SGS2 JB root / custom ROM
|
|
gratnak
Member
|
13. helmikuuta 2013 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä näy sielläkään korttia, eikä "ota sd-kortti käyttöön". On vaan se "poista SD-kortti turvallisesti" mutta sekin on harmaana eli disabloitu.
|
Senior Member
|
13. helmikuuta 2013 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
kokeileppa ottaa se kortti pois ja boottaa luuri ilman sitä kerran, sen jälkeen sammutat ja kortti sisään takaisin.
|
gratnak
Member
|
13. helmikuuta 2013 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeiltu on jo pariin otteeseen, eikä auta. Harvinaisen typerää suunnittelua että SD on akun alla - SIM kuitenkaan ei ole. Settings menuissa storage kohdassa on tuo "mount sd card - insert an SD card for mounting", mutta ei muuta.
E: sinänsä erikoista, että kortti toimii vallan mainiosti recovery bootissa, muttei sitten itse CM10 puolella.
E nro 2: aikani jaksoin tapella sd-kortin kanssa, myös recoverymenusta yritin mountata tuota, mutten saanut toimimaan. Sitten vaan uusi formatointi ja tavarat sisään niin lähti toimimaan. Ekalla formatoinnilla nimesin kortin, toisella kerralla jätin nimeämättä ja annoin mennä defaultilla - voiskohan johtua siitä tuo toimimattomuus?
Vielä pitäis noi puhelinnumerot saada toimimaan niin sitten olis ihan käyttökelpoinen puhelin :D Mutta myönnettäköön että on perkuleen nopsa toi CM verrattuna Touchwiziin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2013 @ 00:03
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 11:14 |
Linkki tähän viestiin
|
nonni hienoa että sait sen kortin näkymään :) tuo yhteystieto juttu kyllä vielä itseänikin mietityttää, pakkohan siinä joku tapa on olla...
miten teit sen varmuuskopion puhelimesta? lukasin tuolta juttuja niin titanium backup pro ohjelmalla pitäisi pystyä palauttamaan varmuuskopiosta vain tiettyjä osia eli esim vain yhteystiedot. tosin tuo softa kustantaa aika suolaisen hinnan, niin olisi hyvä olla varma voiko sillä palauttaa juuri siitä sinun backupistasi numerot.
toinen vaihtoehto joskin hieman työläs, mutta maksaa ylipäätään itsensä takaisin olisi ladata fonecta caller puhelimeen ja teet tilin mikä maksaa sen 0,25e(menee puhelin laskusta) ja näyttää aina soittajan tiedot kun tulee puhelu numerosta mitä ei ole tallennettu ja sillä voi ilmaiseksi hakea numeron tai nimen mukaan tiedot ja tallentaa napin painalluksella osotetietoineen kaikkineen, navigaattori osaa sitten hakea osoitteen suoraan yhteystiedoista niin ei tarvitse näpytellä jos menee tuntemattomaan paikkaan tutulle.
tai kolmas suht nopea eikä maksa mitään olisi laittaa se alkuperäinen ROM palauttaa backup ja synkata google tilille yhteystiedot ja sitten takaisin CM romiin.
|
gratnak
Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 13:33 |
Linkki tähän viestiin
|
No nyt on puhelinnumerotkin tallessa, sain ne sillä MyPhoneExplorerilla entisestä backupista - pelkät viestit ja puhelinnumerot siis. Olihan tuossa ihmettelemistä, mutta onpahan nyt ongelmat saatu ratkaistua. Olisi ollut muutama muukin vaihtoehto, jolla olisi saanut ne talteen muutoinkin noista .contact filuista (outlookin tiedostomuoto).
- MS outlookilla synkannut googleen - win 7:Ssa vaan ei ole outlookia :)
- jotain konvertointiohjelmia on jolla saa nuo .contactit muunnettua google-yhteensopiviksi
Just tämmönen säätö on äärimmäisen rasittavaa, mutta siinä aina oppii roppakaupalla, joten ei ollenkaan huonompi homma.
Nyt vielä pitäis tuo ulkoasu ja toiminta säätää itselleen miellyttäväksi.
Toi CallerInfo on ollut jo niin pitkään käytössä kuin sgs2, mutta jelly beaniin siirtyessä siihen on ilmaantunut eräs ikävä puoli - se informaatiopalkki välkkyy nykyään, eli ei
näy koko ajan jonkun soittaessa kuten ennen. Mutta ajaa kuitenkin asiansa. GB & ICS toimi paremmin sen kanssa.
Pitäis saada vielä muutama juttu toimimaan / app:
- onko mahdollista saada homescreenit rullaamaan "ympäri" kuten Touchwizissä, en
pidä siitä että viimesen ruudun jälkeen joutuu kelaamaan takaisin alkuun tai painamaan
homescreen-nappia
- mistä saan vaihdettua herätyskellon äänen, vai pitääkö asentaa erillinen kelloapp?
- onko tuo CM10 vakio lockscreen muokattavissa?
- puhelimen "favorites" välilehteä ei ole, olisi hyvä että puhelimessa olisi tuo
josta saa kaikki tärkeimmät numerot nopeasti esille
- joku apps tai pc-softa jolla saa rootatun puhelimen täydellisen kopion / backupin
mistä voi kaikkine asetuksineen siirtää sen takaisin jos jokin menee pieleen
(Titanium backup?), oon käyttänyt tuota MyPhoneExploreria mutta ei ehkä oo tyydyttänyt
mun tarpeita (buginen ja vähän kömpelö vaikkakin suht selkeä).
- onko kokemusta "triangle away" appsista? Mua häiritsee suunnattomasti toi keltainen kolmio sekä äärimmäisen ruma sampan oma galaxy s 2 logo ennen syanogenmodin hienoja animaatioita ja ajattelin mahdollisesti vaihtaa sen bootkuvan sen sampan oman kuvan tilalle
"SGS2 BootScreen Changer":lla. Vai luuletko että noilla on iso mahdollisuus saada puhelin solmuun? Tosin tää nyt on vaan ulkonäköseikka, mutta tietty on aina paras
jos saa puhelimen sellaseksi kuin itse toivoo, kerran säätömahdollisuus on.
PS. muuten tuo ulkoisen SD:n polku on muuttunut, se ei enää löydy Ext_sdcard polusta vaan /storage/sdcard1 - kaikille niille jotka sitä ihmettelevät.
Kiitos munkki666 vaivannäöstäsi :)
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 14:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu olen käyttänyt triangle away ohjelmaa ongelmitta mutta jotkut valittelee ettei toimisi jellybeanissä, se kannattaa ladata xda-developerien sivuilta niin on ilmainen, kun google playssa se muistaakseni maksaa/maksoi ainakin ennen.
Kunhan pääsen kotia niin otan kantaa noihin muihin juttuihin kun tällä puhelimella on hieman hidasta kirjoittaa ja tarkastaa pitkää juttua :P
|
gratnak
Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 15:39 |
Linkki tähän viestiin
|
xda:lta latasin tuon triangle awayn eilen ja hyvin toimii ainakin mulla. Nyt pitäisi vielä se boot screen saada vaihdettua ennen tuota CM10 boot animaatiota. Kokeilin tuota "SGS2 BootScreen Changer" appsia muttei se ollut yhteensopiva kernelin kanssa - pahus.
E: ton boot screenin kun sais helposti vaihdettua niin olis hyvä. Onko sen resoluutiolla
mitään väliä, kunhan koko on 480x800?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2013 @ 17:30
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 18:34 |
Linkki tähän viestiin
|
nonni vihdoinkin kotona, elikkäs..
ei taida Trebuchetilla saada sitä "loputonta" rullausta noille home screeneille eli pitää asentaa toinen launcheri esim. Nova launcher, se on muutenkin enemmän muokattavissa kaikelta osin, koska tuosta CM 10.1 launcherista(trebucket) on tehty "pomminvarma" eli ei kaatuile tms. mutta ei ole sitä loputonta säätö varaakaan. itse otin juuri tuon Novan käyttöön kun tuli fiilis että voisi hieman muokkailla :) launcherin vaihdon jälkeen saattaa tulla pariin otteeseen eri tilanteissa kun pakitat että mitä haluat käyttää mutta valkkaat sitten sen uuden ja painat sitä "näin aina" kohdasta niin loppuu se kysely.
herätyskellon ääneen en osaa sanoa mitään, ennen sen sai vaihdettua sieltä mistä laitat herätyksen mutta eipä osunut omaan silmään ainakaan nyt.
lockscreeniin voi ainakin laittaa joitain pikavalintoja, asetukset -> lockscreen.
en tiedä onko ihan mitä haet mutta tuolla yhteystiedoissa on ylinpänä kohta "useiten käytetyt" ja siinä muutama numero mihin viestitelty/soiteltu useiten.
täytyy myöntää etten ole ikinä itse varmuuskopioinut luuriani :D ja kärsinyt siitä usein kun kokeillut jotain kyseenalaista modia tms. mutta tuon titanium backup pron ostin juuri koska sitä on ylistetty joka paikassa ja en jaksa enään tehdä kaikkea uusiksi jos jokin menee vikaan, toinen vaihtoehto on vaihtaa siyah/dorimanx kerneliin niillä voi käsittääkseni recoverystä varmuuskopion tehdä + saat tweakki ohjelman millä voi kellottaa, optimoida muistinkäyttöä, alikellottaa ja kaikkea muuta kivaa.
tuohon boot animaation vaihtoon en uskalla sanoa mitään kun en ole kyseistä hommaa ikinä tehnyt, ilmeisesti kuitenkin aika suuri riski että saa palauttaa varmuskopiosta sen jälkeen jos sössii jotain mutta eiköhän tuohon operaatioon löydy hyviä ohjeita.
|
gratnak
Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Pitänee katsoa joku laucheri, toisaalta jos vaakakuppiin laittaa vakauden ja muokattavuuden niin pidän vakaammasta :) Oon miettinyt usein, mikä ero noilla lauchereilla on noin yleensä - esim touchwizin oma vs. vaikkapa tuo mainitsemasi Nova: onko nopeuseroja, vaikuttaako akunkestoon yms?
En ole itsekään tuota herätyskellon äänenvaihtoa löytänyt ja se pitää selvittää (tai hommata kello aps) enennkuin kallis puhelin lentää aamukiukkuisen käpälästä betoniin :)
Noi lockscreenin omat asetukset löysinkin, mutten tarpeeksi kattavasti joten laitoin puhelimeen tutun ja turvallisen Widgetlockerin joka on tosi hyvin muokattavissa.
Siis siellä puhelin kuvaketta kun painaa niin "puhelimessa" on ylhäällä ne kolme
välilehteä: dialer, logs, contacts. Sinne kaipaisin lisä-välilehteä johon saa suosikit
eli tärkeimmät numerot - kuten oli touchwizissä. Pitää katsoa kuinka tuo "frequently called" homma toimii. Jos ei toimi niin pitää ottaa uusi dialleri.
Kannattaa ottaa niitä varmuuskopioita puhelimesta, varsinkin jos on vähänkään
katastrofialtis. Kuten sanoin, olisin jäänyt ilman kaikkia puhelinnumeroitani
jos ei olisi löytynyt viime keväältä yhtä backup-filua mistä sain suurimman
osan puhelinnumeroistani takaisin :) SGS2 ostin vuosi sitten kun onnistuin ajamaan
autolla oman nokialaiseni (express music 5130) yli kerrostalon parkkipaikalla. Kun tulin takaisin kaverin kanssa, hän kysyi että eikös toi oo sun luuri :D Perkele, olihan se. Kestävä kännykkä oli, pelkkä näyttö meni paskaksi joten sain pelastettua kaiken oleellisen.
Älypuhelimista haluan tehdä backupit kuten PC:stänikin - puhtaan asennuksen jälkeen kun on asennettu halutut softat sisään ja heti backup. Ei tartte sitten aina asentaa kaikkea uusiksi jos joku menee solmuun.
Bootanimaatiohan on loistava (toi CM10.1 oma) mutta sitä edeltävä helvetin ruma samsungin oma "still picture" logo. Kerkesin jo photoshoppailla uuden nätimmän kuvan (selvisi että resoluutiolla ei ole väliä kunhnan alle 100kb & 480x800), mutta pitäisi saada se asenneltua vielä.
Tykkään todella tuosta Jelly Beanin nopeudesta (ICS oli kyllä melkein yhtä sulava eikä mua tahmaaminen haitannut kyllä GB:ssäkään)ja varsinkin CM10.1 nopeudesta. Jelly Beanin myötä on näköjään tullut myös suhteellisen yleinen vika - ei pysty säätämään puhelun aikana kunnolla volumea. Puhelu on aina aloittaessa helvetin kovalla ja sitten fyysisellä napulla ei saa sitä säädettyä vaikka näytön volumeslider liukuu painallusten mukaisesti.
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 19:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: En ole itsekään tuota herätyskellon äänenvaihtoa löytänyt ja se pitää selvittää (tai hommata kello aps) enennkuin kallis puhelin lentää aamukiukkuisen käpälästä betoniin :)
tämän ymmärrän H*lvetin hyvin, ittellä pari kertaa luuri ollutkin lattialla osissa kun on puoli unessa pelästunut niin saakelisti sitä ääntä :D se ääni niin sieltä mistä valo ei paista....
tuota ääni bugia on CM kehittäjät kovasti yrittänyt korjailla muttei oikein onnistu kun samsung ei voi julkaista kunnon lähdekoodeja, vaikka ovat luvanneet niin tehdä..
mitä tuohon launcheriin tulee niin ainakin nyt muutaman tunnin kokeilun aikana on toiminut oikein mallikkaasti tuo Nova jumittamatta kertaakaan, tosin huonot kokemukset voivat johtua että viimeksi testasin eri launcheria kun oli virallinen GB rom.
akun kestoon en voi vielä ottaa kantaa, mutta luulisi että jos laittaa kaikki 3d screenin vaihdot yms. päälle niin kuluttaa jonnin verran enemmän. ja yksi "hienous" minkä on tässä Novassa niin saa valita nopeuden screenin vaihdolle ääripäät on "salamannopea" ja "rento", ensiksi mainittu tosiaan vaihtaa näyttöä salaman nopeasti mutta itse laitoin rennolle niin näkyy kunnolla vaihto animaatio(vaihtaa niin smootisti että sitä haluaa katsoa)
jos saat vaihdettua onnistuneesti sen boot screenin(samsungin oman) tai poistettua kokonaan niin laita ihmeessä vuorostaan minulle ohjeet että miten en ole siihen itse niinkään jaksanut perehtyä mutta ei sitä samaa jaksa aina tuijottaa paria sekunttia :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2013 @ 19:41
|
gratnak
Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 19:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Meinasi tänä aamunakin helvetti revetä tuon herätyskellon takia :D
Toivottavasti saavat sampalta äkkiä apuja tuohon äänibugiin, on kyllä ärsyttävä.
Pitänee itse testata tuota Novaa, kuulosti ja näytti ihan näppärältä.
Yritän tässä parin päivän sisällä paneutua enempi tuohon sampan boot screenin vaihtoon (kokonaan sitä ei liene voi poistaa muuta kuin pistämällä musta kuva - siitä taitaa olla myös apua niiden nappien painelun ajoituksessa kun download tai recovery modeen boottaa?).
Itse kerkisin jo väsätä vaihtoehtoisen kuvan sille rumalle alkuperäiselle kuvalle (ohessa).
|
Senior Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 20:15 |
Linkki tähän viestiin
|
ei ole ajoituksesta kiinni kun menee recoveryyn/download modeen, kaikki napit vain kerralla pohjaan ja odotat kun vatkaa siinä sampan logossa välillä hetken(napit pohjassa tietty) :)
btw tässä tuo dorimanx kerneli -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1617219
voithan kokeilla jos se tukisi sitä buutti kuvan vaihtoa, luultavasti tukeekin koska se on kerneleitten "mersu" eli löytyy kaikki "lisävarusteet" ja todella laajat säädöt(mukana tulee ohjelma säätämiseen)
E: muista ladata sitten se versio 7.47 jos päätät kokeilla, tässä vielä suora linkki latauksiin -> http://dorimanx.shine.sk/
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. helmikuuta 2013 @ 20:25
|
gratnak
Member
|
14. helmikuuta 2013 @ 23:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Hieman ihmettelinkin kun eräissä ohjeissa mainittiin että tiettyyn aikaan pitää ottaa ne fyysiset napit pois pohjasta ja tietyssä järjestyksessä.
Pitääkö toi kerneli laittaa aina puhtaalle ROMille, vai voiko lyödä sisään vaikka erinäisiä appseja on asennettu ja asetuksia & säätöjä on tehty? Älytön lista näyttää olevan toimintoja tossa "mersussa". Onko noissa vakauseroja tms?
|
Senior Member
|
15. helmikuuta 2013 @ 00:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gratnak: Hieman ihmettelinkin kun eräissä ohjeissa mainittiin että tiettyyn aikaan pitää ottaa ne fyysiset napit pois pohjasta ja tietyssä järjestyksessä.
Pitääkö toi kerneli laittaa aina puhtaalle ROMille, vai voiko lyödä sisään vaikka erinäisiä appseja on asennettu ja asetuksia & säätöjä on tehty? Älytön lista näyttää olevan toimintoja tossa "mersussa". Onko noissa vakauseroja tms?
itse ainaki flashasin vain ilman wipeä tai mitään ja hyvin pelaa. ja oli siis ohjelmia ja muuta jo asennetu. ja ylipäätään voi laittaa eri kernelin milloin vain, siitä en ole sata varma pitäisikö wipetä siinä vaiheessa kun laittaa uuden kernelin mutta itsellä toimii ainakin hyvin ilmankin. eipä niissä niinkään vakaudessa ole eroa ellei sitten laita sellaista kerneliä mikä ei ole täysin yhteensopiva romin kanssa
|
gratnak
Member
|
15. helmikuuta 2013 @ 01:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitoin ton DorimanXin sisään, ihan moitteetta alkoi toimimaan. Kerron muutaman tapahtuneen muutoksen:
- alussa lataa paljon pidempään kaikkea ja tökkii verraten edelliseen kerneliin
- tuntuu hieman nopeammalta kuin aiemman kernelin kanssa
- Bootscreeneihin tuli "latauspalkki" (siihen mihin mun piti vaihtaa se kuva - siinä on ny se sampan oma kuva + sellanen latauspalkki mikä etenee)
- Bootscreenin jälkeen tulee DorimanXn oma bootscreeni :D (eli nyt on kaks bootscreenia "onglemana") ja vasta sen jälkeen tulee CM10.1 bootanimaatio
- se BootScreenChanger appsi toimi ton kernelin kanssa mutta jokin meni vikaan - nyt ensimmäinen bootscreeni on musta ja tulee pieni ilmoitus ylälaitaan "loading logo.jpg failed". Voi johtua myös siitä, että se oli mulla eri nimellä - kokeilen vaihtaa nimen logo.jpgksi ja testaan uusiksi.
Kuitenkin siitä hävisi nyt se Sampan rumilus, tosin se vihreä pieni ilmoitustekstikin häiritsee hieman. Syaanin värinen ohut latauspalkki kuitenkin säilyi.
E:
Juu, vaihdoin sen mun omatekoisen bootscreenin nimen "logo.jpg" ja kokeilin uudelleen tuolla BootScreenChanger-appsilla ja hyvin toimii. Nyt se mun kuva tulee ekana screeninä missä
se sininen uusi latauspalkki ilmestyy, sen jälkeen tulee toi DorimanXn oma latauskuva
ja sitten CM10.1 latausanimaatio. Yritän vielä saada ton älyttömän ruman DormanXn ruudun jollakin
keinolla pois ja olen tyytyväinen :D
Löytyi jonkinsortin toisenlainenkin ratkaisu tohon bootscreen- ja animaatiohommaan:
http://forum.xda-developers.com/showpos...&postcount=5838
Tuosta vaan pitää nuo kuvat ja animaatio vaihtaa manuaalisesti jos osaa (hyvät ohjeet
tulee mukana mitä en itse tajua täysin). Mulle ei esim. Linux distro sano juuri mitään muuta kuin wikipedia sanoo - eli en osaa äkkiseltään käyttää.
Jos tahtoo vaihtaa itse kuvat ja animaatiot toisiin kuin tuossa paketissa niin se tuskin on kellekkään vaikeaa :)
Kai tuohon nyt joku keino vielä löytyy ton toisen kuvan vaihtoon kun distrolla säätäminen :D
PS. ton DorimanXn mukana tulleella CWM-appsilla oli kyllä älyttömän helppo ja nopea
tehdä backup, suosittelen ;)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2013 @ 01:53
|
Senior Member
|
15. helmikuuta 2013 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
tuon dorimanX logon saa muuten pois sieltä Stweakeistä, mene dualboot välilehdelle ja sieltä "no boot logo" tappi ruutuun. ainiin ja tosiaan jos haluaa niin voi asentaa toisen romin rinnalle :) sitten käynnistyksessä valitaan kumman haluat käyttöön samaan tapaan kuin kone kysyy jos on esim. windows ja linux. täytyy vain ottaa huomioon ettei dual bootti toimi ainakaan virallisen sampan jellybean romin kanssa.
alkoi itseä lapsettaa kun laittoi tuon dorimanx kernelin ja kokeilen paljon saa irti potkua luurista :) helposti ainakin menee htc one x tasolle quadrant testissä, ei tietenkään CPU tehossa mutta GPU menee niin heittämällä ohi että tasoittaa yhteispisteissä sitten.
|
Senior Member
18 tuotearviota
|
15. helmikuuta 2013 @ 13:33 |
Linkki tähän viestiin
|
suosittelen slimbean romia :)
NZXT Lexa s, Nexus RX-8500 850W, 1000gb,xfx HD7950 3GB amd Phenom II 690T -> 1600T 3,8GHZ, Zalman CNPS-9900NT, Asrock 990fx Extreme3, Kingston HyperX blu 1600mhz 16gb, Nuforce icon udac2.
|
gratnak
Member
|
15. helmikuuta 2013 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
En eilen muistanut katsoa tuota Stweaksia läpikotaisin - oli kyllä huima määrä vaihtoehtoja.
Sieltähän tuo "no boot logo" tosiaan löytyi. Tietyst olisi hyvä ratkaista se taustakuvan vaihto ainakin siinä vaiheessa kun ja jos haluaa toisen ROMin dualboottiin. Näkis sitten kumman bootin valitsee :)
En ole vielä uskaltautunut säätämään itse rautaa, tässä nyt laitteen ulkoasua kohennellut. Viimeyönä kaatuili ja sekoili aika paljon esim. cm10 mukana tullut teemanvaihtaja (kaikki teemat pitäisi olla cm10.1 yhteensopivia - ainakin tekijöiden mukaan). Widgetlockeriin jää "haamukuvia" esim. kun siirtää edit-modessa uusia nappeja niin siirretyn napin kuva jää haamukuvana seuraavaan näytön sulkemiseen / aukaisuun asti. Graafista sekoilua näytti tapahtuvan myös app-drawer osiossa - kuvakkeet ikäänkuin tuplaantuivat ja limittäytyivät.
Laittaisin mielelläni screencapturet mukaan, mutten löydä niitä :)
Miten muuten noita CM10 stock appseja saa poistettua (ja minkä poisto on turvallista)? Siellä on paljon roinaa mitä en tarvitse kun on paremmat apsit tilalle.
|
Senior Member
|
15. helmikuuta 2013 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
ne voi poistaa käytöstä, itse olen file managerin, apollon, äänikomennot yms poistanut kun en niitä käytä koska paremmat tilalla, eikähön se kkeilemalla selviä jos jokin oli kriittinen :D
|
gratnak
Member
|
16. helmikuuta 2013 @ 00:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, siellä appmanagerin kautta noita disabloin. Helvetin huono akunkestävyys tuntuu olevan CM10 ja tuon DorimanX:n kanssa - oon tietysti jonkin verran räveltänyt puhelinta, mutta ei sen noin nopeesti pitäis kulua. Sampan omalla TouchWizillä akunkesto oli todella hyvä. Luulin, että rootatulla puhelimella akunkeston saa pidennettyä, kuten moni internetin ihmemaailmassa puhui. Etkös puhunut myös että tuon orkkis-tw saa jostain ladattua ja senkin voi rootata?
|
Senior Member
|
16. helmikuuta 2013 @ 01:10 |
Linkki tähän viestiin
|
juu saa kyllä tuon orkkiksen ladattua sammobile.com osoitteesta, tai sitten xda foorumeilta löytyy myös valmiiksi rootattuja versioita ilman turhia appseja esim. -> neatrom lite, mistä on poistettu kaikki samsungin bloatware ja rootattu mutta muuten pohjautuu täysin stock romiin.
hmmn, itsellä akku kestää pari päivää CM10.1 kanssa, tosin on 3500Mah akku mutta kyllä se "vakio" akkukin kesti sen päivän kevyesti normaalilla käytöllä.(netin käyttöä/puheluita/viestejä/facebook)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2013 @ 01:11
|
gratnak
Member
|
16. helmikuuta 2013 @ 01:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Saakos tuon neatrom liten laitettua dualboottiin CM10.1:sen ja dorimanx:n kanssa? Eikös se dualboot ongelma koskenut vaan virallista TW:tä?
Jostain syystä toi gmail-app (ihan stock gmail app) ei anna vaihtoehdoksi sähköpostissa liitetiedostoihin "view" ja "save" nappeja. Hankala tallettaa filuja puhelimeen sähköpostista.
Olikos sulla tietoa siitä kansiosta johon noi screen capturet menee? Googlettelin, mutta en ainakaan muutaman eri ohjeiden polkujen perusteella löytänyt.
E: huhhuh, tää menee ihan överiksi kun innostuu viilaamaan puhelimen tip top just sellaseksi kun haluaa :) Vieläkin säädän laitetta.
Osaatkos kertoa miten saa home screenien järjestystä vaihdettua tossa CM10.1:ssä? Touchwizissä sai "pinch":illä kaikki home screenit näkyviin pienenä ja siitä sai raahattua ne eri järjestykseen. Googlailin "home screen order cm10" mutten mistään mainitsemisen arvoista löytänyt.
Toinen ongelma on, etten saa vaihdettua "application drawer"in pikakuvaketta.
Siis se dockissa oleva nappi josta pääsee tuohon asennettujen ohjelmien valikkoon.
E 2:
Löysin vihdoin hakemiston kuvakaappauksille kun oikein etsimällä etsin ja laitan ne pari kuvaa josta aimmin mainitsin. Luulen, että ongelman aiheuttaa Widgetlocker - aina kun käytän sitä niin se tekee tuon duplikaatti-häiriön.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2013 @ 23:45
|
gratnak
Member
|
19. helmikuuta 2013 @ 14:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä tää CM10.1 + DorimanX ainakaan mulla toimi vakaasti. Nykii välillä (varsinkin kun avaa lukituksen niin hetken sen jälkeen).
Virrat lähtee välillä pois (oli esim yön aikana sammunut). Pari kolme kertaa päivässä saa puhelimen bootata uusiksi (joko on jumettunut johonkin kuvaan kesken käytön tai sitten vaan puhelin on itsestään sammunut).
Akun kesto on heikko ja akun käyttäytyminen vaikuttaa myös oudolta - eilen oli 36% akkua ja sekunnin päästä oli 10% ja puhelin pyysi laturia itselleen. En usko että akkuun itseensä on tullut fyysistä vikaa, tai sitten todella huono tuuri ja outo yhteensattuma että akku hajosi juuri roottauksen yhteydessä. Akku kesti pari kolme päivää normikäytöllä (satunnaisia puheluita, satunnaista nettisurffailua ja sähköpostin lukemista) sampan orkkis TW-JB:llä - tähän olisi mukava päästä myös CM 10.1:selläkin.
Widgetteja mulla on muutama käytössä mutta ei muita data-synciä käyttäviä kuin sää, joten niiden ei hirveesti pitäisi akkua viedä. Taustakuvaa en käytä (musta) ja yleisilme on ohut vaalea fontti ja tummansiniset ja valkoiset ikonit. Näytön kirkkaus minimissä. Joten näytönkään ei pitäisi akkua syödä. Voisiko akun kalibrointi olla avuksi tähän akun toimintaan?
Silloin kun toimii niin toimii supernopeesti ja pidän älyttömästi kaiken säätömahdollisuuksista.
Oliskos vinkkiä miten sais tarkistettua mikä aiheuttaa ongelmat? Voiko jotkut appsit aiheuttaa tuon? Vai voisikos tuon aiheuttajana olla se, kun laitoin tuon dorimanx:n flashin siihen edellisen kernelin päälle tyhjäämättä puhelinta?
En todellakaan tahtoisi ajaa kaikkea uusiksi kun oon viimein saanut säädettyä ulkonäön viimeistä ikonia myöten mieleisekseni. Tietty, puhtaalta pöydältä lähteminen on aina puhtaalta pöydältä lähtemistä.
Muutamia virheilmoituksia on tullut välillä kaatuilun yhteydessä:
"Trebuche has stopped working" - eli oon onnistunut kaatamaan pomminvarman launcherin :D
"Process system is not responding" tämä tulee välillä juuri kun on käynnistänyt puhelimen. Voi valita wait tai stop. Oon pistänyt Wait ja sen jälkeen luuri ei tuota ole valittanut muuta kun satunnaisesti rebootin yhteydessä.
Ei pitäs myöskää olla mitään haittaohjelmia, kaikki erotiikkaa tihkuvat tissiohjelmat saa jäädä niille jotka haluaa sellaista puhelimestaan katsoa. En myöskään ole asennellut muuta epämääräistä, kaikki ohjelmat löytyy google playsta ja ovat suosittuja ohjelmia.
PS. jos sulla on myös tuon mun edellien postauksen kysymyksiin vastauksia niin otan mielelläni vastaan :D
|
gratnak
Member
|
14. maaliskuuta 2013 @ 02:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Googletin tosta dorimanx kernelistä ja huomasin että siitä on päivitettyä versioita esim. 7.50 (suosittelit 7.47) sekä löytyi 9.1 versio. Käykö nää päivitykset tähän ja jos käy niin riittääkö perus kernelin flashaus asentamiseen? Miksi muuten Munkki666 suosittelit nimenomaan tota 7.47, vai oliko se silloin uusin versio? Toi dorimanx päivitys alkoi kiinnostaa heti kun mun foorumilta että päivitys vähentää mahdollisesti bugeja joita minulla on esiintynyt.
|
Mainos
|
|
|
Member
2 tuotearviota
|
14. maaliskuuta 2013 @ 09:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gratnak: Googletin tosta dorimanx kernelistä ja huomasin että siitä on päivitettyä versioita esim. 7.50 (suosittelit 7.47) sekä löytyi 9.1 versio. Käykö nää päivitykset tähän ja jos käy niin riittääkö perus kernelin flashaus asentamiseen? Miksi muuten Munkki666 suosittelit nimenomaan tota 7.47, vai oliko se silloin uusin versio? Toi dorimanx päivitys alkoi kiinnostaa heti kun mun foorumilta että päivitys vähentää mahdollisesti bugeja joita minulla on esiintynyt.
Ajaisin itse kernel wipen ennen uuden kernelin flashaamista. XDA KernelWipe Huom! Tuon jälkeen pitää asentaa myös Rom uusiksi!
Sitten vaan uusin Dorimanx kerneli (9.3 tällä hetkellä) ja Cyanogenmodi sisään.
Tällä hetkellä Dorimanx 9.1 ja CM 10.1 ilman mitään dualboot härdelleittä ja toimii suhteellisen sujuvasti.
|