User Käyttäjä Salasana  

perjantai 15.8.2025 / 16:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusikone (max 1300?)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusikone (max 1300?)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123
BPVest
AfterDawn Addict
_
7. huhtikuuta 2010 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nemiades:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Jos onnettomuus sattuu, hajoaa todennäköisesti kaikki kovot jos yksi hajoaa. Vaikka jos salama iskee kunnon jänöpiikin.
Ittelläni ei oo tietokone kertaakaan vielä hajonnut ukkosen iskusta vaikka 2-3 kertaa onkin osunut, mikroaaltouuni sun muut kodinkoneet eivät tosin olleet yhtä onnekkaita. Eiku viime kerralla kun ukkonen iski niin meni koneesta virtalähde rikki mutta se oli muutenkin jo raajarikkoinen kun tuuletin ei toiminut, tukossa pölystä ja tappokatkaisin oli hajonnut. Mutta muut koneen komponentit silti selvisivät vahingoitta.

Jos jossiteltais jonkun verran vähemmän ja keskityttäis tosiasioihin.
Eli kovo ei hajonnut? Sanoinhan että jos yksi hajoaa, hajoavat tod näk kaikki. Näin on käynyt monelle koneelle.

Koska sulta ei salama ole hajottanut konetta, ei se muiltakaan voi hajota. Laaja näkökulma.
Member

6 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2010 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos onnettomuus sattuu, hajoaa todennäköisesti kaikki kovot jos yksi hajoaa. Vaikka jos salama iskee kunnon jänöpiikin.
Ittelläni ei oo tietokone kertaakaan vielä hajonnut ukkosen iskusta vaikka 2-3 kertaa onkin osunut, mikroaaltouuni sun muut kodinkoneet eivät tosin olleet yhtä onnekkaita. Eiku viime kerralla kun ukkonen iski niin meni koneesta virtalähde rikki mutta se oli muutenkin jo raajarikkoinen kun tuuletin ei toiminut, tukossa pölystä ja tappokatkaisin oli hajonnut. Mutta muut koneen komponentit silti selvisivät vahingoitta.

Jos jossiteltais jonkun verran vähemmän ja keskityttäis tosiasioihin.
Eli kovo ei hajonnut? Sanoinhan että jos yksi hajoaa, hajoavat tod näk kaikki. Näin on käynyt monelle koneelle.

Koska sulta ei salama ole hajottanut konetta, ei se muiltakaan voi hajota. Laaja näkökulma.
Vielä laajempi on se että USB 3.0 on salamalta turvassa ja kaikki muu on kuraa laadultaan ja salama tappaa kaikki. Niih <3

Ja toi mun kone josta salama rikko virtalähteen on toiminut ihan hyvin sen jälkeen kun virtalähteen vaihdois. Siitä on ~3v aikaa ku salama virtalähteen hajotti ja siinä toimii vieläkin kaikki komponentit jotka on kiinni, itään muut ei silloin vaihdettu kun toi virtalähde. Muut koneen osat oli tuolloin kun salama iski niin jotai 3-4v vanhoja muutenkin.

Prosessori: Intel Core2 Quad Q8300 @2.5GHz // RAM: 6GB DDR3 // Emolevy: GA-EG43M // Näytönohjain: GeForce GT230 1.5Gb
Kiintolevy: WD 750Gb SCSI // Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Premium 64-bit

[ Myydään ]
Ioota
Member
_
7. huhtikuuta 2010 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Themu:
nii oliko tää threadi varmuuskopioinnista ja sen +- vai uus kone max 1300e?
menin iha sekasin täs lueskellessani. toki saa oman kantansa esittää, mutta nyt meni vähä homma tän varmuuskopioinnin kyhnäämisee.
Me riidellään riitelemisen ilosta ja mun ymmärtääkseni triidin aloittaja sai jo vastauksen kysymykseensä. :)
Voisin mä vielä teitä vaivata parilla kyssärillä, jos vaikka väittelyn lomassa viitsisitte vastata:

1. Onko parempi, että virtalähteen 12V linja on jaettu useampaan osaan (esim 25A+35A) vai että on vain yksi 12V linja (esim 60A)? Jossain näin sellaisenkin, että se oli jaettu neljään osaan...

2. Fractalin kopat on kuulemma vieläkin sataman konteissa lakon jäljiltä, joten olen ihmetellyt noita muita koppia. Antecin 902 Gamer koppa voisi kiinnostaa, vaikka se onkin vastoin ensimmäisessä postauksessani mainuttuja kriteereitä eli se ei varmaankaan ole hiljainen ja sisältää ledejä. Kysymys tämän kopan kohdalla onkin, että tarvitseeko siihen enää ostaa prossu tuuletinta vai riittääkö pelkkä jäähdytysrivasto vai miksi sitä kutsutaan... eli kun siinä on niin lähellä prossupaikka tuo iso 200mm:n tuuletin...
mitäs sanotte? Niin ja jos siihen tuuletin tarvitaan, niin mihin suuntaan sen pitäisi puhaltaa? Taakse takatuulettimeen? Ylös tohon Bigboyhin? Vai eteenpäin? Alaspäin näyttistä kohti sitä tuskin kannattaisi laittaa... (Nälkä tässä on vähän syödessä kasvanut ja olen alkanut pohtimaan, että jos jaksaisi itse kootakin vielä tämän kokoonpanon...)
BPVest
AfterDawn Addict
_
7. huhtikuuta 2010 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ioota:
Voisin mä vielä teitä vaivata parilla kyssärillä, jos vaikka väittelyn lomassa viitsisitte vastata:

1. Onko parempi, että virtalähteen 12V linja on jaettu useampaan osaan (esim 25A+35A) vai että on vain yksi 12V linja (esim 60A)? Jossain näin sellaisenkin, että se oli jaettu neljään osaan...
Yksi parempi
Mainos
_
__

_
Member

6 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2010 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ioota:

2. Fractalin kopat on kuulemma vieläkin sataman konteissa lakon jäljiltä, joten olen ihmetellyt noita muita koppia. Antecin 902 Gamer koppa voisi kiinnostaa, vaikka se onkin vastoin ensimmäisessä postauksessani mainuttuja kriteereitä eli se ei varmaankaan ole hiljainen ja sisältää ledejä. Kysymys tämän kopan kohdalla onkin, että tarvitseeko siihen enää ostaa prossu tuuletinta vai riittääkö pelkkä jäähdytysrivasto vai miksi sitä kutsutaan... eli kun siinä on niin lähellä prossupaikka tuo iso 200mm:n tuuletin...
mitäs sanotte? Niin ja jos siihen tuuletin tarvitaan, niin mihin suuntaan sen pitäisi puhaltaa? Taakse takatuulettimeen? Ylös tohon Bigboyhin? Vai eteenpäin? Alaspäin näyttistä kohti sitä tuskin kannattaisi laittaa... (Nälkä tässä on vähän syödessä kasvanut ja olen alkanut pohtimaan, että jos jaksaisi itse kootakin vielä tämän kokoonpanon...)
Kaikista paras on että se 12V linka on yhdessä osassa. Toi neljään osaan jaettu on ihan lelu eikä sillä tee mitään.

Ja kun ostaa prosessorin niin siinä tulee mukana prosessorin jäähdytin eli tuommonen metalliklimppi ja sille tuuletin. Prosessorituulettimen tulee olla kiinni tuossa metalliklimpissä joka taas on kosketuksessa itse prosessoriin ja prosessorituulettimen tulee puhaltaa prosessoria päin.

Osien mukana tulevat tuulettimet riittävät pitämään osat tarpeeksi matalilla lämmöillä ettei ne sen takia hajoa.

Prosessori: Intel Core2 Quad Q8300 @2.5GHz // RAM: 6GB DDR3 // Emolevy: GA-EG43M // Näytönohjain: GeForce GT230 1.5Gb
Kiintolevy: WD 750Gb SCSI // Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Premium 64-bit

[ Myydään ]

Sivu:<123
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uusikone (max 1300?)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy