User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 04:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > dv-kameran matsku kovolle
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
dv-kameran matsku kovolle
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
kale22
Member
_
1. maaliskuuta 2013 @ 20:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haluaisin siirtää DV-videokameralla otetun materiaalin tietsikan kovalevylle.

Liitäntä on Firewire-kaaapeliolla. Panasonicin kamera tulee sekä tietsikan laitehallintaan että Pinnacle 14-editointiohjelman TUONTI-ikkunaan. Käynnistyy jopa Pinnaclen nappulasta mutta Pinnaclen kuvaikkunaan ei vaan tule.

Mikä mättää, onhan tuo materiaali jo digimuodossa ja ihan laadukasta. Myös Sonyn vegas-ohjelmassa sama ongelma. Tuonti/kaappaus toimii ihan hyvin esim dvd-levyltä.

kale
1pertti
AfterDawn Addict
_
2. maaliskuuta 2013 @ 22:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko kamera varmasti Windows 7 yhteensopiva? Yhteensopivuuden voi tarkistaa tuolta: http://www.microsoft.com/en-us/windows/...?Language=en-US

Jos kyseessä on vanhempi kamera, voit tarvita ns. "Legacy"-ajurin. Itselläni ei ole asiasta kokemuksia, mutta tuolla on jotakin juttua: http://support.presonus.com/entries/238...-i-switch-to-it
AfterDawn Addict

8 tuotearviota
_
2. maaliskuuta 2013 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi johtua myös koneen firewiren yhteensopimattomuudesta kameran kanssa. Itselläni oli aikoinaan samaa ongelmaa oman JVC-merkkisen kameran kanssa. Kamera toimi vain Creativen Audigy -äänikortin firewire-piirisarjan kanssa. Läppäriinkin piti hankkia erillinen PCMCIA-sovitin kun sen oma firewire ei jostain syystä tykännyt kamerasta.
micro2013
Suspended due to non-functional email address
_
6. maaliskuuta 2013 @ 20:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kale22:
Haluaisin siirtää DV-videokameralla otetun materiaalin tietsikan kovalevylle.

Liitäntä on Firewire-kaaapeliolla. Panasonicin kamera tulee sekä tietsikan laitehallintaan että Pinnacle 14-editointiohjelman TUONTI-ikkunaan. Käynnistyy jopa Pinnaclen nappulasta mutta Pinnaclen kuvaikkunaan ei vaan tule.

Mikä mättää, onhan tuo materiaali jo digimuodossa ja ihan laadukasta. Myös Sonyn vegas-ohjelmassa sama ongelma. Tuonti/kaappaus toimii ihan hyvin esim dvd-levyltä.

kale
itse olen käyttänyt nero vision ohjelmaa videon siirtämiseen DV kamerasta ja tuolla neron ohjelmalla olen tehnyt dvd:t myös.

Kone: Asus M5A78L,AMD FX-8350 4.0 GHz 8-core AM3+,Cooler Master Hyper 212 EVO,Kingston hyperX ddr3 16gt 1600mhz,Asus GTX660 TI-DC2T-2GD5 NVIDIA GeForce GTX660 TI 2048 MB,Intel 330 sata3 SSD 120GT,WD caviar 4tb verran,Corsair TX650W V2 Enthusiast,Samsung S24B350H 24 Led näyttö..
kale22
Member
_
6. maaliskuuta 2013 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti micro2013:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kale22:
Haluaisin siirtää DV-videokameralla otetun materiaalin tietsikan kovalevylle.

Liitäntä on Firewire-kaaapeliolla. Panasonicin kamera tulee sekä tietsikan laitehallintaan että Pinnacle 14-editointiohjelman TUONTI-ikkunaan. Käynnistyy jopa Pinnaclen nappulasta mutta Pinnaclen kuvaikkunaan ei vaan tule.

Mikä mättää, onhan tuo materiaali jo digimuodossa ja ihan laadukasta. Myös Sonyn vegas-ohjelmassa sama ongelma. Tuonti/kaappaus toimii ihan hyvin esim dvd-levyltä.

kale
itse olen käyttänyt nero vision ohjelmaa videon siirtämiseen DV kamerasta ja tuolla neron ohjelmalla olen tehnyt dvd:t myös.

Mikä järjestelmä sulla on? Epäilen että mun obgelma on win 7.

kale
I hate titles

35 tuotearviota
_
6. maaliskuuta 2013 @ 23:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeiles tollasta:

DVIO

Maailman simppelein softa, ei mitään ajureita, ei mitään turhaa, ohjelman kokokin on ihan käsittämättömän pieni. Pelannut omissa tarpeissa hyvin jo 10v ajan.
kale22
Member
_
7. maaliskuuta 2013 @ 10:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Kokeiles tollasta:

DVIO

Maailman simppelein softa, ei mitään ajureita, ei mitään turhaa, ohjelman kokokin on ihan käsittämättömän pieni. Pelannut omissa tarpeissa hyvin jo 10v ajan.
Missä järjestelmässä,?

Latasin, mutta ei mun win 7 ssa kamera tunnistu ollenkaan firewirellä?

kale
kale22
Member
_
7. maaliskuuta 2013 @ 10:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:
Onko kamera varmasti Windows 7 yhteensopiva? Yhteensopivuuden voi tarkistaa tuolta: http://www.microsoft.com/en-us/windows/...?Language=en-US

Jos kyseessä on vanhempi kamera, voit tarvita ns. "Legacy"-ajurin. Itselläni ei ole asiasta kokemuksia, mutta tuolla on jotakin juttua: http://support.presonus.com/entries/238...-i-switch-to-it
jees, ei löydy kamera windows tueista, mutta en saa apua ajureistakaan. Ja jos käytän adapteria , Dazzle, ja otan kuvan s-videona ja äänen rca:lla ääni ei tule kuitenkaan.

kale

kale22
I hate titles

35 tuotearviota
_
7. maaliskuuta 2013 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kale22:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Kokeiles tollasta:

DVIO

Maailman simppelein softa, ei mitään ajureita, ei mitään turhaa, ohjelman kokokin on ihan käsittämättömän pieni. Pelannut omissa tarpeissa hyvin jo 10v ajan.
Missä järjestelmässä,?

Latasin, mutta ei mun win 7 ssa kamera tunnistu ollenkaan firewirellä?

kale
No just :-P En ole Seiskassa kokeillut, mutta Vistassa vielä pelas mainiosti. Haiskahtaa kyllä pahasti joltain kaappausohjelmien keskinäiseltä konfliktilta, koska tuon DVIO:n pitäisi olla ns. ikuinen softa.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
9. maaliskuuta 2013 @ 21:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä itse ainakin olen Win7:llakin saanu DV-videota kamerasta ulos. En tosin muista, käytinkö DV_IO:ta vai WinDV:tä. Pitääpä testata, kun just tuli tuossa tuossa kuvattua kasetti täyteen.
1pertti
AfterDawn Addict
_
9. maaliskuuta 2013 @ 22:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän se Windows 7 itsessään mikään este ole. Kyse on siitä, tukeeko se kyseistä kameramallia.
kale22
Member
_
9. maaliskuuta 2013 @ 22:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Kyllä itse ainakin olen Win7:llakin saanu DV-videota kamerasta ulos. En tosin muista, käytinkö DV_IO:ta vai WinDV:tä. Pitääpä testata, kun just tuli tuossa tuossa kuvattua kasetti täyteen.
kerro sitten ja mikä kaapeliliitäntä. onkos niin että laatu on parempi firewirellä kuin rca-kaapeleilla?

kale22
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
10. maaliskuuta 2013 @ 11:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kale22:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:
Kyllä itse ainakin olen Win7:llakin saanu DV-videota kamerasta ulos. En tosin muista, käytinkö DV_IO:ta vai WinDV:tä. Pitääpä testata, kun just tuli tuossa tuossa kuvattua kasetti täyteen.
kerro sitten ja mikä kaapeliliitäntä. onkos niin että laatu on parempi firewirellä kuin rca-kaapeleilla?

Näköjään se oli WinDV mitä viimeksi käytin. Hienosti pelaa. Kokeilin DVIO:ta, mutta se kaatuu kun painaa capturea. 32-bittinen Win7 Ultimate käytössä. Exsate DV Capture -niminen softakin näyttää toimivan.

Nykyisessä emossa ei firewirea ole, mutta itsellä on vanha Pinnacle Movieboard (700-PCI), josta löytyy firewire.

Firewirellä se video säilyy täysin samana kuin, millaisena se on siinä nauhalla. Firewirellä videota koneelle kaapatessa on sama, kuin jos tuo video olisi vaikka ulkoisella kovalevyllä, josta kopioisit sen koneelle. Eli kaapatessa kone vain tallentaa sitä videostreamia levylle ilman mitään käsittelyä.

EDIT: Itsellä on kaksi Panan DV-kameraa, NV-GS17 ja NV-GS27

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2013 @ 12:07

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > dv-kameran matsku kovolle
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy