin vuosi taaksepäin (nyk. 15), ja hävettää kyllä jumalattomasti miten tyhmää tekstiä silloin on tullut tuotettua internettiin, puhumattakaan sitä aiemmin.
Ei sillä, että nyt olisin täysin kypsä aikuinen, mutta huomattavasti aikuisempi kuin vaikka tuo edellämainittu vuosi sitten.
Ja kaikki tämä siitä huolimatta, vaikka olenkin aina ollut henkisessä iässä keskimääräistä ikäistäni suurempi.

Kaikki tuotteet jotka sisältävät huonoja elkoja, ovat roskaa.
Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2013 @ 19:25

Moderator

6 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2013 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ps. 6 Vuotiaasta asti istunut koneen äärel.. siksi en osaa sosiaali juttuja... siksi mun edelliset nickitki 2 kert ban... mut tällä kertaa olen edes vähän kasvanut! tarvitsen vain täs apua... Kitoos :3
Millaista apua haluat? Kuten jo moneen kertaan sanottu, osat toimii kyllä, mutta kone on hintaansa nähden surkea. Paremmat paketit taas ei ilmeisesti kelpaa, eli missä ja millaista apua haluat?

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
ajaJako
Senior Member
_
26. kesäkuuta 2013 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

mut, tuo virtalähteen otan (550)
Muuntaja vaihtovirrasta tasavirralle on ehdottoman hyväksyttävä

ja tuon Ram muistin (kingston)

Ram-muisti on yleisesti suositeltava valinta, vaikkei siinä lukisikaan kingston

Olet varmastikin yksi parhaiten istumiseen sopeutunut lajitoveri.
Tarvitsetko uuden Monitorin?
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. kesäkuuta 2013 @ 20:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuossa ois monitoriks loistoyksilö.. Pesee iipeeässät mennentullen..jne, jne, jne,..

Oisko lukkoa tälle keskutelulle niin voitais keskittyä auttamaan niitä jotka oikeesti tarvii apua..

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL
Moderator

6 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2013 @ 21:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:
Oisko lukkoa tälle keskutelulle niin voitais keskittyä auttamaan niitä jotka oikeesti tarvii apua..
Ei tässä oikein mitään syytä sulkemiseen ole. Mikään pakko tähän ketjuun ei tietenkään ole vastata. Jos fiksusti kysytään, niin vastataan, jos ei kysytä niin antaa olla ja jos menee kunnon perseilyksi niin sitten lukko.

KapteeniKrisu
Member
_
26. kesäkuuta 2013 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen edelleenkin huono sosiaali jutuis et en huomannut toimia sanaa... mut se on paska ainaskin nyt... näyttis paketis mun vieres ja ei vaikuta pahalta... sulkekaas vaan :3
Senior Member

9 tuotearviota
_
27. kesäkuuta 2013 @ 23:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:
SystemaStoresta parempaa samaan rahaan:
ASUS M5A97 EVO R2.0
FX-8320
Zalman Z5 Plus
Kingston HyperX 8GB 1600MHz
Seagate Barracuda 1TB
KapteeniKrisu: ota tämä setti ja lisäksi prossucooleri.

i5 750 - Gigabyte GTX 770 - Kingston V200 120GB - 5.1 Surround - Define R4 - SF Golden Green Pro 500W
Pakettikonetta ostamassa? LUE: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/pakettikone_vai_kasattu_jos_mietit_lue-885573/
Miten kasata tietokone? http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls
Mainos
_
__

_
KapteeniKrisu
Member
_
28. kesäkuuta 2013 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm.. kertokaapas, mitä setissäni on vikana? Ok.. katoin systema storen ja ei sellasia pankkitilin kaivajia ole... Mutta Jimms:istä HALUAN sen kotelon.. ja mikäs kotelossa vikana? eikö valintani ole hyvä?

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tuleeko toimimaan?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy