User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.1.2025 / 16:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > iphone > iphone 2g - onko enään järkeä?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
iPhone 2G - Onko enään järkeä?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

5 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2010 @ 23:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro kaikille..

Onko mitään vakuuttavaa syytä jättää tänäpäivänä iPhone 2G hankkimatta? Se että siinä ei ole 3G:tä ei oikeastaan ole minulle painava syy koska en tienpäällä juurikaan käytä nettiä. Ja nykyinen mobiilini kuitenkin on nopeutta 386kbps joten ei EDGEn nopeus paljon häviä.

Kamera on huono - Mulla on digikamera muutenkin millä kuvaan.

Mutta, miten käy esimerkiksi iPhone 4.0 päivityksen kanssa?
Onko _selvästi_ hitaampi kuin 3G/3GS?

Muita?

Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille! :)
Senior Member

9 tuotearviota
_
3. helmikuuta 2010 @ 09:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
iPhone 2G:lle ei luultavasti edes julkaista 4.0:aa.

Member

3 tuotearviota
_
20. helmikuuta 2010 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen ainakin ollut tyytyväinen, eikä mielestäni eroa 3G:hen verrattuna juurikaan ole, paitsi tietenkin kosmeettinen (2G:ssa hienompi metallinen takakuori). Onhan tuossakin tietysti myös Wifi joten verkon alueella onnistuu netteily senkin avulla :)

Intel Core i7 920 @4.4GHz - Asus P6T SE - 4870 1Gb - Antec P-193 - Windows 7 Ultimate 32bit - Corsair 400W
Senior Member

9 tuotearviota
_
21. helmikuuta 2010 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NimQo:
eikä mielestäni eroa 3G:hen verrattuna juurikaan ole, paitsi tietenkin kosmeettinen
3G on huomattavasti tehokkaampi ja sisältää GPS:n, BlueToothin ja 3MP kameran. Itse muuten henk. kohtaisesti pidän 2G:n ulkonäöstä enemmän kuin 3G:n.

Markkanen
Member
_
24. huhtikuuta 2010 @ 23:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EET:
eikä mielestäni eroa 3G:hen verrattuna juurikaan ole, paitsi tietenkin kosmeettinen
3G on huomattavasti tehokkaampi ja sisältää GPS:n, BlueToothin ja 3MP kameran. Itse muuten henk. kohtaisesti pidän 2G:n ulkonäöstä enemmän kuin 3G:n.
iPhone 2G:n ja iPhone 3G:n prosessori on täysin sama ja molemmissa on sama 128mb ram-muistia. iPhone 2G sisältää myös Bluetoothin. iPhone 3G:ssä on sama 2mpix kamera kuin 2G:ssä. 3mpix kamera tuli vasta 3GS:ssään.

Apple iPhone 2G 8GB
Senior Member

9 tuotearviota
_
25. huhtikuuta 2010 @ 00:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Markkanen:
iPhone 2G:n ja iPhone 3G:n prosessori on täysin sama ja molemmissa on sama 128mb ram-muistia. iPhone 2G sisältää myös Bluetoothin. iPhone 3G:ssä on sama 2mpix kamera kuin 2G:ssä. 3mpix kamera tuli vasta 3GS:ssään.
Joo menipäs 3GS ja 3G sekaisin. Mutta kuitenkin monessa lähteessä 3G:ssä ON nopeampi suoritin kuin 2G:ssä.

Markkanen
Member
_
25. huhtikuuta 2010 @ 08:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Markkanen:
Joo menipäs 3GS ja 3G sekaisin. Mutta kuitenkin monessa lähteessä 3G:ssä ON nopeampi suoritin kuin 2G:ssä.
En tiedä mitä käytät lähteenäsi, mutta wikipediassa lukee tämmöstä:

CPU:
Original & 3G: Samsung 32-bit RISC ARM 1176JZ(F)-S v1.0[7]

620 MHz underclocked to 412 MHz

3GS: Samsung S5PC100 ARM Cortex-A8

833 MHz underclocked to 600 MHz

Tuo Original meinaa siis iPhone 2G:tä.

Apple iPhone 2G 8GB

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2010 @ 08:33

Mainos
_
__

_
Senior Member

9 tuotearviota
_
25. huhtikuuta 2010 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lähteenäni käytin Googlen hakusanoja "iphone 2g processor vs 3g".

Mutta luotetaampa sitten noihin wikin tietoihin, voi nimittäin hyvinkin pitää paikkaansa.

afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > iphone > iphone 2g - onko enään järkeä?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy