User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.1.2025 / 20:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > uutta puhelinta ostamassa > samsung s3 vai nokia 920?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Samsung S3 vai nokia 920?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
latepate5
Member
_
1. marraskuuta 2012 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli uutta puhelinta ostamassa ja vaihtoehdot ovat nyt hiipumassa näihin kahteen. Kääntyisin muuten ehdottomasti lumian puoleen, mutta hiukan tuo sovellus/pelipuoli huolestuttaa. Entä olisiko HTC:lla yhtään kilpailukykyistä 400e paikkeilla olevaa puhelinta mukaan taistoon?
AfterDawn Addict
_
1. marraskuuta 2012 @ 22:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on tällähetkellä SGS3 malli ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen! Se on toiminut vakaasti ja nopeasti ja siihen saa myös paljon sovelluksia/pelejä Google Playsta. Moni varoittelee tosin Androidin haittaohjelma ongelmista joka on ihan tosi asia. Kuitenkin jos lataa vain tunnettuja, ladatuimpia, kommentoituja sovelluksia niin niitä ei oikein tule. ( Itse olen käyttänyt tuota menetelmää yli vuoden eikä yhtään haittaohjelmaa ole vielä tullut Android malleihini.

Ja ainakin itse pidän enemmän tavan aloitusnäyttö käyttöliittymästä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2012 @ 22:22

Member

3 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2012 @ 00:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HTC one x ja s mutta hinta taitaa mennä sinne 500? Windowsiin saa jo aikapitkälle kaikki suosituimmat sovellukset, mutta ne kaikki maksaa 1-5?, että kalliiksi käy... Windowsin etuja kuitenkin ovat sulavuus ja virus vapaus. Kuvien ottamisesta sen verran että talvi hämäriin ei parempaa kameraa löydy kuin L920. Järkkärit tietenkin erikseen...
MiikaVe
Member
_
2. marraskuuta 2012 @ 01:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti simsim4:
HTC one x ja s mutta hinta taitaa mennä sinne 500? Windowsiin saa jo aikapitkälle kaikki suosituimmat sovellukset, mutta ne kaikki maksaa 1-5?, että kalliiksi käy... Windowsin etuja kuitenkin ovat sulavuus ja virus vapaus. Kuvien ottamisesta sen verran että talvi hämäriin ei parempaa kameraa löydy kuin L920. Järkkärit tietenkin erikseen...
Väitätkö siis, että Lumian (tai MS:n) kaupasta ostettuna google playsta saatavista ilmaisista sovelluksista iso osa on maksullisia windows-puhelimilla? Esim. FB, mobiilipankki, kamerasovellukset, skype ja näin pois päin.

APUA
AfterDawn Addict
_
2. marraskuuta 2012 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HTC One X mallissa on vaan huonompi akunkesto kuin SGS3 mallissa, joten itse en sitä suosittele. Akunkesto on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
latepate5
Member
_
2. marraskuuta 2012 @ 13:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ylensähän siellä kommenteissa varmaan lukis jotain jostain viruksesta jos sellanen on jossain sovelluksessa. Mutta kiitos tuo samsung näyttäisi olevan aikalailla paras vaihtoehto, mutta pitänee kumminkin odottaa lumian saapumista kauppoiihin jotta saisi kunnon arvostelut siitä nähtäville tai jopa itse kokeilla sitä. Kytkykaupalla varmaan on halvin ostaa tuo puhelin? Punaisena haluaisin mutta ei näköjään DNA:lta vielä semmosena saa :/
AfterDawn Addict
_
2. marraskuuta 2012 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ne ostaisi puhelinta kytkynä. Nimittäin sen päivitykset voivat tulla paljon myöhempään kuin normaalisti ostettuihin malleihin.
MiikaVe
Member
_
2. marraskuuta 2012 @ 18:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo itse ainaki oon huomannu, ettei niitä puhelimia halvemmalla juuri saa kytkyllä ostettuna. Myy vaan sielunsa pirulle määräajaksi. Toki joillakin operaattoreilla sitten on jotain alennuksia mobiilinettiin ja näin, mutta ei mun mielestä kovin huomattavia.
Veikkaan, että halvimmaksi tulee, kun kännykän ostaa hintavertailun jälkeen halvimmasta liikkeestä, ja sitten vielä kilpailuttaa operaattorinsa, jonka jälkeen ottaa vastatarjouksen vanhalta. ( :P )
En toki 100% varma ole, että toimiiko nykyisinkin juuri näin, mutta itse maksoin tähän tyyliin toimittuani 1000 viestistä ja 600 minuutista, sekä 1 megan netistä 9?/kk vuoden ajan. :) Sen jälkeen toki seuraavaksi vuodeksi viestit tippui jonnekin 400 (riitti itselle edelleen kevyesti) ja hinta nousi 18?/kk.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin suht halvaksi tuli.

APUA
latepate5
Member
_
2. marraskuuta 2012 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Enpä oikein innosta sen tilaamista nordicelektroniikka.com:ista... :D kumminkin tuo samsungi sen verran rikkoutumisherkkä vekotin? Nokiasta en sitten tiedä. Harmittaa se sovellusten ja pelien vähäisyys nokialla. muuten ostaisin varmasti sen, sillä tuo tiilisysteemi näyttää suhteellisen helpolta käyttää.
MiikaVe
Member
_
2. marraskuuta 2012 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no eikö se nordicelektronic ole muutenkin jostaki portugalista kotoisin? Sama maksaa pari kymppiä enemmän ja ostaa suomesta. Ite varmaan ihan haen halvimmasta 10km säteellä olevasta kaupasta. Sen jälkeen sitte operaattoritaistelut. Aattelin lumiaan ees vähä nopeemman netin sitte laittaa. Soneralla ois vissii 7 megan mahdollisuus.

APUA
Senior Member
_
3. marraskuuta 2012 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuvien ottamisesta sen verran että talvi hämäriin ei parempaa kameraa löydy kuin L920. Järkkärit tietenkin erikseen...
Siis ainoat mahdollisuudet hyvien kuvien ottamiseen Lumia 920 ja järkkärit?

Terve!
latepate5
Member
_
4. marraskuuta 2012 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Kuvien ottamisesta sen verran että talvi hämäriin ei parempaa kameraa löydy kuin L920. Järkkärit tietenkin erikseen...
Siis ainoat mahdollisuudet hyvien kuvien ottamiseen Lumia 920 ja järkkärit?

Terve!
Aikamoista saivartelua :D

TeleFinlandilla olisi ollut lumia 920 480 jevgenillä kahden vuoden sopimuksella ;P harmi että on jo loppuunmyyty se erä :/
mikis1
Junior Member
_
4. marraskuuta 2012 @ 17:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse kyllä taipuisin tuohon L920. SGS3 on ollut siitä asti kun se myyntiin tuli ja eikä tässä oikeastaan ole alkuihmetyksien jälkeen mitään mielenkiintoista tai niin ihmeellistä että juuri tämä täytyisi saada. L920 kuitenkin tuntuu olevan ominaisuuksissa ja oikeastana kaikessa aika paljon s3:sta edellä. Eikä tämä kyllä edes jellybean-päivityksenkään jälkeen mikään bugiton tai lagiton laite todellakaan ole.
Kannattaa tietenkin ite käydä kaupassa kokeilemassa mikä miellyttää eniten:)
AfterDawn Addict
_
4. marraskuuta 2012 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla SGS3 on toiminut hyvin 4.1 päivityksen jälkeen. Sen käyttöliittymä nopeutui aika paljon ja muutenkin sitä on nyt sujuvampi käyttää.
AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2012 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samsung S3 olisi luultavasti valinta jos olisin kapulaa päivittämässä.

iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
Tepsu9
Senior Member
_
5. marraskuuta 2012 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Joensuu:
Samsung S3 olisi luultavasti valinta jos olisin kapulaa päivittämässä.
Nokian puhelinta sen kummemmin moittimatta niin itse en enää tule Nokian puhelinta hankkimaan. Muuta niitä on ollut käytössä enkä niin tyytyväinen kaikkiin ole ollut. Nykyinen on Samsungin Galaxy puhelin joka nyt on käytössä. Ensimmäinen Samppa kesti yli 6 vuotta joten ei niin huono kestävyyden suhteen. Toisaalta on meidän päättäjätkin kyllästyneet joihinkin Nokian malleihin.
http://www.iltalehti.fi/digi/2012042915505136_du.shtml

erppu
Junior Member
_
5. marraskuuta 2012 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Itse ne ostaisi puhelinta kytkynä. Nimittäin sen päivitykset voivat tulla paljon myöhempään kuin normaalisti ostettuihin malleihin.
Hohhoijjaa...mistähän ihmeestä päivittäjä tietää onko puhelin kytkyllä vai ilman ostettu?
Nykyään kaikki älykännyt ovat ilman operaattorilukkoa ja siten aivan samanlaisia kuin vaikka jostain kännykaupasta/gigantista hankittu. Itseasiassa operaattorit myyvät myös suoralla kaupalla (ilman kytkyjä) kännyjä ja ovatkin varsin isoja kauppiaita.

r.p

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. marraskuuta 2012 @ 11:46

AfterDawn Addict
_
5. marraskuuta 2012 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti erppu:
Hohhoijjaa...mistähän ihmeestä päivittäjä tietää onko puhelin kytkyllä vai ilman ostettu?
Nykyään kaikki älykännyt ovat ilman operaattorilukkoa ja siten aivan samanlaisia kuin vaikka jostain kännykaupasta/gigantista hankittu. Itseasiassa operaattorit myyvät myös suoralla kaupalla (ilman kytkyjä) kännyjä ja ovatkin varsin isoja kauppiaita.
Sitä en tiedä, mutta tiedän monia tapauksia, joissa esimerkiksi kytkyllä ostettuihin Nokia Symbian puhelimiin ei ole tullut heti uutta päivitystä kun taas normaalisti ostettuihin on tullut.
erppu
Junior Member
_
5. marraskuuta 2012 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti erppu:
Sitä en tiedä, mutta tiedän monia tapauksia, joissa esimerkiksi kytkyllä ostettuihin Nokia Symbian puhelimiin ei ole tullut heti uutta päivitystä kun taas normaalisti ostettuihin on tullut.
Symbian aikaan ne olivat operaattorilukittuja, joten varmaan operaattorin kautta pystyi vaikuttamaan päivityksiin. Nykyisiin lukitsemattomiin eriaikaan tuleva päivitys voi olla ns. vaiheittainen jakelu. Esimerkiksi Samsung näyttää harrastavan sellaista. Siinä osaan puhelimia, maita ja malleja lähetetään päivitys jakeluun, kun toiset joutuvat vielä odottamaan. Tällä jakelija tasaa palvelinkuormaa.

Se, hankkiiko kytkyn vai ei, on tietenkin jokaisen oma mieltymys, mutta itse olen harrastanut kytkyjä jo useamman puhelimen osalta. Tyytyväinen olen ollut. Hintakin on ollut aina edullisempi kuin kotomaan puhelinkaupasta (gigantti yms..) hankittu.

r.p
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
5. marraskuuta 2012 @ 18:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä Samsung galaxy S3 makso 552e

nyt puhelimessa on Mugen 4600mAh teho akku makso 18e ebay

S3 ainut miinus muisti korttti on takakannen alla muuten hyvä luuri

Reilu viikko sitten päivitin Android 4.1 Jelly Bean toimii tosi hyvin

Digi expossa testasin Lumia 920 mut en tykää win8

Lumia 920 olis mulle hyvä luuri jos Android olis käyttis

Jos Androidin otat niin xda-developers.com tulee olemaan sun paras sivu google play kanssa

tää on vain mun mielipide

AfterDawn Addict
_
5. marraskuuta 2012 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten hyvin toi tehoakku on sinun mielestäsi toiminut? Onko se lisännyt puhelimen toimintaaikaa kuinka paljon? Harkitsen nimittäin tehoakun ostoa omaan SGS3 malliini.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
6. marraskuuta 2012 @ 00:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt oli 4600mha akku rajussa käytössä

Akku oli täys kun lähin lauantaina messuille otin n:50 kuvaa reilu 1h video nauhotusta

Kohtuu paljon netti surffausta niin kun tulin illalla takas niin 26% oli jäljellä

Sunnutai aamulla oli taas akku täys niin nyt tiistai yöllä reilut puolet vielä jäljellä vaikka eilen maanataina näytin paljon kuvia työssä + muut perus käyttö

Eli kestää hyvin yllätyin et kesti koko messupäivän tai 3 päivää perus käyttöä

Muhgen on laatu merkki järjestelmä kameroissa ollut paljon muhgen akkuja

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. marraskuuta 2012 @ 00:47

Caliber
Member
_
9. marraskuuta 2012 @ 18:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HTC One X mallissa on vaan huonompi akunkesto kuin SGS3 mallissa, joten itse en sitä suosittele. Akunkesto on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
Huono se on myös lumiassa: http://www.3t.fi/artikkeli/uutiset/tekn...a_akkuvertailun

Kumma miksei ne saa tuota WinPhonen akkukestoa kuntoon, vaikka nyt on jo iso akkukin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. marraskuuta 2012 @ 19:00

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
10. marraskuuta 2012 @ 05:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Akunkesto on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
Jos nyt joku haluu kiduttaa itseensä vakio akulla

Joo ohan niitä masokisteja jokalähtöön

Itellä nyt viikon ollut tää mugen tehoakku kestää koko pitkän päivän ihan sama mitä teet

Aamulla otin täyteen ladatun 100% nyt äskön kun tulin kotiin vielä 3% jäljellä

vihdoinki
akku joka kestää koko päivän mun mukana

Tälläsiä ne tehoakut olis pitänyt jo vuosia sitten olla :)

Samsung Galaxy S3 4600mah

Samsung Galaxy NOTE 2 5400mAh akku

elefantti taskussa 6000mha akku HTC one X

Mainos
_
__

_
pitokokka
Member

33 tuotearviota
_
11. marraskuuta 2012 @ 20:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
920 kamera on testeissä vakuuttanut, mutta myös SIII:lla pärjää.Pitää vain ottaa haasteellisissa olosuhteissa kuvat HDRllä.

Muistikorttipaikka ja vaihdettava akku ovat SGS III:n etuja, mm. jättiläisen on tulee samaan hintaan latausteline ja vara-akku.

Nyt voisin kallistua 920 puoleen Kameran ja navigointisoftan vuoksi. Järki sanoo tosin toista.

Jos vähän vähempi riittää, voi hyvä valinta olla 820. Siinä voi vaihtaa akun ja siinä on myös muistikorttipaikka.

Jaa miksikö akun vaihtomahdollisuus on hyvä juttu? Vaikkapa siksi, että osassa noksuja on ollut ongelmia USB latauksen kanssa. Meillä on pari akkua vaihdettu N8:iin, duunissa muutama E7 on mennyt huoltoon. Uudella akulla saa koneeseen sen verran virtaa, että tärkeimmät kuvat yms. saa siirrettyä turvaan eikä asiasta tarvitse maksaa useita kymppejä.

Noista pimahtaneista E7:sta ei tiedä onko ongelma akussa vai liittimessä. Saattaa hyvinkin olla että syy on akussa ja puhelin toimii ihan hyvin sen jälkeenkin vaihtaa akun.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > uutta puhelinta ostamassa > samsung s3 vai nokia 920?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy