User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 05:35
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > nokia - s60 / symbian-puhelimet > nokia 500 vs samsung + muut !
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nokia 500 vs Samsung + muut !
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
aapii
Junior Member
_
28. tammikuuta 2012 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti topema:
Ostettiin tossa pari viikoa sitten pojalle juuri tuollaine Nokia 500 ekaksi kosketus näyttö puhelimeksi, mutta pettymys olikin suuri kun yritettiin ladata ovi storesta tuo nuorten suosima peli, jossa ammutaan ritsalla lintuja kohti "linnaketta", niin eipä ole saatavilla nokian tuohon malliin kyseistä peliä eikä kovin montaa muutakaan hyvää sovellusta, jotka saa esim N8:iin. Olis sittenkin pitänyt valita vaan samanhintainen Samsungin Gio joka pyörii androidilla. siihen löytyy sisältöä ladattavaksi android marketista.
Kyllä siihenkin angry birdit saa ammuttavaksi, lataat sen esim osoitteesta http://nokia5800downloads.blogspot.com/...-for-nokia.html

Angry birdsistä ei ole vielä(?) virallista versiota, mutta kuulemma tuo 5800 puhelimelle tarkoitettu versio toimii ok.

P.s. Kake41 "Vai ei simlukitusta Sonera käytä? Ja höpöhöpö."
Käyppä kysäisemässä lähimmästä soneraa myyvästä liikkeestä. Tiedän kyllä ettei käytä, koska olen itse soneran jälleenmyyjä ja ihan sama paketti annetaan asiakkaalle, ottipa puhelimensa liittymän kanssa, tai ilman.
AfterDawn Addict
_
28. tammikuuta 2012 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kannata epävirallista Angry Birtsiä asentaa, koska se tulee tuohon malliin arviolta viikon 4/2012 aikana!
jussiJP
Member
_
29. tammikuuta 2012 @ 11:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostettiin tossa pari viikoa sitten pojalle juuri tuollaine Nokia 500 ekaksi kosketus näyttö puhelimeksi, mutta pettymys olikin suuri kun yritettiin ladata ovi storesta tuo nuorten suosima peli, jossa ammutaan ritsalla lintuja kohti "linnaketta", niin eipä ole saatavilla nokian tuohon malliin kyseistä peliä eikä kovin montaa muutakaan hyvää sovellusta, jotka saa esim N8:iin. Olis sittenkin pitänyt valita vaan samanhintainen Samsungin Gio joka pyörii androidilla. siihen löytyy sisältöä ladattavaksi android marketista.
Verratkaas noita kahta keskenään.

http://www.samsung.com/fi/consumer/mobi.../GT-S5660DSANEE

http://www.samsung.com/fi/consumer/mobi.../GT-S5830OKANEE

Molemmat alle 200?. Molemmissa prosessori sama, Ace:ssa parempi kamera salamalla ja näyttö lasia. Gio:ssa eri selain, mutta ei käytännössä mitään eroa. Mulla on ollut toi Ace kohta 3kk, näytössä ei näy mitään jälkiä vaikka kuinka tarkasti katsoo. Ei tarvitse käyttää suojakalvoa kuten muovisissa näytöissä.
Tuossa vielä yksi testi:

http://blog.androidsuomi.fi/2011/04/arv...ini-gio-ja-ace/
Junior Member

1 tuotearvio
_
7. helmikuuta 2012 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nokia on parempi.
Kato näytön tarkkuus.
vasemmalla nokia 500 ja oikealla Samsung Galaxy Ace S5830

Muoto Tavanomainen Tavanomainen
Paino 93 g 113 g
Mitat 111,3 x 53,8 x 14,1 mm 112,4 x 59,9 x 11,5 mm
Käyttöjärjestelmä Symbian^3 Android
Java -tuki
Tallennustilaa 2 GB 158 MB
RAM-muistia 256 MB
Muistikorttipaikka microSD microSD
QWERTY-näppäimistö Ei Ei
VERKOT JA YHTEYDET
2G-taajuudet GSM 850
GSM 900
GSM 1800
GSM 1900 GSM 850
GSM 900
GSM 1800
GSM 1900
3G-taajuudet Ei tiedossa WCDMA 900
WCDMA 2100
Datayhteydet HSUPA / HSDPA / WCDMA / EDGE / GPRS HSDPA / WCDMA / EDGE / GPRS
WLAN 802.11b/g 802.11b/g/n
Bluetooth Kyllä Kyllä
Infrapuna Ei Ei
GPS-paikannus Kyllä Kyllä
Lentokonetila Kyllä
VIESTINTÄ
Multimediaviestit Kyllä
Videopuhelut Ei
Internet-selain Kyllä Kyllä
Sähköposti Kyllä Kyllä
NÄYTÖT
Näytön koko 3,2" 3,5"
Näytön tekniikka TFT TFT
Näytön tarkkuus 360 x 640 320 x 480
Värien määrä näytössä 16,7M (24-bit) 16,7M (24-bit)
Kosketusnäyttö Kyllä Kyllä
2. näyttö Ei Ei
KAMERA
Kamera 5 Mpix 5 Mpix
Automaattitarkennus Kyllä
Zoom (optinen) Ei Ei
Kuvanvakain Ei
Kuvausvalo Ei Kyllä
Linssinsuojus Ei Ei
2. kamera Ei
MEDIA
Musiikkisoitin Kyllä Kyllä
Tuetut musiikkiformaatit AAC / MP3 / WMA
3,5 mm -kuulokeliitäntä Kyllä Kyllä
Bluetooth-stereotuki Kyllä Kyllä
Stereokaiuttimet
FM-Radio Kyllä Kyllä
TV-ulostulo Ei
Mobiili-TV Ei mobiilitelevisiota
MUUT TIEDOT
Ilmoitettu puheaika 7 h 11 h
Ilmoitettu valmiusaika 500 h 400 h
Lisätietoja
jako74
Newbie
_
28. helmikuuta 2012 @ 18:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jussiJP:
Joo, Nokia ei pärjää android puhelimille. Ostin sen Samsung Galxy Acen, ja täytyy sanoa että alle 200?:n ei varmasti saa parempaa puhelinta ! Näyttö lasia, toimii nopeasti ja helppo käyttää.
Latasin BELLE-liittymän omaan 500 ja parani huomattavasti sekä mukaan tuli ANGRY BIRDS. Suosittelen iso sormisena tätä luuria.
tuburbia
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2012 @ 02:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta nokia 500 itse ostamassa uutta puhelinta juuri ja tuo 200euroa on budjetti. olisiko tuo nokia 500 paras vaihtoehto vai kenties tuo ace? puhelin tulee peruskäyttöön. soitot, viesit, netti, kamera, musiikki.
AfterDawn Addict
_
11. maaliskuuta 2012 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tuburbia:
Tuosta nokia 500 itse ostamassa uutta puhelinta juuri ja tuo 200euroa on budjetti. olisiko tuo nokia 500 paras vaihtoehto vai kenties tuo ace? puhelin tulee peruskäyttöön. soitot, viesit, netti, kamera, musiikki.
Itse suosittelisin mieluummin Acea. Siinä on kumminkin kehittyneempi käyttis eli Android, ja se soveltuu paremmin nettiselailuun.
hamsu2
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2012 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos ilmanen navigointi tarve osta 500
muuten ace jossa isompi näyttökin
tuburbia
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2012 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin tuo puhelin tulisi pelkästään peruskäyttöön soitot,viestit,netti,kamera,musiikki. eli kumpi silloin kannattaisi ostaa? kun tuolla ace ja 500 on kumminkin noin 50euroa hintaeroa. Toimiiko tuossa nokiassa tuo netti millä tavalla että pyörittääkö se ollenkaan sitä nettiä että onko hirmuhidas liittymässä gigan nettiyhteys.
AfterDawn Addict
_
11. maaliskuuta 2012 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Androidin oma selain on huomattavasti parempi kuin Symbian 3...
hamsu2
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2012 @ 18:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin tuo puhelin tulisi pelkästään peruskäyttöön soitot,viestit,netti,kamera,musiikki. eli kumpi silloin kannattaisi ostaa? kun tuolla ace ja 500 on kumminkin noin 50euroa hintaeroa. Toimiiko tuossa nokiassa tuo netti millä tavalla että pyörittääkö se ollenkaan sitä nettiä että onko hirmuhidas liittymässä gigan nettiyhteys.
vaikka samsungin selain oliskin parempi ei se tarkota että bellen selain olis hidas, on meinaan ihan nopee,ja yleensä näissä nokioissa käytetään operan selaimia mobilee ja miniä joilla perus surffailu mobiilisivuilla sujuu vaivattoman nopeasti,gigan netti riittää hyvin jos omistat wlan verkon jolla kotona surffailet,500:nen onkin hyvä juuri sohvaperunan(itsekin)nopeaksi kakkos nettiyhteydeks
tuburbia
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2012 @ 18:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo siis mulla on puhelinliittymässä tuo netti giganen ja sit kotona koneessa mokkula antaa noin 10 megaa. Ei huvittaisi maksaa yli 50euroa lisää ja hankkia tuota acea jos niissä ei muuta eroa ole kuin tuo netin pelaaminen kun minulle riittää että se netti pelaa jotenkin ettei tarvitse minuutteja odotella että lataa sivuja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2012 @ 18:59

Jombba123
Suspended due to non-functional email address
_
11. maaliskuuta 2012 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Itse suosittelisin mieluummin Acea. Siinä on kumminkin kehittyneempi käyttis eli Android, ja se soveltuu paremmin nettiselailuun.
Android ei aina niinkään parempi, nokian belle tasotti vaakakuppeja aika hyvin sekä androideisa on enemmän bugisuutta tarinoiden mukaan.
Toki nokian oma selain on aika heikko esitys, mutta opera mobile/mini korjaa tilanteen. Molemmat erittäin hyviä.
Androidin puolesta puhuu laajempi sovellus kauppa, mutta silläkin rintamalla nokia ottaa hieman kiinni pikkuhiljaa.

Yhtä kaikki molemmat ok luureja ja varsin tasavertaisia. Suurimmat erot näytössä,kamerassa,navigoinnissa,sovelluskaupassa ja hinnassa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2012 @ 19:09

hamsu2
Junior Member
_
11. maaliskuuta 2012 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo siis mulla on puhelinliittymässä tuo netti giganen ja sit kotona koneessa mokkula antaa noin 10 megaa. Ei huvittaisi maksaa yli 50euroa lisää ja hankkia tuota acea jos niissä ei muuta eroa ole kuin tuo netin pelaaminen kun minulle riittää että se netti pelaa jotenkin ettei tarvitse minuutteja odotella että lataa sivuja.
androidissa ei ole muuta hyvää ku selain ja sähköposti,muu ihan samaa roskaa kuin muillakin..eikä noissa halvoissa ace(s5830) malleissa ole ku html tuki selaimessa,500:ssa flash 4
vasta ace plus s7500 mallista löytyy html ja adobe flash mut se tulee maksaan jo 300e nurkilla kun tulee kauppoihin
AfterDawn Addict
_
11. maaliskuuta 2012 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hamsu2:
androidissa ei ole muuta hyvää ku selain ja sähköposti,muu ihan samaa roskaa kuin muillakin..eikä noissa halvoissa ace(s5830) malleissa ole ku html tuki selaimessa,500:ssa flash 4
vasta ace plus s7500 mallista löytyy html ja adobe flash mut se tulee maksaan jo 300e nurkilla kun tulee kauppoihin
Androidissa on paljon hyviä puolia... Esimerkiksi se että yhteystiedot saa talteen omalle Gmail tilille, ja näin niitä on helppo päivittää ja palauttaa, jos ostaa uuden Android luurin... Androidin valikkosysteemi on myös helpompi kuin Symbianin. Google Play paikasta saa tuhansia ilmaisia sovelluksia puhelimeen. Etenkin tämä uusin Android 4.0 päivitys tuo paljon uudistuksia käyttöliittymää ja näin vielä parantaa puhelimen käyttöä.
Kake41
Senior Member

2 tuotearviota
_
16. maaliskuuta 2012 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

P.s. Kake41 "Vai ei simlukitusta Sonera käytä? Ja höpöhöpö."
Käyppä kysäisemässä lähimmästä soneraa myyvästä liikkeestä. Tiedän kyllä ettei käytä, koska olen itse soneran jälleenmyyjä ja ihan sama paketti annetaan asiakkaalle, ottipa puhelimensa liittymän kanssa, tai ilman.
Jaa. Kaverin C7-00 puhelimessa on joku kytky Sonera-edition ja Spotify Premium. Vaihdettiin SIM-kortteja keskenään, minulla Saunalahden kortti, käynnistettiin puhelin ja näytössä luki, että väärä sim-kortti asettettu ts. puhelin on SIM-lukittu Soneran juntturiedition.

Mitäs siihen sanot?
hamsu2
Junior Member
_
17. maaliskuuta 2012 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olisin itsekin ostanu vaikka(ylip.androidin)acen mutta siitä puuttuu minulle tärkeä ilmainen navigointi,siksi päädyin halpaan 500:n
Mainos
_
__

_
Newbie

5 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2012 @ 02:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jussiJP:
Mitenhän Nokian 500 pärjää ominaisuuksiltaan saman hintaisille Samsungin malleille. Samsungeissa on Android pohjalla, ja Nokiassa taas Symbian Anna. Mitä huonoa Nokialla on verrattuna esim. Samsungiin. Nokiassa houkuttaa 1ghz suoritin ja 5mpix kamera, sekä lasinen näyttö. En löytänyt alle 200?:n hintaista Samsungia jossa olisi 1ghz suoritin ja 5mpix kamera. Kumpi siis, vai mikä kannattaisi hankkia alle 200?:n hintaluokasta ?

On jo tätä kirjoitettaessa tullut uusi Symbian Belle käyttis joka parantaa puhelinta
huomattavasti Anna-versioon nähden, pitkän kehitystyön tulos.
Belle-käyttiksen moneen muuhunkin Anna-käyttis Symbian3 puhelimeen.
Hintaa maaliskuussa Rlisa Shopissa 129 ekua.
Suosittelen itse tätä Androidin käyttämisen jälkeen.
t,Morakaj

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > nokia - s60 / symbian-puhelimet > nokia 500 vs samsung + muut !

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy