Uuden koneen hankinta 1000-1300?
|
|
Moderator
6 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2011 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sika250: Kyl toi 2500k on silti peruskäytössä paremp ja kellottuuki kivoihin lukemiin. Itse ainakin ostaisin sen jos tarvitsisi vaihtoehdoista valita. Tllä hetkellä Intel hakkaa kaikki AMD:n prossut leikiten.
Budjetin mukaan. 955BE tai 960T maksaa reilun satasen siinä missä i5 2500K parisataa. Sanoisin rajaksi pelikoneen kohdalla sen, että jos Intelin prossulle ei ole varaa ostaa vähintään GTX 560Ti/HD 6950 -näyttistä, niin kannattaa ottaa AMD ja panostaa näyttikseen.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
Toniman92
Senior Member
1 tuotearvio
|
22. marraskuuta 2011 @ 19:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sika250: Kyl toi 2500k on silti peruskäytössä paremp ja kellottuuki kivoihin lukemiin. Itse ainakin ostaisin sen jos tarvitsisi vaihtoehdoista valita. Tllä hetkellä Intel hakkaa kaikki AMD:n prossut leikiten.
Budjetin mukaan. 955BE tai 960T maksaa reilun satasen siinä missä i5 2500K parisataa. Sanoisin rajaksi pelikoneen kohdalla sen, että jos Intelin prossulle ei ole varaa ostaa vähintään GTX 560Ti/HD 6950 -näyttistä, niin kannattaa ottaa AMD ja panostaa näyttikseen.
Jep.
Toniman.
## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2011 @ 22:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Toniman92:
Jep, kyl määki tykkään maksaa valmistajan mainoshinnat/brändihinnat, ja itse siis olen molempia, Intel ja AMD käyttänyt. Kun mennään yli 4 coren, AMD:n hintasuhde parempi. Itse en näe mitää eroa muutaman Mhz:in tai Mb:n välillä. Ja kyllä, Intelin 4 coret hakkaa kaikki AMD:n 4 coret, mutta pelatessa näytönohjaimella on isompi merkitys.
Tuossa vertailussa nyt ei ole mitään järkeä. Valta-osassa tapauksista Intelin 4 core voittaa AMD:n 6 ja 8 ytimimiset prossut. Intelin ydinteho on paljon parempi kuin AMD:n ja sillä on tällä hetkellä paljon suurempi merkitys kuin ytimien määrällä.
Esim. 2500K mallin hinta perustuu prossun nopeuteen. Ei prossun merkkiin...
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
|
Toniman92
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. marraskuuta 2011 @ 00:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Toniman92:
Jep, kyl määki tykkään maksaa valmistajan mainoshinnat/brändihinnat, ja itse siis olen molempia, Intel ja AMD käyttänyt. Kun mennään yli 4 coren, AMD:n hintasuhde parempi. Itse en näe mitää eroa muutaman Mhz:in tai Mb:n välillä. Ja kyllä, Intelin 4 coret hakkaa kaikki AMD:n 4 coret, mutta pelatessa näytönohjaimella on isompi merkitys.
Tuossa vertailussa nyt ei ole mitään järkeä. Valta-osassa tapauksista Intelin 4 core voittaa AMD:n 6 ja 8 ytimimiset prossut. Intelin ydinteho on paljon parempi kuin AMD:n ja sillä on tällä hetkellä paljon suurempi merkitys kuin ytimien määrällä.
Esim. 2500K mallin hinta perustuu prossun nopeuteen. Ei prossun merkkiin...
Intel vs AMD= Adidas/Nike vs Rbk.
Toniman.
## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
23. marraskuuta 2011 @ 01:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Toniman92:
Ei sinne päinkään sillä prosessorien nopeutta voidaan verrata testeillä. Tämän jälkeen voidaan valita JÄRKIPERUSTEIN sopivin prossu itse kullekkin.
Teeppä sama homma kun valitset t-paitaa...
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
|
sika250
Suspended due to non-functional email address
|
23. marraskuuta 2011 @ 07:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Toniman92:
Ei sinne päinkään sillä prosessorien nopeutta voidaan verrata testeillä. Tämän jälkeen voidaan valita JÄRKIPERUSTEIN sopivin prossu itse kullekkin.
Samaa mieltä, eihän paitojakaan voi laittaa paremmuusjärjestyksen, mutta prossuja voi.
|
sika250
Suspended due to non-functional email address
|
23. marraskuuta 2011 @ 07:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Samaa mieltä, eihän paitojakaan voi laittaa paremmuusjärjestyksen, mutta prossuja voi.
|
H3P4
Newbie
|
27. marraskuuta 2011 @ 15:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin, haluan heti kärkeen kiittää kaikkia mielipiteistänne (ja ennenkaikkea perustelluista sellaisista). Tällaisella lähdetään nyt seuraavan kerran liikkeelle, ei varmasti kaikkia miellytä jne mutta toivotaan nyt että tuosta edes johonkin olisi.
Prosessori: Core i7 2600K, LGA1155, 3.4 GHz, 8MB
Emolevy: P8Z68-V/GEN3, LGA1155, Intel Z68, DDR3, BT, PCI-E 3.0, ATX
Näytönohjain: GeForce GTX 570 Twin Frozr III PE OC, 1280MB 770/4000, 2xDVI/1xHDMI
Muisti: 8GB (2x4GB) Sniper DDR3 1866MHz, 9-10-9-28
Virtalähde: 700W Aurum ATX-virtalähde, 2.3 80Plus GOLD
Prosessorijäähdytin: CNPS7X
Kotelo: XPredator White Edition, ATX-kotelo
Yhteensä: 1191.80?
(2x640Gt kiintolevyt ja polttava blue-ray asema tulee vanhasta koneestani)
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
27. marraskuuta 2011 @ 16:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti H3P4: Noniin, haluan heti kärkeen kiittää kaikkia mielipiteistänne (ja ennenkaikkea perustelluista sellaisista). Tällaisella lähdetään nyt seuraavan kerran liikkeelle, ei varmasti kaikkia miellytä jne mutta toivotaan nyt että tuosta edes johonkin olisi.
Prosessori: Core i7 2600K, LGA1155, 3.4 GHz, 8MB
Emolevy: P8Z68-V/GEN3, LGA1155, Intel Z68, DDR3, BT, PCI-E 3.0, ATX
Näytönohjain: GeForce GTX 570 Twin Frozr III PE OC, 1280MB 770/4000, 2xDVI/1xHDMI
Muisti: 8GB (2x4GB) Sniper DDR3 1866MHz, 9-10-9-28
Virtalähde: 700W Aurum ATX-virtalähde, 2.3 80Plus GOLD
Prosessorijäähdytin: CNPS7X
Kotelo: XPredator White Edition, ATX-kotelo
Yhteensä: 1191.80?
(2x640Gt kiintolevyt ja polttava blue-ray asema tulee vanhasta koneestani)
Prossu se 2500K, koska et tiedä tarttevas HT:ta. Sillon HT on turha ja siitä ei kantsi maksaa.
Tosta selkeesti halvempi poweri http://www.jimms.fi/tuote/NX-6000-R3
Säästyneet rahat käytät SSD lättyyn.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2011 @ 16:06
|
Mainos
|
  |
|
H3P4
Newbie
|
27. marraskuuta 2011 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Pidän tuon toisen virtalähteen paremmasta hyötysuhteesta ja prossuksi i7 koska paperikoneinsinööri saattanee tarvita myös ihan työohjelmiakin jossa tuosta HT:sta voi olla hyötyä (vaikka tästä ei olekaan tarkoitus tulla työkoneeni, mutta kun ikinä ei voi tietää milloin jompi kumpi tilttaa), ei siitä nyt varsinaista haittaakaan luulisi olevan? Ainakin nuo meidän 3D mallinnusohjelmat on osa aika raskaita pyörittää sujuvasti "Pentin perus PC:llä".
|