User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.1.2025 / 21:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > uutta puhelinta ostamassa > mikä high-end älypuhelin?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä high-end älypuhelin?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
KPL
Junior Member
_
12. joulukuuta 2011 @ 21:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Onko sinulla minkä nopeuksinen datapaketti kännykässä? Meinaan että jos se on yli 1 megan niin EDGE yhteys antaa vähän yli 230 kbit/s dataa.....

Se reilu puolen megan, eli ihan perusnetti löytyy. Kyllä nytkin kun enemmän surffailen laitan 3G:n päälle, mutta vie vaan arjessa turhaan paljon akkua, kun koulupäivän aikana olen vain noin puoli tuntia netissä. Monissa peleissäkin tarvitsee vain tuota EDGEÄ.
AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2011 @ 07:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KPL:
Onko sinulla minkä nopeuksinen datapaketti kännykässä? Meinaan että jos se on yli 1 megan niin EDGE yhteys antaa vähän yli 230 kbit/s dataa.....

Se reilu puolen megan, eli ihan perusnetti löytyy. Kyllä nytkin kun enemmän surffailen laitan 3G:n päälle, mutta vie vaan arjessa turhaan paljon akkua, kun koulupäivän aikana olen vain noin puoli tuntia netissä. Monissa peleissäkin tarvitsee vain tuota EDGEÄ.
Joo EDGE:hän rajottaa datan sinne hieman yli 200kbit/s. On totta, että se kuluttaa kohtuullisen hyvin akkua ja sitä ei aina tartte.

Kiitti Vingerille, kun laitoit tuon turvallisuutta koskevan linkin. Mennyt itseltä ihan ohitse.

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
Member
_
13. joulukuuta 2011 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisiko jollain mielipiteitä, jos Anteroon päädyn, että SGS2 vai Galaxy nexus?

Galaxy S2 tyytyväisenä käyttäjänä suosittelisin tietenkin sitä, mutta taitaa Nexus olla hieman parempi. Tosin en ole S2:sta löytänyt mitään parantelun tarvetta. Hyvin pyörii sovellukset, pelit ym. Itse en nää syytä maksaa satasta enempää nexuksesta.

i5-3570K @ Varasto | HR-02 Macho Cooler | Asus GTX 680 DirectCu II OC | ASRock Z77 Extreme 4 | G.Skill 8GB 1600MHz | Samsung 830 Series 128GB SSD | Western Digital Caviar Blue 1TB HDD | Seagate 160GB HDD | XFX 550W 80+ Bronze Edition ~ 3D Mark 11 P9116
AfterDawn Addict
_
13. joulukuuta 2011 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nexus mallin hyväpuoli on "puhdas" Android. Eli siinä ei ole esimerkiksi Samsungin rojuja mukana tai Samsungin Androidin päällä olevaa käyttistä.
KPL
Junior Member
_
13. joulukuuta 2011 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nexus mallin hyväpuoli on "puhdas" Android. Eli siinä ei ole esimerkiksi Samsungin rojuja mukana tai Samsungin Androidin päällä olevaa käyttistä.
Tarkoittaako tuo käytännösää muuta kuin eroja ulkoasussa ja esim. lukituksen avaamisessa?
AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2011 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoittaako tuo käytännösää muuta kuin eroja ulkoasussa ja esim. lukituksen avaamisessa?
Eipä niissä paljon muita eroja ole. Myöskään valmistajan lisäämiä (usein turhia) ohjelmia ei ole. Ja esim. näppäimistö saattaa olla erilainen, mutta nehän on muutenkin helposti vaihdettavissa marketista saatavilla eri näppiksillä.

Myös dialerissa on eroja valmistajien usein customoituihin dialereihin. Ja myös kalenterit ovat usein erilaisia valmistajien välillä ja vs perus android. Kameroiden softa, kuvagalleriat + nettiselain ovat usein erilaisia (näköisiä) eri valmistajilla + vs perus android.

Eroja huomaa kun selailet youtubesta videoita esim galaxy nexus, sgs2, htc

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2011 @ 15:30

AfterDawn Addict
_
13. joulukuuta 2011 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin minun seuraava puhelin tulee olemaan Android 4.0 käyttiksellä varustettu "puhdas Android" käyttiksellä oleva malli. Siinä pitää olla myös 4G. Mutta tosiaan toi Samsung on paljon nopeampi kuin Nexus...
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. joulukuuta 2011 @ 01:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otsikostakin voi päätellä, että hinnalla ei ole väliä. Tosin halvempi hinta tottakai parempi, ja ei nyt mitään uutta iPhonea kalliinpaa, jos niitä edes löytyy:).

Itse arvostan helppokäyttöisyyttä ja selkeyttä. Ja koska olen nuori kiinnostavat pelitkin. Nyt käytössä on iPhone 3G, ja muista älypuhelimista ei ole kokemusta, joten IOS:n vaihtaminen mahdollisesti Anroidiin hieman mietityttää. Olen tottunut ja tykästynyt IOS:ään täydellisesti varsinkin selkeyteen, ja tarvittaessa löytyviin esim. kamera extra ominaisuuksiin. Olen kuitenkin erityisesti kiinnostunut SGS2:sta, koska isompi näyttö viehättäisi.

Joten siis täysin puolueettomasti. Onko uusin iPhone edelleen vielä selkeydessä muita hieman edellä, vai kannattasiko jo vaihtaa leiriä? Tiedän ettei mikään puhelin tuosta hintaluokasta ole huono, mutta mikä olisi juuri minulle paras?
Tällä hetkellä ei kannata ostaa älypuhelinta, koska 4G-laitteet tulevat jouluryysiksen jälkeen alkuvuodesta kauppoihin. Ovat tällöin saaneet isot läjät vanhentuvaa 3G-roinaa myytyä alta pois. Hitain 4G tuo 42 megaa per sekunti nopeutta ja parhaimmillaan lähes 100 megaa. Galaxy SII LTE on jo ulkomailla myynnissä ja tulee kohta meille. On hyvä, että heti aluksi tulee myös tosi hyvä 4G-puhelin.

iPhone on aika lailla vanhentunut, koska Steve (lausutaan Steve) piti pienestä näytöstä ja käytettävyydestä kynsin hampain kiinni. Kun ei rasita puhelinta esimerkiksi flashillä, niin kaikki sujuu muka hienosti. No, sujuu ja sujuu. N8:lla ei ainakaan suju flash. Eiköhän sieltä tule isompinäyttöinen iPhonekin kohta, ja Steven perintö menee kohta muutenkin viemäriin.

Ronskisti vaan...

Asus P8P67 Pro Rev 3 <> i7 2600K 4,5GHz <> Vertex3 240/SATA3 <> WD CB 1T 7200/SATA3 <> Zotac GTX 580 Amp! <> 4x4GB G.Skill Ripjaws DDR3 1600 CL9 <> Antec Twelve Hundred <> Antec Kühler H2O 920 <> Antec CP-1000 <> Optiarc DVD <> Dell UltraSharp U2711 2560x1440
PCMark7 5999 <> 3DMark Vantage P28929 <> 3DMark 11 P7525 <> 3DMark06 31955

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. joulukuuta 2011 @ 01:14

KPL
Junior Member
_
15. joulukuuta 2011 @ 12:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millainen moniajo löytyy Anroidissa? Applella tietääkseni osittainen?
AfterDawn Addict
_
15. joulukuuta 2011 @ 19:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millainen moniajo löytyy Anroidissa? Applella tietääkseni osittainen?
Androidista löytyy täydellinen moniajon tuki...
Plasticma
Member

1 tuotearvio
_
15. joulukuuta 2011 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaannattaa kaupassa käydessä tutustua myös N9. Kannattaa myös tarkistaa ovi storesta sovelusten saatavuus. Löytyykö niitä, mitä itse arvostat. Käytettävyydeltään tuo N9 on loistava ja selain pelaa hienosti. Flash puuttuu, mutta ongelmia ei vielä ole sen kanssa ollut. Suosittelen varauksin N9.
KPL
Junior Member
_
16. joulukuuta 2011 @ 18:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kävin äsken katselemassa, ja kyllä kaikki suosituimmat pelit löytyvät Anroid marketista, mutta silti Appstoren pelivalikoima on kyllä laajempi. Onko kellään tietoa miten nuo sanomalehti sovellukset (link) toimivat? Itse käytän paljon ja tykkään, että on olemassa lehden oma sovellus, sillä se on nettisivun mobiiliversiota parempi. Ne ovat selkeämpiä, nopeampia ja uudestaan avatessa voi nopeasti jatkaa saman lehden parissa, eikä tarvitse valita lehteä jne.
AfterDawn Addict
_
16. joulukuuta 2011 @ 19:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen tottunut lukemaan uutiset Opera Mobile selaimella ja käyttäen Sanomalehtien nettisivujen mobiilisivuja...

Mutta olen myös kokeillut Suomen sanomalehdet sovellusta ja Ampparit.com sovellusta. Molemmat ovat toimineet. ( Ampparit.com sovelluksesta voi saada esimakua täältä: www.ampparit.com

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2011 @ 19:32

AfterDawn Addict

14 tuotearviota
_
16. joulukuuta 2011 @ 19:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
iPhonessa ainakin nuo sanomalehti ja aikakauslehti sovellukset ovat erittäin toimivia, jopa hitaalla edge yhteydellä.

Kokeiltu on mm. HS, iltasanomat, pelaaja jne..

Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
KPL
Junior Member
_
16. joulukuuta 2011 @ 21:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^^ Juuri tuo on se mitä tarkoitin. Kestää noin kolme sekuntia siitä kun ottaa puhelimen käteen, ja uutiset ovat jo luettavissa. Taidan kokeilla noita mobiiliversioita huomenna, niin osaa sanoa miten lukeminen hoituu niiden kanssa
AfterDawn Addict
_
16. joulukuuta 2011 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^^ Juuri tuo on se mitä tarkoitin. Kestää noin kolme sekuntia siitä kun ottaa puhelimen käteen, ja uutiset ovat jo luettavissa. Taidan kokeilla noita mobiiliversioita huomenna, niin osaa sanoa miten lukeminen hoituu niiden kanssa
Tässä muutamia mobiilisivuja:

m.iltasanomat.fi
m.hs.fi
www2.aamulehti.fi/mobiili
m.digitoday.fi

Vielä kun Opera Mobile selaimen käyttöliittymä on tämänlainen: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9...ClvqAgg-YKjx3ku

Niin aika nopeata on aukaista Opera ja valita sen aloitusruudulta itse määritellyn aloitussivun...
KPL
Junior Member
_
17. joulukuuta 2011 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kävin tänään SGS2:sta kokeilemassa, ja oli kylä hieno kokemus! Kävin lukemassa uutisia, ja palloilin ympäri valikoita. Sujuvasti kyllä hoitui kaikki. Alan pikkuhiljaa kallistumaan Anroidille, mutta on pari asiaa mitkä mietityttä, joten jos esim. Vingeri haluaisi auttaa:
1. Applella pääsee suoraan kuvat-kansiossa kuvaa koskettamalla liittämään sen helposti viestiin tai sähköpostiin (tulee ihan kohdat: liitä sähköpostiin jne.). Miten tämä toimii Anroidilla?
2.Tuleeko tekstiviestit sellaisina puhekuplakeskuteluina?
3.Onko niissä normi SIM, ja saako yhteystiedot heti käyttöön, ettei tarvitse kuten Aplella synkronoida?

Varmaan tulee kohta lisääkin kysyttävää, niin utelen sitten
AfterDawn Addict
_
17. joulukuuta 2011 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kävin tänään SGS2:sta kokeilemassa, ja oli kylä hieno kokemus! Kävin lukemassa uutisia, ja palloilin ympäri valikoita. Sujuvasti kyllä hoitui kaikki. Alan pikkuhiljaa kallistumaan Anroidille, mutta on pari asiaa mitkä mietityttä, joten jos esim. Vingeri haluaisi auttaa:
1. Applella pääsee suoraan kuvat-kansiossa kuvaa koskettamalla liittämään sen helposti viestiin tai sähköpostiin (tulee ihan kohdat: liitä sähköpostiin jne.). Miten tämä toimii Anroidilla?
2.Tuleeko tekstiviestit sellaisina puhekuplakeskuteluina?
3.Onko niissä normi SIM, ja saako yhteystiedot heti käyttöön, ettei tarvitse kuten Aplella synkronoida?

Varmaan tulee kohta lisääkin kysyttävää, niin utelen sitten
1. Androidissa se toimii melkein samalla lailla. Eli menen galleriaan ja painan pitkään tiettyä kuvaa. Esiin tulee Jaa painike

2. Näissä on mallikohtaisia eroja, mutta ainakin minulla jos lähetän yhdelle henkilölle paljon viestejä ja henkilö vastaa niin keskustelu muuttuu chatin oloiseksi. ( Eli viestit peräjälkeen)

3. Monet Android luurit käyttävät normaalia Sim-korttia. Jos yhteystiedot on sim-kortilla niin ne on helppo ottaa käyttöön. Androidissa kannattaa kirjautua omalle Gmail tilille ja sen jälkeen osoitetiedot menevät talteen Google tilillesi, josta niitä on helppo hallita ja josta ne on helppo palauttaa uuteen Android luuriin.
KPL
Junior Member
_
17. joulukuuta 2011 @ 19:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos jälleen Vingerille. Luulin kun perustin tämän aiheen, että olet järjestään Anroidin puolella ja Applea vastaan, mutta kokeiltuani olen huomannut, että kommenttisi ovat täysin asiaa:). Vielä kun Anroid marketin valikoima varsinkin peleissä laajenisi, niin valinta olisi helppo. Tällä hetkellä kuitenkin IOS on tällä saralla edellä
AfterDawn Addict
_
17. joulukuuta 2011 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos jälleen Vingerille. Luulin kun perustin tämän aiheen, että olet järjestään Anroidin puolella ja Applea vastaan, mutta kokeiltuani olen huomannut, että kommenttisi ovat täysin asiaa:). Vielä kun Anroid marketin valikoima varsinkin peleissä laajenisi, niin valinta olisi helppo. Tällä hetkellä kuitenkin IOS on tällä saralla edellä
Jos nyt rehellisiä ollaan, niin olen osittain Androidin puolella... Mutta näinhän se on että monelle sopii IOS paremmin ja toisille taas Android.... Se on jokaisen oma valinta. Minulle sopi Android käyttis paremmin. Hyvää joulua sinulle! Ja toivottavasti saat itsellesi sopivan luurin!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2011 @ 19:19

delic
Senior Member
_
17. joulukuuta 2011 @ 22:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä kun Anroid marketin valikoima varsinkin peleissä laajenisi, niin valinta olisi helppo. Tällä hetkellä kuitenkin IOS on tällä saralla edellä
Mitä tulee noihin peleihin androidiin ja yleensäkin sovelluksiin niin se tilanne tulee huonontumaan ei paranemaan, androidille on päivä päivän jälkeen aina vaan vaikeampi tehdä sovelluksia, mitä suurempi ja monimutkaisempi sovellus sitä hankalammaksi menee. harva tähän ryhtyy kun ei siinä ole hyötyyn nähden mitään järkeä. Gameloft taitaa olla ainoa iso yritys joka tekee pelit yhtälailla androidille about samaan aikaan kun iPhonelle ainakin mitä oon seurannu.

Lue vaikka tämä uutinen http://www.digitoday.fi/mobiili/2011/12...an/201119069/66

Androidin parhaat sovelluspäivät on menneet jo ohi jos sovelluskehittäjiltä kysytään, googlen olisi aika herätä ja tehdä asialla jotain mikä sen on aiheuttanut. Eli se että googlella on vaan tavoite saada mahdollisimman paljon sovelluksia ja käyttäjiä (mainostuloja) keinolla millä hyvänsä ja androidissa ei ole mitään kontrollia ja seuraukset alkavat näkyä, itseasiassa ne on alkanut näkyä vuoden alusta asti.

http://theunderstatement.com/ kannattaa myös katsoa tämä, kertoo hyvin siitä googlen välinpitämättömyydestä. Kun android käyttäjältä on saatu rahat pois niin sen jälkeen on sama saako se päivitetyn ohjelmiston joskus vai ei, suurin osa ei saa.

Juuri oli uutinen miten android menettää kokoajan sovelluskehittäjiä iOS:lle enkä ihmettele yhtään, iOS nyt on vaan se missä raha liikkuu ja näin ollen kaikki parhaat jutut tulee sinne.

Tästä syystä itse ottaisin WP7 luurinkin ennen androidia. Sovelluskehittäjät on näyttäneet suurta kiinnostusta sitä alustaa kohtaan. Täytyy vaan antaa alustan vielä kypsyä.

http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/201...ttamuksesi.html tämä kannattaa myös lukea, en tuohon ota kantaa kun en tiedä asiasta mitään, mutta yllättävää, että tuolla kommenteissa on noin paljon kommentteja jotka on törmänneet samaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2011 @ 22:21

KPL
Junior Member
_
18. joulukuuta 2011 @ 15:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^^Tuo viesti laittoi kyllä Applen taas edelle. Puhelimena SGS2 kiinnostaa tällä hetkellä iPhonea enemmän, mutta tuollaiset asiat ovat kyllä iso miinus. Vielä kysymys: Miten SGS2 kestää putoamisen ilman suojakuoria? En kaipaa mitään testituloksia, vaan kokemuksia, jos tippuu esim. taskusta
KPL
Junior Member
_
19. joulukuuta 2011 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taas on mieli muuttunut:D. Senverran kertyy muita menoja lähiaikoina, että satasen halvempi Samsung löytynee ostoskorista jouluna. Eihän puhelimissa ole havaittavissa joulun jälkeisiä alennuksia?
KPL
Junior Member
_
24. joulukuuta 2011 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä sellainen kysymys, että kannattaako minun ladata Marketista jokin selain, vai onko SGS2 oma selain se paras?
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
24. joulukuuta 2011 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä sellainen kysymys, että kannattaako minun ladata Marketista jokin selain, vai onko SGS2 oma selain se paras?
Samsungin selain pohjautuu Google Chromeen, mutta itse olen käyttänyt Opera mobile selainta... Sitä kun olen käyttänyt Nokian ajoista lähtien ja sen käyttöliittymä on hyvä.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9...2cjbwH9PJsQ7hjg

Operan käyttöliittymä on kuvan muokainen. Eli sen etusivulle saa kätevästi laitettua omia nettisivuja....... Operassa toimii samallalailla flahs kuin Samsungin selaimessa. Sinun pitää vain asentaa Flash player Android marketista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. joulukuuta 2011 @ 12:58

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > uutta puhelinta ostamassa > mikä high-end älypuhelin?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy