|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Paras tapa yhdistää Blu-ray soitin, vahvistin ja TV toisiinsa?
|
|
orkidea
Newbie
|
11. joulukuuta 2010 @ 22:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajattelin ostaa uuden blu-ray soittimen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=44315 , sekä uuden vahvistimen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=22630 . Mietin vain, että mikä on paras tapa yhdistää nämä laitteet TV:hen, jotta saadaan paras ääni ja kuva aikaiseksi? TV:ssä on kolme HDMI tuloa ja yksi optinen lähtö.
Itse ajattelin, että laitan HDMI piuhan blu-ray soittimesta vahvistimeen ja vahvarista toisen HDMI piuhan televisioon. Lisäksi ajattelin vetää optisen johdon TV:stä vahvistimeen, jotta voin katsoa TV ohjelmia myös surround äänillä. Onko tämä paras tapa yhdistää nämä laitteet, vai onko jokin toinen tapa parempi?
Jos joku jaksaa/osaa vielä kommentoida jotain noista laitteista joita aion ostaa, niin olisin kiitollinen. Uudet kaiuttimet hankin myöhemmin.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2010 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Itse ajattelin, että laitan HDMI piuhan blu-ray soittimesta vahvistimeen ja vahvarista toisen HDMI piuhan televisioon. Lisäksi ajattelin vetää optisen johdon TV:stä vahvistimeen, jotta voin katsoa TV ohjelmia myös surround äänillä. Onko tämä paras tapa yhdistää nämä laitteet, vai onko jokin toinen tapa parempi?
Mitä sitä optiikkaa enää siihen sotket?
Samalla lailla se ääni kulkee HDMI:tä pitkin telkkuun saakka, kuin kuvakin, ja onkos töllössäsi sitten noille surroundeille myös tarvittava prosessorointi ja kaiuttimet?
Ettei vaan olisi näitä pseudohöpöhöpömukasurroundeja, jotka vaan lisää tavalliseen stereo-ääneen kaikua, että olisi mukamas surround, kun oikeasti se kuullostaa niinkuin töllö olisi vessassa tms....
T: Vesku
Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2010 @ 13:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Olet omasta mielestäni juurikin oikein vetämässä noita johtoja:
1) Blu-ray katselu siten, että BD-soittimesta HDMI vahvariin ja siitä vahvarista HDMI telkkariin. Tällöin Blu-ray:n äänet "jäävät" vahvistimelle, joka hoitaa DTS-purun, jne.
2) Telkkarista optinen lähtö vahvistimeen, että telkkarin sisäisellä virittimellä telkkaria katsottaessa saadaan sisäisen virittimen audiot telkkarista vahvistimelle, oli sitten kyseessä surround-lähetys tai tavallinen lähetys.
Äänet sitten ulos vahvistimeen kytketyistä erilliskaiuttimista, muutenhan tuossa virityksessä ei ole järkeä :-)
|
orkidea
Newbie
|
12. joulukuuta 2010 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD: Olet omasta mielestäni juurikin oikein vetämässä noita johtoja:
1) Blu-ray katselu siten, että BD-soittimesta HDMI vahvariin ja siitä vahvarista HDMI telkkariin. Tällöin Blu-ray:n äänet "jäävät" vahvistimelle, joka hoitaa DTS-purun, jne.
2) Telkkarista optinen lähtö vahvistimeen, että telkkarin sisäisellä virittimellä telkkaria katsottaessa saadaan sisäisen virittimen audiot telkkarista vahvistimelle, oli sitten kyseessä surround-lähetys tai tavallinen lähetys.
Äänet sitten ulos vahvistimeen kytketyistä erilliskaiuttimista, muutenhan tuossa virityksessä ei ole järkeä :-)
Näin sen itsekin ajattelin.
Minulla on tällä hetkellä kotona Full HD TV, joka tukee mm Dolby Digital plus ääntä, 2 hyvää etukaiutinta, 1 vähemmän hyvä keskikaiutin (ostoslistalla seuraavksi) ja 2 takakaiutinta. Subbarin hommaan joskus myöhemmin, etukajarit toistaa sen verran hyvin matalia ääniä, että niillä pärjään ainakin toistaiseksi.
Sen takia näitä johtovetoja mietin, ettei tule ostettua turhia johtoja.
|
Mainos
|
|
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2010 @ 14:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti orkidea: Minulla on tällä hetkellä kotona Full HD TV, joka tukee mm Dolby Digital plus ääntä, 2 hyvää etukaiutinta, 1 vähemmän hyvä keskikaiutin (ostoslistalla seuraavksi) ja 2 takakaiutinta. Subbarin hommaan joskus myöhemmin, etukajarit toistaa sen verran hyvin matalia ääniä, että niillä pärjään ainakin toistaiseksi.
Sen takia näitä johtovetoja mietin, ettei tule ostettua turhia johtoja.
Mun käsityksen mukaan sillä sun telkkarin audiopurkuominaisuudella ei ole sinänsä mitään merkitystä, jos-ja-kun vedät sen äänen Toslinkillä (=optinen audio out) telkkrista ulos, niin se ääni tulee käsittelemättömänä suoraan virittimeltä ja sun vahvistin sit käsittelee sen. Eli sinänsä -- jos olen oikeassa, ihan satavarmaksi en asiaa sano -- on se ja sama, onko TV:ssä itsessään mitään "hienoja" audiojuttuja, jos ääni on tarkoitus tuoda vahvistimelle anyways.
|
|