User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 2.6.2024 / 09:58
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > afterdawn.com:n palauteloota > poistakaa nissan "start juke" mainos
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
POISTAKAA nissan "start juke" mainos
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
_zippo_
Newbie
_
26. tammikuuta 2011 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
POISTAKAA nissan "start juke" mainos , ottaa *itu*ti silmiin ku se räppii tossa aivan idiootti mainois, saako tota sulettua mitenkään????
Member
_
26. tammikuuta 2011 @ 20:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa!
On kyllä tosi välkkyvä!
Oikein varsinainen epilepsiakohtaus mainos!

Tervehdys
Member
_
26. tammikuuta 2011 @ 20:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _zippo_:
POISTAKAA nissan "start juke" mainos , ottaa *itu*ti silmiin ku se räppii tossa aivan idiootti mainois, saako tota sulettua mitenkään????
Adblock auttaa noiden ärsyttävien mainosten kanssa (jos on firefox käytössä).

Ja ennenkuin kukaan ylläpidosta muistuttaa sivuston rahoitusperiaatteesta, totean vain että käytän adblockia vain näiden häiritsevien mainosten poistamiseen.
Häiritseviksi mainoksiiksi lasken sekä nämä ylikokoiset että kaikenlaiset "BLING BLING KLIKKAA TÄTÄ!!" -tyyliset mainokset.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2011 @ 20:57

1pertti
AfterDawn Addict
_
27. tammikuuta 2011 @ 00:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vasta nyt, kun mainitsit, jäin hetkeksi tarkastelemaan mainosta. Kyllähän se ikävästi välkyy, mutta kuka sitä jää katsomaan? Itse en ollut koko välkyntää huomannut, kun olen heti siirtynyt alemmaksi eli keskusteluosioon. Toisaalta, noilla mainostuloillahan tätäkin palstaa ylläpidetään, joten jossain määrin niitä mainoksia on siedettävä.
Member
_
27. tammikuuta 2011 @ 07:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:
Vasta nyt, kun mainitsit, jäin hetkeksi tarkastelemaan mainosta. Kyllähän se ikävästi välkyy, mutta kuka sitä jää katsomaan? Itse en ollut koko välkyntää huomannut, kun olen heti siirtynyt alemmaksi eli keskusteluosioon. Toisaalta, noilla mainostuloillahan tätäkin palstaa ylläpidetään, joten jossain määrin niitä mainoksia on siedettävä.
Kyllä mä sen välkkymisen huomaan heti! kun lähen vierittämään sivua alaspäin niin ikävästi sivun ylälaidassa ehtii välkkyä!

Tervehdys
Senior Member

7 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2011 @ 11:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:
Vasta nyt, kun mainitsit, jäin hetkeksi tarkastelemaan mainosta. Kyllähän se ikävästi välkyy, mutta kuka sitä jää katsomaan? .

pakko katsella kun kestää puolituntia scrollata alemmaks kun tää sivu tökkii niin pahasti ton mainoksen takia

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2011 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nRT:
Ja ennenkuin kukaan ylläpidosta muistuttaa sivuston rahoitusperiaatteesta, totean vain että käytän adblockia vain näiden häiritsevien mainosten poistamiseen.


Niin, eli pakko tässä on ymmärtää tuo sivuston rahoitus mutta liikaa on liikaa. Tuossa tosiaan joutuu hiirellä työtä tehdä että saa scrollattua tuota mainosta karkuun. En haluaisi käyttää mitään adblockia, osittaisena syynä laiskuus eli ohelman etsiminen ja asentaminen jo muodostaa tuossa lievän kynnyksen. Mutta jos motivaatio vielä tästä lisääntyy niin ehkä jossain vaiheessa tuollaiseen ohjelmaan pitää tutustua...;)

Tuosta mainoksesta vielä. Eli tekijät potevat mammuttitautia ja yrittävät tehdä siitä niin hienon ja monismutkaisen etten minä ainakaan jaksa yrittää surffailla sen läpi etsiessäni vastauksia haluamaani asioihin koskien tuota automallia. Yhden megabitin liittymällä hermot ei kestä jokaisen erillisen flashin (vai mitä lienevät) latautumista eikä navigointi mainoksen sivuilla ole muutenkaan mitenkään loogista. Näyttävyys näyttää olevan pääasia, asian perillemenolla ei niin väliä...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2011 @ 12:09

Senior Member

3 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2011 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun AfterDawn on muutenkin hieman massasta poikkeava foorumi mm. omalla foorumisoftallaan, niin voisiko se olla edelläkävijä myös siinä, että tällä saitilla ei olisi yhtäkään flash-mainosta, vaan kaikki sivustoilla esiintyvät mainokset olisi pelkästään staattisia kuvia? ;)

Kaikki yliärsyttävät mainokset lähtevät kyllä mainosblockerilla mäkeen alta aikayksikön lähes kaikkien käyttäjien toimesta ja tuo on sellainen. Milloinkohan mainosten suunnittelijat tajuavat tämän?
Croft
Account closed as per user's own request
_
30. tammikuuta 2011 @ 01:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siinä mitään että se välkkyy, mutta että kun se rohmuaa niin ikävästi heti kaiken tilan sivun alusta, se siinä ärsyttää kun mainos on ärsyttävän iso, ei se muuten mitenkään hidasta. Koko, koko, koko, ei sisältö...

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1pertti:
Vasta nyt, kun mainitsit, jäin hetkeksi tarkastelemaan mainosta. Kyllähän se ikävästi välkyy, mutta kuka sitä jää katsomaan? .

pakko katsella kun kestää puolituntia scrollata alemmaks kun tää sivu tökkii niin pahasti ton mainoksen takia
Vai niin, minulla ja Internet Explorerilla ei ole mitään ongelmia, sivu siirtyy salamana välittömästi kun hipaisenkaan hiirtä, eikä sivut muutenkaan lagaa ollenkaan. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2011 @ 02:05

Senior Member

7 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2011 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla chrome ja kun vähänkin zoomattuna sivut niin heti lagaa (silloin kun tuo iso mainos on esillä, tai taustakuvamainos, en tiä kummasta johtuu kun ne on aina samaan aikaan). Ja zoomata on pakko että pystyy lukemaan telkkarista sohvan etäisyydeltä

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. tammikuuta 2011 @ 10:44

I hate titles

35 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2011 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 79atanos:
Kun AfterDawn on muutenkin hieman massasta poikkeava foorumi mm. omalla foorumisoftallaan, niin voisiko se olla edelläkävijä myös siinä, että tällä saitilla ei olisi yhtäkään flash-mainosta, vaan kaikki sivustoilla esiintyvät mainokset olisi pelkästään staattisia kuvia? ;)
Ei oikein voida valita noita mainostyyppejä mitä näytetään tai sitten pitää lopettaa esim. uutistuotanto :-) Onhan nuo aika ärsyttäviä, vaikkakin toi Juke oli hyvin tehty -- suht nätti ja ennenkaikkea ei haukannut prossutehoja tappiin edes tällä mun esihistoriallisella työläppärillä, joka tuntuu jurvahtavan jo Youtubessa käydessä :-)

Mutjoo, noista sikaisomainos + taustatapetti -komboista tulee todella paljon enemmän nappulaa kuin perusbannereista -- ja mainostajat haluavat niitä. Ja tulossa on kuuden uuden toimittajan rekrytointi lähiviikkoina, joten... :-)

Mutta meillä on aika vakavsti harkinnassa se, että rajattaisiin sisäänkirjautuneet noiden megamainosten ulkopuolelle, kuten on aika usein ennenkin tehty muidenkin "ärsyttävien" mainosten suhteen. Tarkoitus ei ole aiheuttaa kenellekään mitään **tutusta saitin käytön suhteen :-)

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
https://AfterDawn.com/
Member
_
6. helmikuuta 2011 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Mutjoo, noista sikaisomainos + taustatapetti -komboista tulee todella paljon enemmän nappulaa kuin perusbannereista -- ja mainostajat haluavat niitä. Ja tulossa on kuuden uuden toimittajan rekrytointi lähiviikkoina, joten... :-)

Kyllä tuo rahoituspuoli ymmärretään... Mutta se ei edelleenkään muuta sitä seikkaa, että nuo sikaisot mainokset päätyvät armotta ja välittönmästi adblockin estolistalle. Taustatapetteja vastaan minulla ei sinänsä mitään, itse asiassa tuo ko. nissan start juke -mainoksen taustatapetti on mielestäni aika tyylikäs :)

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Mutta meillä on aika vakavsti harkinnassa se, että rajattaisiin sisäänkirjautuneet noiden megamainosten ulkopuolelle, kuten on aika usein ennenkin tehty muidenkin "ärsyttävien" mainosten suhteen. Tarkoitus ei ole aiheuttaa kenellekään mitään **tutusta saitin käytön suhteen :-)
Kannatetaan. Olisi jälleen kerran näitä "pisteet ylläpidolle" -tilanteita.

Kehitysideana edelliseen viitaten: Vahvistamattomien käyttäjien viestien taso on välillä vähän mitä sattuu. Näitä rekisteröityneen käyttäjän etuja (LUE: vähemmän ärsyttäviä mainoksia) voisi käyttää houkuttimena käyttäjien rekisterötymiseen. Eli aina kun vahvistamaton vierailija tulee sivustolle esittämään kysymystä / kommentoimaan uutista, siihen kysymyskentän / vastauskentän viereen voisi laittaa jonkinlaisen ad:n oman mainoksen / tekstinpätkän, jossa muistutetaan rekisteröitymismahdollisuudesta ja sen hyödyistä (edelleen: vähemmän mainoksia).
Member
_
6. helmikuuta 2011 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Edit: ...Tuplat. Failed to read server command *jotain* (byte se tais olla)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. helmikuuta 2011 @ 21:26

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
17. huhtikuuta 2011 @ 11:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuo Nissan Juke mainos alkaa tosiaan vaikuttaa täysin päinvastoin kun mitä yleensä mainoksen tarkoitus on. Noin sairaan agressiivisesti toteutettu mainos tuskin edistää tuotteen myyntiä kun se jatkuvasti silmille hyppäävänä tuottaa pelkästään kielteisiä tuntemuksia. Miksi sen tosiaan pitää työntyä esiin JOKA kerta kun sivustolla klikkaa auki uuden keskustelun?

Tämän mainoksen on varmasti toteuttanut joku etelän lomakohteiden entinen "basaarikauppias" joka on tottunut siihen ettei asiakasta saa jättää edes hetken omiin oloihinsa tutustumaan kaupan valikoimiin vaan kimppuun käydään armotta siitä lähtien kun asiakas jalkansa kauppaan työntää ja hänen poistuessaan juostaan vielä varmuuden vuoksi kadulle perään hihasta vetäen.

Taas ymmärrän paremmin heitä jotka käyttävät noita Adblockereita...


Edit klo 16.15
Joku pitää minua varmaan tollona kun kirjoitin ylläolevan purkauksen. Nyt tällä hetkellä tuo Juke-mainos ei pahemmin häiritse. Tuskin sitä kukaan tällä välin on korjannut eli taitaa käytössä olla joku pirullinen satunnaisgeneraattori joka käynnistää nuo raivoisat Juke-hyökkäykset juuri silloin kun minulla ei pinna oikein kestä niitä... =)



Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. huhtikuuta 2011 @ 16:15

AfterDawn Addict

21 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2011 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Taas ymmärrän paremmin heitä jotka käyttävät noita Adblockereita...
Minä en ole moista mainosta vielä nähnyt täällä ^^

890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2011 @ 22:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pc_P:

Minä en ole moista mainosta vielä nähnyt täällä ^^
Hauska juttu mutta tänään minäkään en ole tuota Juke-mainosta nähnyt.
Ehkä olen ollut täällä niin vähän aikaa ettei tuo satunnnaisgeneraattori ole vielä minut havainnut. Hyvä niin...
Muff77
Senior Member

1 tuotearvio
_
18. huhtikuuta 2011 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Adblockeri estää. Ennen kuin käytin vielä Firefoxia ilman sitä, niin oli aika kauheaa vanhalla koneella selata sivustoja, kun kesti 20sec päästä mainoksen yli. Vaati helvatasti koneelta :D lagautti konetta pahasti.
Nykyään Chrome eikä mitään jukeja näy :D



Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
I hate titles

35 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2011 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1:
Kyllä tuo Nissan Juke mainos alkaa tosiaan vaikuttaa täysin päinvastoin kun mitä yleensä mainoksen tarkoitus on.
Tuosta Juken vilkkumisesta huomautettiin mediatoimistolle, että jatkossa ei ihan noin pahasti "silmään ottavaa" tarvitse enää tulla. Se aiemmin, muistaakseni tammikuussa, pyörinyt versio oli sinänsä "pahempi" - tosin se taustatapetti oli IMO aika upea :-) Mutta summarum, aiheesta on välitetty viestiä eteenpäin.

Tietty täytyy muistaa sekin, että verkko on mainosmediana kuitenkin suht uusi, vain viitisentoista vuotta wanha - ja elää koko ajan - joten mainostajat pyrkivät kokeilemaan koko ajan uusia juttuja ja testaamaan, mikä toimii ja mikä ei.

Positiivista on mielestäni se, että nämä perinteisetkin mainostajat, kuten autofirmat, ovat alkaneet huomioimaan netin mainoskampanjoissaan. Mikäli verkossa mainoksista maksettava hinta saadaan joskus nousemaan edes puoleen siitä, mitä printissä ja televisiossa mainoksista maksetaan, se tarkoittaa käyttäjille vain hyviä juttuja -- mahdollistaa esim. todella, todella kapean aihealueen sivustojen pyörittämisen "ammattimaisesti". Nythän tuo ei ole mahdollista, etenkään Suomessa, jossa jokin pienen aihealueen sivusto (hyvä esimerkki on esimerkiksi ohjelmointi -- Suomessa ei riitä käyttäjiä siihen, että joku alkaisi, kokopäiväisesti, pyörittämään ohjelmointiin keskittyvää saittia, koska viikkokäyttäjiä saisi korkeintaan 10'000 ja niistäkin puolet blokkaisi mainokset.. Nykyisin "kannattavan" raja on ehkä siinä 50'000 ei-mainoksia-blokkaavan viikkolukijan hujakoilla, aiheesta riippuen). Ja tietty ad blockereita kun käytetään, se on aina asteen vaikeampaa.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2011 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1:
Kyllä tuo Nissan Juke mainos alkaa tosiaan vaikuttaa täysin päinvastoin kun mitä yleensä mainoksen tarkoitus on.
Tuosta Juken vilkkumisesta huomautettiin mediatoimistolle, että jatkossa ei ihan noin pahasti "silmään ottavaa" tarvitse enää tulla. Se aiemmin, muistaakseni tammikuussa, pyörinyt versio oli sinänsä "pahempi" - tosin se taustatapetti oli IMO aika upea :-) Mutta summarum, aiheesta on välitetty viestiä eteenpäin.


Kiitos tiedosta, en tiedä onko korjausta jo tehty mutta eilen ja tänään tuosta Jukesta ei ole ollut pienintäkään kiusaa.

Kun nyt sivuston mainoksista on puhe niin toinen mieltä askarruttava juttu on se että täällä tuntuu pyörivän esim. juuri minulle henk.kohtaisesti räätälöityjä mainoksia joita epäilen etteivät muut täällä kävijät edes näe. Millä tekniikalla ne on oikein toteutettu? Hieman pelottaa että täällä joku "isoveli valvoo" millä sivuilla surffaan ja sitten minulle kohdistetaan näihin sivustoihin liittyviä mainoksia. Eli pari kuukautta on minua nyt täällä pommitettu mm. Booking.com ja AirBerlin sivustojen mainoksilla jossa vielä jopa mainostetaan tiettyä hotellia tietyssä kaupungissa johon olen tehnyt huonevarauksen. Samoin lentoyhtiön mainoksessa kummittelee nimenomaan sen kaupungin nimi jonne olen matkustamassa ja jonne lentovarauksen olen tehnyt.

Nuo mainokset siis ilmestyvät säännöllisesti lähes päivittäin tuonne viestien väliin tai alkuun sinne välilehtien yläpuolelle eivätkä ne sinänsä häiritse minua millään tavalla. Huolettaa vaan että onko tässä minun tietoturvaani tai yksityisyyttäni jotenkin loukattu ja mitä kautta noilla sivuilla tallennetut evästeet kulkeutuvat mainostajille ja päätyvät mainoksina tänne Afterdawniin???

Onko muilla kävijöillä samantapaisia havaintoja henkilökohtaisesti räätälöidyistä mainoksista?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. huhtikuuta 2011 @ 20:16

I hate titles

35 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2011 @ 23:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1:
Kun nyt sivuston mainoksista on puhe niin toinen mieltä askarruttava juttu on se että täällä tuntuu pyörivän esim. juuri minulle henk.kohtaisesti räätälöityjä mainoksia joita epäilen etteivät muut täällä kävijät edes näe. Millä tekniikalla ne on oikein toteutettu?
Googlen AdSense... Ne eivät kerää juuri sinusta henkilönä tietoa niinkään, mutta Google pitää aika nätisti anonymisoituna kirjaa siitä, mitä haet heidän hakukoneensa kautta, millä sivuilla käyt esim. Chromella tai millä sivuilla käyt, jossa on Googlen mainoksia tai Googlen Analytics -liikennemittaus. Käytännössä Google muodostaa sinun verkkoselailustasi kohdennettavaa mainoshistoriaa koko ajan. Käsittääkseni Googlen päässä henkkoht tietoihin tuota dataa ei sidota, päinvastoin kuin Facebookissa. Ja me "muut", joiden sivuilla Googlen mainoksia näkyy (Googlen mainoksia siis näkyy Googlen omissa palveluissa, mutta myös käytännössä kaikissa muissakin pienissä ja keskisuurissa verkkosivustoissa), emme voi noihin vaikuttaa mitenkään, ne ovat täysin 110% automatisoituja, samantyylisellä logiikalla jolla Googlen hakukonekin toimii.

Helpoin tapa tipauttaa tuo selailuhistoriasi perusteella tapahtuva kohdennus pois on puhdistaa selaimesta keksit aika ajoin. Toki tuon jälkeen joudut aina sisäänkirjautumaan joka paikkaan uudestaan, jos et muutoin harrasta palveluista uloskirjautumista :-)

Sinänsä tuo voi olla creepyä, mutta toisaalta se on myös aika toimivaa, monesti googlettanut ja etsinyt tietoa jostain tuotteesta ja sitten päivää myöhemmin nähnyt "täsmälleen" minulle tarkoitetun bannerin -> klikannut -> ostanut ko. kaupasta..

Amazon.com on toinen todella pelottavan hyvä kohdennetun mainonnan lähettäjä, mutta se on sitten eri juttu ja liittyy enemmänkin olemassaolevien asiakassuhteiden fiksuun käyttöön.

Mutta näin, tekniikka kehittyy :-) Enemmän lisäarvoa monelle tuovat kohdennetut mainokset kuin tamponimainokset AfterDawnissa (alle 4% käyttäjistä naispuoleisia..)..

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
https://AfterDawn.com/
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2011 @ 23:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
Googlen AdSense... Ne eivät kerää juuri sinusta henkilönä tietoa niinkään, mutta Google pitää aika nätisti anonymisoituna kirjaa siitä, mitä haet heidän hakukoneensa kautta, millä sivuilla käyt esim. Chromella tai millä sivuilla käyt, jossa on Googlen mainoksia tai Googlen Analytics -liikennemittaus. Käytännössä Google muodostaa sinun verkkoselailustasi kohdennettavaa mainoshistoriaa koko ajan. Käsittääkseni Googlen päässä henkkoht tietoihin tuota dataa ei sidota, päinvastoin kuin Facebookissa. Ja me "muut", joiden sivuilla Googlen mainoksia näkyy (Googlen mainoksia siis näkyy Googlen omissa palveluissa, mutta myös käytännössä kaikissa muissakin pienissä ja keskisuurissa verkkosivustoissa), emme voi noihin vaikuttaa mitenkään, ne ovat täysin 110% automatisoituja, samantyylisellä logiikalla jolla Googlen hakukonekin toimii.

Helpoin tapa tipauttaa tuo selailuhistoriasi perusteella tapahtuva kohdennus pois on puhdistaa selaimesta keksit aika ajoin. Toki tuon jälkeen joudut aina sisäänkirjautumaan joka paikkaan uudestaan, jos et muutoin harrasta palveluista uloskirjautumista :-)

Kiitos hyvin valaisevasta tietoiskusta. Tuo oli minulle asia johon en ollut aikaisemmin jaksanut perehtynyt vaikka Google AdSense on sanana joskus tullut vastaan ja olen toisaalta törmännyt noihin Googlen Chromeen kriittisesti suhtautuviin mielipiteisiin.
Nyt siis palat loksahtivat paikoilleen ja yksi "yleissivistyksessä" oleva aukko täyttyi.

Eli nuo Googlen tässä tapauksessa keräämät tiedot ovat nähtävästi peräisin tuolta ajalta alkuvuodesta jolloin väliaikaisesti käytin Chromea Windowsin jonkun tietoturva-aukon vuoksi. Vaikka nyt olen kuukauden taas käyttänyt Internet Exploreria (9) niin nuo mainokset nähtävästi eivät jätä minua rauhaan ellen tyhjentele noita keksejä pois. Mutta kuten sanoin, eivät ne minua häiritse, pääasia että ymmärrän mistä on kysymys... =)
I hate titles

35 tuotearviota
_
20. huhtikuuta 2011 @ 00:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1:
Eli nuo Googlen tässä tapauksessa keräämät tiedot ovat nähtävästi peräisin tuolta ajalta alkuvuodesta jolloin väliaikaisesti käytin Chromea Windowsin jonkun tietoturva-aukon vuoksi. Vaikka nyt olen kuukauden taas käyttänyt Internet Exploreria (9) niin nuo mainokset nähtävästi eivät jätä minua rauhaan ellen tyhjentele noita keksejä pois.
No ei nyt ihan noin. Keksit eivät siirry selaimesta toiseen. Pari eri vaihtoehtoa, miten alkuvuodesta eri selaimella haettu kama voi osua nyt mainoksiin:

1) Käytät GMailia (tai muita Googlen kirjautumisen mahdollistavia palveluja, kuten iGooglea, Youtubea sisäänkirjautuneena, Google Docsia, ...) eli olet sisäänkirjautuneena Googlen palveluihin, tällöin tuo hakuhistoria tallettuu tuohon tunnukseesi eikä keksiin. Ja olet ollut sisäänkirjautuneena kun olet tehnyt noita aiempia hakuja -> nyt kun olet viimeksi sisäänkirjautunut tällä eri selaimella, tuo historia siirtyy mukana.

2) Olet tilannut / lähettänyt / vastaanottanut sähköposteja aiheeseen liittyen oman Gmail-tunnuksesi kautta. Gmailhan siis haistelee potentiaalisia mainossanoja maileista ja lisää ne hakukohdennukseen.

3) Olet tuon alkuvuoden jälkeen haeskellut aiheesta nykyiselläkin selaimellasi. Googlen hakukoneen haut (ja lisäksi ne sivut, joilla käyt verkossa) siis luovat tuota sinun kohdennusprofiiliasi, ihan sama mitä selainta käytät.

4) Säkä :-) Joskus useat asiat tuntuvat "loksahtavan" yhtäaikaa kohdalleen / tapahtuvan yhtäaikaa, vaikkei siihen olisi mitään syytäkään.

Lainaus:
Mutta kuten sanoin, eivät ne minua häiritse, pääasia että ymmärrän mistä on kysymys... =)
Sama periaate itsellänikin.

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
https://AfterDawn.com/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. huhtikuuta 2011 @ 00:05

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. huhtikuuta 2011 @ 00:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD:
No ei nyt ihan noin. Keksit eivät siirry selaimesta toiseen. Pari eri vaihtoehtoa, miten alkuvuodesta eri selaimella haettu kama voi osua nyt mainoksiin:

1) Käytät GMailia [i](tai muita Googlen kirjautumisen mahdollistavia palveluja, kuten iGooglea,

Ahaa, point taken. Eli olen tosiaan iGooglessa ollut jatkuvasti sisäänkirjautuneena kohta pari vuotta joten selitys oli siinä. Case closed. =)

PS. Juke heräsi taas henkiin lähes kahden vuorokauden hiljaiselon jälkeen. Mutta annetaan sen melskata rauhassa, lähdenpä tästä nukkumaan...
fanwars
Member
_
3. toukokuuta 2011 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hienoa, nyt sitten juken tilalla on jumalaton ED -mainos. Ei kuitenkaan yhtä hävytön mitä Nissan oli.
Mainos
_
__
 
_
I hate titles

35 tuotearviota
_
3. toukokuuta 2011 @ 19:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fanwars:
Hienoa, nyt sitten juken tilalla on jumalaton ED -mainos. Ei kuitenkaan yhtä hävytön mitä Nissan oli.
Joo, siis noita "megamainoksia" tulee - toivottavasti - olemaan jatkossakin. Juken suhteen ongelma oli enemmänkin sen "vilkkuva" toteutus, kuin koko. Noista megakokoisista mainoksista saadaan kuitenkin selkeästi isompi lauantaimakkaran pala leivän päälle kuin "tavallisista" bannereista (728x90) tai "panoraamabannereista" (980x120). Samalla kuitenkin pyritään siihen, että nuo megamainokset olisivat saitilla max. joka toinen viikko.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > afterdawn.com:n palauteloota > poistakaa nissan "start juke" mainos
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy