HTC Desire HD sovellusten/ohjelmien sulkeminen?
|
|
Mayfame
Newbie
|
10. huhtikuuta 2011 @ 21:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin kyseisen puhelimen, mutta en keksi, että miten saan suljettua auki olevat sovellukset... Yritin lukea ohjekirjasta, mutta sieltäkään en löytänyt.
Kiitoksia etukäteen :)
|
yksyks2
Suspended permanently
|
10. huhtikuuta 2011 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei niitä tarvitse sulkea.
Mistä sitten tiedät että jotain on auki?
|
Mayfame
Newbie
|
10. huhtikuuta 2011 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yksyks2: Ei niitä tarvitse sulkea.
Miteniin ei tarvitse sulkea? Esim. Iphone:ssa ohjelmat kannattaa sulkea, jotta puhelin ei käyttäisi turhaan suorituskykyä avoinna oleviin sovelluksiin.
Painamalla home-näppäintä pohjassa nään avoinna olevat sovellukset.
|
yksyks2
Suspended permanently
|
10. huhtikuuta 2011 @ 21:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Et käytä iphonea, käytät Androidia.
Home-näppäimellä näät vain viimeksi käytettyjä sovelluksia, eivät ne välttämättä auki ole. Jos se häiritsee nii boottaa puhelin niin varmasti sammuvat...
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
10. huhtikuuta 2011 @ 21:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Task killereillä tuo ohjelmien sammuttaminen onnistuu, mutta en suosittele asentamaan kyseisiä ohjelmia. Sekoittavat vain puhelimen toimintaa. Itse en käytä mitään task killereitä ja hyvin pelittää.
Vähän lainauksia murosta:
Lainaus: Siis pähkinänkuoressa tuossa faqissa sanotaan että noiden task killerien käytöstä on enemmän haittaa kun hyötyä. Androidissa kun niitä ohjelmia ei ole tarkotus sulkea. Sen takia mm. vakioselaimesta ei löydy mitään nappeja sen sulkemiseen.
Jos niitä olisi tarkotus sulkea niin eiköhän se olisi mahdollista jo ihan suoraan oletuksena ilman että siihen tarvitaan kolmannen osapuolen sovelluksia.
Suosittelen että poistat sen task killerin ja annat androidin huolehtia itse noista ohjelmista. Sen lisäksi että se ei säästä akkua se voi aiheuttaa esimerkiksi sen että herätyskello ei herätä aamulla sun muuta sekoilua.
Lainaus: Sekin on Androidin mukaista, että järjestelmä itse hoitaa kolmannen osapuolen sovellusten sulkemisen. Kun haluat pois jostain ohjelmasta paina vain kotinäppäintä tai takaisin kunnes olet työpöydällä ja sen jälkeen ei tarvitse välittää onko se sovellus nyt oikeasti sammuksissa vai eikö. Järjestelmän käyttöön sillä ei ole mitään merkitystä. Voit edelleen hyvin käyttää operaa. Antaa Androidin tehdä sen mihin se on suunniteltu ja heitä niillä taskkillereillä vesilintua.
Lainaus: Kotinäppäintä painamalla ohjelmat menee lepotilaan sen jälkeen kun tämän ohjelman ei enää tarvitse tehdä mitään. Otetaan nyt esimerkiksi nettiselain. Laitat siihen jonkun sivun latautumaan (tai vaikka useamman sivun eri välilehtiin) ja painat kotinäppäintä. Selain lataa niitä sivuja siellä taustalla kunnes se saa sen valmiiksi ja menee tämän jälkeen lepotilaan jolloin se ei käytä prosessoria enää lainkaan. Tässä kohtaa on puhelimen suorityskyvyn ja akun kulutuksen suhteen aivan se ja sama jätätkö tämän selaimen sinne auki vai suljetko sen jollain task killerillä koska muuten sitä et edes pysty sulkemaan.
Sama pätee vaikkapa peleihin. Voit nykästä kotinäppäintä missä kohtaa vaan ja peli menee lepotilaan josta voit sitä sitten myöhemmin jatkaa kun haluat.
Poikkeuksiakin tosin on. Mikäli joku kolmannen osapuolen ohjelma on huonosti koodattu se ei välttämättä mene lepotilaan ollenkaan vaikka sen ei mitään tarvitse tehdä. Nämä toki hidastavat puhelinta ja lisäävät akun kulutusta. Näitä on itsellä tullut vastaan tosin vasta pari kappaletta ja varmaankin olen lähemmäs sataa ohjelmaa testannut. Mikäli tämmöinen ohjelma tulee vastaan niin melkeinpä kannattaa se poistaa ja etsiä joku toinen vastaava ohjelma tai sitten laittaa viestiä ohjelman tekijälle ja kysyä voisiko tämä korjata sen.
Kuinka sitten voi tietää meneekö ohjelma lepotilaan? OS Monitor on hyvä ohjelma sen seuraamiseen. Sillä voi tarvittaessa myös tappaa jonkun sovelluksen jos se menee jumiin.
Loputtomastihan et toki voi niitä ohjelmia aukoa vaan jos muisti uhkaa täyttyä androidi alkaa automaattisesti sulkemaan näitä ohjelmia joiden käytöstä on kulunut eniten aikaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2011 @ 21:53
|
Mayfame
Newbie
|
10. huhtikuuta 2011 @ 21:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kerbo: Task killereillä tuo ohjelmien sammuttaminen onnistuu, mutta en suosittele asentamaan kyseisiä ohjelmia. Sekoittavat vain puhelimen toimintaa. Itse en käytä mitään task killereitä ja hyvin pelittää.
Vähän lainauksia murosta:
Lainaus: Siis pähkinänkuoressa tuossa faqissa sanotaan että noiden task killerien käytöstä on enemmän haittaa kun hyötyä. Androidissa kun niitä ohjelmia ei ole tarkotus sulkea. Sen takia mm. vakioselaimesta ei löydy mitään nappeja sen sulkemiseen.
Jos niitä olisi tarkotus sulkea niin eiköhän se olisi mahdollista jo ihan suoraan oletuksena ilman että siihen tarvitaan kolmannen osapuolen sovelluksia.
Suosittelen että poistat sen task killerin ja annat androidin huolehtia itse noista ohjelmista. Sen lisäksi että se ei säästä akkua se voi aiheuttaa esimerkiksi sen että herätyskello ei herätä aamulla sun muuta sekoilua.
Lainaus: Sekin on Androidin mukaista, että järjestelmä itse hoitaa kolmannen osapuolen sovellusten sulkemisen. Kun haluat pois jostain ohjelmasta paina vain kotinäppäintä tai takaisin kunnes olet työpöydällä ja sen jälkeen ei tarvitse välittää onko se sovellus nyt oikeasti sammuksissa vai eikö. Järjestelmän käyttöön sillä ei ole mitään merkitystä. Voit edelleen hyvin käyttää operaa. Antaa Androidin tehdä sen mihin se on suunniteltu ja heitä niillä taskkillereillä vesilintua.
Lainaus: Kotinäppäintä painamalla ohjelmat menee lepotilaan sen jälkeen kun tämän ohjelman ei enää tarvitse tehdä mitään. Otetaan nyt esimerkiksi nettiselain. Laitat siihen jonkun sivun latautumaan (tai vaikka useamman sivun eri välilehtiin) ja painat kotinäppäintä. Selain lataa niitä sivuja siellä taustalla kunnes se saa sen valmiiksi ja menee tämän jälkeen lepotilaan jolloin se ei käytä prosessoria enää lainkaan. Tässä kohtaa on puhelimen suorityskyvyn ja akun kulutuksen suhteen aivan se ja sama jätätkö tämän selaimen sinne auki vai suljetko sen jollain task killerillä koska muuten sitä et edes pysty sulkemaan.
Sama pätee vaikkapa peleihin. Voit nykästä kotinäppäintä missä kohtaa vaan ja peli menee lepotilaan josta voit sitä sitten myöhemmin jatkaa kun haluat.
Poikkeuksiakin tosin on. Mikäli joku kolmannen osapuolen ohjelma on huonosti koodattu se ei välttämättä mene lepotilaan ollenkaan vaikka sen ei mitään tarvitse tehdä. Nämä toki hidastavat puhelinta ja lisäävät akun kulutusta. Näitä on itsellä tullut vastaan tosin vasta pari kappaletta ja varmaankin olen lähemmäs sataa ohjelmaa testannut. Mikäli tämmöinen ohjelma tulee vastaan niin melkeinpä kannattaa se poistaa ja etsiä joku toinen vastaava ohjelma tai sitten laittaa viestiä ohjelman tekijälle ja kysyä voisiko tämä korjata sen.
Kuinka sitten voi tietää meneekö ohjelma lepotilaan? OS Monitor on hyvä ohjelma sen seuraamiseen. Sillä voi tarvittaessa myös tappaa jonkun sovelluksen jos se menee jumiin.
Loputtomastihan et toki voi niitä ohjelmia aukoa vaan jos muisti uhkaa täyttyä androidi alkaa automaattisesti sulkemaan näitä ohjelmia joiden käytöstä on kulunut eniten aikaa.
Paljon kiitoksia tästä laajasta ja todella selventävästä vastauksesta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2011 @ 21:59
|
Senior Member
38 tuotearviota
|
10. huhtikuuta 2011 @ 22:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Android laittaa päällä, mutta tautalla olevat softat tilaan jossa ne ei kuluta akkua ja RAMiakin vain rajallisesti (ellei ohjelma ole tarkoitettu taustalla ajettavaks, esim. nettiradiot yms.). Se ei haittaa vaikka siellä joku on päällä.
e. hidas, kun jäi tää sivu auki : D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2011 @ 22:13
|
delic
Senior Member
|
10. huhtikuuta 2011 @ 22:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mayfame: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yksyks2: Ei niitä tarvitse sulkea.
Miteniin ei tarvitse sulkea? Esim. Iphone:ssa ohjelmat kannattaa sulkea, jotta puhelin ei käyttäisi turhaan suorituskykyä avoinna oleviin sovelluksiin.
En mä ainakaan sammuta iphonessa, sehän on nimenomaan iphonen moniajon idea, että niitä ei tarvi sammuttaa, en oo sammuttanu kuukausiin eikä mitään näkyvää vaikutusta näy luurissa ja mulla on sentään 2v vanha 3GS.
|
KalYamaha
Newbie
|
22. huhtikuuta 2011 @ 22:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on kans kyseinen luuri ja en mä yleensä sammuta niitä ja tosiasiahan on että ei nuo taskiller softat toimi. itellä on tuo taskiller niin sillä kun lyö jonkun sovelluksen kiinni niin kappas vaan ei se sammukkaan vaan pyörii vaan. tapa millä minä sammutan omasta dhd:stä sovellukset on menen vain sovellusten hallintaan josta voi katsoa mitä ohjelmia on asennettu puhelimeen ja silleen sieltä klikkaan käynnissä ja rupean sammuttelemaan niitä ohjelmia joiden ei tarvise olla päällä.
|
Tepsu9
Senior Member
|
23. huhtikuuta 2011 @ 13:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä on kilpailevan yrityksen tuote, josta löytyy selainen kuin tehtävien hallinta mistä voi katsella käynnissä olevat ohjelmat ja myöskin tarvittaessa sammuttaa ne. Eli en ole asentanut erikseen task killeriä. Katsoppa sieltä.
|
Mainos
|
|
|
Nikotiko
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. huhtikuuta 2011 @ 10:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tepsu9: Itsellä on kilpailevan yrityksen tuote, josta löytyy selainen kuin tehtävien hallinta mistä voi katsella käynnissä olevat ohjelmat ja myöskin tarvittaessa sammuttaa ne. Eli en ole asentanut erikseen task killeriä. Katsoppa sieltä.
Eiköhän se ole ihan sama asia kuin joku task killeri, jos sä sen sovelluksen sammutat. Jos niitä ei ole tarkoitettu sammutettavaksi niin antaa vaan olla päällä.
|