User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 8.1.2025 / 11:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > ammattitason videon editointi ohjelma?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ammattitason videon editointi ohjelma?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
26. marraskuuta 2009 @ 13:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Etsiessäni ja lukiessani juttuja noista videon editointi ohjelmista, ei useinkaan niistä selvinnyt että mitä windows pohjalle tehtyjä ohjelmia editointia ammatikseen tekevät käyttävät.

Itse luullakseni olen jossain aktiiviharrastelijan tasolla ainakin videoiden tuntimäärän puolesta. :D Ohjelmat tosin ovat olleet sitä luokkaa että ovat ilmaisia ja ominaisuudet eivät ole sieltä laajimmasta päästä ja erikoistehosteet eivät ole näyttäneet kauhean hyviltä.

Kuvia saan kyllä muokattua ihan tarpeekseni jos stop-motion leffoja teen mutta tehosteetkin ovat hieman omituisia jos ne piirtämällä tekee..

Kaupallista ohjelmaa olisin hankkimassa ja hinnalla ei kauhean isoa merkitystä ole jos on hyvä hinta/laatu -suhteeltaan.

Ohjelman täytyisi sisältää mielellään seuraavia ominaisuuksia.

- Ääniraitoja saisi olla vähintään 2-3
- Videoraitoja saisi olla pari ainakin ja mahdollisuus "kuva kuvassa tai video videossa". Tällä tarkotan sitä että esimerkiksi jossain videossa henkilöllä olisi laite mistä kuvaa tulee ja kameran kuvakulmasta se näkyisi.
- Kahden videon päällekkäinen liittäminen
- Laajat tehosteet alku ja lopputeksteihin
- stop-motion leffojen aikajanan muokkaus kuvan näkymiseen alle sekuntiin jos kuvia on paljon, varsinkin tunninkin leffassa niitä on kiitettävästi. :D
- Kuvien limittäminen toisiinsa sulavemmin olisi plussaa
- erikoistehosteet kuten räjähdykset, tuli, vesi, sähkö sekä muita efektejä saisi olla paljon tai niitä voi laajentaa.

Teen suurimmaksi osaksi noita stop-motion pätkiä. Aijon tässä lähiaikoina kuvaamaan testipätkiä niin tarvitsisin paremman ohjelman kun suurempi projekti on tuloillaan.

Kiitos etukäteen vastauksista.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
29. marraskuuta 2009 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ammattitason editointia en ole tehnyt, mutta hintansa puolesta käsittääkseni tässä on muutama ehdokas.
Final Cut Studio
Adobe® Premiere® Pro CS4
Vegas Pro 9

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
mali99
Member
_
30. marraskuuta 2009 @ 08:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Meillä on työpaikalla käytössä nuo yllämainitut ja lisäksi vielä Avid Media Composer
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
30. marraskuuta 2009 @ 09:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Wikipediassa näyttää olevan aika hyvä lista eri vaihtoehdoista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_editing_software
Junior Member

5 tuotearviota
_
30. marraskuuta 2009 @ 15:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on Vegas Pro 9.0 ja oon ihan tyytyväinen ollu. Hyvä hintalaatusuhdekin ;)
Mainos
_
__

_
miketso
Senior Member

21 tuotearviota
_
9. joulukuuta 2009 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Final Cut taitaa olla Mac-koneille tarkotettu? Itse olen käyttänyt jo parisen vuotta pinnaclen studiota, josta on vasta tullut uusi versio ja silläkin saa taitavalla käytöllä (+lisätehosteilla ja plugineilla) suhteellisen hyvää jälkeä, mutta ei tietenkään ammattimaista vastaavaa. Olen testaillut premieren ja vegasinkin käyttöä, mutta ne ovat jo niin monimutkaisia, että ne vaativat pitkään opettelua ennenkuin niistä saa kaiken irti.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > ammattitason videon editointi ohjelma?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy