User Käyttäjä Salasana  

perjantai 24.1.2025 / 11:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > android > akun säästö vinkit
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Akun säästö vinkit
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
_Kk_
Member
_
5. kesäkuuta 2012 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli mikä olis paras tapa säästää akkua niin et kestäs ainaki päivän tai pari ilman et pitää karsia näytöstä kirkkautta
kuinka paljon pelaaminen vaikuttaa akun kestävyyteen ?

Kiitos avusta
-AfterLife-
Suspended due to non-functional email address
_
6. kesäkuuta 2012 @ 13:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pääsääntöisesti aina kun pelaa tulee mainoksia jotka taas kuluttavat akkua.
Vinkkejä.
Sammuta wlan,bluetooth
Sammuta käynnissä oleviä ohjelmia.
Poista ylimääräiset/turhat ohjelmat.

_Kk_
Member
_
6. kesäkuuta 2012 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti -AfterLife-:
Pääsääntöisesti aina kun pelaa tulee mainoksia jotka taas kuluttavat akkua.
Vinkkejä.
Sammuta wlan,bluetooth
Sammuta käynnissä oleviä ohjelmia.
Poista ylimääräiset/turhat ohjelmat.
okei tiedätkö miten saan sygic karttapalvelun pois käytöstä kun androidi oman akunseurannan mukaan se kuluttaa lähes 30% akusta vaikka ei ole päällä ja olen katsonut myös ettei se ole käynnissä. Miksi se siis mukamas koko ajan käyttää akkua?
Newbie
_
3. heinäkuuta 2012 @ 17:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juhannuksena tein mielenkiintoisen havainnon: Syrjäisen sijainnin takia jouduin tyytymään EDGE yhteyteen. Tämän ansiosta akku kesti kohtalaista kulutusta 2,5 päivää normaalin päivän sijaan. ICS:ssa löytyy ainakin asetuksista kohta käytä vain 2G taajuuksia. Tai voit asentaa toggle2G:n, joka siirtää mobiiliyhteyden 2G:hen aina kun näyttö on sammutettu. En ole kylläkään varma vaatiiko toggle 2g roottauksen tai löytyykö sitä edes Play-storesta. Tulee ainakin joidenkin Custom-ROMien mukana.

Ota Dropbox käyttöön, niin saamme molemmat 500MB ylimääräistä tilaa! ;)

https://db.tt/fOhCiDrj
Senior Member
_
3. heinäkuuta 2012 @ 22:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, vinkkejä:

Pois päältä silloin kun ei tarvita:
- Wlan
- Bluetooth
- GPS
- 3G

Itellä Galaxy Mini ja kun nuo pitää pois päältä silloin kun niitä ei tarvitse, niin akku kestää viikon. Parhaimmillaan olen päässyt noin 9 päivän akkukestoon.

Samsung NP370R5E-S08SE | Intel Core i5 3210M @ 2,5GHz | Intel HM76 | 8GB DDR3 1600MHz | Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB 1TB 5400 RPM | ATI AMD Radeon HD 8750M 1024MB/Intel HD Graphics 4000 @ 1366x768x32 | Windows 8 64-bit
AfterDawn Addict
_
3. heinäkuuta 2012 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja kännykän suorittimen tehoa voi myös laskea, mikä lisää akunkestoa. Tämä onnistuu vain rootatuilla puhelimilla ja tarpeaksi tehokkailla ( Mieluummin tuplaydin prossu). Tällätavoin puhelimen käyttö ei hidastu merkittävästi vaikka nopeuden pudottaisi 50 %. ( Testasin entisellä LG Optimus 2X puhelimella)
Mr.Mister
Member
_
2. syyskuuta 2012 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse olen käyttänyt sgs2:ssa juice defenderiä...
saa asetuksista laitettua kännykän vaihtamaan 3g -> 2g kun näyttö on poissa päältä kun et käytä puhelinta. tai voit itse pakottaa sen 2g tilaan ja päinvastoin.

kun laitat 2g tilan 3g:n sijaan se jo säästää virtaa hyvin...

|MSI GE70, Windows 7 64bit|
|Samsung Galaxy S 4|
Senior Member

9 tuotearviota
_
8. syyskuuta 2012 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Data pois päältä kun sammutat näytön. Play kaupasts DataSwitch widgetti.

Nykyinen luuri: Samsung Galaxy S III
Nykyinen kone: Asus K54SV + DNA 4G WLAN Mokkula, joka toimii jos toimii.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
11. syyskuuta 2012 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Omalla kohdalla auttoi SGS2:ssa Siyah kernelin asennus (akunsäästöprofiililla) ja Cyanogenmod9. 2 päivän akunkesto tuplaantui 4 päivään, ostin vielä 2000mAh tehoakun niin kasvoi edelleen kuuteen päivään.

Lainaus:
okei tiedätkö miten saan sygic karttapalvelun pois käytöstä kun androidi oman akunseurannan mukaan se kuluttaa lähes 30% akusta vaikka ei ole päällä ja olen katsonut myös ettei se ole käynnissä. Miksi se siis mukamas koko ajan käyttää akkua?
Se akkuseuranta bugaa aika hyvin, mulla näyttää Parkkinappi kutakuinkin 30-40% joka kerta, vaikkei sitä ole käynnistettykään. Siitä huolimatta akku on kestänyt 6 päivää.
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > android > akun säästö vinkit

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy