User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 00:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > avast! - tuki ja keskustelu > avast! vai f-secure?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Avast! vai F-Secure?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
tuumi
Newbie
_
6. tammikuuta 2013 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En oo hyvä tietokoneen käytössä ...eli: aikaisemmin mulla on ollut F-Secure eikä ole ollut mitään ongelmia koneen kanssa. Nyt olen ajatellut ottaa avast!antiviruksen, koska se on huomattavasti halvempi. Olenko järkevä - vai säästänkö väärästä asiasta? Olisin kiitollinen osaavampien neuvoista/ kommenteista.
Member

14 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2013 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pärjäät ihan hyvin ilman maksullisia ohjelmiakin. Lataa Microsoft Security Essentials ja jos haluat olla varma ettei koneellasi ole viiruksia niin lataa Malwarebyte's Anti-Malware ja tarkistele sillä aina joskus tietokoneesi. (Kun asennat tuota niin muista ottaa ilmainen kokeilujakso pois, semmoinen vaihtoehto tulee asennuksen lopussa muistaakseni.)

Pöytäkone - i5-3570k | Samsung 840 PRO 128GB | Rosewill BLACKHAWK | MSI R7850 | ASRock Z77 Pro3 | 2x4GB G.Skill RipJaws DDR3-1600 | Super Flower Golden Green Pro 500W | Win 7 Pro

Läppäri MSI GE620DX - GT555m | i5-2410m | 500GB 7200RPM & 120GB SSD | DDR3 8GB | Windows 8.1 PRO
Moderator

6 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2013 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Edellä mainittu MS Security Essentials on hyvä vaihtoehto. Muutenkin tuntuu, että oma käytös on päätekijä virustentorjunnassa. Omalle koneelle ei ole koskaan eksynyt käytännössä mitään haittaohjelmia, vaikka olen ilmaista virustorjuntaa käyttänyt vuosikaudet.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
tuumi
Newbie
_
6. tammikuuta 2013 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos neuvoista! Pitää kokeilla:)
stalacave
Member

2 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2013 @ 13:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi security essentials on kyl täysin riittävä ja hyvä virusohjelma, itse käyttäny sitä jo jonkin aikaa ja erittäin tyytyväinen olen ollut.
Senior Member
_
6. tammikuuta 2013 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei se Avast:kaa huono ole.

CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Asus r9 290x directCU II ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.
Member

14 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2013 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J-lalli:
No ei se Avast:kaa huono ole.
Ei varmaan, mutta minun mielestäni Security Essentials on parempi.

Pöytäkone - i5-3570k | Samsung 840 PRO 128GB | Rosewill BLACKHAWK | MSI R7850 | ASRock Z77 Pro3 | 2x4GB G.Skill RipJaws DDR3-1600 | Super Flower Golden Green Pro 500W | Win 7 Pro

Läppäri MSI GE620DX - GT555m | i5-2410m | 500GB 7200RPM & 120GB SSD | DDR3 8GB | Windows 8.1 PRO
Member
_
6. tammikuuta 2013 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J-lalli:
No ei se Avast:kaa huono ole.
Ei varmaan, mutta minun mielestäni Security Essentials on parempi.

Omat kokemukset MSE:stä on taas aivan täysin päinvastaiset.

Vaikka asetettu, että päivittää automaattisesti niin silti piti käsin päivittää, vaati usein jopa 10-15 yritystä että sai päivitettyä. Asiakaskoneista MSE vaihdettu asiakkaan pyynnöstä toiseen antivirukseen virusputsauksen jälkeen.

Kotikone: MSI Z77A-G43, Intel Core i3 2100, A-Data 1x4gb&1x2gb (6gb),Asus (nvidia) geforce gts450 arctic accelero s1 plus jäähyllä,Asuksen DVD kärytin,Bequiet 500w,Aerocool Strike X One + 1 lisätuuletin, Samsung 830 64gb SSD, seagate barracuda 7200.9 250gb,UV:n väriset neonvalot,TL-WN751ND WLAN kortti, win 7 64bit
Työkone: abit kn9, amd athlon64 x2 5200+ am2 @ 3.1ghz &macho hr02,1,5gb,radeon x1950xt 512mb PCI-E, FSP400-60THN-P 400w,2x80gb western digitalia raidissa 160gb ide ja sata levyt,buffalo wli2 pci g54s, LG:n polttava cd/dvd rw asema,soundblaster live24, jokumikälie kotelo, Win7 32bit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2013 @ 19:05

AfterDawn Addict
_
6. tammikuuta 2013 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Toi security essentials on kyl täysin riittävä ja hyvä virusohjelma, itse käyttäny sitä jo jonkin aikaa ja erittäin tyytyväinen olen ollut.
Samaa mieltä. Itselläni se on matkakoneessa ja hyvin on hoitanut asiansa. MSE ei sisällä mainoksia ja siihen ei tarvitse rekiseröityä toisin kuin Avastiin. ( Jotta saa vuoden ilmaisen käyttöoikeuden). Olen asentanut sen myös tuttavien koneeseen ja ei ole vielä tullut huonoa palautetta.. Itseasiassa MSE on jo valmiina Windows 8 versiossa.

Ja tosiaan maksullisia ei kannata ostaa ellei sitten saa yli 50% alennuksella.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2013 @ 19:10

Newbie
_
12. tammikuuta 2013 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stalacave:
Toi security essentials on kyl täysin riittävä ja hyvä virusohjelma, itse käyttäny sitä jo jonkin aikaa ja erittäin tyytyväinen olen ollut.
Samaa mieltä. Itselläni se on matkakoneessa ja hyvin on hoitanut asiansa. MSE ei sisällä mainoksia ja siihen ei tarvitse rekiseröityä toisin kuin Avastiin. ( Jotta saa vuoden ilmaisen käyttöoikeuden). Olen asentanut sen myös tuttavien koneeseen ja ei ole vielä tullut huonoa palautetta.. Itseasiassa MSE on jo valmiina Windows 8 versiossa.

Ja tosiaan maksullisia ei kannata ostaa ellei sitten saa yli 50% alennuksella.
Avast on parempi! jopa ilmaisella versiollakin MSE on surkea! kestää päivitys liian kauan varsinkin uusinta virustunnisteita kun lataa ja päivittää ohjelmistoa ja herjaa liian paljon vaikka ei olisikaan virusta ohjelmassa ja estää sen ohjelman käyttöä kun huomaa tietokoneessa on uhka ja siksi suosittelen Avastia kaikille! MSE pois koneesta ja Avast tilalle.
Senior Member
_
13. helmikuuta 2013 @ 10:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti frostyfrostlove:
Avast on parempi! jopa ilmaisella versiollakin MSE on surkea! kestää päivitys liian kauan varsinkin uusinta virustunnisteita kun lataa ja päivittää ohjelmistoa ja herjaa liian paljon vaikka ei olisikaan virusta ohjelmassa ja estää sen ohjelman käyttöä kun huomaa tietokoneessa on uhka ja siksi suosittelen Avastia kaikille.
Mulla taas Avast teki tätä. Siksi juuri vaihdoin Essentialsiin. ;)

Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Pro 64-bit, Emolevy: Asus M5A99X EVO R2.0, Näytönohjain: GTX 780 DirectCU II, Prosessori: Amd FX-8350 x8 4 GHz, Cooleri: Scythe Katana 4, Keskusmuisti: Crucial 16 GB ddr3 1600 MHz, Kovalevy: 2TB Seagate Barracuda + Kingston 120GB SSDNow V300, Kotelo: Fractal Design Define R4 Arctic White 3, Virtalähde: XFX 550W Core Edition, Äänijärjestelmä: Yamaha NS-210 5.0 Kaiutinsarja+Yamaha NS-SW210 Advanced YST II Subwoofer+Onkyo TX-NR515 Viritinvahvistin, Näytöt: Asus MX279 27" x3, Hiiri: Roccat Savu + Roccat Siru, Näppäimistö: Logitech K200
AfterDawn Addict
_
13. helmikuuta 2013 @ 10:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MSE on kevyt ja helppokäyttöinen mutta se on menestynyt huonosti uusimmissa testeissä. Se ei tunnistanut läheskään niin paljon haittaohjelmia kuin Avast.
Junior Member
_
13. helmikuuta 2013 @ 13:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.tietokone.fi/softa/windows/z...s_firewall_2013

Itse suosittelen tätä. Olen kokeillut edellämainittujakin.
http://www.tietokone.fi/softa/windows/z...s_firewall_2013

Virusturvana kaspersky.
AfterDawn Addict
_
13. helmikuuta 2013 @ 13:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haittana tuossa on tuo palomuuri, jolla ei oikein tee mitään Windows XP lähtien.
Mainos
_
__
 
_
MikroMake
AfterDawn Addict
_
14. helmikuuta 2013 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri:
MSE on kevyt ja helppokäyttöinen mutta se on menestynyt huonosti uusimmissa testeissä. Se ei tunnistanut läheskään niin paljon haittaohjelmia kuin Avast.
Tämän viikon tiistai-iltana tuli uudet Windowsin kuukausipäivitykset ja siellä oli mukana Essentialsille versio päivitys 4.2.223.1. Sitä en tiedä paraniko sen avulla ohjelma.

Ohjelman lataussivustolla näyttää olevan ainakin vielä vanhempi versio (4.1.0522.0) tarjolla.

http://www.microsoft.com/fi-fi/download/details.aspx?id=5201

Lisäys 20.2.2013:

Nyt on uusin versio ladattavissa:

http://i46.tinypic.com/jzzkgx.png


Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. helmikuuta 2013 @ 13:57

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > avast! - tuki ja keskustelu > avast! vai f-secure?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy