Minulla on ollut Sony Vegas 7.0 käytössä vuosia, varmaan lähemmäs neljä-viisi vuotta, sama ohjelma ilman mitään sen kummempia päivittelyitä on pelittänyt täydellisesti ilman mitään ongelmaa.
No, nyt tuli sitten ihan kunnon ongelma kerralla.
Olen tehny tässä viimeset 11 viikkoa jättimäistä video-projektia jossa on satoja videoita ja kuvia, kone ei ole mikään uusin malli mutta hyvin se on silti toiminut, tökkimällä vähän mutta ei tässä kiirettä ole ollut niin ei ole ollut väliä vaikkei täydellisesti olekkaan toiminut. Mutta kun nyt ei toimi ollenkaan.
Joka kerta kun avaan ohjelman, se toimii normaalisti, mutta kun avaan jonkun nuista tuon projektin tiedostoista, koko höskä kaatuu samantien. Tulee error-viestiä ja kunnon romaania siitä mikä on vikana. Koitin itsekkin selvitellä vähän että mikä ihme on vikana, poistin muita isoja ohjelmia koneelta, latasin jopa kokonaan toiselle koneelle tuon Vegasin ja yritin jos se sillä toimisi, mutta kun ei niin ei.
Se vaihtelevasti välillä antoi minun renderöidä pätkiä tuosta videosta niin että sain edes osia pelastettua, mutta nyt puuttuisi vielä lopusta todella tärkeä ja iso pätkä jonka tekemiseen meni monta monituista viikkoa, eikä huvittaisi rueta ihan heti tekemään uudelleen. Eikä varmaan annakkaan tehdä uudelleen kun siihen tahtiin kaatuilee..
Ei tarvitse ehdottaa että asennan ohjelman uudelleen tähän koneelle, oon tehny sen kolmesti tässä muutaman päivän sisään. Myös kokeillu sitä tosiaan toisella koneella, ja lähestulkoon sama error tulee silloinkin.
Nyt just latailen tuota 30pv:n trialia tosta Vegas 9.0:sta, ihan vaan jos kokeilis että toimisko se paremmin.
Mutta mikä ihme voi olla vikana? Tähän asti tosiaan vuosia toiminut tällä samalla koneella, ja on sillä isojakin videoita tehty, että en ymmärrä mikä sille nyt yhtäkkiä tuli.. Jos jollain on kokemusta tuosta ohjelmasta ja sen erroreista, tai jos muuten vaan osaisitte sanoa että mikä ihme sille tuli, ja miten ihmeessä saan pelastettua tuolta nyt ne tiedostot, niin apu olisi erittäin tarpeen. Kun se loppupätkä on tosiaan vain ja ainoastaan vegas-tiedostona, en vielä ehtinyt renderöimään sitä ja nyt ei onnistu. Jos ohjelma ei kaadu jo siinä vaiheessa kun yrittää valita vaan sitä loppupätkää, niin se kaatuu viimeistään siinä renderöinnin puolivälin nurkilla tai muuten vaan jumii ne prosentit vaikka aika liikkuu.. Ihan käsittämätön ongelma, liikaa meikäläisen nörtti-aivoillekkin. :D
Olis ihan kiva saada toimimaan, tai edes pelastettua tuo viimenen pätkä tuolta ja sit vaikka movie makerilla pistää ne yhteen, ihan yks ja sama kunhan vaan sais sen johonki muuhun muotoon kun vegas-tiedostoks.. Kun sen julkasu ois pitäny oikeestaan olla jo eilen, sain nyt onneks lykättyä sitä vähän mutta kiire olis. :o
Mutta tämmösiä se heittää siihen ruudulle siis, ensin:
"An error occurred during the current operation,
An exception has occurred."
Tuo vähän ihmetyttää kun tuolla lukee nyt että "in module vegas blabla", kun eilen siinä oli joku .dll tiedosto tuossa kohtaa mutta nyt se on sit ihan vegas.exe.. Mitä lie tapahtunut.