User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 10.8.2025 / 20:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta konetta, max 650e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uutta konetta, max 650e
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
sakkem
Suspended due to non-functional email address
_
26. joulukuuta 2011 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olen ostamassa konetta ja tarvitsisin apua osien valitsemisessa.Hinta max 600e, mutta jos sillä 50e saa jonkun selvästi paremman osan nii se 650 on silloin ehdoton maksimi. Enimmäkseen pelaan ps3:lla, mutta haluan että koneellakin voi tarvittaessa pelata pelejä. Enimmäkseen koneella surffataan netissä ja kuunnellaan musiikkia.Koneella pitäisi myös onnistua video/kuvan yms. muokkaus. Käyttöjärjestelmäksi windows 7.
Vai onko vielä järkeä ostaa konetta kun kovalevyjen hinnat on niin korkealla. Tai voiko ulkoisella kovalevyllä korvata väliaikaisesti kovalevyn , koska entuudestaan minulla on gigan ulkonen kovalevy.
Koittakaa valita minulle teho/hinta suhteeltaan mahdollisimman hyvä kone tarjoukset huomioiden.
Ajattelin koota koneen itse, vaikka en ole koskaan ennemmin konetta koonnut. Eli vinkkejä siihenkin voi antaa. Ja miten noi ajurit asennetaan. Ja vielä että mitkä on parhaat ilmaiset viirustorjuntaohjelmat? avast? ja mikä palomuuri?

Ja kiiton etukäteen :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. joulukuuta 2011 @ 17:10

Moderator

6 tuotearviota
_
26. joulukuuta 2011 @ 17:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heitetään alkuun tuollainen paketti:

Kaikki mainitsemasi onnistuu tuolla koneella, joskin se menee vähän yli budjetin käyttiksen kanssa.
Ulkoista kovalevyä voi käyttää varastotilana, mutta käyttistä en sinne laittaisi. USB-kovalevy on niin hidas, että koneen käyttäminen on turhauttavaa sen kautta. Joko tuo isompi ja hitaampi tavallinen kovalevy tai nopeampi 60Gt SSD ja ulkoinen kovalevy varastointiin.

Oppaita kasaukseen löytää Googlella loputtomasti: http://www.google.fi/search?client=oper...iw=1130&bih=870

Viirustorjunnaksi laittaisin Avastin tai Aviran, palomuurina Windowsin oma on jo aika luotettava.

E: Llano olisi tietysti myös yksi harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. joulukuuta 2011 @ 17:32

plotsikka
Junior Member
_
26. joulukuuta 2011 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse otaisin vielä toisen 4gb muistikamman koska jotkut pelit vaativat yli 4 gigaa toimiakseen kunnolla eikä kyseinen muisti edes maksa paljoa
Moderator

6 tuotearviota
_
26. joulukuuta 2011 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti plotsikka:
Itse otaisin vielä toisen 4gb muistikamman koska jotkut pelit vaativat yli 4 gigaa toimiakseen kunnolla eikä kyseinen muisti edes maksa paljoa
Voihan toisen kamman lyödä pakettiin, jos rahat riittää. Sitä en tiedä mikä peli ei neljällä gigalla "toimisi kunnolla".

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
RatCon
AfterDawn Addict
_
26. joulukuuta 2011 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sanotko yhden tälläisen pelin ?
Member

5 tuotearviota
_
26. joulukuuta 2011 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Esim mikä peli ?

AMD Phenom II X4 3,4 GHz
XFX HD7850
Kingston 8gb
Seagate Spinpoint F3 1TB
XFX 550w
plotsikka
Junior Member
_
26. joulukuuta 2011 @ 21:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni ei kunnolla pyöri ainakaan LA noire kunnolla mut saattaa johtuu koko koneesta ku ei oikeen jaksa pyörii
sakkem
_
27. joulukuuta 2011 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäs saada sittenkin se sillä alle 600e käyttöjärjestelmineen.Että voisitteko vielä kasata kone tolla budjetilla. Niin ja paljonko systemastoressa on postikulut?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. joulukuuta 2011 @ 15:05

RatCon
AfterDawn Addict
_
27. joulukuuta 2011 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni ei kunnolla pyöri ainakaan LA noire kunnolla mut saattaa johtuu koko koneesta ku ei oikeen jaksa pyörii
LA Noiren muistivaatimus on 2Gt, joten se siitä.
sakkem
_
27. joulukuuta 2011 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin kerkeiskö joku kasata vielä 600e paketin , niin illalla saisi tilattua jommankumman.
BPVest
AfterDawn Addict
_
27. joulukuuta 2011 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sakkem:
Niin kerkeiskö joku kasata vielä 600e paketin , niin illalla saisi tilattua jommankumman.
Axu_:n paketti

- Radeon HD 6850 pois.

- Vaihda emo tohon http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=46251

- Lisää käyttis http://www.systemastore.fi/product_info...oducts_id=43515

- Lisää kasaus http://www.systemastore.fi/product_info...oducts_id=37014

ja http://www.systemastore.fi/product_info...oducts_id=37013

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. joulukuuta 2011 @ 16:45

sakkem
_
27. joulukuuta 2011 @ 17:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sittenhän tossa ei ole näyttistä ollenkaan, miten tuolla emon näyttiksellä pärjää? Koitan saada vielä sen 80e budjektiin lisää. Axun linkittämässä näytönohjaimessa tulee näköjään bf3:sen lisäksi myös dirt 3 kaupanpäälle

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. joulukuuta 2011 @ 17:23

BPVest
AfterDawn Addict
_
27. joulukuuta 2011 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sittenhän tossa ei ole näyttistä ollenkaan, miten tuolla emon näyttiksellä pärjää? Koitan saada vielä sen 80e budjektiin lisää. Axun linkittämässä näytönohjaimessa tulee näköjään bf3:sen lisäksi myös dirt 3 kaupanpäälle

No just sen takia integroitu näyttis. Laitat sit paremman ku saat rahaa.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
sakkem
_
29. joulukuuta 2011 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saan sen kalliimman luultavasti sittenkin tilattua.Mutta eikö toi kannata ottaa mieluummin http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=48468 , sama asema(?) ja nero10 kaupanpäälle.
BPVest
AfterDawn Addict
_
29. joulukuuta 2011 @ 18:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saan sen kalliimman luultavasti sittenkin tilattua.Mutta eikö toi kannata ottaa mieluummin http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=48468 , sama asema(?) ja nero10 kaupanpäälle.
Ota vaan, toi oli jossain vaiheessa loppu.

sakkem
_
29. joulukuuta 2011 @ 20:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilattiin tossa pari tuntia sitte toi kokoonpano. Katotaan nyt miten toi kasaaminen onnistuu. Jos ei onnistu niin koitan tulla kysyy sitte helppiä. Mutta kiitos taas pikaisista vastauksista ja hyvistä neuvoista :)
sakkem
_
4. tammikuuta 2012 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kauanko systemastorella on yleensä kestänyt toimituksessa? Kaikkia tilaamiani osia näyttäisi olevan varastossa, mutta silti ei ole vielä pistetty pakettia postiin. Kohta on viikko menny, no odotetaan vielä toinen viikko ja pistetään sitten viestiä systemastorelle.
Justimus
Member

1 tuotearvio
_
4. tammikuuta 2012 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Systemalle olen itse jo soittanut muutaman kerran, prossuja on tullut taas mutta tilauksia on aiivan helvetisti. Itse tilasin koneen 15.12, ja sanoivat että oma tilaukseni on kasauksessa aivan etunenässä. Ilman kasausta koneesi tulee nopeammin, mutta osia on niin paljon kun on ja vanhemmat tilaukset käsitellään ensin. Kärsivällisyyttä kärsivällisyyttä.

| AMD FX-8350 | MSI 970A-G45 | Kingston HyperX 8Gb | ASUS GTX 770 | Nexus NX-5000 R3 | CM HAF 912+ |
Justimus
Member

1 tuotearvio
_
4. tammikuuta 2012 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Systemalle olen itse jo soittanut muutaman kerran, prossuja on tullut taas mutta tilauksia on aiivan helvetisti. Itse tilasin koneen 15.12, ja sanoivat että oma tilaukseni on kasauksessa aivan etunenässä. Ilman kasausta koneesi tulee nopeammin, mutta osia on niin paljon kun on ja vanhemmat tilaukset käsitellään ensin. Kärsivällisyyttä kärsivällisyyttä.

| AMD FX-8350 | MSI 970A-G45 | Kingston HyperX 8Gb | ASUS GTX 770 | Nexus NX-5000 R3 | CM HAF 912+ |
sakkem
_
10. tammikuuta 2012 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon nyt kattellu vähän tietokoneen kokoomis videoita yms. netistä ja nyt on suurinpiirtein selvillä se kokoominen, mutta jäänyt vähän epäselväksi että mitä pitää tehdä fyysisen kasauksen jälkeen. Windowsi tuskin on vaikea asentaa, pari kertaa olen aikaisemmin linuxin asentanut. Mutta mitä muuta pitää tehdä? Pitääkö jtn. asetuksia mahdollisesti säätää. Miten muisti kannattaa osioida yms?

Nyt on pian menny se pari viikkoo tilauksesta että eiköhän se kone pian ole tulossa:)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. tammikuuta 2012 @ 19:55

Moderator

6 tuotearviota
_
10. tammikuuta 2012 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windowsin asennuksessa ei ole mitään ihmeempiä. Levy sisään ja ohjeiden mukaan vaan.

Osiointi vähän oman maun mukaan. Toiset pitää koko levyn omana osionaan, toiset tekee Windowsille n. sadan gigan osion.

Windowsin asennuksen jälkeen lataa ajurit emovalmistajan ja näyttisvalmistajan sivuilta (+ tietysti kaikki muut laitteet, jos jotain on). Verkkokortin ajurit joutuu mahdollisesti asentamaan levyltä, jos kone ei heti suostu nettiin menemään. Asuksen emot ja Win 7 ovat menneet nätisti heti nettiin (=verkkokortin ajurit tulleet jo käyttiksen mukana), mutta muista yhdistelmistä ei ole kokemusta.

sakkem
_
18. tammikuuta 2012 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänää tuli osat postissa ja kokosin sen, mutta nyt se jäi mustaan ruutuun jossa lukee loading operating system... Mitä olen tehnyt väärin ja mitä pitäisi koittaa muuttaa.
Moderator

6 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2012 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänää tuli osat postissa ja kokosin sen, mutta nyt se jäi mustaan ruutuun jossa lukee loading operating system... Mitä olen tehnyt väärin ja mitä pitäisi koittaa muuttaa.
Käyttistä ei vissiin ole asennettu? Laita levy sisään ja vaihda BIOS:sta boot-välilehdeltä DVD-asema ykköseksi. Boottilistaan pääsee yleensä myös jollain näppäimellä suoraan koneen käynnistyessä.

sakkem
_
18. tammikuuta 2012 @ 23:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt toimii ja emolevyn ja näyttiksen ajurit asennettu. Huomenna pitää viää niputtaa johtoja ja laittaa kotelo kiinni. Mutta iso kiitos kaikille jotka auttoivat minua osien valitsemisessa ja kasaamisessa :)
Mainos
_
__

_
sakkem
_
2. helmikuuta 2012 @ 22:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sattuisko joku tietää, et mikä vikana kun pari kertaa käynyt niin ettei kone meinaa käynnistyä. Käynnistyy kuitenkin kun kääntää powerin virta nappia muutaman kerran. Eihän se sinänsä iso vika ole, mutta voiko siitä olla jtn haittaa koneen muille osille.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta konetta, max 650e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy