User Käyttäjä Salasana  

maanantai 26.1.2026 / 20:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta konetta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
uutta konetta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Kepuli
Newbie
_
2. helmikuuta 2011 @ 22:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aattelin uutta konetta ostaa ns. opiskelijabudjetilla. Käyttöä koneella olis pelaillessa (sc II pitäis pyöriä hyvillä FPS:llä ja mieluusti sais kestää niin kauan, että Diablo III luultavasti toimis kun sen aika on), mutta myös kouluhommissa video-editointiin ja muuhun hömppään. Käyttistä ja kovoa ei tarvi uutta, ne löytyy ja joku vanha 450w powerikin (n. 3v vanha), mutta kannattais varmaan hankkia uusi? Tällästä settiä ajattelin kuitenkin alustavasti:

Ehdotuksia?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2011 @ 22:27

BPVest
AfterDawn Addict
_
3. helmikuuta 2011 @ 00:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Teemo
Member
_
3. helmikuuta 2011 @ 16:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan hyvä paketti joo. Tosin emolevy tuo BPVestin ehdottamaan ja tuo muistihan on 1x4gb kampa eli ota 2x vaikka näitä http://www.silentrig.com/product/353/teamgroup-elite-2gb-pc3-10667u-cl9-9-9-24-ddr3-1333 niin saa emoon dualchanneliin
Senior Member

25 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2011 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teemo:
Ihan hyvä paketti joo. Tosin emolevy tuo BPVestin ehdottamaan ja tuo muistihan on 1x4gb kampa eli ota 2x vaikka näitä http://www.silentrig.com/product/353/teamgroup-elite-2gb-pc3-10667u-cl9-9-9-24-ddr3-1333 niin saa emoon dualchanneliin
Dual-Channelistä saatu hyöty on 1-2%, eli ei juuri mitään. Itsekkin ottaisin vain yhden 4GB kamman, niin lisätessä muistia olis 2x4GB eikä 4x2GB.

Emolevyn lisäksi vaihtaisin näytönohjaimen tähän: http://www.silentrig.com/product/428/gigabyte-radeon-hd-6850-1024mb

Tuossa on hiljaisempi ja tehokkaampi jäähy.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. helmikuuta 2011 @ 16:16

Teemo
Member
_
3. helmikuuta 2011 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahaa.. Mä olen vaan käsittänyt ton niin, että tuolla emolla ei homma pelaa ellei muistit ole dualissa, muttai lmeisesti olin pahasti väärässä :D

Mainos
_
__

_
BPVest
AfterDawn Addict
_
3. helmikuuta 2011 @ 18:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Teemo:
Ahaa.. Mä olen vaan käsittänyt ton niin, että tuolla emolla ei homma pelaa ellei muistit ole dualissa, muttai lmeisesti olin pahasti väärässä :D
Toimii singlenäki. Ei taida olla sellast emoo jossa singlenä muistit ei toimis.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta konetta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy